Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754049 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21330 Dátum: 2017.11.18 16:21:09 »
de honnan lett hirtelen ez a sok mazsola?

reggel ugyebár vannak a dizelmelegitők. 40el vánszorognak, előzés.
-anyukák kisbusszal, SUV-val.   asse tudják hol merre, törnek zúznak maguk körül.
-öregek szuzukival. (no comment, előzés)
-külön imádom mikor fél 8kor kihozzák  a tanulóvezetőket bénázni, molyolni, a legnagyobb darálóba. (záróvonalon mindenen át totális előzés)

most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21331 Dátum: 2017.11.18 20:24:50 »
reggel ugyebár vannak a dizelmelegitők. 40el vánszorognak
az mondjuk régen érdekelne, hogy milyen tudományos megfontolás alapján jobb a motornak 40km/h-n(1600as fordulat) mint a 50km/h-n(1800as fordulat) bemelegedni...  :hmmmm:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21332 Dátum: 2017.11.18 21:59:58 »
Ennél csak a lakás előtt/parkolóban melegítő dízeles a jobb, igaz ő nem tartja fel a forgalmat, de a lakók kapnak a zajból/füstből, miegymásból.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21333 Dátum: 2017.11.19 08:01:20 »
nekem mindkettőből kijut.
a szomszéd minden reggel fél6kor  állva melegit két dizelt,  :censored: utána meg amikor elindulok akkor kerülnek elém a többiek.
hagyjuk..

szerintem a régi szívódizeleket állva kell melegiteni a modernebbek meg lassú elindulással..nemtom igazából.

« Utoljára szerkesztve: 2017.11.19 08:25:40 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21334 Dátum: 2017.11.19 16:53:29 »
Én váltam volna türelmetlenebbé, vagy tényleg egyre több khm... vezetői tudással igencsak hadilábon álló, magát sofőrnek tartó emberke szaladgál az utakon?
Rendszeressé vált a tötyörgés, bénázás, 50-es táblánál indokolatlan 40-el menés/jobban mondva feltartás, addig szerencsétlenkedés, amíg a bénája miatt pirosat kapok (de persze amikor sárgára vált, akkor ő még megtalálja a gázpedált, és átszáguld a piroson). A felfestett parkolóhelyre képtelen beállók meg már csak hab a tortán.  :hmmmm:

