Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754407 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21990 Dátum: 2021.04.29 15:34:27 »
Meg lehetne határozni arány tartományokat a különböző körülményekre (..azért nincs belőlük olyan sok), látótávolság csökkenésre, stb. - akár azzal a kitétellel is hogy "tájékoztató jelleggel", még mindig jobb mint a jogalkalmazó hangulatára bízni az eldöntését.
Ha azt lehet deklarálni, hogy az alárendelt útról kikanyarodó csak kétszeres sebességtúllépéstől nem felelős a védett úton haladóval ütközésnél, akkor erre is meghatározhatnának számokat a hozzáértők...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21991 Dátum: 2021.04.29 16:13:12 »
Nekem már lassan 10 éve van kamera a kocsiban. Nem azért, mert igazam lenne tőle (nem lesz, sőt ellenem is lehet bizonyíték adott esetben), hanem mert jelentősen csökkenti adott esetben az ügy bonyolultságát és gyakorlatilag filléres tétel az autózás költségeihez képest. Nem is értem, hogy egy x vagy 1x millós autónál miért nem használ egyet a jóember, de ez az ő dolga. Most szerencséje volt, hogy tőle függetlenül volt felvétel, de erre nem lehet alapozni.
Mondok egy érdekes esetet, velünk történt meg. Kereszteződésben állt előttünk egy Mazda kombi vonóhoroggal. Elindult kikanyarodni a védett útra, de úgy döntött, hogy inkább megáll és visszatolat. Nem nézett hátrafelé és belénk tolatott. Kíváncsi vagyok, hogy ilyen esetben, ha nincs mellettem tanú (általában egyedül megyek a használat nagyobb részében), és kamera sincs, akkor mennyire lenne egyszerű bizonyítani, hogy nem én mentem bele, hanem ő tolatott vissza... biztos vannak módszerek, de egy felvétel ellen nincs annyira apelláta. Ennél nyilván sokkal cifrább eseteket is tud hozni az élet  :surrender:
Persze, nem azt mondom, hogy akinek kamerája van, az mind ilyen, hanem hogy a kamera nem véd a (saját) hülyeség ellen. 
A beletolatásos esetek egy része kideríthető, mert ha fékezel, akkor egy kicsit lenyomódik az orra, míg ha beléd tolatnak, nyilván nem fog lenyomódni, tehát máshol sérül meg. De ha alapból nem rendelnek ki szakértőt, akkor viszont a sértettnek kell saját költségén, amit még nyert ügy mellett sem biztos, hogy megtérítenek.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21992 Dátum: 2021.04.29 16:24:31 »
Értem, de te hogyan fogalmaznád meg, hogy pl szakadó esőben, havas úton vagy tejföl ködben nem a normál sebesség határok a mérvadóak?  :hmmmm:
 Mert valahogy szankcionálni kellene, hogy nem menjen a paraszt 60 m-es látótávolságnál 130-cal (vagy inkább többel) a pályán, mert az a vakvezetés és a közúti veszélyeztetés fogalmát is kimeríti.
Nemcsak a látási viszonyok miatt lehet relatív gyorshajtás. Elég sok szűk mellékutcában jó látási viszonyok közt is soknak érzem az ötvenet, pl. ha két parkoló autó közül eléd lép valaki, nem fogsz tudni megállni, nem véletlen, hogy gondolkodnak a 30-as zónák kiterjesztésén.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21993 Dátum: 2021.05.02 10:01:39 »

Nem az idióták száma növekszik, csak az autóké, az internet lefedettségé és a fedélzeti kamráké. 
Az én elméletem az, hogy a rengeteg frusztrált / hülye főnöktől / elhidegült házastárstól / követelőző gyerektől megfáradt lábasfejű csak a modern technikával kibélelt kocsiban érzi magát az élet császárának, aztán ha jön egy közlekedőtárs aki kizökkenti ebből az életérzésből, akkor elpattan a cérna...  :cry:

 Az a baj hogy az elmúlt 20 évben háromszor annyi autó  van utakon mint anno. és hatalmas különbség van a 300 LE SUV szörnyeteg és a kisautók tulajai között is. nem a kisautók javára
és qrva nagy tömeg van. ettől hűlye mindenki. és persze a balesetek nagy részét a német dögök tetű tulajai okozzák.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21994 Dátum: 2021.05.02 16:42:11 »
a balesetek nagy részét a német dögök tetű tulajai okozzák.


...erre van valami stat., vagy érzésre?

