Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873930 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8805 Dátum: 2009.09.01 16:33:00 »
Nem ismerem az adott útszakaszt, de elég ritka az olyan falu, ahol én nyugodt szívvel mernék 80-90-nel menni. Ahhoz nagyon széles utca - nem(csak) úttest, utca! - kell, lehetőleg kanyarok, parkoló autók, fák nélkül, kétoldali járdával.
Azon a szakaszon a lakott területen belüli részek többsége teljesíti ezeket a kritériumokat. Persze nem mind, és nem egyformán... De olyan, lakott területen belüli szakasz, ahol 50-nél többet ne éreznék biztonságosnak, szinte egyáltalán nincs ezen az útvonalon. Kivéve egyes nagyon rövid részeket, pl. Sásdon a központot.

És talán fölösleges is hozzátenni, de természetesen csak óra szerinti 80-90-et kell érteni azalatt, amit írtam. Ez pl. a Camry esetében gyakorlatilag valós 72-81-nek felel csak meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8806 Dátum: 2009.09.01 20:24:11 »
Végre egy írás, amiben a baleset mellett magát az út milyenségét is megírják. Ez persze nem kifogás, ha jelentős volt a gyorshajtás nevezett esetben.
Nem tudom, ki ismeri azt az utat, de valami ritka ramaty. Kiskoromban rengeteget jártunk rajta, még szoci gépparkkal. Ha kifogott az ember egy pótos Ifát, akkor 10 km-eken át lehetett követni. Amikor kész lett az M3 Polgárig, akkor átszoktunk a 41->49-es útvonalra. Aztán idén nyár elején ismét arra kellett mennem, borzalmas: az út tiszta hullámos lett, sok kátyúval, a vonalvezetése meg olyan, hogy tele van tűzdelve derékszöghöz közeli kanyarokkal, ahogy annak idején a megművelt táblák határai adták. Az előzésre alkalmas egyenesek túl rövidek, van egy csomó falu közben, sok biciklis és mg-i munkagép meg teherautó.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8807 Dátum: 2009.09.01 20:35:46 »
130-at írtak a bulváralapok, ami persze korántsem szentírás...

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8808 Dátum: 2009.09.01 20:40:39 »
Az ott, sötétben nagyon sok  :ph34r:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8809 Dátum: 2009.09.01 21:07:33 »
Persze van úgy, hogy sietni kell, de akkor autópálya :) Ilyen alacsonyabbrendű kanyargós utakon egyszerűen nincs értelme nyomni, mert úgyis utolérsz egy sort. Én ilyenkor lejtőn lefelé élvezem ki a "száguldást", amikor 0-t fogyaszt  ;)
A magyar autópálya-hálózat ugye kicsit hézagos ;) ... És hogy nincs értelme nyomni az országúton? Egy Pécs-Fonyód viszonylatban, ami csak 120 km, simán csinálok neked szűk fél óra eltérést (1:20 vs. 1:45), amin azért adott esetben elég sok múlhat. És remélem, nem zúdul a nyakamba a népharag, de meggyőződésem, hogy ilyenkor tanul helyzetfelismerést, gyors reakciót, autó-kezelést stb. az ember.

Mind1, én már rájöttem, hogy országúton nincs értelme nyomni neki. Nyomhattam volna most nyaraláskor is a pályán is, meg az országúton is, csak a fogyi szállt el volna a pi..ába, annyit meg nem ér. Én meg amúgy sem vagyok az a tülekedős típus, aki előz orrba-szájba, és csak hosszú belátható szakaszon előzök, és csak akkor, ha komolyabb a sebességkülönbség, azaz ha van értelme. Régen volt hogy nyomtam neki, azt mit értem el vele? Mindig utolértem valami sort, azt akit leelőztem, már ott is volt mögöttem..
Ekkora időkülönbséghez meg igencsak hajtani kell, aminek meg végképp semmi értelme, kockázatos és gazdaságtalan is  ;)
Hogy hol érdemes hajtani és hol nem? Autópályán, ahol amúgy is igen jó tempót lehet tartanai, ott talán nem, mert a tiszta mentidő mondjuk csak relatíve kevéssel rövidül. De országúton...A szabályos és hajtós (mondjuk kora d.u oda és este vissza) Szeged-Pécs-Szeged viszonylat között cca 35-40 perc van. 2 óra vs 2:40 Ez különösen este nem mindegy az embernek. Persze lehet mondani, hogy mit ér az a 40 perc, ha az ember a kórházban végzi...Igaz ez is. Igaz, az ilyen szakszok sem tipikusan a tülekedésről szólnak, sőt. 120-130as tempót tartva is előfordul, hogy megelőznek. A minap pl két tdci fóka is megtette. Mindketten kb 140-150 körül haladhattak. Hosszú, egyenes szakasz, jól belátható, semmi forgalom. (55ös út, a tompai körforgi után kb 3-4 km-rel Szeged felé.)
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8810 Dátum: 2009.09.01 21:18:16 »
130-at írtak a bulváralapok, ami persze korántsem szentírás...
Ha annyi is volt, mit is keresett a biciklis a záróvonalon?! Az azért mutat valamit, hogy a kocsinak a vezető felöli oldala sérült... :ph34r:
Gabe 254.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8811 Dátum: 2009.09.01 21:28:03 »
A minap pl két tdci fóka is megtette. Mindketten kb 140-150 körül haladhattak. Hosszú, egyenes szakasz, jól belátható, semmi forgalom. (55ös út, a tompai körforgi után kb 3-4 km-rel Szeged felé.)