Előmerészkedtek a karácsonyi bevásárlók, vagy a benzin "olcsósága" vonzotta elő őket (vagy éppen a "drágasága, ezért mennek lassabban, mert akkor 0,1 cl-el kevesebbet fog fogyasztani a verda), netán nem akarnak a metrópótlón szívni, de honnan lett hirtelen ez a sok mazsola?
A hülye is kétségtelenül több, mert ma már alapvető elvásárás a B jogsi. De az agresszív idióta is több és ez utóbbiakból sokkal több van. Ők a vélt igazuk fölényes tudatában igazságosztó idióták.
Szvsz alacsony az ingerküszöbötök, vagy túl sokat vezettek -városban- srácok. Én nem megyek sokat közúton mostanában, csak évi 5-6000 km-t, így a közlekedési ingerekből is kevesebb ér.
Tegnap mentem egy nagyobb karikát és több eset is volt amikor jött a fazon a seggemben max. sebességkorlát közelében. Aztán lejtőn felfelé valahogy lemaradtak... Mentem folyamatos max sebesség+10%-al, de aztán valahogy beértek mikor kilaposodott. Három Dacia, egy furgon. Nem értem ezt a pszichológiát. A kocsija nem bírja az emelkedőt, a kanyart, de vízszintesben csakazértis tapossa, már a sebességtúllépés határán túl is, csak hogy utólérjen. Őt ne nézzék le csak azért mert Daciás/furgonos/impotens/kisebbrendűségikomplexusos. A vad tábla kint van kilométerenként, de jön a seggemben. Fergeteges. Főleg ha jön egy őz a bozótból.
Indulás után percekkel jött egy fazon német import Focusal(zöld 4-es matrica az ablakában megyar rendszámmal), a füstokádásból ítélve csodás modern dízel. Jön a seggemben városban, 55-ös sebesség mellett. Város vége táblánál kisorol, gondolom meg akarta mutatni ki a jani. Én a város vége táblánál általában 3-asban lepadlózok, így tettem ezútal is. A csóka kb. 50 méterrel le volt maradva mikor visszasorolt mögém. Ezek után max legális+10%-on mentem, mégis utólért. Láthatóan marhára frusztrálta a dolog, de nem sokat tudott tenni, mert jött a Kesztölci emelkedő, amit megintcsak nem bírt. A füstfelhőből ítélve mindent megtett amit lehetett.
Közvetlen ezután valami idegbeteg csaj megelőzött, ezúttal egy benzines Focusal. Fél kilométeres előnyt gyorshajtott össze Kesztölcig. Két kilométerrel később akkor értem utól a piros jelzésnél a leányvári vasúti átjárónál amikor zöldre váltott a lámpa. Azt most hagyjuk, hogy van-e értelme 130-140-el rombolni autóúton úgy, hogy beágazó utak vannak.  Ha eléugrik egy őz, vagy defekt van és egy család jön szembe, akkor mi van? Sietett és kész?
Este, sötétben hazafelé, vadra figyelmeztető táblák kilométerenként, alvó gyerekekkel hátul. Én nem érzem azt, hogy sietnem kéne, bőven jó nekem a 70 is. A max 90 az egy lehetőség, a 100+km/h meg a kivagyi igazságosztó idióták vélt alanyi joga. Ha valaki úgy érzi, hogy feltartom, agy tötymörgök, azt csókoltatom, javaslom neki terapeuta felkeresését. Részemről egyenes belátható szakaszokon szélére húzódtam, jobbra villantottam indexel, menjen aki akar. Mentek is, meglepő módon olyan is volt aki megköszönte. Nem várom el, nem is érdekel, de jól esik ha közlekedő partnernek tekinti magát két autós és nem ellenségnek.
Annyit kell vezetni, amit pszichésen képes feldolgozni az ember. A vezetési élményt meg nem a furgonnal a másik seggében kell összegyűjteni, hanem venni kell egy sportkocsit és kijárni pályára. Ha erre nincs lóvé, akkor lehet visszavenni az egóból és nem az úton versenyezni.
A szombati esti hazautam előtt volt egy Budapestre beruccanásom is. 10 éve költöztem ki, azóta igen keveset közlekedtem a városban, főleg csak A-ból B-be mentem valami főbb úton. Most egész nap jártam a várost. 10  év alatt sokminden változott, de ami a leghangsúlyosabb, hogy brutálisan sok a gyökér idióta. Teljesen mindegy, hogy azért mert nem tud vezetni, vagy azért mert agresszív pöcs. Kivág a sávjából, nem sorol be időben, ameddig belátja a sávot a sajátjának tekinti, rádhúzza a kormányt(ezzel jelzi, hogy bejönne), nem tart követési távot, nem áll meg zebránál, seggedbe áll ha megálltál zebránál, ésatöbbi. És ez egy nyugis szombat volt. Az utakon egy nap alatt történtekkel több pszichológiakönyvet meg lehetne tölteni. Az a vicc, hogy az összes tapasztalt szabályszegés azért történhetett meg, mert rendőrt az utakon egy darabot nem láttam egész nap. Ha nincs aki érvényt szerezzen a szabályoknak akkor betartani se fogják azok akik nem érzik kényelmesnek. El lehet vitatkozni azon, hogy a sietéshez való jog az előrevalóbb, vagy a nemsietéshez való jog. Szoktam autózni hébe-hóba hétköznap reggel-este, olyankor max+10-20% konstans tempóval és a siető idióták aránya ilyenkor a hétvégékhez képest nem jobb, hanem rosszabb. Láthatóan mindegy mennyivel megy az ember, van egy réteg aki minden körülmények közt mégjobban siet. Ha autóúton 60-al tötymörögsz vagy 120-al, akkor is. Ha lepadlózva meglépsz előle, hogy ne tartsd fel, akkor is. Mondanám hogy nem értem, de az a baj, hogy értem. Van akinek az életében a frusztráltsága levezetésére ez az egyetlen csatorna. Mert ha a boltban így viselkedne, vagy a feleségével, vagy a kollégáival, vagy a főnökével, akkor úgy vernék orrba, hogy csillagokat látna egy hónapig.

