Jah, 150 alatt ott fáj menni. Pláne egy jó kocsiban. Múltkor, mikor mentem az M6-oson, összesen kb 10-15 kocsival talalkoztam Pécsig, ami szinte nulla. Ha végig 200-zal megyek ott, akkor sincsen semmi sem.
Ez is sima pénzbehajtás, mert nem nagy itt a veszély, csak jól lehet kaszálni. Amúgy majdnem elélvezett az egyik, mikor 149-cel ment egy kocsi.
Mérjenek a faluban, meg a lakó-pihenő övezetben, de ne az M6-oson buziskodjanak, ahol aztán tényleg egy vicc a 130.
Nem azért nem lehet gyorsabban menni, mert az úttal van gond. De azt ne gondold, hogy azért, mert ritkább a forgalom egy szakaszon, az indokként szolgál a sebesség emelésére.
Nem az általános forgalom nagysága határozza meg az engedélyezett sebességet, hanem elsősorban a v
t - tervezési sebesség az adott szakaszon. Ez autópályán 130km/h Mo-n, így ennél legálisan nem mehetsz gyorsabban, mert az már biztonsági kérdéseket (szalagkorlátok megfelelősége, ív paraméterek, jelzések, lassító-gyorsító sávok hossza, forgalmi sávok száma...stb) vethet fel. Arról nem beszélve, hogy 200-ról még egy Porsche-nak is szüksége van legalább 150m-re, hogy megálljon. Ha, viszont egy "önjelölt idióta" sofőrje van, akinek gyenge a reakcióideje, vagy az autó képességeitől messze áll az Ő tudása, akkor az az ember bőven veszélyezteti a többi közlekedőt, függetlenül attól, hogy sűrű, vagy ritkább forgalmú úton halad. Ez statisztikailag szinte mindegy, Ő potenciális veszélyforrásnak számít a közlekedésben. És pont az ilyenek miatt nem fogják autópályán megemelni a sebességhatárokat.
Más téma a manapság "emelt sebességű szakaszok kérdése", ahol általában v
t=110km/h tervezik a pályaszerkezetet, így, amennyiben az egyéb biztonsági paraméterek (űrszelvény nagysága, baleseti statisztikák kedvező alakulása, különszintű csomópontok megléte, stb) indokolja, ott felemelik a sebességhatárt 110km/h-ra.