Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2870817 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8985 Dátum: 2009.09.24 10:39:29 »


Tegnap játszotta velem egy passat taxi az M5-ön, kamionsort előztem ~140 rámrepült, majd ott jött végig, amíg a 8-10 nyergest végigelőztem ( előtte kb 5 km hosszan láttam a tükörben, és ez alatt kb 500m-t közeledett, csak akkor repült rám, amikor kimentem előzni) utána szépen kihúzódtam, ez meg maradt a belsőben, de nem gyorsított, csak gurult. A köv kamion előtt szépen viszamentem elé, erre elkezd villogni!  :naspang: Kamion előtt kimegyek, ugyanúgy autózik a külsőben mögöttem, aztán szépen lassal elcsurog mellettem. Ekkor jött a belsőben egy alacsonyan szálló Bajor 645C-valami, ami gyorsan levillogta. Fék!!! index - Fék, index -elkezd kicsorogni a külsőbe, ekkor már kb 110-el ment; így kapott a tarkójára némi fényt, meg egy kevés dudát, és gyorsan elhúztam, mielőtt megint elkezd bénázni? oktatni?
csak tudnám, hogy aki ennyire barom, hogy taxizhat?
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Satriani

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8986 Dátum: 2009.09.24 10:41:28 »
csak akkor repült rám, amikor kimentem előzni

A nelegyenelőttemsenki-komplexus jele. Ostobaság.

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8987 Dátum: 2009.09.24 11:11:46 »
...Mögöttem egy PriusIII tpadva, villogva. Mondjuk ezt sem értette, de mind1.

Amúgy a Priust később természetesen elengedtem. (hol lesz a takarékosság?? :devil:)
ezért kell odaadni az országban lévő összes (TMH-s) prius3-t a :censored: újságíróknak, aztán meg lehet olvasni a cikkekben,h milyen xarul fogyasztanak a hibridek. :cry:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8988 Dátum: 2009.09.24 18:08:11 »
Talán észrevette magát...
Talán tényleg nagyon sietett valahová. Amikor már ilyen "eszetlenül" megy valaki, annak bizonyára valóban nyomós oka van. Ilyenkor én sem ügyelek semmi másra, csak hogy ne ütközzek. Megyek át mindenen, be mindenki elé stb. Nem akarom ezt a magatartást felmenteni, mert másoknak nyilván mindegy, hogy nekem mi bajom van - nekik meg joguk van a szabályos közlekedésre; csak a dolog lelki oldalát akarom magyarázni. Van olyan, hogy szinte semmi nem számít. Hozzátenném, hogy ilyen menetem talán ha 2-3 évente egyszer van - hál'Istennek.
Nemt'om reggel hatkor hova sietett. Amúgy a nagykereszteződésben én előbb fordultam ki, mint ő  ;) És ha nem figyelek a jobbkezesben, akkor barátunk szépen beszalad a zöldövezetbe. Ha meg a busz nem figyel, akkor barátunk a patakban végzi.  :whistling:
Persze mások is elnézik korán ezen a részen a jobbkezet, de azok (kevés kivétellel) utána elnézést kérnek. /Én is volt már, hogy láttam a jobbról jövő autót, de nem esett le, hogy meg kéne állnom. Hajnalban ez előfordul/
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8989 Dátum: 2009.09.24 18:39:10 »
Nemt'om reggel hatkor hova sietett.
Reptérre... Buszhoz... Vonathoz... Kórházba... Urambocsá munkahelyre... Variáció van bőven, ez aligha napszakfüggő  :hmmmm:

Persze, a leírásod alapján, lehet hogy csak elbambult az illető, és nem vette észre a jobbkezeseket. Ez esetben szimplán hülye :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8990 Dátum: 2009.09.24 19:33:05 »
Nemt'om reggel hatkor hova sietett.
Reptérre... Buszhoz... Vonathoz... Kórházba... Urambocsá munkahelyre... Variáció van bőven, ez aligha napszakfüggő  :hmmmm:

Persze, a leírásod alapján, lehet hogy csak elbambult az illető, és nem vette észre a jobbkezeseket. Ez esetben szimplán hülye :)
Az útvonalon, ahol végigdöngetett 6 jobbkezes kereszteződés van. Ekkorát nehéz bambulni.  :yawn:
Inkább egy kis agresszív pöcs volt  :cool2:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8991 Dátum: 2009.09.25 10:10:10 »
...csak tudnám, hogy aki ennyire barom, hogy taxizhat?

Amúgy sem ez a ritkább a taxisok közt :whistling:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8992 Dátum: 2009.09.25 10:28:23 »
...csak tudnám, hogy aki ennyire barom, hogy taxizhat?

