Szerző Téma: Légszűrők  (Megtekintve 103603 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #135 Dátum: 2009.04.02 15:46:05 »
Ilyen cuccal szeretném meglepni az autót :wub: tudna valaki segíteni hol érdemes keresni/megrendelni stbstb.

Köszi.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Légszürők
« Válasz #136 Dátum: 2009.04.02 16:31:26 »
Nézd meg itt vagy itt, hátha...


« Utoljára szerkesztve: 2009.04.02 16:33:20 írta ToTo »
Toyota Yaris T SPORT
153



Peti

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #137 Dátum: 2009.04.02 18:09:35 »
Köszke!

Az elsőnél találtam is... :yes: Megkérdezem majd Szutit a TS fórumba, ott talán többet bandázik...

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Légszürők
« Válasz #138 Dátum: 2009.04.06 10:57:25 »

Szívesen!  :sorcerer: Ott biztos megtalálod...
Toyota Yaris T SPORT
153



barna.czukor

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #139 Dátum: 2010.07.07 15:20:54 »
Múltkor kivettem a direktszűrőt, mert már kicsit sok volt a röfögés, azóta csináltam 2 home-tesztet.

Bekentem zsírral a szívócsövet (gumit) belülről, majd megnéztem, hogy szemre mennyi por tapad bele. Mentem kb. 10e km-t egy új ALCO szűrővel (szemre nagyon szép, méretre is OK, ez volt akkor olcsóért), mostanra sem túl koszos, a citromsárgából, narancssárga lett max. Ehhez képest az eredmény: a szívócsőbe kent zsír tele van finom porral, a gumicső belső falán is van egy nagyon finom porréteg, amit ha újjal letörlök, akkor látszik igazán... Szóval ennyit a papírszűrőről, ez is beengedi a port, több márkát is majd ki fogok próbálni.

Előtte a Simota direktszűrő volt fent, az ennyi km alatt harmad ennyi port sem engedett be. Igaz, új még relatíve és én rendszeresen pucolom, olajzom. Nekem a tesztekből az jött le, hogy a direktszűrő kevesebb port enged be, mint a papírszűrő, hiába riogatnak a direktszűrővel... Persze akkor lenne korrekt teljesen ez a következtetés, ha sok papírszűrőt kipróbálnék, többek között a drága gyárit is. De annyi legalább biztosra mondható, hogy van olyan konfig, ahol a direktszűrő jobban szűr, mint az új betétszűrő (papír).

Ha valakit érdekel a téma, akkor rárepülhet, a szívócső gumija eléggé sokat elárul a szűrésről... Persze nem laborszintű vizsgálat ez, csupán szemrevételezés, de ez is sokkoló tud lenni. Azért én nem gondoltam volna, hogy ennyi finom por átrepül a papírszűrőn, pláne úgy, hogy nálunk nem is nagy a por...


Mellékelten linkelek egy direktszűrő tesztet.

Itt a Simota elég szép eredményt ért el, annak ellenére, hogy nem is volt beolajozva.
A nagy japán Apexi meg eléggé lebőgött, pedig ez direkt szárazszűrőnek van marketingezve...

Szerintem mindegyiket be kell fújni, ami ilyen textilszerű szűrő (gauze), hiába nyomatják, hogy ez szárazon is OK, meg nem kell olaj oda -- ez is csak üres marketingduma. Amúgy a K&N is azért ért el 1. helyet a szűrésben szerintem, mert ez volt kb. az egyetlen, ami be volt olajjal kenve. Ha az Apexi és a Simota is olajos lett volna, akkor vált volna igazán érdekessé a dolog.

A Redline Airforce csúnyán lebőgött, fene se gondolná, hogy szűrő és szűrő között ekkora különbség is lehet -- pedig a Redline eléggé nagy márka, míg a Simota egy olcsó szarnak van beállítva...

Lehet, hogy már linkeltem az oldalt korábban, nem emlékszem. Azért az is hozzátenném, hogy ez 1 darab teszt, ki tudja, mennyire hiteles.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.07 15:22:29 írta B.S. »

tutinet

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #140 Dátum: 2010.07.12 18:05:43 »
Írhatnál még ezekről. Én is vennék ilyet, de hezitálok , hogy érdemes a drága K&N-t vagy az olcsó Cosmoracing-est venni. Mindkettő egy fémcső a végén egy szűrőfejjel. A szűrőfejet később akármilyenre ki lehet cserélni.

http://www.cosmoracing.com/productinfo.asp?cid=116&pid=509
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.12 18:13:20 írta tutinet »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #141 Dátum: 2010.07.12 19:04:07 »
A K&N nagy nevű cég, hatalmas marketing-gépezettel és aránytalanul magas árral. Magyarországon kizárólag ezt tekintik jónak, ez számít referenciának.

