Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754256 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22365 Dátum: 2023.01.10 21:27:23 »
Az aljába tesznek egy tonna akkumulátort, és meg is van oldva a dolig. :)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22366 Dátum: 2023.01.10 21:33:59 »
Az aljába tesznek egy tonna akkumulátort, és meg is van oldva a dolig. :)
Az első kanyarig, ott ugyanis az egész hóbelebanc megy előre függetlenül attól, merre kanyarog az út…
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22367 Dátum: 2023.01.10 22:25:53 »
A SUV-ok folyton felborulnak. Magas súlypont.  Egy kis hátsó pöccintés és repül.
Azért ez egy jókora általánosítás - ami így persze nem igaz. :nono:
A Range Rover Sport ilyen. Tehát az összes többi is az?  :D
Akkor a RAV 4 is bugdácsol.
« Utoljára szerkesztve: 2023.01.10 22:31:13 írta Nagycitrom »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22368 Dátum: 2023.01.10 23:03:55 »
Azért ez egy jókora általánosítás - ami így persze nem igaz. :nono:
A Range Rover Sport ilyen. Tehát az összes többi is az?  :D
Akkor a RAV 4 is bugdácsol.
Fura, de azt kell mondani, hogy több típus is van, aminek meggyűlt a baja a jávorszarvas teszttel. Ilyen volt pl a VW Passat Variant B8, az Octavia IV Combi és a SuperB Combi, mindegyiknek a plugin (!) verziója. Azaz, nemcsak a SUV-k esetében, de a normál kombiknál is említésre méltó probléma jelentkezett a kikerüléses teszten. Az aksi pakk miatt jelentős terhelés váltási reakciók ébrednek, amikre nem megoldás a standard Combiba való ESP program. Így járt korábban a Hilux is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22369 Dátum: 2023.01.11 06:36:07 »
Akkor a RAV 4 is bugdácsol.
Ahogy mondod, meg is bukott a jávorszarvasteszten, nézz csak utána...!
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22370 Dátum: 2023.02.02 08:52:50 »
Ma reggel kissé (?) érdekes jelenséggel találkoztam.
Várost elkerülő út, reggeli csúcsban a körforgalom előtt több száz méteres sor. Szakadó eső, erős szél, szóval elég takony idő. Előttem valamilyen Alfa Romeo, mögöttem egy nyergesvontató.
Eljutunk a körforgalomig. Alfa bemegy, én egy autó kihagyással (akinek elsőbbséget kellett adnom) utána, aki rögtön el is hagyta a körforgalmat. Erre  nézem, az Alfa ott áll előttem, mert ő jobbról beengedi a körforgalomba a márkatársát, jófejségből, szóval erős fék. Hála Istennek meg tudtam állni, mert ha nem, akkor még én leszek a hibás.
Nem tudom, hogy adott esetben milyen megítélés alá esne egy ilyen baleset, mert a reggeli csúcsforgalomban a körforgalomban megáll valaki jófejeskedni, és egy másik valaki belemegy...?
Egyébként belegondolni is rossz, baleset a körforgalomban a reggeli csúcsban  :wacko: Bocs a sok ismétlésért.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22371 Dátum: 2023.02.02 09:07:04 »
Nem tudom, hogy adott esetben milyen megítélés alá esne egy ilyen baleset, mert a reggeli csúcsforgalomban a körforgalomban megáll valaki jófejeskedni, és egy másik valaki belemegy...?
Egyébként belegondolni is rossz, baleset a körforgalomban a reggeli csúcsban  :wacko: Bocs a sok ismétlésért.
Egyértelmű, hogy te lennél a hibás - függetlenül, hogy milyen okból állt meg. Lehetett volna az egy hülye gyalogos, állat, bármi, ami miatt megállt. Más kérdés, hogy négyszemközt azért elbeszélgettem volna vele  :censored:

Nagyon régen volt egy hasonló esetem. Jobbra kis ívben kanyarodtunk ki egy védett útra. Azt előttem menő elindult, én is gurultam utána, miközben balra néztem még egyszer, ő meg satu fékkel megállt kanyarodás közben. Belekoccantam. Kérdeztem, hogy ember, miért állt meg? Nem tudja, úgy látta, jön valaki balról (a védett útról balra kanyarodott le egy kisteher velünk együtt, tehát fizikailag sem jöhetett onnan senki).
Minden körülménytől függetlenül én voltam a hunyó, pedig ....
Szóval ez is ez hasonló helyzet. lehetett.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22372 Dátum: 2023.02.02 09:51:50 »
Ilyen nekem is volt vagy 12 évvel ezelőtt de sose felejtem el... nyáron... a Kerepesiről befelé jövet, jobbra kanyarodva a Hungáriára. Egy külön kanyarodó ív van ami a busszávból válik ki (a sarki patika előtt), de egy zebra megy át rajta, és a Hungáriára érkezve egyenesen buszmegállóba vezet, tehát onnan gyorsan sávot kell váltani. Tempósan haladtunk, ráadásul ott rá kell nyomni picit mert gyakran pont akkor zöld a balról érkezőknek is, magyarán még azelőtt kell tudnod sávot váltani hogy kigyere a buszmegállóból, hogy megérkezne a busz, mert akkor elég necces helyzet alakul ki...

