Szerző Téma: Légszűrők  (Megtekintve 100346 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Légszürök
« Válasz #120 Dátum: 2007.03.29 18:20:02 »
Idézetet írta: "ToTo"

Szia,
Ha jobban megnézed egy másik képben, akkor még egy olló is látható!  :kacag: El kellett vágni a szigetelõszalagot, hogy elérjen a MAF csati...



És így hogy mondod, valóban ott van eldugva.

Én egyszer leolvasztottam egy csavarhúzót az aksival, azóta nem pakolok semmit rá, ami a +-tól bármihez hozzáérhet. - merthogy az a vacak hengeres, és gurul, ha megmozdul a kocsi :)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #121 Dátum: 2007.03.29 19:00:35 »
Idézetet írta: "Tamás69"


És így hogy mondod, valóban ott van eldugva.

Én egyszer leolvasztottam egy csavarhúzót az aksival, azóta nem pakolok semmit rá, ami a +-tól bármihez hozzáérhet. - merthogy az a vacak hengeres, és gurul, ha megmozdul a kocsi :)


Hát igen, igyekeztem vigyázni, azért én sem akartam hogy elolvadjon bármi is...  :nagymosoly:
Toyota Yaris T SPORT
153



Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Légszürök
« Válasz #122 Dátum: 2007.03.29 21:52:40 »
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "molnarl"


Köszi.
Igen, van egy plusz csõ. A régi szûrõház ahonnan kapta a levegõt, oda kellene beszerelni, viszont azt nem bántottam, hanem az autó elejérõl az alváztól hozom a hideg levegõt.


Azt hogy oldottad meg, milyen csõvel és hogy rögzítetted? Véleményed szerint valóban érezhetõbb lett a gyorsulás kiegészülve a hátsódobbal, alacsonyabb fordulaton érzed, hogy jobban indul meg az autó?


Én úgy érzem hogy jobban indul az autó. Most olyan hirtelen akartam írni hogy milyen csõ, hogy nem jut eszembe a neve  :robbanfej:   :oops:
Épületgépészeti boltban vettem pár száz forintért, rögzítve nincsen, sajna csak a motor elõtt tudtam elvezetni a benzincsõ elõtt, nem a legjobb megoldás, de nem melegíti fel a levegõt úgy vettem észre. Hétvégén csinálok képet róla.
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Légszürök
« Válasz #123 Dátum: 2007.03.29 21:53:38 »
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #124 Dátum: 2007.03.29 23:04:13 »
Tök jól néz ki, szóval akkor elégedett vagy, az a lényeg! Sokan azt mondják, hogy nincs értelme egy ilyen megoldásnak, végül is ha nem próbálják ki...  :figyellek:
Toyota Yaris T SPORT
153



díler

  • Vendég
Légszürök
« Válasz #125 Dátum: 2007.05.12 23:38:26 »
Sziasztok.
Olvastam a topikot.. hát, tanácstalan vagyok.
A csajom 1.3 Yarisába gondolkodtam egy betét szûrõn, hogy kicsit kevesebbet fogasszon, vagy jobban menjem..
Ez a kevés (5-6L) lehet még kevesebb?
Anno a 2 literes Pezsómban volt betét, és egy kis motorszoft. frissítés: 156le, és átlag 7.4-8 liter fogyi.
Az nagyon cooool volt.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Légszürök
« Válasz #126 Dátum: 2008.07.20 11:04:35 »
A Corollámba most tettünk  BRISK DOR15LGS gyertyákat. A BRISK katalógusa szerint ez való az 1.4-es 71Kw-os VVTI Corolla motorba. Érdekes a netes katalógus szerint nem ez, hanem a DR15CZ kéne bele így az eladóval ezen rágtuk magunkat egy kicsit és úgy döntöttünk, hogy a könyves katalógus szerintit tesszük bele nem a netes szerintit.
Szerelő berakta , motor beindít szép hang alapjáraton, elkezdett játszani a gázzal húzgálta persze 7500-ig felpörgött , onnan visszaszabályzott szépen, ahogy kell, ezt megnéztük vagy 3x, jók a gyertyák nem szaggatott semelyik tartományban a motor.

