Valami automatikus rendszert kellene kitalalni. Valami specialis kamera aktivalhatna valami utzarat vagy ilyesmit. Csak ez nehez ugy, mert akkor a rendesen halado autosokkal is kibabralnanak. Meg lenne egy valag penz egy ilyesmi rendszer, amit a normalis vezetokkel fizettetnenek ki megint csak. Szoval ez nem jarhato ut sajnos.
Az a baj, hogy sok az idiota vezeto, akinek nem lenne szabad jogositvanyt kapnia. En minden jelentkezot elkuldenek egy specialis elovizsgalatra, ha nem sikerul a dolog 2x, akkor 5 evre eltiltanam a jelentkezestol is. Kellene szurni reflexeket, meg szituacios gyakorlatot is kellene csinaltatni a tanulokkal szimulalva. Igy nagyon sok nem az utakra valo sofor (hetvegi bena es tul idos ember) ki lenne szurve, akik nagy veszelyforrast jelentenek.
Ami baj nalunk, hogy hatalmas a korrupcio, kisebb kenopenzzel barki at tud menni a vizsgakon. Es most nem csak a jogsira gondolok, hanem a muszaki vizsgara is.
Tegnap mentem haza, mellettem allt egy B Vectra, aminek a ket hatso tarcsafeke full rozsdas volt, latszik, hogy mar evek ota nem fog egyik hatso fek sem, mert 1 centi rozsda van a tarcsakon es a nyergen is, ami nem 2 nap alatt no oda. Meg ugye a kisebb rozsda (automosas utan) 10 m utan lejonne siman, ez meg ott allt a forgalomban es kozlekedett elottem sok 100 metert. Ami a legdurvabb volt, hogy friss muszakis matrica volt rajta, ergo valakik ugy levizsgaztattak a kocsit, hogy azon a hatso fekrendszer csak felesleges sulykent jelentkezik, lassito funkcioja nincsen. Itt is tutira ment a kenopenz, meg a csalas, mert egy magara valamit is ado vizsgaztato fek nelkuli kocsit nem enged at a vizsgan, mert itt kezdodik az egesz.
Nem mondom, hogy szorakozzunk a valtomeretes konnyufemekkel, a kisebb rohadasokkal, meg a sok apro vacakkal, de azert a fek, futomu, motor, lampak legyenek mar rendben.
Amugy nem vagyok a csalasnak a legkisebb hive sem, ha gond van, akkor meg kell csinaltatni a hibat es nem trukkozni kell szerintem.
A haverom Hondajan is az egyik lengokar nagyon ki volt kopva, de nem volt kulonosebb jele, nem vettuk eszre, mert rampara allva szerelunk otthon, nincsen csapos emelonk, hogy a futomuvet meg tudnank rantgatni. Nah, mondtak neki, hogy ez igy nem jo, most nem kell fizetni, jojjon vissza, ha megvan. A haver megcsinaltatta egy 20-asert, aztan elment a vizsgara es atment csont nelkul. Orult neki, hogy szoltak, teljesen jogosnak tartotta a vizsgaallomas kifogasat. Mondta is, hogy ezert is jo a vizsga, mert a rejtett, balesetet okozhato hibakat felderitik.
Nem tudom, miert kell trogerkodni, sok esetben a hiba kijavitasa nem kerul jelentosen tobbe, mint a kenopenz. Szamomra meg mindig rejtely, hogy hogyan mennek az ilyen otvar kocsik at a muszaki vizsgan fek nelkul, hiszen mar fenykepeznek, meg kameraznak, stb tudtommal.