Amúgy sem ez a ritkább a taxisok közt :whistling:

Elég sok taxist ismertem, amíg kispesten volt a rádiótaxi székhelye mi szervizelgettük a számítógépeiket. - többségük ésszel bunkó; ebből él, siet... stb.
A nagyon kirívó eseteket a társaságok kitúrják maguk közül. egyszerűen nem éri meg, hogy egy nagyonparéj miatt az egész társaságot a kelleténél több inzultus érje.

-persze ettől függetlenül az átlagnál erőszakosabb, de nem annyira, mint a 18 éves fehérfurgonos kisáruszállítók.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8993 Dátum: 2009.09.25 11:02:45 »
-persze ettől függetlenül az átlagnál erőszakosabb, de nem annyira, mint a 18 éves fehérfurgonos kisáruszállítók.

No igen, az a másik kedvencem :yes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8994 Dátum: 2009.09.27 20:38:58 »
KÉRDÉS: mely esetben lesz a legalacsonyabb a fogyasztás?
a lehető legmagasabb fokozatban.
Ejj  :ph34r: ... Valahol ettől a választól féltem (pedig sejtettem, hogy ez lesz)  :hmmmm: ... Félre ne érts: nem kérdőjelezem meg - csak ez nekem nem jó hír, mert gyűlölöm pörgetni a motort  :wacko: ... Pl. ha adott egy domb, amelyen 5-4-3-ban is fel tudok menni (ugyanazzal a tempóval), akkor nem fogom a 3-ast választani, fogyasztás ide vagy oda  :nonono: ... Marad a kompromisszum: 4-es.

Amúgy eddig a másik végletet követtem: képes voltam ötösben, 1500-on, tartós padlóval nyomatni fölfelé a dombon  :whistling: ... Na, maradjunk annyiban, hogy erről időközben tényleg leszoktam, a csapágyak kedvéért is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8995 Dátum: 2009.09.27 20:42:00 »
De egyébként tényleg nincs olyan pont, ahol a fordulatszám miatt megfordul a dolog? Teszem azt: egy adott (nem túl meredek) dombon, 75 kmh-val, az autó 2-3-4-5-ben egyaránt föl bír menni... OK hogy ötösben már túl nagy lesz a fogyi a nagy (padló) gáz miatt - de nem tudom elhinni, hogy pl. kettesben alacsonyabb legyen, mint hármasban...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8996 Dátum: 2009.09.27 20:56:24 »
De egyébként tényleg nincs olyan pont, ahol a fordulatszám miatt megfordul a dolog? Teszem azt: egy adott (nem túl meredek) dombon, 75 kmh-val, az autó 2-3-4-5-ben egyaránt föl bír menni... OK hogy ötösben már túl nagy lesz a fogyi a nagy (padló) gáz miatt - de nem tudom elhinni, hogy pl. kettesben alacsonyabb legyen, mint hármasban...

Én valahol azt olvastam, hogy a motort olyan tartományban kell tartani ahol gázadásra gyorsításra képes. Tehát ha felmegy 3.-ban akkor 3.-ban kell menni. Ahol fel megy 3.-ban, ott a 2-essel nemigen lehet spórolni. Szerintem...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8997 Dátum: 2009.09.27 21:07:10 »
Palaczk! Te el is olvastad, amit Laci írt?  :whistling:
Gabe 254.

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8998 Dátum: 2009.09.27 21:45:45 »
KÉRDÉS: mely esetben lesz a legalacsonyabb a fogyasztás?
a lehető legmagasabb fokozatban.
Ejj  :ph34r: ... Valahol ettől a választól féltem (pedig sejtettem, hogy ez lesz)  :hmmmm: ... Félre ne érts: nem kérdőjelezem meg - csak ez nekem nem jó hír, mert gyűlölöm pörgetni a motort  :wacko: ... Pl. ha adott egy domb, amelyen 5-4-3-ban is fel tudok menni (ugyanazzal a tempóval), akkor nem fogom a 3-ast választani, fogyasztás ide vagy oda  :nonono: ... Marad a kompromisszum: 4-es.

Amúgy eddig a másik végletet követtem: képes voltam ötösben, 1500-on, tartós padlóval nyomatni fölfelé a dombon  :whistling: ... Na, maradjunk annyiban, hogy erről időközben tényleg leszoktam, a csapágyak kedvéért is.
nekem a legmagasabb, az ötödiket jelenti adott esetben.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8999 Dátum: 2009.09.28 15:35:30 »
A legkevesebb fogyi a legmagasabb fokozatban mérhető. Annyi, hogy 1000 felett legyen a fordulatszám.  Az más kérdés, hogy 1000 ford. padlóval mennyire egészségtelen, de most itt nem ez volt a kérdés. Amúgy 1100-1200-tól terhelhető a motor, 1500-tól a padló sem gáz.