UI: A városi levegőzésnek mi a titka? Nálunk falun legfeljebb a kellemes téli fafűtés illatát szippantom be. Városban viszont a sok bontószökevény miatt csak a belső keringetést klímával láttam opciónak, időnként levegőt beeresztve a hátsó ablakokon. Van valami bejáratott mód arra, hogy ne szívjon állandóan dízelkormot az ember direktben?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21335 Dátum: 2017.11.20 19:10:40 »
A hülye is kétségtelenül több, mert ma már alapvető elvásárás a B jogsi. De az agresszív idióta is több és ez utóbbiakból sokkal több van. Ők a vélt igazuk fölényes tudatában igazságosztó idióták.
Szvsz alacsony az ingerküszöbötök, vagy túl sokat vezettek -városban- srácok. Én nem megyek sokat közúton mostanában, csak évi 5-6000 km-t, így a közlekedési ingerekből is kevesebb ér.
Tegnap mentem egy nagyobb karikát és több eset is volt amikor jött a fazon a seggemben max. sebességkorlát közelében. Aztán lejtőn felfelé valahogy lemaradtak... Mentem folyamatos max sebesség+10%-al, de aztán valahogy beértek mikor kilaposodott. Három Dacia, egy furgon. Nem értem ezt a pszichológiát. A kocsija nem bírja az emelkedőt, a kanyart, de vízszintesben csakazértis tapossa, már a sebességtúllépés határán túl is, csak hogy utólérjen. Őt ne nézzék le csak azért mert Daciás/furgonos/impotens/kisebbrendűségikomplexusos. A vad tábla kint van kilométerenként, de jön a seggemben. Fergeteges. Főleg ha jön egy őz a bozótból.
Indulás után percekkel jött egy fazon német import Focusal(zöld 4-es matrica az ablakában megyar rendszámmal), a füstokádásból ítélve csodás modern dízel. Jön a seggemben városban, 55-ös sebesség mellett. Város vége táblánál kisorol, gondolom meg akarta mutatni ki a jani. Én a város vége táblánál általában 3-asban lepadlózok, így tettem ezútal is. A csóka kb. 50 méterrel le volt maradva mikor visszasorolt mögém. Ezek után max legális+10%-on mentem, mégis utólért. Láthatóan marhára frusztrálta a dolog, de nem sokat tudott tenni, mert jött a Kesztölci emelkedő, amit megintcsak nem bírt. A füstfelhőből ítélve mindent megtett amit lehetett.
Közvetlen ezután valami idegbeteg csaj megelőzött, ezúttal egy benzines Focusal. Fél kilométeres előnyt gyorshajtott össze Kesztölcig. Két kilométerrel később akkor értem utól a piros jelzésnél a leányvári vasúti átjárónál amikor zöldre váltott a lámpa. Azt most hagyjuk, hogy van-e értelme 130-140-el rombolni autóúton úgy, hogy beágazó utak vannak.  Ha eléugrik egy őz, vagy defekt van és egy család jön szembe, akkor mi van? Sietett és kész?