Utána az az ötletem támadt, hogy a gyári levegőszűrő csövét variáljuk át. Gyárilag ez az aksi mellett és a bal oldali lámpa mögött van úgy elhelyezve hogy a bal első sárvédő felé áll a szája de mindját ott a lámpa és szűken tud ott levegőt venni az "akadályok" miatt, ráadásul, amilyen levegőt ott vesz az is meleg hisz fönt van csőszáj a motortérben.

Szerencsére a légszűrő bevezető csövében vagy másfél arasztnyi flexibilis rész is, amivel lehet operálni. a csőszájat levittük egészen a ködlámpakivágásban elhelyezett  műanyag betét mögé, a kerék elé. Persze a kerék meg e között van egy műanyag elválasztó lemez is.

A ködlámpa helyettesítő betétbe meg van gyárilag lefelé egy vízszintes kivágás, amin átjön a friss levegő és ezután bejut a csőbe. A csőszáj nem a menetiránynak lett fordítva, hanem a jobbra a jobboldali kerék felé. Így a bal sárvédő és az elülső spoiler között van elhelyezve a cső bemeneti nyílása, innen lentről tutira hideg és friss levegőt kap a motor.
Azon tanakodtunk még, hogy esőben nehogy vizet kapjon innen a motor de ahhoz , hogy itt vizet kapjon, ahhoz a víznek felfelé kéne esnie, estleg az előttem haladó autó kerekeiről mehetne be víz de a spoiler és a ködlámpabetét ezt felfogja.

Ha valaki másképp gondolná, az írja meg hamar, mert akkor gyorsan visszarakjuk az eredeti helyére a csövet.
Azért kipróbáltam a dolgot, utána, minél gyorsabban megyek annál jobban harapott a motor és csak azt vettem észre, hogy7200- 7500-at forog és leszabályoz.
 clap clap clap Mintha megtáltosodott volna. És még nincs sportdob meg gázgyorsító és sportkati se.

Azzal még lesz egy kis plusz a gépbe, ha már a szívóoldalnak adtunk adni kell a kipufogóoldalnak is.

Én csak annyit írnék, mint észrevételt, hogy a kicsi sárgák csak valamiért oda appilkálták a légszűrő beömlőcsövét ahova...  :whistling:

Csak pocsolyába ne hajts SOHA, mert akkor bizony gond lehet. :wacko:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Légszürök
« Válasz #127 Dátum: 2008.07.20 16:05:37 »
...
Azon tanakodtunk még, hogy esőben nehogy vizet kapjon innen a motor de ahhoz , hogy itt vizet kapjon, ahhoz a víznek felfelé kéne esnie, estleg az előttem haladó autó kerekeiről mehetne be víz de a spoiler és a ködlámpabetét ezt felfogja.

...

Az első komolyabb esőben a saját kereked fogja telenyomni vízzel!!!!

-Nekem a Corollában a motor teteje is tiszta sár volt egy komolyabb esős közlekeddés után!
Ha lejjebb viszed a csövet, elég rendes mennyiségű víz kerülhet be - könnyen benmegy az a burkolat mögé is, a motornak meg elég néhány csepp összenyomhatatlan folyadék a hajtókartöréshez.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Légszürök
« Válasz #128 Dátum: 2008.07.20 19:46:09 »
Most esett egy jó nagy zivatar, lementem a kocsihoz, kiszedtem a fekete ködlámpabetétet, sajnos belül tiszta víz volt minden, még a légszűrő cső vége is. Mindez úgy, hogy egy tapodtat nem ment az autó csak parkolt. Most be se merem indítani.

Nekem nem hiszel.... :online2long:  Hidd el, a japók tudták mit csinálnak, ne újítsál!! (Legalábbis így ne!)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12147
Re: Légszürők
« Válasz #129 Dátum: 2008.08.19 08:02:07 »
hello. azon gondolkodom h megprobálkozzak egy sportlégszurövel? komoly gyorsitási bajaim vannak.  :wacko:
annyit szeretnék ha televan a kocsi családdal akkor nem külsöben kelljen vartyognom hanem tudjak normálisan menni a lámpáktol.
a motorom rendben van. a gyertya NKG , a karbim jó, a kipum is szelel az is jó. kat. nincs, ami lefogja a semmit :wacko:
érdemes? a kocsi egyértelmüen jobban megy a 99-100as benyátol. elektronika nincs :clap:, gondolkodjak rajta vagy hülyeség több levegöt adni neki?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Peti