A légszűrőolaja is ennek a legdrágább, pedig maga az olaj nem hiszem, hogy akkora nagy durranás lenne. Régen (50-60-70-es években) is szivacsszűrővel ment a legtöbb kocsi, azt motorolajjal vagy váltóolajjal vagy trafóolajjal kenték meg és úgy is tökéletes volt. Olvasok sok amerikai fórumot is, ott is sokan trafóolajat vagy motorolajat használnak manapság is minden féle panasz nélkül.

Én is motorokhoz való GRO (nagy motoros olajmárka, sok motoros cég gyári partnere) légszűrőolajat használok, nem veszem meg az "extra" gyártóspecifikus légszűrőolajat. Ez a motorokhoz való olaj 2.500 Ft 500 ml-es kiszerelésben; gyorsasági- és krosszmotorokhoz gyártott K&N, Simota textilszűrőkkel, szivacsszűrőkkel már bizonyított az ismerőseimnél is. A tisztítása meg mosószeres vízben simán megoldható, teljesen fölösleges a méregdrága tisztítószereket megvásárolni, kiviszi a mocskot a Persil is... Sokkal fontosabb az, hogy a szűrő nem kapjon nagy légnyomást vagy víznyomást, ami a szálait megsérti. Szintén fontos a rendszeres olajzás és tisztítás, nem szabad elhinni a gyártók 30-40e mérföldes dumáit. Max 5e km-nél ki kell tisztítani a légszűrőt és be kell olajozni. Ha magad mosod otthon és egy "nem gyártóspecifikus" légszűrőolajat használsz, akkor kb 50e km alatt 1 flakon (10 tisztítás) spray árába (2-3e Ft) kerül az egész légszűrő mizéria. Persze ha közben nem cseréled ki a legszűrőfejet egy újra, ami szerintem 5-6 tisztítás után azért javasolt részemről...

Nyugaton és az USA-ban (a fórumokat olvasgatva) nem tekintik egyiket sem a legjobbnak, a K&N is csak szimplán "jónak" számít. Szintén hatalmas név a BMC vagy a Green vagy az Apexi vagy a Blitz vagy az AFE vagy akár az olcsó Simota is. Én is így gondolom, nem csak a K&N képes normális minőségű szett gyártására...

A csövezést nem lehet annyira elrontani, szerintem semmi különbség (minőségi, használhatóságbeli) nincsen az általad belinkelt és a K&N között. Én biztosan az olcsó csőrendszert választanám, teljesen fölösleges a név miatt 2-3x annyit kiadni. Használnám a szűrőfejet, amit hozzá adnak, megolajozva, majd 5-6 tisztítás után (vagy amikor látszik, hogy elfáradt az anyaga) kidobnám és vennék egy új szűrőfejet. Szerintem egy 5e Ft-os Simota fej teljesen megfelelő, csak olajozni kell rendszeresen, és 5-6 mosás után cserélni, ahogyan egy K&N szűrőt is.

Használtunk az egyik autóban K&N betétszűrőt, minőségre és élettartamra nem volt semmivel sem jobb, mint a Simota direktszűrő vagy a JR betétszűrő... Nekem a nagy név nem ér meg 3-4x-es felárat, én maradok a sok helyen elismert, de olcsó Simota szűrőknél, tökéletesek azok is szerintem.

Szóval Tutinet, szerintem az olcsóbb szett sokkal jobban megéri, nagy dolgokat nem lehet a csövön elrontani. A szűrője meg szerintem nem lehet annyira rossz, pár mosás-tisztítás után úgy is mindegyiket cserélni kell, ekkor meg olyan szűrőfejet veszel rá, amilyet csak akarsz. A csőrendszer mindegyik fejhez tökéletes lesz, már amelyiknek a mérete passzol --  a méretet meg szűrőfej gumibetéteivel ki is tudod kompenzálni...


Tanács:
Miután az E12-es Corollához kapni 50 féle gyártó által készített sport betétszűrőt, így én azt javaslom, hogy azt vegyél. Az is növeli picit a teljesítményt, azonban sokkal olcsóbban jössz ki, nincsen erős motorzaj (szívózaj), nem kell semmit sem átalakítani fölöslegesen, stb. Én azért használok dierktszűrőt, mert az angol E11-hez nem létezik sehol sem 268x160-as méretű betétszűrő, így nincs más megoldás. Az E12-höz viszont van nagyon sok helyen, így azt javaslom neked, hogy betétszűrőt vegyél...

A betétszűrővel is van tapasztalat: haverom a zöld kártya előtt kicserélte az olajos textilszűrőt (JR) papírra, hogy ne legyen esély sem a problémára. Ekkor majdnem megbukott, mert a motor hozzá volt szokva a többlet levegőhöz. A vizsgán visszatettük a JR sportszűrőt ekkor és minden értéke lement az előírt határérték alá. Szóval ne mondja senki, hogy nem megy át rajta több levegő, mert az kizárt. Mióta a Civic-ben sport betétszűrő van, azóta érezhetően jobban megy és dinamikusabb középtartományban. Szűrni meg jól szűrt eddig, nem volt rá panasz, sérülés nélkül kibírt eddig 8-10 mosást legalább, így lassan le lesz cserélve egy újra.

A betétszűrő további előnye, hogy minimális annak az esélye is, hogy vizet szív a motor, hiszen zárt helyen van légmentesen a szűrő, alapból hideget is szív, mert az akku elé ki van vezetve az E11/E12-esnél a szívócső. Továbbá nem is szed be annyi szállóport és bogarat, így ritkábban is kell pucolni. Minden a betétszűrő mellett szól szerintem, én tutira azt vettem volna, ha lenne az E11-esemhez is.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.12 19:29:36 írta B.S. »

tutinet

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #142 Dátum: 2010.07.12 20:32:11 »
Köszi a nagy írást.   :clap:
Már kb. 2 hónapja K&N betétszűrőm van , azzal is lett felprogramozva a motorvezérlés.
De a direktszűrő dobna nagyot mert a gyári ház és a gyári szívócsövezés ami a házhoz megy sokat fojt. Bár kb. 3 mm-es lyukak vannak fúrkálva a csövezésben meg a házban is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #143 Dátum: 2010.07.13 01:06:05 »
És nem lett hangosabb a motorod, miután lukakat fúrtatok a szűrőházra, meg a szívócsőre?

Honnan tudod, hogy nagy a ház és a cső ellenállása? Mértétek direktszűrővel is vagy csak feltételezés a dolog? Csak mert kiváncsi lennék rá én is, nekem a Toyotákon betétszűrő eddig nem volt, csak direkt, így nem tudom, hogy betéttel mennyiben lenne más.

Meg az is érdekelne, hogy mit mutat a tapasztalat a mérések alapján? Nagyon sokat fogott vissza a szűrőház (tehát alulméretezett) vagy annyira nem vészes az E12-es gyári légszűrő rendszere? Gondolkodom, hogy az E12-es kap nálunk egy betétszűrőt majd, így érdekelne, hogy dob-e vagy észre sem venni ott különbséget?

tutinet

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #144 Dátum: 2010.07.13 10:24:29 »
És nem lett hangosabb a motorod, miután lukakat fúrtatok a szűrőházra, meg a szívócsőre?

Honnan tudod, hogy nagy a ház és a cső ellenállása? Mértétek direktszűrővel is vagy csak feltételezés a dolog? Csak mert kiváncsi lennék rá én is, nekem a Toyotákon betétszűrő eddig nem volt, csak direkt, így nem tudom, hogy betéttel mennyiben lenne más.

Meg az is érdekelne, hogy mit mutat a tapasztalat a mérések alapján? Nagyon sokat fogott vissza a szűrőház (tehát alulméretezett) vagy annyira nem vészes az E12-es gyári légszűrő rendszere? Gondolkodom, hogy az E12-es kap nálunk egy betétszűrőt majd, így érdekelne, hogy dob-e vagy észre sem venni ott különbséget?

Nem, nem ezek gyári furatok. Ha kiszeded az akksit és kiszeded a légtisztítócsövet - amin keresztül szív az elejéről - na ezen van 4 db furat gyárilag. Meg ha kiveszed a szűrőt akkor a szűrőház alsó részében van 1 kis furat alul.
A kisebb ellenállás megállja a helyét áramlástani okok miatt. Elég megnézni hogy néz ki egy direktszűrő csöve és hogyan a gyári csövezés. A gyáriban derékszögben törik meg a cső többször is a direkt meg szép nagy rádiuszon ível. A gyári szűrődobozban van egy műanyag cső is belül aminek a vége be van rácsozva ez is csak a csővégen keresztül tud szívni, holott a betét az egész légszűrőházat ellátná levegővel, mégis egy belső csövön van keresztülkényszerítve a levegő. A légszűrőház bemenő lyukátmérője 2 3/4 coll azaz 70mm, de az előtte lévő légtisztítócső 40 mm-re van összeszűkítve ez az akksi mellett nehezen látszik de meg lehet nézni.

