Én váltam volna türelmetlenebbé, vagy tényleg egyre több khm... vezetői tudással igencsak hadilábon álló, magát sofőrnek tartó emberke szaladgál az utakon?
Rendszeressé vált a tötyörgés, bénázás, 50-es táblánál indokolatlan 40-el menés/jobban mondva feltartás, addig szerencsétlenkedés, amíg a bénája miatt pirosat kapok (de persze amikor sárgára vált, akkor ő még megtalálja a gázpedált, és átszáguld a piroson). A felfestett parkolóhelyre képtelen beállók meg már csak hab a tortán.
Előmerészkedtek a karácsonyi bevásárlók, vagy a benzin "olcsósága" vonzotta elő őket (vagy éppen a "drágasága, ezért mennek lassabban, mert akkor 0,1 cl-el kevesebbet fog fogyasztani a verda), netán nem akarnak a metrópótlón szívni, de honnan lett hirtelen ez a sok mazsola?
A hülye is kétségtelenül több, mert ma már alapvető elvásárás a B jogsi. De az agresszív idióta is több és ez utóbbiakból sokkal több van. Ők a vélt igazuk fölényes tudatában igazságosztó idióták.
Szvsz alacsony az ingerküszöbötök, vagy túl sokat vezettek -városban- srácok. Én nem megyek sokat közúton mostanában, csak évi 5-6000 km-t, így a közlekedési ingerekből is kevesebb ér.
Tegnap mentem egy nagyobb karikát és több eset is volt amikor jött a fazon a seggemben max. sebességkorlát közelében. Aztán lejtőn felfelé valahogy lemaradtak... Mentem folyamatos max sebesség+10%-al, de aztán valahogy beértek mikor kilaposodott. Három Dacia, egy furgon. Nem értem ezt a pszichológiát. A kocsija nem bírja az emelkedőt, a kanyart, de vízszintesben csakazértis tapossa, már a sebességtúllépés határán túl is, csak hogy utólérjen. Őt ne nézzék le csak azért mert Daciás/furgonos/impotens/kisebbrendűségikomplexusos. A vad tábla kint van kilométerenként, de jön a seggemben. Fergeteges. Főleg ha jön egy őz a bozótból.
Indulás után percekkel jött egy fazon német import Focusal(zöld 4-es matrica az ablakában megyar rendszámmal), a füstokádásból ítélve csodás modern dízel. Jön a seggemben városban, 55-ös sebesség mellett. Város vége táblánál kisorol, gondolom meg akarta mutatni ki a jani. Én a város vége táblánál általában 3-asban lepadlózok, így tettem ezútal is. A csóka kb. 50 méterrel le volt maradva mikor visszasorolt mögém. Ezek után max legális+10%-on mentem, mégis utólért. Láthatóan marhára frusztrálta a dolog, de nem sokat tudott tenni, mert jött a Kesztölci emelkedő, amit megintcsak nem bírt. A füstfelhőből ítélve mindent megtett amit lehetett.
Közvetlen ezután valami idegbeteg csaj megelőzött, ezúttal egy benzines Focusal. Fél kilométeres előnyt gyorshajtott össze Kesztölcig. Két kilométerrel később akkor értem utól a piros jelzésnél a leányvári vasúti átjárónál amikor zöldre váltott a lámpa. Azt most hagyjuk, hogy van-e értelme 130-140-el rombolni autóúton úgy, hogy beágazó utak vannak. Ha eléugrik egy őz, vagy defekt van és egy család jön szembe, akkor mi van? Sietett és kész?
Este, sötétben hazafelé, vadra figyelmeztető táblák kilométerenként, alvó gyerekekkel hátul. Én nem érzem azt, hogy sietnem kéne, bőven jó nekem a 70 is. A max 90 az egy lehetőség, a 100+km/h meg a kivagyi igazságosztó idióták vélt alanyi joga. Ha valaki úgy érzi, hogy feltartom, agy tötymörgök, azt csókoltatom, javaslom neki terapeuta felkeresését. Részemről egyenes belátható szakaszokon szélére húzódtam, jobbra villantottam indexel, menjen aki akar. Mentek is, meglepő módon olyan is volt aki megköszönte. Nem várom el, nem is érdekel, de jól esik ha közlekedő partnernek tekinti magát két autós és nem ellenségnek.
Annyit kell vezetni, amit pszichésen képes feldolgozni az ember. A vezetési élményt meg nem a furgonnal a másik seggében kell összegyűjteni, hanem venni kell egy sportkocsit és kijárni pályára. Ha erre nincs lóvé, akkor lehet visszavenni az egóból és nem az úton versenyezni.
A szombati esti hazautam előtt volt egy Budapestre beruccanásom is. 10 éve költöztem ki, azóta igen keveset közlekedtem a városban, főleg csak A-ból B-be mentem valami főbb úton. Most egész nap jártam a várost. 10 év alatt sokminden változott, de ami a leghangsúlyosabb, hogy brutálisan sok a gyökér idióta. Teljesen mindegy, hogy azért mert nem tud vezetni, vagy azért mert agresszív pöcs. Kivág a sávjából, nem sorol be időben, ameddig belátja a sávot a sajátjának tekinti, rádhúzza a kormányt(ezzel jelzi, hogy bejönne), nem tart követési távot, nem áll meg zebránál, seggedbe áll ha megálltál zebránál, ésatöbbi. És ez egy nyugis szombat volt. Az utakon egy nap alatt történtekkel több pszichológiakönyvet meg lehetne tölteni. Az a vicc, hogy az összes tapasztalt szabályszegés azért történhetett meg, mert rendőrt az utakon egy darabot nem láttam egész nap. Ha nincs aki érvényt szerezzen a szabályoknak akkor betartani se fogják azok akik nem érzik kényelmesnek. El lehet vitatkozni azon, hogy a sietéshez való jog az előrevalóbb, vagy a nemsietéshez való jog. Szoktam autózni hébe-hóba hétköznap reggel-este, olyankor max+10-20% konstans tempóval és a siető idióták aránya ilyenkor a hétvégékhez képest nem jobb, hanem rosszabb. Láthatóan mindegy mennyivel megy az ember, van egy réteg aki minden körülmények közt
mégjobban siet. Ha autóúton 60-al tötymörögsz vagy 120-al, akkor is. Ha lepadlózva meglépsz előle, hogy ne tartsd fel, akkor is. Mondanám hogy nem értem, de az a baj, hogy értem. Van akinek az életében a frusztráltsága levezetésére ez az egyetlen csatorna. Mert ha a boltban így viselkedne, vagy a feleségével, vagy a kollégáival, vagy a főnökével, akkor úgy vernék orrba, hogy csillagokat látna egy hónapig.
UI: A városi levegőzésnek mi a titka? Nálunk falun legfeljebb a kellemes téli fafűtés illatát szippantom be. Városban viszont a sok bontószökevény miatt csak a belső keringetést klímával láttam opciónak, időnként levegőt beeresztve a hátsó ablakokon. Van valami bejáratott mód arra, hogy ne szívjon állandóan dízelkormot az ember direktben?