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21995 Dátum: 2021.05.02 18:07:40 »
A látásomon  és a híradóból alapuló érzéseim sugallják.  ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Giovanni75

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21996 Dátum: 2021.05.02 18:55:50 »
A látásomon  és a híradóból alapuló érzéseim sugallják.  ::)
Igaz tavalyi, de statisztikailag mást mondanak.... Ez ugye attól is függ, hogy melyik típusból mennyi fut...
https://infostart.hu/belfold/2020/12/19/kiderult-melyik-automarka-soforjei-mennyi-balesetben-reszesek
Toyota:
Chevrolet:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21997 Dátum: 2021.05.03 08:01:09 »
A részesség és az okozás nem mindegy.
Mindnyájan ismerjük a hűlyegyerek ill.  c. bmw-seket,  merciket, az SUV berkiket a gyúrósokat, a kopaszokat. a melós szakadt kisbuszokat és a többi hűlyét.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21998 Dátum: 2021.05.03 10:02:05 »
Igen - de ez a cikk pont a KGFB kifizetésekről szól, tehát az okozói oldalról.
Én nem gondolom hogy különbség lenne márkák vezetői között - arról lehet szó, hogy valóban a kopasz-tolakodó-béjemvés egy tipikusan idegesítő csoport, amire nagyon ki vagyunk hegyezve, ezért jobban megmarad bennünk.
Végiggondolva az utóbbi időben, ami baleseteket láttam (5-6, már félreállva/tolva, így azt nem tudom hogy okozóként-e) abból egy autó volt "németprémium"


...amúgy ha már általánosítani kell, azt a viselkedésformát, amit a "kopaszaudis"-ként ismerünk, én mostanában inkább az Octavia/Superb vezetőknél érzékelem.  ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21999 Dátum: 2021.05.03 10:16:10 »
Igen - de ez a cikk pont a KGFB kifizetésekről szól, tehát az okozói oldalról.
Én nem gondolom hogy különbség lenne márkák vezetői között - arról lehet szó, hogy valóban a kopasz-tolakodó-béjemvés egy tipikusan idegesítő csoport, amire nagyon ki vagyunk hegyezve, ezért jobban megmarad bennünk.
Végiggondolva az utóbbi időben, ami baleseteket láttam (5-6, már félreállva/tolva, így azt nem tudom hogy okozóként-e) abból egy autó volt "németprémium"


...amúgy ha már általánosítani kell, azt a viselkedésformát, amit a "kopaszaudis"-ként ismerünk, én mostanában inkább az Octavia/Superb vezetőknél érzékelem.  ;)
Ezt én is így látom  :D Az utak tahója díjat már átvették az öltönyös sales managererek, a területi képviselők a Skodákkal.
Mondjuk ettől még nem szűnt meg a "kopaszaudis" kategória sem  :lol:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22000 Dátum: 2021.05.03 11:05:41 »
music     

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22001 Dátum: 2021.05.03 11:55:16 »
Tanulságos.
ja. én ordibáltam végig a motoros helyett...Pont ebből a nemtörődöm pontleszarom kiavilághaénnem mitnéző - féle hozzáállásból van elegem. És az autópályás baleseteken sem csodálkozom, ismerem az M7- M3 törzsközönségét. Néha az az érzésem, hogy újra elő kellene venni, és kötelező programmá tenni a 70-80-as évek közlekedési oktatófilmjeit. Aztán rájövök, hogy sajnos teljesen értelmetlen lenne, mert a fogalom- és önkép zavaros közönségesnek épp az nem esik le, hogy mit is jelent a KÖZlekedés szó.
Na, a mai adrenalinadagom is megvolt.

Még annyit: van pozitív példa is; pár éve láttam egy rohammentős videót. fél Pesten át robogott, és tanítani valóan reagáltak az autósok. Külföldi kommentek jöttek, akik elismerték az udvariasságot. Talán azt kellene oktatófilmnek használni.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22002 Dátum: 2021.05.03 14:18:48 »
Még a városi része hagyján, mert ott néha tényleg előfordul, hogy nehezen lehet behatárolni, honnan jön a sziréna hangja, és csak akkor veszed észre, amikor már ott van a közeledben. No de ótópályán? Ott csak mögüled jöhet, és mégha 200-zal is robog, akkor sincs ott melletted 2 mp alatt a semmiből...
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22003 Dátum: 2021.05.03 21:07:09 »
Igen, ez sajnos a nemtörődömség, az önzőség mintapéldája sok autós estében.
Én rendszeresen belenézek mind a 3 tükörbe, nem tudom ez másoknak miért okoz akkora nehézséget?  :hmmmm:

És sajnos volt a videón idióta Toyotástól kezdve BMW-s ig mindenféle, kedvencem a tahó Mercis volt, aki le se akart húzódni, utána meg látszik a motor visszapillantójában, hogy tartja mögötte a 200-220-as tempót... Agyrém az ilyen...  :eek:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61