Néhány tanulságos adat arról, hogy mi mennyire befolyásolja a fogyasztást
A tesztautó egy 140 lovas Ford Mondeo 2.0 TDCi kombi.
Bekapcsolt klíma (kint 30 fok, bent 21): 100 kmh-nál 5.41 helyett 5.63, 130-nál 7.54 helyett 7.70, 160-nál 9.12 helyett 9.25. (Vagyis alig számít.)
Nem megfelelő guminyomás (a teljesen megpakolt autó guminyomását az üres autóra megadott értéken hagyták): 100-nál 6.21 helyett 6.50; 130-nál 8.41 helyett 8.63; 160-nál 9.71 helyett 10.19. (Ez egyben adat arra is, hogy a teljes terhelés mennyivel növelte meg az autó fogyasztását!)
Tetőbox: 100-nál 6.21 helyett 6.47, 130-nál 8.41 helyett 8.77, 160-nál 9.71 helyett 10.89. Két db bicikli a tetőn: 100-nál 7.45, 130-nál 10.09, 160-nál 13.55. És a horror - tetőbox+két bicikli a tetőn+két bicikli a kocsi hátulján: 100-nál 8.11, 130-nál 10.88, 160-nál 14.82!!!
Összefoglalva a végleteket: ugyanaz az autó 100-nál 5.41 és 8.11 között, 130-nál 7.54 és 10.88 között, 160-nál 9.12 és 14.82 között
!
És hogy mennyit számít az energia-takarékos gumi? Ezt megterhelt autóval próbálták ki; a széria gumi Bridgestone Turanza ER 300, a takarékos Goodyear Efficient Grip; méret 215/55x16 V. Értékek: 100-nál 6.21 helyett 5.48 liter, 130-nál 8.41 helyett 7.45, 160-nál 9.71 helyett 9.45. Főleg a két előbbi érték igen komoly eltérést jelent!