Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754721 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21495 Dátum: 2018.02.28 08:45:38 »
Asszem' holnaptól kerülni fogom az M5 autópályát, kritikán aluli az út minősége, tükörjég, életveszély.
Inkább indulok 20 perccel korábban, hogy elkerüljem, sokkal biztonságosabbnak érzem a mellékutakat.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.28 08:48:12 írta TCr »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21496 Dátum: 2018.02.28 10:36:42 »
Magam is tapasztaltam tegnap is, hogy a közút kezelő nem végezte a dolgát sem az M0-on, sem az 51-en.
Helyesebben nem volt hókotrás és szórás sem illen, sem újabb szériás, sem pedig céljárművel! Ellenben új belépő kollégájuk Szél Szili tolta a havat szakadatlanul, egyedül!
Szomorú és veszélyes!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21497 Dátum: 2018.02.28 17:59:33 »
Merrefelé volt ez - M0 (Diósd) - M5 úton mennék holnap.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21498 Dátum: 2018.02.28 18:23:02 »
Merrefelé volt ez - M0 (Diósd) - M5 úton mennék holnap.

Mára (du.-ra, kora estére) szárazra aszalta a nap. Amennyiben éjszaka alászórást (?) végeznek, reggelre sókristályos, fagyott (- 12-14 oC a várható hőmérséklet reggelre), száraz úton lehet majd haladni. 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21499 Dátum: 2018.03.01 10:00:50 »
Merrefelé volt ez - M0 (Diósd) - M5 úton mennék holnap.

Ma reggelre már az M5 is tiszta volt (mégis bevállaltam a száraz 405-ös főút miatt).

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21500 Dátum: 2018.03.01 22:18:25 »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21501 Dátum: 2018.03.02 09:59:44 »
Tényleg száraz volt. (Illetve este már nem, de az a friss hó miatt volt.)
music     

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21502 Dátum: 2018.08.22 08:12:28 »
Lassan 4 éve már, hogy nálam van a Corolla, de igazán kemény padlófékezésre még csak ma reggel került sor.
90-nel haladtam főúton, kikanyarodtak elém... nem gondoltam, hogy 20 méteren belül állóra lehet fékezni.
Lelki szemeimmel láttam azalatt a kb. 1-2 mp alatt, hogy telibeverem a nyomorultat.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21503 Dátum: 2018.08.22 08:27:50 »
Lelki szemeimmel láttam azalatt a kb. 1-2 mp alatt, hogy telibeverem a nyomorultat.
Igen, ez ilyen  :wacko:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21504 Dátum: 2018.08.22 12:30:24 »
Lassan 4 éve már, hogy nálam van a Corolla, de igazán kemény padlófékezésre még csak ma reggel került sor.
90-nel haladtam főúton, kikanyarodtak elém... nem gondoltam, hogy 20 méteren belül állóra lehet fékezni.
Lelki szemeimmel láttam azalatt a kb. 1-2 mp alatt, hogy telibeverem a nyomorultat.
Az ilyen szituktól rettegek, mert egyszer már seggbetosztak hasonló helyzetben. Én vészfékezéssel meg tudtam állni, de a mögöttem haladó nem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21505 Dátum: 2018.08.22 12:40:31 »
Az ilyen szituktól rettegek, mert egyszer már seggbetosztak hasonló helyzetben. Én vészfékezéssel meg tudtam állni, de a mögöttem haladó nem.
Voltam vezetéstechnikai tréningen, ahol az egyik feladat a vészfékezés volt. Elmondta a tréner, hogy az emberek nagy része nem tud vészfékezni, mert csak ímmel-ámmal nyomják a féket, és a végén, amikor már tényleg nagy a gáz akkor állnak bele, de az más sokszor kevés. Nekem is meglepő volt, hogy ha első pillanattól beleállsz akkor mekkora tud lenni a lassulás.

Egyszer ilyen novemberi ködös időben mentem Szegedre az M5-ösön és olyan 100-110 körül lehetett haladni, amikor is a belső sávban volt valami munkavégzés és ki kellett menni a külsőbe, viszont ez nem volt előre jelezve. Ott fékeztem akkorát, hogy magam is meglepődtem.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21506 Dátum: 2018.08.22 13:05:34 »
Az ilyen szituktól rettegek, mert egyszer már seggbetosztak hasonló helyzetben. Én vészfékezéssel meg tudtam állni, de a mögöttem haladó nem.

Pontosan ez történt volna, ha jött volna valaki mögöttem.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21507 Dátum: 2018.08.22 20:55:00 »
Az ilyen szituktól rettegek, mert egyszer már seggbetosztak hasonló helyzetben. Én vészfékezéssel meg tudtam állni, de a mögöttem haladó nem.
Na ezért utálom ha valaki nem tart követési távot. Aztán ha jün egy őz akkor pingvinezik.


Voltam vezetéstechnikai tréningen, ahol az egyik feladat a vészfékezés volt. Elmondta a tréner, hogy az emberek nagy része nem tud vészfékezni, mert csak ímmel-ámmal nyomják a féket, és a végén, amikor már tényleg nagy a gáz akkor állnak bele, de az más sokszor kevés. Nekem is meglepő volt, hogy ha első pillanattól beleállsz akkor mekkora tud lenni a lassulás.

Egyszer ilyen novemberi ködös időben mentem Szegedre az M5-ösön és olyan 100-110 körül lehetett haladni, amikor is a belső sávban volt valami munkavégzés és ki kellett menni a külsőbe, viszont ez nem volt előre jelezve. Ott fékeztem akkorát, hogy magam is meglepődtem.
2003-tól Avensisekben van egy plusz funkció. Ha nagyon gyorsan nyomják le a féket, akkor azonnal sokkal nagyobb fékerőt biztosít. Ez Corollában is megvan?

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21508 Dátum: 2018.08.22 21:31:05 »
Az Autóklub pályáján voltunk már vagy 6-7 éve a COV-al, ott is csak biztattak, hogy fékezzek rendesen.
De tény, hogy volt már olyan, hogy nagyot kellett fékezni és nagyon iparkodott a drága (a Verso) , hogy megálljon. Igaz, pont ilyenek miatt nézem mindig a gumivásárlások előtt a teszteket és a fékutakat.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21509 Dátum: 2018.08.22 21:41:35 »
2003-tól Avensisekben van egy plusz funkció. Ha nagyon gyorsan nyomják le a féket, akkor azonnal sokkal nagyobb fékerőt biztosít. Ez Corollában is megvan?
Azt nem tudom :)
A T27-ben ha finomat fékezel, de aztán ismét, akkor sokkal gyorsabban fog, nő a rásegítés.
Az utolsó FL-ben meg már fék assistnce is van: figyelmeztet, majd be is avatkozik, ha ráfutás esélyét látja. Eddig többször sípolt és egyszer fékezett is (túl nagy slunggal jártam be a garázsba  :whistling: )