Kicsit pörögjön a topic
Már régóta megfogalmazott bennem egy gondolat amit vagy osztotok vagy sem. Budapest közlekedésével nincsenek komoly gondok. A lámpák elég jól össze vannak hangolva zöldhullámra, a megengedett sebességgel tökéletesen át lehetne hussanni a városon. Ez egy minden napos több 1000km-t megfigyelésen alapul ugyanis elég sokat járok a városon belül főleg a Hungária mentén.
A legeslegnagyobb gond a vezetéssel inkompatibilis emberekkel van. És most nem kizárólag az öreg bácsikra és a friss jogsisokra gondolok, hanem az összes többire is. Tudom ilyenkor szoktátok még mondani, hogy biztos baja van a kocsinak, vagy gyerek van a vezetőülésben, vagy akármi más. De NEM, mert nem létezik, hogy Budapesten minden 3. autóban beteg, terhes, idős, frissjogsis, vak, szoptató anya, cruiser néger banda, álrendőr, félő, spóroló, fáradt ember ül.
Sok országban jártam és éltem is. Az összes eddig látott és közlekedésileg tapasztalt nagyvárosban vagy rosszabb volt a lámpák beállítása, vagy talán karcolta a szintet. De nem volt minden egyes művelet előtt fél perc gondolkodási idő .
A leggyakoribb hibák melyek lassítják a forgalmat szerintem és engem legalábbis kiidegelnek (szerintem nem vagyok egyedül):
Fékezés:
- lassan dolgozza fel az agya, hogy előtte fékeznek ezért kénytelen az utolsó pillanatban fékezni ami utána végighullámzik a mögötte lévő 15 autón.
- már egy kilóméterrel előtte megérzi, hogy kanyarodni fog az előtte közlekedő ezért "negyed" tempóra lassít majd izgatottan várjuk a hihetetlen manőver véghezvitelét.
- szinkronban egyszerre fékez az előtte haladóval, de sokkal nagyobbat úgy, hogy szinte megáll.
Gyorsulás:
- leszarja, hogy mögötte a Hungária út népes tábora, ő lassan gyorsít, mert kényelmes, fél, retteg, neki már az is gyors, spórol, de mindezt a belső sávok egyikében.
- nem veszi észre, hogy zöld mert éppen olvas, gondolkodik, elbambul.
- észreveszi hogy zöldre váltott a lába, de hogy biztos legyen benne még megvárja amíg mások is jelzik neki.
- nyélgázon odalép, hogy elérje a következő piroslámpát (ez engem nem zavar ugyanis nem tart fel).
Menet közben:
- nem látja a sávot ezért folyamatosan olyan érzésem van mögötte, mintha sávot akarna váltani.
- nem tud kormányozni és képes úgy váltani 3 sávot, hogy közben látom a profilját.
- kanyarodásnál lelassul 3km/h ra, hogy biztosan ne boruljon fel az autó és ne szaltózzon 13at a bokorba.
- nem veszi figyelembe a piros lámpa melletti kiegészítő zöld lámpát miszerint jobbra vagy egyenes még lehet haladni, ezért megáll és makacsul áll a féken (ezt reggelente amikor sietek
)
- bizonytalan és ezáltal veszélyes (ez a legrosszabb, ezektől automatikusan elvenném a jogsit).
Ezeket figyeltem meg. Jogosan lehet engem szidni azzal, hogy én viszont dinamikusabban vezetek, ezáltal egy időzített bomba vagyok. De ha képesek lennének megfelelő tempót felvenni, másokban sem menne fel a pumpa és nem kezdenének szlalomozni. Lehet szidni, hogy nem vagyok elég toleráns. Lehet azzal is, hogy őket viszont nem büntetik meg gyorshajtásért, de részemről a forgalmat szándékosan (vagy önhibából) lassító közlekedők ugyanolyan veszélyforrást jelentenek, mint a gyorsabban közlekedők. És ezekkel mind toleráns lennék, ha egyszerűen a külső sávba húzódnának és rányomnák a vészvillogót ezzel is jelezve, hogy valami bajuk van, vagy csak egyszerűen kiraknának egy Tanulóvezető táblát, vagy egy Babásat és máris mindenki megértőbb lehetne...
....csak hangosan gondolkodtam.....