Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2787951 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22425 Dátum: 2023.05.09 12:32:47 »
Nem szoktam száguldozni, nagyjából betartom a sebességkorlátozásokat (+/- 3-5 Km/h), így tudok az útra figyelni, de ha egyfolytában a kilométerórát kell néznem, hogy véletlenűl se menjek 50-nél többel, na az már veszélyesebb, mintha 55-el mennék.
Ha a 3-5 km/h- tudod nézegetés nélkül tartani, akkor ez megy 3-5 km/-val alacsonyabb sebességnél is, csak rá kell állni. Bocs, ez csak egy kifogás :yes: ;)  Nem áll minden utcában állítgatós trafipax. Sőt, szinte sehol.
Mennyi időt vesztesz, ha ennyivel lassabban mész? Nálam ez napi használatban nincs 2 perc.  :surrender:


Tavaly megbüntettek, mert 57-el mentem, ez volt az első büntetésem gyorshajtásért, az utat néztem és nem az órát. Ja és csak 57 pedig késésben voltam.
Késésben voltál, gyorsabban mentél, tisztában voltál ezzel. Ha éppen bemérnek, akkor ennyi, így jártál. Senki más nem tehet róla, csak te  ;)

Hidd el, hogy erre lesz rendőr.
Nem hiszem ;)
Nem hoz ez ennyit a konyhára, mint emennyit emiatt a rendőrségbe kellene pumpálni.
Számoljunk. Eddig sem volt sűrűn olyan, hogy rögtön kiszedtek. Én pl kb 20 éve nem találkoztam ilyen trafival (35-45e km-t megyek évente). Ebből most csak ezzel a kis sebesség  csökkentéssel mennyivel lesz TÖBB bírság? A száguldozók kiesnek, mert azok eddig is beleestek a hálóba. MINIMÁLISSAL. Mondjuk legyen évente 50M és akkor nagyon felfelé kerekítettem. Ebből nem lesz több rendőr az utcai állományban. De a duplájából sem.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22426 Dátum: 2023.05.09 12:33:16 »
Szerinted mennyi "pénzt" szednek be ebből a változtatásból? A költségvetés arányához képest nem láthatót.  :flowers:

Nincs pénz utcai rendőrre. Egy mobil trafi, egy rendőr. Nem állítanak meg, mert az +2 rendőr lenne és egy autó. Marad a közigazgatási, ami ugye lényegesen magasabb túllépés esetén él. Na annak is levitték 3 km/h-val a határát ... hűűű  :whistling:
Szóval ha ez volt a cél, akkor nagyon szarul választottak bevételi forrást. Ebből még egy plakát kampány 10%-a sem jön ki nekik pluszban   :tt2: :lol:

A balesetveszély abból is adódik, hogy nálunk betartani a sebességhatárokat lúzerség. Legyintés, hogy ne má', az hülyeség . Nem a 2-5 km/h-s túllépés, hanem a szabály morál van a béka segge alatt. Ez olyan nemzeti sport vagy mi kis Hazánkban.
Szokd meg, hogy óra szerint betartod a szabályt. Szerintem elképzelni sem tudod, hogy így vezess. Na ezzel így van az ország 99%-a is (vagy még több). Szóval erről beszélek  :flowers:

Ha 50 helyett 60 km/h-val mész és lelép eléd egy gyalogos, akkor amikor az 50 km/h-val közlekedő megállt, te még kb 30 km/h-val mész és kuglizod el a gyalogost. Ugye milyen érdekes? Nézz utána, találsz elég forrást a neten. Egy ilyen ütközés megváltozatja az életeded, meg annak is, aki ott ment át az úttesten.

Nem nem vagyok kocka autós, aki mindig minden táblánál fékez. De azért tisztában vagyok vele, hogy a fizika mindenhol ugyanaz. Ja, és van 4 gyerekem, családom és igyekszem nem hülye lenni az utakon.  ;)

További szép estét és gondolkozást  :flowers:

ott a pont

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22427 Dátum: 2023.05.09 12:49:15 »
Akárhogy is, én megvárom a tapasztalatokat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22429 Dátum: 2023.05.09 21:08:35 »
Érzek azért némi zavar itt az erőben :whistling:
"Óberling arról is tájékoztatott: nem igaz az sem, hogy 1 km/óra sebességtúllépés miatt csak akkor számíthat a járművezető bírságra, ha megállítják.
    A kismértékű sebességtúllépéseket szabálysértési eljárásban vizsgálják. Itt is megvan annak a lehetősége, hogy a szabálysértési hatóság az eljárás során azonosítsa a járművezetőt. Persze az intézkedéseink során arra törekszünk, hogy a helyszínen tegyünk pontot az ügy végére"

Ez eddig is így volt - mármint hogy HA a fényképből azonosítható a vezető. Gyarorlatilag ez eseélytelen, de elméletileg természetesen igen. Ezért kapott mindenki csak a közigazgatási hatás feletti sebességtúllépésről fotót, csekket.

Ez az egész a média által túltolt dolog. Hetek óta extra kattinást ad egy ilyen témájú cikk.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22430 Dátum: 2023.05.10 05:28:16 »
 "Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban a mérési határérték beállításához alkalmazott 3 km/órás illetve 3 százalékos „tűrést” a sebességellenőrzések során már nem alkalmazzák. "
Ez szerintem eddig nem így volt. Szóval meglátjuk, de azt gondolom, hogy sanszos, hogy kell a pénz.
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.10 05:30:54 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22431 Dátum: 2023.05.11 10:17:50 »
"Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban a mérési határérték beállításához alkalmazott 3 km/órás illetve 3 százalékos „tűrést” a sebességellenőrzések során már nem alkalmazzák. "
Ez szerintem eddig nem így volt. Szóval meglátjuk, de azt gondolom, hogy sanszos, hogy kell a pénz.
Valóban nem így volt.
Példa: autópálya, bemérnek 151km/h-val. Eddig ebből levonták a mérőműszer gyártó által megadott +-3km/h mérési hibahatárát. Így a valós, "elkövetett" érték 148Km/h volt, nem tartozott az objektív felelősség hatálya alá. Ezután ezt NEM fogják levonni, mert az ellenkező bizonyításáig a hivatalosan kalibrált mérőműszer által mutatott érték pontosnak tekintendő. Azaz, az lesz az "elkövetett" érték, amit a műszerről a rendőr leolvas. Nem vonogatnak le semmit.

Amennyiben az állampolgár vitatja a leolvasott érték valódiságát - pl. 25 éves 1,9D Fiat Ducato-t bemérték 237km/h sebességgel és 300 000Ft-ra akarnák bírságolni-, úgy a gépjármű üzembentartójának kell jogi úton bizonyítania a saját igazát.

Én valszeg úgy fogok tenni, hogy figyelem a GPS szerinti sebességemet és úgy állítom be a tempomatot, hogy ne lépjem túl az adott szakaszra vonatkozó sebességkorlátot. Ez sztem autópályán a legkönnyebb, mert 140-nél soha nem szoktam gyorsabban menni, de sima közútón, autóúton problémás lehet adott esetben. Például felénk az M44 autóút nemrég lett átadva Békéscsabától 80km hosszú szakaszon és a totális síkságon, pár hosszúívű kanyarral a rekkenő unalomba megy. Ezt 110-zel gyakorlatilag lehetetlen egy normális autóval végigutazni, legalábbis, az el nem alvásra kell a legnagyobb figyelmet fordítani.

Ma reggeli tapasztalat:
47. sz. II. rendű főút Békéscsaba-Szeged. 100km.
Települések között a 120-130km/h kényelmes utazótempó lehetne anélkül, hogy az ember száguldozni akarna, egyszerűen az útburkolat minősége jó és észre nem veszed rajta a gyorshajtást. Az első 40km-en "beálltunk" egy rendőr Octavia mögé. 85-90-nel ment. Nem siettem, időben indultam. De rohadtul idegesített, mert nem ez az utazótempóm. 2x annyira kellett koncentrálnom, mint egyébként. Fogta a forgalmat, kb 8-10 autó vonatozott együtt. Ezen a szakaszon 110-re állított tempomattal szoktam menni, kényelmesen. Így 1:20 perc háztól-házig az út. A rendőr mögött akadályozva éreztem magam és a felgyülemlett autók mozgásán is ezt éreztem. Fékezgettek, gyorsítgattak. Rohadtul idegesítő volt. Ahogy lekanyarodott a rendőr, a kocsi-vonat 2 percen belül megszűnt, mindenki felvette a saját tempóját.
Ezzel csak arra akartam célozni, hogy sebességhatárok ide, vagy oda, az életszerűség bizonyos esetekben mást mutat. Emiatt, azonban, mostantól könnyebb lesz belefutni gyorshajtásba. Nekem folyamatosan megy a Waze, vagy a Google Maps és figyelek előre az úton, ameddig csak ellátok. Eddig nem volt gond. De benne van a pakliban, hogy heti 1500km mellett belefutok egy bírságba...

 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22432 Dátum: 2023.05.11 10:49:56 »

47. sz. II. rendű főút Békéscsaba-Szeged. 100km.
... Ezen a szakaszon 110-re állított tempomattal szoktam menni, kényelmesen. Így 1:20 perc háztól-házig az út. A rendőr mögött akadályozva éreztem magam és a felgyülemlett autók mozgásán is ezt éreztem. Fékezgettek, gyorsítgattak. Rohadtul idegesítő volt. Ahogy lekanyarodott a rendőr, a kocsi-vonat 2 percen belül megszűnt, mindenki felvette a saját tempóját.
Ezzel csak arra akartam célozni, hogy sebességhatárok ide, vagy oda, az életszerűség bizonyos esetekben mást mutat. Emiatt, azonban, mostantól könnyebb lesz belefutni gyorshajtásba. Nekem folyamatosan megy a Waze, vagy a Google Maps és figyelek előre az úton, ameddig csak ellátok. Eddig nem volt gond. De benne van a pakliban, hogy heti 1500km mellett belefutok egy bírságba...
Ezért írtam korábban, hogy nálunk a sebesség határ max egy gyenge ajánlás ez emberek fejében. Röviden, senkit nem érdekel. Megmagyrázzuk, hogy nem indokolt, nem életszerű, meg a mai autókkal betarthatatlan és kölünben is sietek, vagy bármi. Majd én tudom, hogy mennyi a jó. 


Valóban nem így volt.
Például felénk az M44 autóút nemrég lett átadva Békéscsabától 80km hosszú szakaszon és a totális síkságon, pár hosszúívű kanyarral a rekkenő unalomba megy. Ezt 110-zel gyakorlatilag lehetetlen egy normális autóval végigutazni, legalábbis, az el nem alvásra kell a legnagyobb figyelmet fordítani.
Eszerint az Avensis nem normális autó  :lol:
Évek óta közlekedek az M86-oson óra szerinti 110 km/h tempomattal (Csorna-Szombathely). Az sem egy hegyi szerpentin, van pár kanyar benne.
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.11 10:58:04 írta Nagycitrom »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22433 Dátum: 2023.05.11 17:45:34 »
Engem motivál a minél kisebb fogyasztási átlag elérése, szóval eszembe nem jutna 120-130-cal száguldozni semmilyen úton.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22434 Dátum: 2023.05.31 19:12:16 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22435 Dátum: 2023.06.30 07:59:09 »
Szeptembertől kezdődhetnek a B ketagóriával rendelkezők képzése D buszkategóriára - kihagyva a korábban kötelező C kategóriát.

Egyértelműen a munkaerőhiány csökkentése áll a döntés mögött, de eddig éppen a C kategória szolgált a személygépjárműveknél hosszabb és szélesebb típusú, bizonyos forgalmi szituációkban másmilyen vezethetőséget igénylő járművek vezetése és magának a rutinnak a megszerzése.

Persze gondolom (remélhetőleg) nem kell attól tartani, hogy egy Swift sofőrje majd kapásból csuklós buszt fog vezetni, de azért én eléggé kíváncsian várom mégis mi fog ebből majd kisülni.  :hmmmm:

Viszont ezzel párhuzamosan a GKI kártya 5 évenkénti frissítése eltörlése kerül, ami legalább némi könnyebbséget jelenthet majd a sofőröknek.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22436 Dátum: 2023.06.30 10:04:14 »
Ez az új szemlélet és stratégia viszont jó lett, szerintem:
https://telex.hu/belfold/2023/06/29/budapest-sebesseghatar-forgalomcsillapitas-kozlekedesi-reform
A helyi utak védelme nagyon szimpatikus dolog.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22437 Dátum: 2023.06.30 19:49:34 »
Ez az új szemlélet és stratégia viszont jó lett, szerintem:
https://telex.hu/belfold/2023/06/29/budapest-sebesseghatar-forgalomcsillapitas-kozlekedesi-reform
A helyi utak védelme nagyon szimpatikus dolog.
Nem lesz ez sajnos sima ügy. Ahol politikai kérdést lehet abból csinálni, hogy a Lánchídon legyen-e autóforgalom - miután jó másfél éve nincs, simán hozzászokhatott, aki akart -, ott minden, ami az autósokat (látszólag) negatívan érinti, abból balhé lehet. Szerintem márcsak az önkormányzati választások miatt is, ezt jegelni fogják.
Pedig az a meglepő, hogy tk. egyáltalán nem drasztikus mértékű lenne a sebesség visszafogás - összbudapesti léptékben, inkább ott lenne a nagyobb érvágás, hogy jobban be akarnák tartatni.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22438 Dátum: 2023.06.30 21:37:59 »
Már sok tanulmány készült a nagyvárosi közlekedésről.
A sebesség csökkentése bizonyos autó/km számnál konkrétan gyorsabb haladást eredményezett, bármennyire is meglepő. A lassab-gyorsabb elv működik. A lassabb, de egyenletesebb sebesség estén nagyobb az adott út áteresztőképessége.
Amíg nem kényszerítik az autósokat, addig sok autó lesz a városban. Tehát csak akkor lehet csökkenteni az autók számát (dugó, lassú haladás), ha az intézkedések "k...a anyázást" váltanak ki az autósokból. Ez lehet anyagi, lassú haladás, radikális behajtási korlátozás, parkolási lehetőség csökkentése ... stb. Persze csak akkor ér valamit is, ha mellette párhuzamosan alternatívát adnak -> tömegközlekedés fejlesztése.

A helyi utak kizárása az átmenő forgalomból szintén egy jó megoldás az ott élők számára. Pl online, közösségi navigációkban ne kerüljön az útvonal felajánlásra (pl- Waze, Maps). Ez már évek óta használt trükk. A város vezetés leül tárgyalni és a fejlesztőkkel, közlekedés szervező szakemberekkel együtt átszervezik a város közlekedését. Tudtommal ilyen már történt magyar városokban is (Debrecen?  :hmmmm:). Az USA-ban már régóta van ilyen együttműküdés (pl lakóparkok, lakóövezetek kizárása az autópálya menekülési útvonalai közül egy dugó esetén).
 

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22439 Dátum: 2023.07.01 21:55:25 »
Nem lesz ez sajnos sima ügy. Ahol politikai kérdést lehet abból csinálni, hogy a Lánchídon legyen-e autóforgalom - miután jó másfél éve nincs, simán hozzászokhatott, aki akart -, ott minden, ami az autósokat (látszólag) negatívan érinti, abból balhé lehet. Szerintem márcsak az önkormányzati választások miatt is, ezt jegelni fogják.
Pedig az a meglepő, hogy tk. egyáltalán nem drasztikus mértékű lenne a sebesség visszafogás - összbudapesti léptékben, inkább ott lenne a nagyobb érvágás, hogy jobban be akarnák tartatni.
Az a baj, hogy a döntéseket olyanok hozzá, akik nem kiegyensúlyozottan tekintenek egy szituációra, hanem kisarkítják.
Ázsiában pl sok városban nincs olyan, hogy tömegközlekedés. 7-8 sávos utak vannak, ahol egymás mellett 15 robogó közlekedik, meg 3 autó, gyalogosként merő életveszély átkelni az úton. Busz nincs, csak iránytaxi, ami azt jelenti, hogy egy tuk-tuk-ban 15-en zsúfolódnak össze 3 ember helyére. És még sorolhatnám. De mégis élnek valahogy az emberek.
Itt most mindenkit szó szerint rá akarnak kényszeríteni erőszakkal a tömegközlekedésre. Nem válogatnak az eszközökben. És ez nem jó. Nagyon nem. Pl. ,ha valaki vállalkozó és a vállalkozásához kell autó, amit tankolhat 1 vagyonért, fizetheti a parkolást 1 vagyonért, és még akkor hozzásegítjük, hogy napi 1,5 órát üljön a dugóban, mert meg kell kerülnie a fél várost, az nem vezet előre. Nem tudok elmenni villanyt szerelni 2 csavarhúzóval meg 3 fogóval. Nekem kell az a híd, mert ha nem is járok rajta, mások igen, tehát az Erzsébet hídon ahol minden héten 2x át kell mennem, de van, hogy heti 10x, nem lesz akkora dugó. Kell a körútra az a +1 sáv, mert ott is kell közlekedni. Ellenben nem kell metrónak használni a buszokat. Sok esetben a buszok okozzák a dugót. Feltorlódik 4 busz 1 megállónál, nem fér be a buszsávba, öbölbe. Miért kell minden busznak minden megállóban megállni pl a 17. kerületben?
És persze kellene több P+R. Én a Pillangó utcait szoktam használni, onnan megyek tovább tömegközlekedve, ha nem villanyt szerelek épp. Hétvégén is azt szoktam, hogy bemegyek a keletiig, lerakom a kocsit, aztán metró, villamos, stb. De ha pl megyek nagybevásárlásra, akkor megint csak kell a kocsi.
Szóval vannak kocsisok, akik szeretnék használni a kocsijukat, de ez most jelenleg kb senkit nem érdekel.   
 
Laco 73 :D