Ugyanúgy, mint a kipufogásnál a szívásnál se jó, ha nagyon megtörik illetve szűkített a levegő útja. illetge lehet előnye is pl. nyomatéknövelés esetén. Igazán sokat a direkszűrő akkor számít sokat, ha a szívósor is módosított, szerintem. Nálam az, mivel már nem a gyári 1.4-es szívósor van bennt, hanem az 1.8-ra való.


barna.czukor

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #145 Dátum: 2010.07.13 11:51:06 »
Jah, néztem én is a dobozt, meg a bemenő csövet, hogy mindegyiken van sok apró lyuk. A csövön még érteni, hogy a víz kifollyon, amit beszív, nah de a doboz aljára ennyi lukat fúrni...

Jah, a dobozban én nem is értem, hogy miért van a levegő útja annyira leszűkítve azzal a csővel. Ráadásul még egy rácsos szűrő is van benne. Amúgy ki lehet azt a "rácsos csőszükítőt" nálam szedni, de hogy minek... :hmmmm:

Kipróbáltam egyszer azt, hogy kiszedtem a szívócsövet a dobozból, ami az akkutól megy ugye hátra. Hát brutálisabb hangja lett, mint ami most van a direktszűrővel. Menni viszont nem ment jobban, direktszűrővel jobban megy a kocsi. Ebből talán arra lehet következtetni, hogy nem is a szívócsőnek nagy az ellnállása, hanem a doboznak, mert nálam annak az eltávolítása okozott némi plusz dinamikát közepes tartományban.

Nálam most az egész csövezés vízvezetékes műanyagcsövekből van megépítve, kb 70 mm-es átmérőben. Nem olyan nagyon szép (igaz feketére van minden fújva), de még a kisérleti fázisban van az egész. Ha véglegesen megtalálom a szűrőnek a legjobb csőhosszt, meg helyet, akkor legyártatom egy esztergályossal a megfelelő csövet. Nagyon sokat számít, ezt tapasztalom, ha megváltoztatom a szívócső alakját, ahogyan az sem mindegy, hogy a legtömegmérő pontosan hol helyezkedik el. Rájöttem, hogy ha a légtömegmérő közel van a direktszűrőhöz, akkor bekattan a légtömegmérő néha, most, hogy messzebb van tőle (> 20 cm), így teljesen jó most a dolog, nem kattan be az ECU.

Aztán az is érdekes, hogy először csak egy pici csövem volt a gyári gumira rárögzítve, ez tartalazta a MAF-szenzort. Nah, mióta hosszabb a cső, azóta jobban megy a kocsi. Szóval az sem mindegy, hogy a szívócsőnek milyen a hossza, mert az is befolyásolja a teljesítményt, meg a karakterisztikát. Minél messebb van a szűrő a motortól (tehát hosszabb a szívócső), annál simább a motor karakterisztikája -- gondolom a gázlengések kisebb intenzitása miatt.

Ezért aztán én olyan direktszűrő szettet vennék, aminek viszonylag hosszú a szívócsöve, nem ezt a rövid fajtát, ahol csak egy 10-20 centis csődarabot adnak a szetthez.
Amit kinéztél, az jónak tűnik, mert eléggé vastag is a cső, meg hosszú is kellőképpen, ami ugye jó a gázlengések szempontjából is, meg a hideg levegő szívásnak is...
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.13 11:54:10 írta B.S. »

tutinet

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #146 Dátum: 2010.07.20 20:48:28 »
Ha minden igaz, ilyenem lesz. :D :D


barna.czukor

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #147 Dátum: 2010.07.20 20:54:18 »
Mennyi ez a cucc? Amúgy pofás darab.

Cosmo intake.

Hallod a bugást? Ez mindig jelen van, csak műanyag vagy gumicsövekkel lehet tompítani. Ha leszeded a dobozból a szívócsövet, akkor is hallani. Nálam most egy 3.0 verziós PVC csőrendszer van, ez fullra elnyeli a búgást, illetve kevésbé röfög is. Azonban a vascső borzalom, iszonyatosan búg a kocsi folyamatosan, mint a videoban.

Nekem ezzel az AEM filterrel az a bajom, hogy elvileg mosható, olaj nem kell hozzá, az anyaga meg így elsőre eléggé gyenge papírszerűnek tűnik. Nem tudom, hogy hány mosás fog ez kibírni, szerintem egy tradicionális olajos "cotton gauze" filter jobb lenne. Bár ebben nem vagyok biztos, lehet, hogy ez is tök jó anyag, látni kellene.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.20 21:06:59 írta B.S. »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #148 Dátum: 2010.07.20 21:17:17 »
Búgó Corolla2: hiába 98-as ez is pont ugyan úgy búg sajnos.

Ez még régebbi és szintén búg.


tutinet

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #149 Dátum: 2010.07.20 21:33:59 »
Párzási időszak van, baxni akar mindenki.  :lol: :lol: :lol: