Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2775706 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21975 Dátum: 2021.04.20 12:26:11 »
Kicsit itt is azt érzem, mint amikor elkezdtek terjedni a hárombetűs biztonsági dolgok, hogy ad egyfajta hamis biztonságérzetet, azt hiszik néhányan (elfelejtve, hogy ezek a kütyük nem tudjuk átlépni a fizikai törvényeket, csak jobban megközelíteni), hogy akkor azzal az autóval már bármit meg lehet tenni, és emiatt az arra hajlamosak felelőtlenebbül kezdenek vezetni.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21976 Dátum: 2021.04.21 09:19:13 »
Ezt sokan nem így értelmezik sajnos.
Az mindegy hogy mennyivel szabad menni egy adott útszakaszon, az hogy valaki ezt nem akarja betartani, az ő magán ügye, és Te nem tarthatod fel akkor sem ha Te úgy gondolod hogy ő szabálytalanságot követ el ha a megengedettnél gyorsabban akar menni.
Önrendelkezés joga...
Ez a mai individualista világba ami körénk nőtt jellemző sajnos.
Maga a feltartás fogalma nem egyértelmű vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy másként értelmezi a belső sávban száguldozó és az ott másik autót előző vezető.
Nem feltartás, ha lehetőség (és a KRESZ szabályi) szerint a leggyorsabban befejezi az előzést és biztonságosan vissza tud sorolni.
A 2 sávos autópályán - főleg nagyobb forgalom esetén - csak kompromisszummal lehet közlekedni. Ezt tudomásul kell venni. Mert nem lehet megoldani, hogy a 80-180 km/h is akadálytalanul mehessen.

Tehát nem önrendelkezés, hogy átmenetileg neki lassítani kell (szerinte feltartom).
Ez egy társas játék. Én igyekszem a legrövidebb ideig korlátozni őt a száguldásban, ő pedig tudomásul veszi, hogy másnak is joga van közlekedni ott. És akkor finoman fogalmaztam  ;)
Kishazánkban divatos úgy közlekedni, hogy a ránk vonatkozó korlátozásokat lesz@rjuk, viszont a jogainkat lobogtatjuk. Ez pont ennek az ékes példája.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21977 Dátum: 2021.04.21 10:31:18 »
Teljesen egyetértek az előző hsz.-ben leírtakkal.

Annyit tennék hozzá, hogy amennyiben a száguldozónak joga van szabálytalankodni, akkor nem csak neki van erre lehetősége, így a belső sávban folyamatosan haladónak is ugyan annyi joga van nem csak előzésre igénybe venni a belső forgalmi sávot /szabálytalankodni /, mint a száguldozónak száguldani. 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21978 Dátum: 2021.04.27 22:42:56 »

Mondanám, hogy már megint Volvo, de nem...


fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21979 Dátum: 2021.04.28 08:54:41 »
igen, a belsőkibérlő valóban egy p*** - de ez tipikusan az a helyzet, amikor egy sávváltással 3mp alatt megoldhatta volna a videózó, ha nem a p***méregetés / takaroggyazutambó' lenne az alapmotiváció...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21980 Dátum: 2021.04.28 08:55:38 »
A kamerás autó is dettó hülye. Tett azért, hogy veszélyes szitu alakuljon ki.
Amikor megunja és jobbról elmegy mellette (3 perccel korábban is megtehette volna - én megtettem volna), akkor rögtön utána visszamegy a belső sávba - indokolatlanul a Volvó elé.

Szóval mint általában egy ilyen szituhoz mindig két ember kell: egy aki elkezdi és egy aki folytatja habzó szájjal. Mindkettő alkalmatlan a forgalomban való részvételre - üljenek BKV-ra BKK-ra.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21981 Dátum: 2021.04.28 16:00:25 »
Mondanám, hogy már megint Volvo, de nem...

[youtube]

Szerintem a kamerás autót vezető egy lópisztoly! A középső sáv szinte végig szabad(-nak tűnt), így az abban való továbbhaladása biztosított volt, ha már annyira akart sietni, hogy a sebességkorlátozást is méltóztatott figyelmen kívül hagyni. A másik autóst nem áll(t) jogában szabálykövetésre kényszeríteni, az nem az ő dolga. Amennyiben feltétlenül és szabálykövetés nélkül akart sietni, akkor azt a középső sávban megtehette volna, így meg közzé tette fallosz mivoltát.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21982 Dátum: 2021.04.28 21:13:13 »
Én azt is meg merném talán kockáztatni, hogy a Volvo - az ő órája szerint legalábbis lehetséges - tartotta a szabályos megengedett 100 km/h-s sebességet, majd jött a marha kamerás autó, és beletenyerelt a dudába, hogy mit képzelnek, hogy feltartják őt.
Persze indokolatlanul nem kellene a belső sávban haladni - még ha a megengedett legnagyobb sebességgel is teszi azt valaki - de az ilyen hülyéket meg valóban egyszerűbb csak megelőzni jobbról - még ha nem is szabályos a dolog.

Nem tudom milyen autót vezetett a kamerás, ha jól látom valamilyen a műszerfalból kiemelkedő Navigációs képernyő látszik rajta - szóval talán nem egy valami olcsó tucatautóban ül - ahogy lehet akár egy 1-es vagy 3-as BMW-is, de most nem ez a lényeg... hanem miért kell leállni, és kakaskodni?
Álljanak félre egy pihenőben, és rendezzék le egymás között a dolgot, hátha valamelyik kórházba kerül, és legalább 1 marhával kevesebb lesz az utakon pár hétig... de ne akadályozzanak - és főleg - veszélyeztessenek másokat is...  :innocent:

A hab a tortán már csak az lett volna, ha a jobbról előző fehér Mercis bevágott volna a Volvo elé egy büntetőfékezésre - azt vajon ez az állatfaj hogyan reagálta volna le?  :szemez: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21984 Dátum: 2021.04.29 08:28:39 »
Minden napra van már legalább egy ??? ???


Nem az idióták száma növekszik, csak az autóké, az internet lefedettségé és a fedélzeti kamráké. 
Az én elméletem az, hogy a rengeteg frusztrált / hülye főnöktől / elhidegült házastárstól / követelőző gyerektől megfáradt lábasfejű csak a modern technikával kibélelt kocsiban érzi magát az élet császárának, aztán ha jön egy közlekedőtárs aki kizökkenti ebből az életérzésből, akkor elpattan a cérna...  :cry:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21985 Dátum: 2021.04.29 08:34:11 »
Pszichológus megvizsgálhatná az ilyeneket, hogy mi a fenétől ilyen frusztrált, idegbeteg. Azon kívül, hogy lát egy Toyota Hybrid feliratot maga előtt.
Jogsit elvenném 3 hónapra, a buszon talán lenyugszik. :D
Vagy választhat, 3 hónap Auris Hybrid?  :hmmmm: [rohog] [rohog] [rohog]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21986 Dátum: 2021.04.29 08:43:59 »

Nem az idióták száma növekszik, csak az autóké, az internet lefedettségé és a fedélzeti kamráké. 
Az én elméletem az, hogy a rengeteg frusztrált / hülye főnöktől / elhidegült házastárstól / követelőző gyerektől megfáradt lábasfejű csak a modern technikával kibélelt kocsiban érzi magát az élet császárának, aztán ha jön egy közlekedőtárs aki kizökkenti ebből az életérzésből, akkor elpattan a cérna...  :cry:
Ez abból az aspektusból is igaz, hogy egyre többen hiszik azt, hogyha kamerát szerelnek fel, attól rögtön igazuk is lesz. Lásd a múltkori mondeóst, vagy itt aki sérelmezte a volvós viselkedését.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21987 Dátum: 2021.04.29 09:21:35 »
Ez abból az aspektusból is igaz, hogy egyre többen hiszik azt, hogyha kamerát szerelnek fel, attól rögtön igazuk is lesz. Lásd a múltkori mondeóst, vagy itt aki sérelmezte a volvós viselkedését.
Nekem már lassan 10 éve van kamera a kocsiban. Nem azért, mert igazam lenne tőle (nem lesz, sőt ellenem is lehet bizonyíték adott esetben), hanem mert jelentősen csökkenti adott esetben az ügy bonyolultságát és gyakorlatilag filléres tétel az autózás költségeihez képest. Nem is értem, hogy egy x vagy 1x millós autónál miért nem használ egyet a jóember, de ez az ő dolga. Most szerencséje volt, hogy tőle függetlenül volt felvétel, de erre nem lehet alapozni.
Mondok egy érdekes esetet, velünk történt meg. Kereszteződésben állt előttünk egy Mazda kombi vonóhoroggal. Elindult kikanyarodni a védett útra, de úgy döntött, hogy inkább megáll és visszatolat. Nem nézett hátrafelé és belénk tolatott. Kíváncsi vagyok, hogy ilyen esetben, ha nincs mellettem tanú (általában egyedül megyek a használat nagyobb részében), és kamera sincs, akkor mennyire lenne egyszerű bizonyítani, hogy nem én mentem bele, hanem ő tolatott vissza... biztos vannak módszerek, de egy felvétel ellen nincs annyira apelláta. Ennél nyilván sokkal cifrább eseteket is tud hozni az élet  :surrender:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21988 Dátum: 2021.04.29 10:19:47 »
Teljesen igazad van, közlekedési rendőr (!) szájából hallottam szó szerint, hogy "belemenésnél mindig a hátsó a hibás".


Ill. a másik kedvencem a relatív gyorshajtás fogalma, ami leginkább arra jó, hogy a rendőrségi előadó komoly vizsgálat és utánajárás nélkül gyorsan lezárhassa az aktákat. Számomra az újkori magyar történelem legnagyobb rejtélye, hogy egyáltalán hogy kerülhet be egy jogszabályba a "relatív" szó...  :hmmmm:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21989 Dátum: 2021.04.29 11:34:07 »
Teljesen igazad van, közlekedési rendőr (!) szájából hallottam szó szerint, hogy "belemenésnél mindig a hátsó a hibás".


Ill. a másik kedvencem a relatív gyorshajtás fogalma, ami leginkább arra jó, hogy a rendőrségi előadó komoly vizsgálat és utánajárás nélkül gyorsan lezárhassa az aktákat. Számomra az újkori magyar történelem legnagyobb rejtélye, hogy egyáltalán hogy kerülhet be egy jogszabályba a "relatív" szó...  :hmmmm:
Értem, de te hogyan fogalmaznád meg, hogy pl szakadó esőben, havas úton vagy tejföl ködben nem a normál sebesség határok a mérvadóak?  :hmmmm:
 Mert valahogy szankcionálni kellene, hogy nem menjen a paraszt 60 m-es látótávolságnál 130-cal (vagy inkább többel) a pályán, mert az a vakvezetés és a közúti veszélyeztetés fogalmát is kimeríti.