  • Vendég
Re: Légszürők
« Válasz #130 Dátum: 2008.08.19 09:51:45 »
hello. azon gondolkodom h megprobálkozzak egy sportlégszurövel? komoly gyorsitási bajaim vannak.  :wacko:
annyit szeretnék ha televan a kocsi családdal akkor nem külsöben kelljen vartyognom hanem tudjak normálisan menni a lámpáktol.
a motorom rendben van. a gyertya NKG , a karbim jó, a kipum is szelel az is jó. kat. nincs, ami lefogja a semmit :wacko:
érdemes? a kocsi egyértelmüen jobban megy a 99-100as benyátol. elektronika nincs :clap:, gondolkodjak rajta vagy hülyeség több levegöt adni neki?

Nem hülyeség csak felesleges, ettől nem leszel gyorsabb, a direktszűrő rendszer a motortuning egy része, egyedül-önmagába nem sokat ér, komplett direktszűrő rendszerek adnak kb. 4-5lóerőt, akkor ebből kalkuláld ki, hogy egy sport levegőszűrő mennyit adhat :whistling:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Légszürők
« Válasz #131 Dátum: 2008.08.19 14:25:03 »
hello. azon gondolkodom h megprobálkozzak egy sportlégszurövel? komoly gyorsitási bajaim vannak.  :wacko:
annyit szeretnék ha televan a kocsi családdal akkor nem külsöben kelljen vartyognom hanem tudjak normálisan menni a lámpáktol.
a motorom rendben van. a gyertya NKG , a karbim jó, a kipum is szelel az is jó. kat. nincs, ami lefogja a semmit :wacko:
érdemes? a kocsi egyértelmüen jobban megy a 99-100as benyátol. elektronika nincs :clap:, gondolkodjak rajta vagy hülyeség több levegöt adni neki?

Nem hülyeség csak felesleges, ettől nem leszel gyorsabb, a direktszűrő rendszer a motortuning egy része, egyedül-önmagába nem sokat ér, komplett direktszűrő rendszerek adnak kb. 4-5lóerőt, akkor ebből kalkuláld ki, hogy egy sport levegőszűrő mennyit adhat :whistling:

Kicsit mömbis lesz a szívózaj, a fülnek jót tesz, amúgy szvsz. önmagában semmit sem ér.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Légszürők
« Válasz #132 Dátum: 2008.08.19 20:23:58 »
hello. azon gondolkodom h megprobálkozzak egy sportlégszurövel? komoly gyorsitási bajaim vannak.  :wacko:
annyit szeretnék ha televan a kocsi családdal akkor nem külsöben kelljen vartyognom hanem tudjak normálisan menni a lámpáktol.
a motorom rendben van. a gyertya NKG , a karbim jó, a kipum is szelel az is jó. kat. nincs, ami lefogja a semmit :wacko:
érdemes? a kocsi egyértelmüen jobban megy a 99-100as benyátol. elektronika nincs :clap:, gondolkodjak rajta vagy hülyeség több levegöt adni neki?

Ha tudod az előgyújtás szögét állítani, akkor a 98-as benya+ sportszűrő + kipuff együtt kb 10% - et hozhat - kipuf nélkül alig, a kipuff magában sem ér sokat, ha a többi nincs megcsinálva.

( ez ladás, meg D Kadettes tapasztalat, A Mazdát nem piszkáltam - a 2,0 benzines ment szépen azóta meg befecsis gépeim voltak)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12147
Re: Légszürők
« Válasz #133 Dátum: 2008.08.19 20:52:34 »
jovan meggyöztetek :yawn:
akkor hagyjuk. tankolok premium benzint /cégre :clap:/  és jovan :shifty:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Légszürők
« Válasz #134 Dátum: 2008.10.13 11:36:12 »
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/images/airfilter_test.htm

Direktszűrők tesztje.

Hát igen, nem hiába ilyen népszerű az Apexi...
Toyota Yaris T SPORT
153