Este, sötétben hazafelé, vadra figyelmeztető táblák kilométerenként, alvó gyerekekkel hátul. Én nem érzem azt, hogy sietnem kéne, bőven jó nekem a 70 is. A max 90 az egy lehetőség, a 100+km/h meg a kivagyi igazságosztó idióták vélt alanyi joga. Ha valaki úgy érzi, hogy feltartom, agy tötymörgök, azt csókoltatom, javaslom neki terapeuta felkeresését. Részemről egyenes belátható szakaszokon szélére húzódtam, jobbra villantottam indexel, menjen aki akar. Mentek is, meglepő módon olyan is volt aki megköszönte. Nem várom el, nem is érdekel, de jól esik ha közlekedő partnernek tekinti magát két autós és nem ellenségnek.
Annyit kell vezetni, amit pszichésen képes feldolgozni az ember. A vezetési élményt meg nem a furgonnal a másik seggében kell összegyűjteni, hanem venni kell egy sportkocsit és kijárni pályára. Ha erre nincs lóvé, akkor lehet visszavenni az egóból és nem az úton versenyezni.
A szombati esti hazautam előtt volt egy Budapestre beruccanásom is. 10 éve költöztem ki, azóta igen keveset közlekedtem a városban, főleg csak A-ból B-be mentem valami főbb úton. Most egész nap jártam a várost. 10  év alatt sokminden változott, de ami a leghangsúlyosabb, hogy brutálisan sok a gyökér idióta. Teljesen mindegy, hogy azért mert nem tud vezetni, vagy azért mert agresszív pöcs. Kivág a sávjából, nem sorol be időben, ameddig belátja a sávot a sajátjának tekinti, rádhúzza a kormányt(ezzel jelzi, hogy bejönne), nem tart követési távot, nem áll meg zebránál, seggedbe áll ha megálltál zebránál, ésatöbbi. És ez egy nyugis szombat volt. Az utakon egy nap alatt történtekkel több pszichológiakönyvet meg lehetne tölteni. Az a vicc, hogy az összes tapasztalt szabályszegés azért történhetett meg, mert rendőrt az utakon egy darabot nem láttam egész nap. Ha nincs aki érvényt szerezzen a szabályoknak akkor betartani se fogják azok akik nem érzik kényelmesnek. El lehet vitatkozni azon, hogy a sietéshez való jog az előrevalóbb, vagy a nemsietéshez való jog. Szoktam autózni hébe-hóba hétköznap reggel-este, olyankor max+10-20% konstans tempóval és a siető idióták aránya ilyenkor a hétvégékhez képest nem jobb, hanem rosszabb. Láthatóan mindegy mennyivel megy az ember, van egy réteg aki minden körülmények közt mégjobban siet. Ha autóúton 60-al tötymörögsz vagy 120-al, akkor is. Ha lepadlózva meglépsz előle, hogy ne tartsd fel, akkor is. Mondanám hogy nem értem, de az a baj, hogy értem. Van akinek az életében a frusztráltsága levezetésére ez az egyetlen csatorna. Mert ha a boltban így viselkedne, vagy a feleségével, vagy a kollégáival, vagy a főnökével, akkor úgy vernék orrba, hogy csillagokat látna egy hónapig.

UI: A városi levegőzésnek mi a titka? Nálunk falun legfeljebb a kellemes téli fafűtés illatát szippantom be. Városban viszont a sok bontószökevény miatt csak a belső keringetést klímával láttam opciónak, időnként levegőt beeresztve a hátsó ablakokon. Van valami bejáratott mód arra, hogy ne szívjon állandóan dízelkormot az ember direktben?

Idézet
A vezetési élményt meg nem a furgonnal a másik seggében kell összegyűjteni, hanem venni kell egy sportkocsit és kijárni pályára. Ha erre nincs lóvé, akkor lehet visszavenni az egóból és nem az úton versenyezni.
Nem furgonnal ugyan de egy "agresszív pöcs"-vagyok. Vettem sportautót is azok miatt akik mikor elkezdem előzni őket akkor padlóznak nehogy sikerüljön. Most már majd padlózhatnak... Abba lehet hagyni ezt a "kijárni a pályára" dolgot, kitiltottak már a Hungaroringről, Kakucs-ringről, Euroringről, muszáj lesz kibírnod, hogy meg foglak előzni, hiába erőlködsz... Ez van, nem kell iciripicirinek éreznek magad, ha valaki megelőz, rá se ránts, vigyázok rád ne félj!
Béke!

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21336 Dátum: 2017.11.20 19:35:48 »
Abba lehet hagyni ezt a "kijárni a pályára" dolgot, kitiltottak már a Hungaroringről, Kakucs-ringről, Euroringről,
Hú de nagy büszkeség...

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21337 Dátum: 2017.11.20 20:02:27 »
Mindenki szegény dízeleket bántja :(
Tényleg nem szép és veszélyes is előző járműnek alágyorsítani, én is mindig aggódtam/ok emiatt, hogy szegény suvok el tudjanak menni, negyedgáz stb. (nagyon erős az autóm) Aztán néha elmegy egy-egy amg ott nem kell sajnálnom szegényt, 2500-as fordulat félgázon (emelkedő) és úgy megy el mellettem mintha állnék, pedig ez általában zsugorító hatással van a tükörben lévőkre...
Errefelé (London külváros) is ez a ráhúzós sávváltás van, mert nézem a tükröt beférek, kiteszem az indexet és már látom hogy gyorsít is rá a mellettem lévő sávban, idióta az ilyen? Lehet rendes emberek, de én ki nem állom a fajtájukat. Itt át kellett szoknom az először a kormány aztán az index módszerre, csak ez működik.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21338 Dátum: 2017.11.20 21:48:47 »
Hú de nagy büszkeség...
Inkább szégyen az üzemeltetőknek, hogy tiltják a "driftet" a pályán...
Mert majd én teszem tönkre az aszfaltot ugye, egy 24 éves elsőkerekes 115 pacis Carina-E-vel? Aztán meg driftnapot rendeznek rajta!!! Hagyjatok már...

« Utoljára szerkesztve: 2017.11.20 22:03:02 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21339 Dátum: 2017.11.22 00:04:03 »
Van benne jópár durva dolog, de 6:35-nél infarktus közelben lettem volna...
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21340 Dátum: 2017.11.22 09:40:55 »
No igen, az nem volt semmi!  :eek:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21341 Dátum: 2017.11.22 18:45:03 »
http://index.hu/belfold/2017/11/22/ittasan_bmw_m3/
"A vétlen ötgyermekes házaspártól a biztosító is kártérítést követel."  :eek: :eek: :eek:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21342 Dátum: 2017.11.22 19:04:22 »
http://index.hu/belfold/2017/11/22/ittasan_bmw_m3/
"A vétlen ötgyermekes házaspártól a biztosító is kártérítést követel."  :eek: :eek: :eek:
Rendőrség tehet róla, kettéválasztották az ügyet és az ittas vezetőt igen gyorsan igen olcsón eleresztették. Itt több infó van: https://zoom.hu/hir/2017/11/22/heves-megyeben-nem-mukodik-a-rezesova-keplet/
Bennem az merült fel, hogy tuti valakinek a valakije. Ha jól értem akkor a sebességtúllépésért nem is büntették, az ittas vezetésért se nagy ár 280.000 ft meg fél év jogsibevonás. Teljesen abszurd.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21343 Dátum: 2017.11.22 20:29:30 »
Az ügy még nincs bírósági szakaszban.
Reméljük a bíróság hasonlóan látja majd, mint Rezesovánál... :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21344 Dátum: 2017.11.22 21:33:03 »
A helyzet az hogy (szerencsére) bűnügyi értelemben nem történt semmi, betétlapot kell tölteni.