Németországban nem bizonyos szakaszokon van hanem bizonyos szakaszokon nincs! Az általános az hogy nincs korlátozás.
Ebben szerintem nagyon is tévedsz.
Rengeteg olyan szakaszon nincs korlátozva a sebesség ahol az útparaméterek messze a magyar autópályák szintje alatt vannak, szóval nem tudom milyen különleges "műszaki biztonsági kiépítettség"-ről írsz.
Leírtam a paramétereket, amik meghatározzák a sebességeket. Objektív tények, nem általam kitalált dolgok.
No-ban csak az Autobahn-on nincs korlátozás (csak ajánlott 130) , a sima autópályákon 130.
Zárójelben: a hazai tervezési előírások követelményei sok tekintetben lényegesen szigorúbbak mint az eu-s országok nagy részében, ez az egyik oka amiért drágább itthon autópályát építeni mint máshol - a másikat mindenki tudja
Igen, a hazai előírások több pontban szigorúbbak, mint az EU-s, bár a tervezési előírásaink nagy részét a német szabályzatból vesszük át. Mindazonáltal, amíg csak 2x2 sávos nálunk az autópálya, addig nem lesz sebességhatár emelés a magyar autópályákon. A másik dolog, a morál, amiben nagyságrendekkel elmaradunk a németektől pl.
Nem a szigorú előírások miatt drága a magyar autópálya, hanem, mert már a megépítésük előkészülete közben lenyúlják belőle a lóvét (félreértés ne essen, NEM a kivitelező, Ő az utolsó a sorban). Persze, ehhez adódik még az egyébként sűrűn okkal jelentkező műszaki tartalom változás is, ami tovább drágítja az építkezést. Mondjuk ilyenkor az is érdekes, hogy ezek miért építés közben jönnek elő? Hiszen a tervező, illetve a geotechnikus feladata - lenne -, hogy a tervek rajzolása előtt felmérje a megadott nyomvonal által érintett területeket és aszerint tegyen észrevételeket az esetleges műszaki megoldások változására.