Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754790 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21901 Dátum: 2021.02.21 10:50:12 »
Cartárs, ne kezd már megint! :censored:
Amire reagáltál, azt még akkor írtam, amikor nem volt egyértelmű, hogy mi történt, a képeken csak két egy irányba néző, csúnyán megrongálódott autó látszott, abból próbáltam következtetni. Azóta Vitray elmondta, mi történt, elismerte, hogy hibázott, innentől a felelősség az övé. Az audis esetleges gyorshajtásának max. annyiban lehet szerepe, hogy csökkentette a baleset elkerülhetőségének esélyét, az előidézésében nem. Amit V. zavarosban előadott, hogy mi élt a fejében, az csak tovább rontja a saját helyzetét, mert záróvonalat sosem lehetett átlépni, ha pedig valaki mellékutcából jőve keresztirányban teszi, az különösen veszélyes dolgot művel. Az Andrássy utat keresztezni csak lámpás csomópontban lehet, korábban mintha lehetett volna másutt is az Oktogon túli részén, de ha volt is ilyen, az oly rég volt, hogy már abban sem biztos az ember, hogy volt valaha...
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21902 Dátum: 2021.02.22 10:14:52 »
Cartárs, ne kezd már megint! :censored:
Amire reagáltál, azt még akkor írtam, amikor nem volt egyértelmű, hogy mi történt, a képeken csak két egy irányba néző, csúnyán megrongálódott autó látszott, abból próbáltam következtetni. Azóta Vitray elmondta, mi történt, elismerte, hogy hibázott, innentől a felelősség az övé. Az audis esetleges gyorshajtásának max. annyiban lehet szerepe, hogy csökkentette a baleset elkerülhetőségének esélyét, az előidézésében nem. Amit V. zavarosban előadott, hogy mi élt a fejében, az csak tovább rontja a saját helyzetét, mert záróvonalat sosem lehetett átlépni, ha pedig valaki mellékutcából jőve keresztirányban teszi, az különösen veszélyes dolgot művel. Az Andrássy utat keresztezni csak lámpás csomópontban lehet, korábban mintha lehetett volna másutt is az Oktogon túli részén, de ha volt is ilyen, az oly rég volt, hogy már abban sem biztos az ember, hogy volt valaha...

Jó, majd veszek egy sapka is meg nem is fejrevalót!
Bár nekem sincsen rendőrségi /de katonai rendész van/ helyszínelő tapasztalatom, az mégis feltűnt a zs kategóriás beszámolóból, hogy az esemény kereszteződésben történt, mindkét jármű az Andrássy úttal párhuzamosan áll a fotókon, és a záróvonal is jól kivehető a kereszteződésben! Továbbá az is kiderül az indítónak idézett írásból, hogy a töpszli a Volvót hajtotta, valamint a képekből, hogy az Audi (és a Volvó)  hol állt meg az események végén, és az Audi bal oldala (is)sérült és a nyomrögzítés is kivehető.  Ebből levezethető, hogy az események bekövetkezésében nem szignifikáns tényező a résztvevők sebessége, mert a szabályosan közlekedő jmű. sofőrje sem száguldozó, sem cammogó balról érkező objektumra nem számít(-hat)ott!
Egyébként miért ne írhatnám le a véleményemet?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21903 Dátum: 2021.02.22 19:19:15 »
Jó, majd veszek egy sapka is meg nem is fejrevalót!
Bár nekem sincsen rendőrségi /de katonai rendész van/ helyszínelő tapasztalatom, az mégis feltűnt a zs kategóriás beszámolóból, hogy az esemény kereszteződésben történt, mindkét jármű az Andrássy úttal párhuzamosan áll a fotókon, és a záróvonal is jól kivehető a kereszteződésben! Továbbá az is kiderül az indítónak idézett írásból, hogy a töpszli a Volvót hajtotta, valamint a képekből, hogy az Audi (és a Volvó)  hol állt meg az események végén, és az Audi bal oldala (is)sérült és a nyomrögzítés is kivehető.  Ebből levezethető, hogy az események bekövetkezésében nem szignifikáns tényező a résztvevők sebessége, mert a szabályosan közlekedő jmű. sofőrje sem száguldozó, sem cammogó balról érkező objektumra nem számít(-hat)ott!
Egyébként miért ne írhatnám le a véleményemet?
Leírhatod a véleményedet, le is írtad. Nem ezzel szokott a gond lenni, hanem a hogyannal, a stílussal.
Lehet, hogy te a képekből le tudtad vezetni, mi történt, én nem. Számomra nem volt egyértelmű az eset, sőt, ha meglátom, hogy egy Audi(/Mercedes/BMW) baleset részese volt, alapból azt nézem, hogy a vezetőjük mit szúrhatott el. (Igen, ez előítélet, de sok előítéletnek oka, múltja van.)
Most nem az audis okozta a balesetet.
 Egyébként félreértés ne essék, pont annyira rühellem Vitrayt, mint te, és ha rajtam múlna, örökre eltiltanám a vezetéstől (de nem azért, mert rühellem, hanem azért, ami történt, és amit ezzel kapcsolatban mondott). Ezzel olyan nagy kockázatot nem is vállal az ember tekintve, hogy 88 éves már az illető...
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21904 Dátum: 2021.02.23 07:29:40 »
Leírhatod a véleményedet, le is írtad. Nem ezzel szokott a gond lenni, hanem a hogyannal, a stílussal.
Lehet, hogy te a képekből le tudtad vezetni, mi történt, én nem. Számomra nem volt egyértelmű az eset, sőt, ha meglátom, hogy egy Audi(/Mercedes/BMW) baleset részese volt, alapból azt nézem, hogy a vezetőjük mit szúrhatott el. (Igen, ez előítélet, de sok előítéletnek oka, múltja van.)
Most nem az audis okozta a balesetet.
 Egyébként félreértés ne essék, pont annyira rühellem Vitrayt, mint te, és ha rajtam múlna, örökre eltiltanám a vezetéstől (de nem azért, mert rühellem, hanem azért, ami történt, és amit ezzel kapcsolatban mondott). Ezzel olyan nagy kockázatot nem is vállal az ember tekintve, hogy 88 éves már az illető...

Túlkoros,szenilis,árnyalt kapcsolatos, törpokos. Született újföldi / Neufeld /. Véleményem szerint a neki tulajdonított nyilatkozatára csak rábólintott, amikor a s.ggnyali firkász előadta, hogy hogyan pucolnák meg kissé a megcsorbult mázsát.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21905 Dátum: 2021.02.23 10:40:20 »
A legdurvább hogy cascoja sem volt.  a korom fele az autóm értéke negyede-ötöde sem mint neki.   a fogtechnika, az..  :whistling:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21906 Dátum: 2021.02.23 18:24:07 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21907 Dátum: 2021.02.23 22:03:21 »
A Vásárhelyi Pál úton a fehér szedán vezetője szándékosan nekiment egy embernek, aki egész higgadtan csak annyit kérdezett: "normális vagy?"
Kb. annyi stimmel, amit kivastagítottam.
music     

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21908 Dátum: 2021.02.24 11:41:23 »
Kb. annyi stimmel, amit kivastagítottam.


...már nagyon régóta nem elvárás az újságíró szakmában, hogy akár 1 percet is tájékozódjon arról, amiről ír.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21909 Dátum: 2021.02.24 12:45:37 »
Még mindig sokan foglalkoznak ama bizonyos balesettel, illetve ennek kapcsán az öregek vezetésével. Az biztos, hogy úgy hülyeség lenne szabályozni a kérdést, hogy egységesen korhoz kötni, mert nem vagyunk egyformák. Ami a dolog nehézsége, hogy általában az idősek úgy gondolják, hogy észlelni fogják, ha már a dolgok nem úgy működnek, mint régen, és akkor önként abbahagyják, meg hogy egy ilyen eset mindenkivel előfordulhat. Az a része igen, hogy rutinból vezet, és esetleg nem vesz észre egy táblaváltozást - bár fontos helyeken azt is ki szokták táblázni, (legalább is illenék), ha változik a forgalmi rend, esetleg zebra, jelzőlámpa létesül, de hogy egy elsőbbségadásra kötelezett mellékutcából egy szervizutas főutat a záróvonalon keresztez, no az nem.
És hogy így gondolják, ez rossz hír, mert nem fogják észrevenni, ugyanis ez fokozatosan, kis lépésekben romlik, nem egyik pillanatról a másikra. Először csak az lesz, hogy balra kanyarodás okán egy utcával hamarabb fog bemenni a belső sávba, mint addig; aztán két utcával, egyszer csak azon veszi észre magát, hogy már az Árpád hídon bemegy a belső sávba, mert majd a Mogyoródi útnál balra fog kanyarodni. És a reakcióidőt, a döntési képességet nem nézik az orvosi alkalmassági vizsgán, pedig ezek lassulnak le nagyon idősebb korban. Amivel addig nem szembesülnek, amíg valami konkrét baj nem történik, sokszor még akkor sem, mert jön a kibúvó, lásd: úgy emlékeztem, bárkivel előfordul, stb.
Annyi igazságuk van, hogy általában defenzíven vezetnek, és ez a tény valahol balesetmegelőző, másfelől pedig pontosan a túlzott defenzivitás teremthet veszélyhelyzetet, amikor ezáltal lógnak ki a többi közlekedő közül - túl lassan megy, indokolatlanul megáll/lelassít, mert nem tud dönteni, rossz irányba megy, etc.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21910 Dátum: 2021.02.24 15:51:26 »
ha már a dolgok nem úgy működnek, mint régen, és akkor önként abbahagyják
Nagyapám 81 évesen tette le önként a jogsit. Fiatal kora óta vezetett életében egyetlen egyszer volt balesete, egy biciklissel ütközött aki nem adta meg neki az elsőbbséget, valamikor a 80-as évek végefelé.
Édesanyám 18 éves korában már megkapta a jogsit és már 63 éves korában döntött úgy hogy nem vezet többé, el is adta az autóját és ezzel lezárta a ezt a témakört. Már érezte hogy nem úgy mennek a dolgok, parkolóban okozott pár kisebb karcolást, ennyi elég is volt neki hogy felvilágosodjon.

Rákényszeríteni embereket hogy bizonyos élethelyzetbe érve leadják a jogsit mérhetetlen mennyiségű jogi és szervezési problémát vet fel. Pl. az önrendelkezés joga, annak a bebizonyítása hogy valaki tényleg alkalmatlan (mert a háziorvos ránézésre úgyis le fogja pecsételni hogy alkalmas; ha ezt komolyan akarják venni akkor független orvosszakértői bizottságok kellenének (mint a rokkantság megállapításánál, ezt leszervezni és finanszírozni kéne), ez az egész borzasztó szájizű lenne, a társadalom szemében lecsökkenne az öregek iránti tisztelet, akkor jó nagy teret kapna itt is a korrupció mert van akinek "el tudják intézni" hogy tutira kapja meg stb.). Ilyesmire biztos hogy nem fog sor kerülni hacsak oda nem jutunk el hogy hetente van baleset ami emiatt történik.

Érzékenyítéssel, megfelelő kommunikációval rá lehetne ébreszteni az embereket hogy ne makacskodjanak ha úgy érzik lassan le kellene tenni a jogsit. Hülye fészbúkon ilyeneknek volna a helye nem pedig annak a szemétnek ami alapból ott megy.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21911 Dátum: 2021.02.24 20:39:06 »
Így kéne lennie mindenkivel. De nem ez a jellemző. Hetente legalább egyszer találkozom egy kisöreggel, akiről már messziről lerí, hogy bizonytalan, és nem tudod, hogy fog viselkedni a következő döntési helyzetben. Ilyen van, és addig nincs is gond, amíg egyik faluból 40-nel eldöcög a másikba, de városban a sűrű forgalomban, ami tele van agresszív állatokkal, már necces és veszélyes.

Más. Lehet, hogy csak felénk ez a helyzet, de úgy látom, hogy új divat kezd elharapódzni jellemzően inkább olyan lámpás kereszteződéseknél, ahol a mellékutcában állva hosszú a piros: sokan nem bírják kivárni ezt az időtartamot, előre gurulnak, körbenéznek, és mikor a forgalom engedi, áthaladnak a kereszteződésen a kívánt irányban. Mintha villogó sárga lenne. Hihetetlen, hogy az embereknek néha mennyire nincs önuralmuk.  :eek:
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21912 Dátum: 2021.02.25 11:25:26 »
Így kéne lennie mindenkivel. De nem ez a jellemző. Hetente legalább egyszer találkozom egy kisöreggel, akiről már messziről lerí, hogy bizonytalan, és nem tudod, hogy fog viselkedni a következő döntési helyzetben. Ilyen van, és addig nincs is gond, amíg egyik faluból 40-nel eldöcög a másikba, de városban a sűrű forgalomban, ami tele van agresszív állatokkal, már necces és veszélyes.

Más. Lehet, hogy csak felénk ez a helyzet, de úgy látom, hogy új divat kezd elharapódzni jellemzően inkább olyan lámpás kereszteződéseknél, ahol a mellékutcában állva hosszú a piros: sokan nem bírják kivárni ezt az időtartamot, előre gurulnak, körbenéznek, és mikor a forgalom engedi, áthaladnak a kereszteződésen a kívánt irányban. Mintha villogó sárga lenne. Hihetetlen, hogy az embereknek néha mennyire nincs önuralmuk.  :eek:

 :no: :no: :no:
Sajnos általánosnak tekinthető a türelmetlenség. De nem is csodálkozom annyira, mert rendkívül megnövekedett a töketlenül közlekedők aránya, szerintem. Még a fiatalabbak között is nő az aránya, az előbb említett stílust gyakorlóknak.
Tegnap itt történt, 15:42-kor egy hasonló eset. Sajnos mindkét résztvevő /IDA 301, és KCF370/ ( a hunyó, aki feltartott két teljes sávot az IDUSKA volt) cartárs /TC HB/ volt, magam csak szemlélője valék az esetnek.

Ma reggel meg egy Prius / RXN 182/ jött mögöttem végig az 51-esen+M5 bevezető+Könyves Kálmán+Hungária körúton végig vakítva a xaros ködlámpájával, úgy, hogy se köd,és városi forgalom volt a jellemző.
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.25 11:28:27 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21914 Dátum: 2021.03.13 20:34:03 »
music