Már ne is haragudj, de ha mondjuk 120-szal előzök egy 5 kamionból álló konvojt, és a másodiknál utolér valaki, aki láthatólag sokkal gyorsabban megy nemcsak nálam, hanem 130-nál is, akkor mit oldok meg azzal, ha felgyorsulok 130-ra?
Nem sokat, ezert felgyorsulsz 150-re, aztan kimesz utana a kulsobe, ott annyival mesz, amenyivel akarsz. Erre nem kotelez a KRESZ, de igy boldogabb a mogotted jovo, hiszen toled ennyire telik, latja, hogy nem akarsz kibaxni vele. Illetve, ha eleve 150-re felgyorsitasz egybol, mielott besorolsz a belsobe, akkor mar 140 korul jarsz, mire utoler, igy nem 110-re, csak 140-re kell 160-rol lelassitania.
Lehet mondani, hogy minek megy gyorsan, meg nem vagy koteles... de a palya akkor is azert van, hogy gyorsan menjunk rajta, nem azert, hogy sporoljunk par decit.
Azt is csinalhatod, hogy akkor allsz csak neki 5 autos/kamionos konvojt elozni, mikor lathatoan senki sem jon mogotted nagyobb sebesseggel, mint amivel Te haladni fogsz az elozes soran. Ha a masodik kamionnal beernek, akkor valamit elneztel, mikor a belso besoroltal. Kulonosen igaz ez akkor, ha egy erosebb Avensis-szel mesz es nem egy 1.0 Swift-tel.
Van egy hatar, amire szivesen lelassit meg az ember, ha jon a belsoben, ez olyan 130 korul van. Ha mar 110-re kell lassitani, az elegge kellemetlen, mert nagyot kell fekezni 150-rol, vissza kell kapcsolni, stb.
Nekem a regi idok tetszettek, mikor minden masodik kocsi 180-nal ment vegig, nem volt ekkora birsag, stb. Akkor elmeny volt autozni es nem abbol alltunk ki, hogy 150-100-150-100-150-100. Csak azota megdragult a benzin, meg birkak lettek az emberek, azt ott is lassan mennek, ahol nem kellene.
Multkor egyebkent sporolosan mentem, 120-szal szinte vegig. Igy is szinte csak en mentem a belsoben, igy is szinte az osszes kocsit ki kellett kerulnom. Akkor mennyivel mehetnek a tobbiek!? Aki 80-nal szeretne kocsikazni, az menjen a fouton, ne a palya forgalmat tartsa fel. Persze, mi kozom van hozza... De akkor is.