Aztán kikanyarodik egy traktor, részeg biciklis, szarvas, stb. Szvsz _sokkal_ veszélyesebb országúton a 120+, mint autópályán a 160+. De mindenki maga dönt, jóü esetben csak a saját életéről...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8812 Dátum: 2009.09.01 21:34:55 »
A minap pl két tdci fóka is megtette. Mindketten kb 140-150 körül haladhattak. Hosszú, egyenes szakasz, jól belátható, semmi forgalom. (55ös út, a tompai körforgi után kb 3-4 km-rel Szeged felé.)
Szvsz _sokkal_ veszélyesebb országúton a 120+, mint autópályán a 160+.
Egyetértek, ez igaz.
Gabe 254.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8813 Dátum: 2009.09.01 21:46:23 »
Aztán kikanyarodik egy traktor, részeg biciklis, szarvas, stb. Szvsz _sokkal_ veszélyesebb országúton a 120+, mint autópályán a 160+. De mindenki maga dönt, jóü esetben csak a saját életéről...

Ez függ az úttól is. Pl a 41-esen simán lehet tartani a 120-at, mert széles út, széles padkával, jó hosszú egyenesekkel és gyenge ívű kanyarokkal. És végig kint van a háromfelé osztott tiltótábla. Pesze, ha nagy a forgalom, az ember örül, ha 80-85-tel megy a sor.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8814 Dátum: 2009.09.01 22:15:30 »
Végre egy írás, amiben a baleset mellett magát az út milyenségét is megírják. Ez persze nem kifogás, ha jelentős volt a gyorshajtás nevezett esetben. Nem tudom, ki ismeri azt az utat, de valami ritka ramaty.
Annál inkább érthetetlen, hogy ilyen gyorsan ment.
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8815 Dátum: 2009.09.01 22:34:16 »
Hát, egy ilyen géppel a rövid egyenesekben se művészet 130-ra gyorsulni. Csak azt nem értem, hogy nincs benne mindenféle radar meg éjjellátó kütyü? Ezekben az S-Mergákban már szinte mindben van...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8816 Dátum: 2009.09.01 22:47:49 »
Aztán kikanyarodik egy traktor, részeg biciklis, szarvas, stb. Szvsz _sokkal_ veszélyesebb országúton a 120+, mint autópályán a 160+. De mindenki maga dönt, jóü esetben csak a saját életéről...

Ez függ az úttól is. Pl a 41-esen simán lehet tartani a 120-at, mert széles út, széles padkával, jó hosszú egyenesekkel és gyenge ívű kanyarokkal. És végig kint van a háromfelé osztott tiltótábla.
Erről van szó. Útja válogatja. Mindig újra meg újra meglep ez a feltételezés, mely szerint aki gyorsan megy az országúton, az csak tolja neki mint az ökör, körülményektől függetlenül. Biztosíthatok mindenkit, hogy én sem akarok meghalni :szemez:... Ott megyek gyorsan, ahol ép ésszel lehet. Jellemzően leginkább azokon a szakaszokon, amiket ismerek. Éjjel pl. jó ideje már nem megyek 90-100-nál gyorsabban országúton.

Az persze tiszta sor, hogy az országút veszélyesebb, mint az autópálya. Szvsz elsősorban a vadak miatt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8817 Dátum: 2009.09.01 22:55:12 »
Hát, egy ilyen géppel a rövid egyenesekben se művészet 130-ra gyorsulni.
Nem erre gondoltam. Hanem hogyha sz.r az út, az tönkreteszi a futóművet.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8818 Dátum: 2009.09.01 23:06:18 »
Egyébként amióta gyerekem van, kicsit más szemmel nézem az egészet. Azt el tudom fogadni, hogy van olyan ember, aki képes biztonsággal vezetni a megengedett sebesség felett (akár jóval). DE.
Ad.1. Ez nem ad sem okot, sem felmentést a gyorshajtás(ra) alól.
Ad.2. Én, mint a közlekedés más résztvevője, kívülről nem tudom megítélni, hogy neki milyenek a képességei. Én csak azt látom, hogy valaki gyorsan jön. És adott esetben (pl. gyalogosként) félek.
Ad.3. A gyorshajtásnak éppen ez az egyik nehezen kivédhető következménye, hogy te (jó esetben) ismered a saját korlátaidat, és a járműved tudásának határait, de azzal nem tudsz számolni, hogy a többiek hogyan reagálnak a te viselkedésedre.
Azt aláírom, hogy nagyon ritka az a szitu, amikor ebből baj lehet, de az is bőven sok, ami van.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8819 Dátum: 2009.09.02 07:21:35 »
Hát, egy ilyen géppel a rövid egyenesekben se művészet 130-ra gyorsulni.
Nem erre gondoltam. Hanem hogyha sz.r az út, az tönkreteszi a futóművet.
Gondolod, hogy aki leakasztott egy ilyen gépet, az törődik ezzel? Amíg tart a szerződése valamelyik jobb csapatnál, addig nem gond. Most szerintem úgyis vesz egy másikat, ezt meg sérülésmentesként fogják hírdetni pár hónap múlva a nepperek.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety