Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
8 (14%)
Hangulatfüggő.
20 (35.1%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
28 (49.1%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.8%)

Összes szavazó: 57

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2300936 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4484
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22320 Dátum: 2022.08.05 21:23:05 »
Ezt nem értem. A Forma 1-nél elég egyértelmű. Kb azért tiltották be, mint a turbót, hogy látványosabb legyen a verseny.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10228
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22321 Dátum: 2022.08.05 21:47:34 »
BMW-s helyett most éppen egy Merdzsós, és ha jól látom abból is egy Ájemgí.  :hmmmm: ::)

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9130
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22322 Dátum: 2022.08.05 21:52:03 »
F1-es autók. Vajon miért nincs bennük ABS, ESP és kipörgésgátlós sem?  :hug:
Mert betiltották.   ;)  :tt2:

A mai vezetés segítő rendszerek sokkal többet tudnak, mint a 20 évvel ezelőtti ABS-es. Durva fejlesztések voltak ezen a téren - még mindig ajánlom a nyerges vonatók videóit ;)
Amit állítasz, az 20 évvel ezelőtt igaz volt - főleg ha kivesszük a ténlegy professzionális vezetőket (sport autók)
« Utoljára szerkesztve: 2022.08.05 21:56:11 írta Nagycitrom »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4484
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22323 Dátum: 2022.08.05 22:49:08 »
Már csak azért sem alternatívája az ABS-nek az ember, mert nem tud kerekenként külön fékerőt állítani - a tized másodpercen belüli reagálásról ne is beszéljünk.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22235
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22324 Dátum: 2022.08.08 10:53:03 »
Régebben volt itt a fórumon valaki (nem emlékszem már ki volt), aki nagy arccal kijelentette - mindig, amikor szóba került -, hogy ő annyira ***agyerek, hogy jobban fékez, mint az ABS-rendszer. Nos, ezt a videót neki is ajánlom: https://www.vezess.hu/vezetunk/2022/08/01/meg-ha-profinak-erzed-magad-az-abs-akkor-is-jobban-fekez-nalad
A lényeg: nem, még egyenesen haladva sem lehet rövidebb fékutat elérni ABS nélkül, mint azzal. Természetesen, ha esetleg még kormányozni is kell, akkor még nagyobb a különbség. Az is fontos tanulság, hogy ABS nélkül még egy profi által vezetett autó fékútjában is elég nagy a szórás.


Mint  mondják a stílus az ember.  Jelen, itt vagyok a nagy arcommal.  Ha gondolod, akkor szívesen bizonyítom, hogy ABS nélkül szennyezett felületű úton azonos sebességet feltételezve, azonos autó ABS-el hosszabb féktávot vesz, mint ABS nélkül.  Annyiszor teszteltük, hogy nyugodtan elhiheted.  Teljesen más téma az, hogy a blokkoló kerekek irányíthatatlaná teszik a mozgó tömeget, a fizikát nem lehet átvágni. De ABS nélkül is meg lehet oldani, csak a féknyomást kell impulzusszerűen elengedni és máris van kormányzás.  Na ezt viszont rengeteget kell gyakorolni, mert a vészfékezés jellemzően pánikszerűen történik, tíz vezetőből minimum 9 nem képes csökkenteni, vagy oldani a féknyomást, hogy a tapadáshatáron dolgozzon a fék és így kormányozható maradjon a jármű.

Abban teljesen egyetértek, hogy átlagos körüményeket és vezetőt feltételezve  az ABS egy olyan technikai fejlesztés, ami a biztonságos vezetést szolgálja.

Az általam feljebb leírt körülményrendszer változtatásával nagysebességgel (80 km/h) teszteltünk egy B Mercit régebben ABS-el és anélkül. A trükk abban volt, hogy az egyik oldali kerekek vizes aszfalton, míg a mások oldali kerekek vizes műgyantán futottak.  El lehet képzelni, hogy mikor mi történt.  Az ABS nélkül gyönyörű háromszoros pörgés után állt meg a kocsi, igaz egyenes vonalban haladt előre.  ABS-el pedig megállt, köszönhetően a kerekenkénti perdület-szabályzásnak.  Persze ehhez kell a korszerű négycsatornás (személyautóknál) ABS rendszer.

Nemrég voltam kint megint tesztelni, meg pályázni és számomra meglepő eredmény született, a reakcióidőm még mindig a régi, 0,6 sec, pedig nem tartozom a fiatal korosztályba.

Na elmentem a nagy arcommal.   :)

PS:  A kedvencem:
Idézet
Ezért tehát felesleges tovább vitázni a hozzászólásokban, aki azt állítja, hogy neki sikerül rövidebb fékutat vennie ABS nélkül, és úgy is legalább annyira biztosan kezeli autóját, mint ezzel a segédlettel, az valószínűleg erősen csúsztat.
   

Oké, akkor erősen csúsztatok.  Biztos a szakújságíró által leírt kinyilatkoztatás a tuti, ami egy brit tudósok szintű tesztecske eredményén alapul.  Ráadásul egyenes haladás volt.  Tegyünk bele egy kikerülési manővert, mindjárt árnyaltabb a történet.  De mindegy is. 
« Utoljára szerkesztve: 2022.08.08 11:00:45 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.