A K&N nagy nevű cég, hatalmas marketing-gépezettel és aránytalanul magas árral. Magyarországon kizárólag ezt tekintik jónak, ez számít referenciának.
A légszűrőolaja is ennek a legdrágább, pedig maga az olaj nem hiszem, hogy akkora nagy durranás lenne. Régen (50-60-70-es években) is szivacsszűrővel ment a legtöbb kocsi, azt motorolajjal vagy váltóolajjal vagy trafóolajjal kenték meg és úgy is tökéletes volt. Olvasok sok amerikai fórumot is, ott is sokan trafóolajat vagy motorolajat használnak manapság is minden féle panasz nélkül.
Én is motorokhoz való GRO (nagy motoros olajmárka, sok motoros cég gyári partnere) légszűrőolajat használok, nem veszem meg az "extra" gyártóspecifikus légszűrőolajat. Ez a motorokhoz való olaj 2.500 Ft 500 ml-es kiszerelésben; gyorsasági- és krosszmotorokhoz gyártott K&N, Simota textilszűrőkkel, szivacsszűrőkkel már bizonyított az ismerőseimnél is. A tisztítása meg mosószeres vízben simán megoldható, teljesen fölösleges a méregdrága tisztítószereket megvásárolni, kiviszi a mocskot a Persil is... Sokkal fontosabb az, hogy a szűrő nem kapjon nagy légnyomást vagy víznyomást, ami a szálait megsérti. Szintén fontos a rendszeres olajzás és tisztítás, nem szabad elhinni a gyártók 30-40e mérföldes dumáit. Max 5e km-nél ki kell tisztítani a légszűrőt és be kell olajozni. Ha magad mosod otthon és egy "nem gyártóspecifikus" légszűrőolajat használsz, akkor kb 50e km alatt 1 flakon (10 tisztítás) spray árába (2-3e Ft) kerül az egész légszűrő mizéria. Persze ha közben nem cseréled ki a legszűrőfejet egy újra, ami szerintem 5-6 tisztítás után azért javasolt részemről...
Nyugaton és az USA-ban (a fórumokat olvasgatva) nem tekintik egyiket sem a legjobbnak, a K&N is csak szimplán "jónak" számít. Szintén hatalmas név a BMC vagy a Green vagy az Apexi vagy a Blitz vagy az AFE vagy akár az olcsó Simota is. Én is így gondolom, nem csak a K&N képes normális minőségű szett gyártására...
A csövezést nem lehet annyira elrontani, szerintem semmi különbség (minőségi, használhatóságbeli) nincsen az általad belinkelt és a K&N között. Én biztosan az olcsó csőrendszert választanám, teljesen fölösleges a név miatt 2-3x annyit kiadni. Használnám a szűrőfejet, amit hozzá adnak, megolajozva, majd 5-6 tisztítás után (vagy amikor látszik, hogy elfáradt az anyaga) kidobnám és vennék egy új szűrőfejet. Szerintem egy 5e Ft-os Simota fej teljesen megfelelő, csak olajozni kell rendszeresen, és 5-6 mosás után cserélni, ahogyan egy K&N szűrőt is.
Használtunk az egyik autóban K&N betétszűrőt, minőségre és élettartamra nem volt semmivel sem jobb, mint a Simota direktszűrő vagy a JR betétszűrő... Nekem a nagy név nem ér meg 3-4x-es felárat, én maradok a sok helyen elismert, de olcsó Simota szűrőknél, tökéletesek azok is szerintem.
Szóval Tutinet, szerintem az olcsóbb szett sokkal jobban megéri, nagy dolgokat nem lehet a csövön elrontani. A szűrője meg szerintem nem lehet annyira rossz, pár mosás-tisztítás után úgy is mindegyiket cserélni kell, ekkor meg olyan szűrőfejet veszel rá, amilyet csak akarsz. A csőrendszer mindegyik fejhez tökéletes lesz, már amelyiknek a mérete passzol -- a méretet meg szűrőfej gumibetéteivel ki is tudod kompenzálni...
Tanács:
Miután az E12-es Corollához kapni 50 féle gyártó által készített sport betétszűrőt, így én azt javaslom, hogy azt vegyél. Az is növeli picit a teljesítményt, azonban sokkal olcsóbban jössz ki, nincsen erős motorzaj (szívózaj), nem kell semmit sem átalakítani fölöslegesen, stb. Én azért használok dierktszűrőt, mert az angol E11-hez nem létezik sehol sem 268x160-as méretű betétszűrő, így nincs más megoldás. Az E12-höz viszont van nagyon sok helyen, így azt javaslom neked, hogy betétszűrőt vegyél...
A betétszűrővel is van tapasztalat: haverom a zöld kártya előtt kicserélte az olajos textilszűrőt (JR) papírra, hogy ne legyen esély sem a problémára. Ekkor majdnem megbukott, mert a motor hozzá volt szokva a többlet levegőhöz. A vizsgán visszatettük a JR sportszűrőt ekkor és minden értéke lement az előírt határérték alá. Szóval ne mondja senki, hogy nem megy át rajta több levegő, mert az kizárt. Mióta a Civic-ben sport betétszűrő van, azóta érezhetően jobban megy és dinamikusabb középtartományban. Szűrni meg jól szűrt eddig, nem volt rá panasz, sérülés nélkül kibírt eddig 8-10 mosást legalább, így lassan le lesz cserélve egy újra.
A betétszűrő további előnye, hogy minimális annak az esélye is, hogy vizet szív a motor, hiszen zárt helyen van légmentesen a szűrő, alapból hideget is szív, mert az akku elé ki van vezetve az E11/E12-esnél a szívócső. Továbbá nem is szed be annyi szállóport és bogarat, így ritkábban is kell pucolni. Minden a betétszűrő mellett szól szerintem, én tutira azt vettem volna, ha lenne az E11-esemhez is.