Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754309 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22350 Dátum: 2023.01.06 16:22:22 »
Ez nem Vitara-specifikus. Az összes SUV ilyen nyomi. A dizájn adja el őket, semmi más...

igen ez így van. Ültem Kia sportage-ben az is rossz. Első szériás RAV4el jártam sokat 20 éve az akkor még hozott valami SUV dolgot. Nagy hóban simán mentem vele. Semmire nem valók a mai  SUVk.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22351 Dátum: 2023.01.07 13:35:50 »
Dehogynem, ez hoz nagyobb bevételt a gyártónak. ::)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22352 Dátum: 2023.01.07 13:41:18 »
igen ez így van. Ültem Kia sportage-ben az is rossz. Első szériás RAV4el jártam sokat 20 éve az akkor még hozott valami SUV dolgot. Nagy hóban simán mentem vele. Semmire nem valók a mai  SUVk.
A gyártóknak kb 20%-kal nagyobb a profitja minden SUV-n, mint az azzal megegyező platformra épített sima kombi autón, mivel maga a gyártási költségük pontosan ugyanannyi. Tehát, a vásárlók pusztán a magasabb építési módot fizetik meg 20% felárral, cserébe pontosan semmit nem kapnak pluszban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22353 Dátum: 2023.01.07 16:16:50 »
Azért egy sima autóhoz / kombihoz képest kapsz egy magasabb üléspozíciót, néha jól tud jönni, ha az előtted haladó előtti teret is belátod.
De ezen kívül nagyon tényleg semmi extrát nem adnak, csak jóval kisebb csomagteret, papíron 50-60 féleképpen variálható utasteret, amiből max 3-4 beállítás az igazán használható és élhető (a 10 féle pozícióban rögzíthető kalaptartó valóban csak parasztvakítás), meg egy üresen is jóval nehezebb kasztnit, amit sajnos a legtöbb esetben még mindig egy dízel hajt (ami új korában még jó volt, de mire az átlag magyar kezekbe kerül az autó, már elsajnálnak mindent tőle: adblue-t évek óta nem látott, szoftveresen átvert dpf-el valóban csak a gyalogosokat mérgezik, nem is kis mértékben... a chippelt VW motorokról már nem is beszélve, amik csak úgy húzzák maguk után a pamacsfüstöt 1-1 nagyobb gázadásnál...  :banging: :naspang:

Az biztos, hogy a SUV-k lettek a húzómodellek, és mindegyik márka megpróbálja kiszakítani a magáét ebből a szeletből. Ha pedig még "prémiumnak" is nevezett az az SUV, ott simán megvan az 50%-os felár is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22354 Dátum: 2023.01.07 18:42:08 »
Tőlem vegyen SUV-ot aki akar de gyártsanak még normális kocsikat is. Azt viszont utálom mikor elém kerülnek mert nem látok mögöttük semmit. Folyton kerülgetem őket. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22355 Dátum: 2023.01.08 10:18:03 »
22.55-től két releváns perc

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/01/06/tc-hirado-2023-01-06-52.-/

érdekes élmény volt, amikor pár éve elmentünk a családdal megnézni egy 5008-as pözsót, mert a feleségemnek az tetszett. én mondogattam neki, hogy adott alapterületen a doboz formájúak a leginkább alkalmasak a csapatszállításra, dehát az fúj, ronda meg egyébként is teherautó.

aztán a szalonban beleültünk az 5008-asba, és megállapította, hogy ez szűk és nem lát ki. aztán a gyerekek elkezdték húzgálni a mellett álló rifter tolóajtajait és zsivajogtak benne meg körülötte, átültünk abba is és megvilágosodott. hogy ez mekkora meg milyen praktikus. :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22356 Dátum: 2023.01.08 11:39:33 »
Tőlem vegyen SUV-ot aki akar de gyártsanak még normális kocsikat is. Azt viszont utálom mikor elém kerülnek mert nem látok mögöttük semmit. Folyton kerülgetem őket.

Na látod, én meg ezért ülök SUV-ban, hogy kilássak.  Mondjuk engem nem kell kerülgetni, mert én kerülgetek. :)  Hozzáteszem, hogy nekem full feketére le van fóliázva a hátsó traktus, amúgy sem lehet átlátni rajta.
A magas üléspozíció nekem már alap, a normál autó, nekem már alacsony.  Amikor előhozom a jó öreg Corollát, leülök az aszfaltra és összecsomagolom a végtagjaimat.  :)  Hiába, na öregszem.   :devil:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22357 Dátum: 2023.01.08 12:11:16 »
Na látod, én meg ezért ülök SUV-ban, hogy kilássak.  Mondjuk engem nem kell kerülgetni, mert én kerülgetek. :)  Hozzáteszem, hogy nekem full feketére le van fóliázva a hátsó traktus, amúgy sem lehet átlátni rajta.
A magas üléspozíció nekem már alap, a normál autó, nekem már alacsony.  Amikor előhozom a jó öreg Corollát, leülök az aszfaltra és összecsomagolom a végtagjaimat.  :)  Hiába, na öregszem.   :devil:
Ja mint a moziban amikor valaki felall hogy jobban lasson. Aztan mindenki felall mert masok is allnak. Aztan az a vege hogy senki se lat jobban...viszont mar mindenki all...

Apam is suvba ult at mert oreg  de azert ennyi oregember meg nincs :)


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22358 Dátum: 2023.01.08 16:20:04 »
Nálam is alapfeltétel volt a magas ülés, de a derekam miatt. A Yarisban már nem tudnék levezetni Kecskemétig se...
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22359 Dátum: 2023.01.08 17:53:35 »
Ja mint a moziban amikor valaki felall hogy jobban lasson. Aztan mindenki felall mert masok is allnak. Aztan az a vege hogy senki se lat jobban...viszont mar mindenki all...


így van. akkor vegyünk még nagyobb SUvokat hogy átlássunk az előttünk lévő SUV-on.. ezt úgy hívják hogy önzőség. de erről ennyit. szomorú. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22360 Dátum: 2023.01.08 21:12:54 »
Testvérem vett egy YaV-t, és mikor beült egyszer a Carinába, meglepődtem, hogy milyen nehezen megy neki, még picit panaszkodott is.
Egyelőre még ez is haszon a Carinában nekem, hogy jobban megmozgat a be- és kiszállás, mert hozzá képest én bepattantam :) vagy csak meg akarom látni a rosszban a jót  :hmmmm: Az igaz, hogy a spirálrugók cseréje kicsit feljebb emelte a kocsit  :otlet:
Hála Istennek a hosszabb utak eddig, mint Budapest, vagy Veszprém, esetleg Kiskunfélegyháza sem volt még nagyon problémás - mondjuk a költségnövekedés miatt annyira nem is hiányzik ekkora út  :whistling:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22361 Dátum: 2023.01.09 12:19:54 »
OMG  :eek:
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22362 Dátum: 2023.01.09 12:20:10 »
Na látod, én meg ezért ülök SUV-ban, hogy kilássak.
Ez releváns érv, valóban. De ezt tudták az egyterűek is.
Nekem még nincs semmiféle mozgásszervi bajom, de valóban sokkal kényelmesebb ráülni egy autó ülésére, mint le-/belehuppanni. Mondjuk, a GR86 ülésébe bármikor, bármi áron...  :D
Emellett (mármint a kényelmes beszállás), további előnye az egyterűnek, hogy személyautó. Normális kárpitok, burkolatok, hangszigetelés, normális légköbméter van az utastérben, futóműve kényelmesebb, utasterének variálhatóságával, pedig, semmi nem érhet fel. Utóbbi persze, csak akkor szempont, ha többen használják, 2 főre nem az.

Én azt remélem, hogy visszajönnek még ezek a racionális egyterűek a gyártásba.

A magam részéről azzal is vitatkozok, hogy az egyterű forma csúnya lenne. Gond nélkül megrajzolható úgy, hogy jól nézzen ki, példa erre a Ford S-max (utolsó generációja).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22363 Dátum: 2023.01.10 15:17:22 »
Érdekes teszt az ólomlábú SUV-kről, vagyis, ebben a videóban csak a Range Rover Sport-tól... 3,1 tonna...  :cry:
És bizony, ki is jön a tempós irányváltásoknál, hogy a jelentős tömeg általi tehetetlenséget nem lehet kompenzálni semmiféle elektronikával és ez adott esetben közvetlen balesetveszélyt is jelenthet, okozhat. Elgondolkodtató.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/kilinccsel-elore-bukott-range-rover-sport-javorszarvas-teszt/?fbclid=IwAR1UQslU_GmzYRrdzCxSRwoXd-9t23M4b5GkxTpLxKTm2_KL9uA5Ip8MUVw
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22364 Dátum: 2023.01.10 16:51:40 »
Érdekes teszt az ólomlábú SUV-kről, vagyis, ebben a videóban csak a Range Rover Sport-tól... 3,1 tonna...  :cry:

A SUV-ok folyton felborulnak. Magas súlypont.  Egy kis hátsó pöccintés és repül.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002