Na szóval itten ketten jöttünk a Kerepesi felől, már a buszsávban jobbrafelé indexelve, amikor az előttem lévő hirtelen fékez a kanyarodóra érve, én meg durr neki hátulról. Azért, mert én már bőven balra néztem, jön-e onnan valaki, tökre nem volt semmi ok amiért meg kellene állni... Az előttem lévő meg inkább arra figyelt hogy a zebrához közeledik egy hölgyike, így azt engedte át nagy kegyesen. Szerintem még bőven átmehettünk volna mindketten úgy, hogy az miniszoknyás hölgyike még csak közel se ér a zebrához, de na. Nyilván én voltam a hibás...

De szerencsére jófej volt a srác, mert nem keletkezett jelentős kár neki, öreg verdája (15+ éves) volt éppen csak egy plussz karcot okoztam neki, így azt mondta sietne, adjak neki egy 5000-est azt' kész. Nekem leesett a rendszámtáblám...
« Utoljára szerkesztve: 2023.02.02 09:53:32 írta robi (Robi) »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22373 Dátum: 2023.02.02 09:52:56 »
Egyértelmű, hogy te lennél a hibás - függetlenül, hogy milyen okból állt meg. Lehetett volna az egy hülye gyalogos, állat, bármi, ami miatt megállt. Más kérdés, hogy négyszemközt azért elbeszélgettem volna vele  :censored:

Nagyon régen volt egy hasonló esetem. Jobbra kis ívben kanyarodtunk ki egy védett útra. Azt előttem menő elindult, én is gurultam utána, miközben balra néztem még egyszer, ő meg satu fékkel megállt kanyarodás közben. Belekoccantam. Kérdeztem, hogy ember, miért állt meg? Nem tudja, úgy látta, jön valaki balról (a védett útról balra kanyarodott le egy kisteher velünk együtt, tehát fizikailag sem jöhetett onnan senki).
Minden körülménytől függetlenül én voltam a hunyó, pedig ....
Szóval ez is ez hasonló helyzet. lehetett.

Elsőre én is azt mondom, hogy én lettem volna a hibás, de azért elgondolkodtató, hogy:
- amiket felsorolsz, azok védhető esetek, nyilván meg is áll az ember. Valószínűleg pár méterrel mögötte ennyit még meglátok. Ez viszont jófejeskedés, egy körforgalomban szerintem erre nem kell számítanom, hogy bekövetkezik, főleg néhány méteren belül,  sosem tapasztaltam még ilyet.
- nyilván nem ugyanaz a kettő, de egy büntetőfékezésre is tudnám hasonlítani bizonyos szempontból: ott is forgalmilag indokolatlan a tett és mint ilyenre, nem kell számítanom, így ha belemegyek, akkor egyértelmű, hogy nem én vagyok a hibás. A végeredményt tekintve azonban nagy a hasonlóság, mert ugyan nem szándékos, de szerintem erősen nem gondolta végig, hogy mit csinál.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22374 Dátum: 2023.02.02 11:25:01 »
Tegnap majdnem nekem is lezúzták az autómat a fehér úton.
Valami kis mitugrász MOL megosztó-autó, a külső sávból gondolt egyet, és index, körbetekintés meg minden nélkül bevágott az én sávomba. Ha nem rántom el a kormányt (ami villamos sín, mellette meg a szembe busz sáv, de szerencsére nem jött éppen semmi), akkor ez egy nagy csatt.
Persze duda ezerrel, de a barátunk nem nagyon törődött vele.
Erre elgurulunk a következő piros lámpás kereszteződésig a gyógyszergyári u-val, és ott egymás mellett állva egyszer csak lehúzza az ablakot, és a káromkodási repertoárja nagy részét rám zúdítja, meg hogy mindjárt letöri a tükrömet, mit képzelek én hogy rádudálok. Szerintem a magas IQ-jú fel sem fogta, hogy én egy balesetet védtem ki az imént az ő hibájából.

Erre meguntam a fröcsögését, meg mivel a lámpa éppen zöldre váltott, ezért csak odamutattam a belső visszapillantó tükröm felé, és közöltem vele, hogy majd viszontláthatja magát a youtube-on, erre azonnal abbahagyta az üvöltözést, és az elektromos autónak padlógázt adva ott is hagyott.
De kár, hogy nem volt kamerám, mindenesetre a paraszt legalább elhitte és azonnal behúzta fülét-farkát.  :innocent: :hmmmm:

Hogy micsoda emberek vannak..., pedig azt hittem elnézést fog kérni...  :no:

https://www.google.com/maps/@47.4933871,19.1414379,3a,75y,354.27h,78.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN4G_0R7RE8fb6WlZVjpD1A!2e0!7i16384!8i8192
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22375 Dátum: 2023.02.09 11:10:35 »
Ma nagyon érdekes dolog volt reggel.
Viszem a gyerekeket az iskolába, ahol szépen félreállok, felkísérem őket, aztán vissza a kocsihoz és megyek munkába.
Alapvetően szűk utca, egy részen dedikált "Kiss&Go" parkolók vannak, hogy ne akadályozzuk a forgalmat. Megyek is arrafelé, erre egy gondos szülő áll pontosan az út közepén, természetesen elállva teljesen azt, szépen kipakolja a gyerekei táskáját, feladja rájuk, puszi-puszi, és gyűlik  mögötte a sor, de őt ez nem zavarja a legkevésbé sem.  Az üres parkolóhelytől 5 méterre. Azért, hogy észrevegye magát, egy tizedmásodpercnyi dudálást indítottam. Erre rám néz, és nekiáll integetni. A jólneveltség kötelez, ezért visszaintegettem, amennyire lehetett barátságosan.
Jó, elindult, aztán egyből be is állt az üres parkolóhelyre. Ahogy elhaladtam mellette, rögtön indult utánam. Oké, akkor menjünk, három kanyarral utánam nem tudott a forgalmi helyzet miatt követni, leszakadt. Mondjuk kár, mert kamera mindent vett, és mivel a harag rossz tanácsadó, ezért az irányt amúgy is a legközelebbi rendőrőrs felé vettem, ahol gondolom már nyugodtan megbeszélhettük volna a dolgot.
Nem értem, hogy vannak emberek, akik azt hiszik, hogy ők a törvény: simán elállja mindenki útját a Rextonjával az üres parkolóhely mellett (!), és amikor finoman jelzik, hogy ezt most meg miért, akkor neki áll feljebb.
Gondolom összefutunk még, és akkor higgadtabban tudunk egy építő eszmecserét folytatni az ügyben.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22376 Dátum: 2023.02.09 12:18:15 »
Mindenütt ezt látod: aki agresszív, erőszakos, annak áll a világ.
Mondhatod a gyerekednek, hogy tanuljon, mert így mi lesz belőle; azt fogja felelni, hogy a felső tízezer...
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22377 Dátum: 2023.02.09 13:15:25 »
Nem értem, hogy vannak emberek, akik azt hiszik, hogy ők a törvény: simán elállja mindenki útját a Rextonjával az üres parkolóhely mellett (!), és amikor finoman jelzik, hogy ezt most meg miért, akkor neki áll feljebb.
Gondolom összefutunk még, és akkor higgadtabban tudunk egy építő eszmecserét folytatni az ügyben.
Érdekes dolog ez, nagyon társadalom függő, hogy hasonló szitukban mekkora az ingerküszöb.
Olaszország, annak is a déli része. Mennek össze-vissza, dudálgatnak (de nem azért, amiért mi) és megállnak bárhol. Viszont nincs ilyen esetben anyázás. Fél-egy perc, taxiból utas ki, bead a boltba valamit, trafik, ...stb. A szükségesnél nem tovább, de feltartanak másokat, nincs ebből gond. Alapvetően sokkal toleránsabbak az utakon, mint mi.
Alaphelyzet sajnos, hogy az arrogancia, a vélt és "valós" sérelmek megtorlása azonnal és vehemensen nálunk alaphelyzet.
Persze az érem másik oldala, hogy sok gyökér ebből sportot űz: nekik mindenhol mindent szabad, a pornép felett állnak - szerintük. És nekik habzik legjobban a szájuk, ha valaki feltartja másodpercere őt.
Egyszóval a béka segge alatt van a közlekedési kultúránk  :wacko:  :cry:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22378 Dátum: 2023.02.09 14:54:51 »
Igen, nekem sem volt muszáj dudálni, de mikor valaki 5 métert nem tesz meg, inkább feltart mindenkit, az nekem idegesítő :(

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22379 Dátum: 2023.02.09 18:10:26 »
Igen, nekem sem volt muszáj dudálni, de mikor valaki 5 métert nem tesz meg, inkább feltart mindenkit, az nekem idegesítő :(
Nem állítom, hogy mindig délolasz módra tudok ilyen szitukban viselkedni, nálam is kiverik néha a biztosítékot  :nonono: