Tehát a profi vezetéstechnikai tréner -szerinted- rosszul tudja, rosszul magyarázza. Igazad van, Zsiguliból kell kiindulni, miközben ma már a mi útjainkon is nagyon kevés a szervókormány nélküli autó (és ami van, annak is menet közben meglehetősen könnyen jár a kormánya); és parkolással kell példálózni, miközben a történet nyilvánvalóan arról szólna, hogy miként lehet menet közben, egy hirtelen adódó (vész)helyzetben a leghatékonyabban manőverezni. Szuper
Nem kívánom minősíteni a tudását, de ha valamilyen technikáról azt
sugallja, hogy az
általános érvényű, miközben én tizenöt év alatt több mint százezer kilométert tettem meg olyan gépkocsival amiben - és ez szilárd meggyőződésem - csak kevéssé használható (illetve vannak helyzetek amiben egészen bizonyosan használhatatlan pl. parkolás), akkor szerintem még egy hatalmas tudású, vérprofi vezetéstechnikai tréner sem veheti nagyon rossz néven, ha az által tanított technika előnyének
általános érvényét bátorkodom megkérdőjelezni.
Másrészt honnan indult a kétkedésem? Amint azt korábban már megírtam, én a 10:10-es kormánykezelést tanultam, a 9-3-ról csak jóval később - de még a Zsigulis korszakomban - hallottam. Kipróbáltam, és használhatatlannak, életveszélyesnek tartottam (és erős a gyanúm, hogy azt az autót, azokban a helyzetekben még maga a hatalmas tudású, vérprofi vezetéstechnikai tréner sem úgy kormányozná, ahogyan azt a bemutató filmen másoknak javasolta). Azért igyekeztem tájékozódni az újítás előnyei felől, és mivel az oktatóm annak idején az sulykolta belém, hogy vezetés közben a volánt soha ne engedjem el egyszerre mind a két kezemmel, ezért duplán meggyőzőnek látszott a 9-3 mellett a következő érv:
Én is, meg szerintem itt a legtöbben, azonban a 9:3 hatékonyabb: ezzel 180°-ot forgathatsz a kormányon anélkül, hogy elengednéd azt bmelyik kézzel.
Nosza rögtön kipróbáltam és azt tapasztaltam, hogy - legalább is számomra -
lehetetlen végrehajtani! 6 óránál megszűnik a fogás az alul átforduló kéznél.
Az oktató videót megtekintve viszont jó látszik, hogy a hatalmas tudású, vérprofi vezetéstechnikai tréner sem úgy hajtja végre a manővert, ahogyan azt
hazard a fentebb olvasható módon (kiemelés tőlem) leírta.
Ezek után azt várom, hogy valaki - aki ennek igazságát állítja - megmutatja hogyan kell végrehajtani a 180°-os fordítás úgy,
hogy mindvégig szorosan fogja a volánt mindkét kezével, vagy ha ez nem megy, akkor a 9-3 fogás hatékonyságának bizonyítékai közül ezt az érvet illene valakinek - aki lándzsát tört mellette - áthelyezni a /dev/null-ba.