Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754939 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6480 Dátum: 2008.09.19 21:05:49 »
Te azt a következtetést vontad le a fimből, hogy a Smart veszélyes? Hm, érdekes...
Pont ezt akartam megkerdezni ;) En le vagyok nyugozve, hogy 70 merfoldes betonfal utkozesnel meg egyben van az utaster - marpedig az "alapszitu" azert nem betonfal hanem egy masik auto ahol azert ketten nyelik el az energiat

Az "Aktív/passzív biztonság" topikban válaszolok!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6481 Dátum: 2008.09.19 21:15:57 »
Igazad van, crash. De így sem találtam, csak egy jó kis autóversenyt, de azt élveztem! Értem mire célzol. A merci eleje ugyan félig összement az első bejátszásnál, míg a smartnak nem, mert neki nincs is. Azért nem örülnék, ha ez első kereket a seggem alá tolnák. Vagy az a halom műanyag összekócolna bokától combközépig. Szerintem azért a pénzért, amit a smart-ért elkérnek, sokkal jobb, kevesebbet fogyasztó, és csak egy picivel nagyobb autót is lehet kapni. Amúgy meg lizsier (nem tudom hogy kell írni), ha mindenképp csöpp autó kell. A robogósból ítélve, aki belehajtott oldalról a csomagtartómba, s legalább 40-el belémjött, úgy vélem, elég kemény a kasztni a Carinán. A robogó persze szarrá tört, bár, a saját lábán ment el. Viszont a gyerekről még a bukó is lerepült. Bár legalább a kezét törte volna el... Erről jut eszembe...ha netán mégegy ilyen lincseléses szitum adódik, hogy lehet értesíteni a Magyar Gárdát?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6482 Dátum: 2008.09.19 21:32:42 »
Igazad van, crash. De így sem találtam, csak egy jó kis autóversenyt, de azt élveztem! Értem mire célzol. A merci eleje ugyan félig összement az első bejátszásnál, míg a smartnak nem, mert neki nincs is. Azért nem örülnék, ha ez első kereket a seggem alá tolnák. Vagy az a halom műanyag összekócolna bokától combközépig. Szerintem azért a pénzért, amit a smart-ért elkérnek, sokkal jobb, kevesebbet fogyasztó, és csak egy picivel nagyobb autót is lehet kapni. Amúgy meg lizsier (nem tudom hogy kell írni), ha mindenképp csöpp autó kell. A robogósból ítélve, aki belehajtott oldalról a csomagtartómba, s legalább 40-el belémjött, úgy vélem, elég kemény a kasztni a Carinán. A robogó persze szarrá tört, bár, a saját lábán ment el. Viszont a gyerekről még a bukó is lerepült. Bár legalább a kezét törte volna el... Erről jut eszembe...ha netán mégegy ilyen lincseléses szitum adódik, hogy lehet értesíteni a Magyar Gárdát?

Aktív/passzív biztonság topikban válaszolok!

Ami viszont a Magyar Gárdát illeti, arról, meg más hasonló témákról itt a Fórumon egy szót se többet, légyszi!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6483 Dátum: 2008.09.19 21:46:07 »
A keresőbe berítam, hogy "Carina crush", erre kidobott egy luvnyát, ki éppen egy telefont taposott...
Próbáld úgy, hogy "Carina crash"! A "Carina crush" kb anyyit tesz, hogy rá vagy kattanva, bele vagy zúgva a Carinára/ba (ta have a crush on somebody...) :D
Gabe 254.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6484 Dátum: 2008.09.19 22:00:52 »
A ködlámpát én is hasznosnak tartom, szoktam is használni, amikor átvágok a Szabadság-hegyen, mert van egy kanyargós erdei szakasz tele kátyúval, itt bizony nagyon jól szokott jönni...
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6485 Dátum: 2008.09.20 00:01:59 »
A Hilux Ködlámpája kimondottan jó, szépen terít a kocsi előtt, és még a szántó szélét is látom, ha vidéken megyek - szoktam is használni ; mert jól megvilágítja a kivilágítatlan kerékpárost, meg a lovaskocsit.
A corolláé viszont nem volt egy nagy eresztés.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6486 Dátum: 2008.09.20 10:58:28 »
Jó kis vérnyomásnövelőt láttam reggel: 2sávos út, piroslámpa, mindkét oldalt padka+házak, (tehát nincs menekülési útvonal, szembesáv ilyesmi) külsőbe kb. 6autó, belsőbe egy Volvó egy elég fiatal nővel, mentő sipákolva jön, ugye a külsőbe lévők nem mozdultak, meg a mentős se fog 6 autót letúrni, ezért beállt a Volvó mögé, nő nem mozdul, mentő duda+hangosabb fokozat a szirénán, semmi, kiszáll az egyik mentős és ordít hogy takarodjon már onnan, erre ez az idióta elkezdi mutogatni, hogy piros a lámpa :eek: mentősnek is ekkor már pirosabb volta a feje, mint a lámpa vagy a ruhája, a nő gyök2vel megindult és annyit mert előremenni, hogy a mentő így is csak félig a padkára felkapatva fért el, amúgy egy simán belátható xeződés volt, tehát ha csőgázzal átmegy se lett volna semmi, ott helybe elvettem volna a jogsiját, azt menjen haza busszal :fuk2:

Kéne valami szabályozás, hogy rálehessen nézni annak a körmére -is- aki ezeket átengedi :no:

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6487 Dátum: 2008.09.20 13:24:57 »
Szerintem az egyik legfeleslegesebb extra az autóknál a ködlámpa! Ha jobban megfigyelitek, egy centivel sem vehető észre hamarabb a szembejövő, látni meg egyenesen nem lehet vele semmit...

Egyetértek. Bár van, de kb. ötévente ha használom. Az biztos, hogy külön pénzt nem adnék érte...


Mondom, nagy kérdés, hogy milyen. Nemrég volt egy teszt az AB-ben, amiben egy csomó autótípus gyári ködfényszóróit hasonlították össze.
Most így hirtelen, amiket fel tudok idézni:
- A Corolláé (E12) kalap xart nem ér....


Akkor megragadnám a lehetőséget, hogy igazat adjak magamnak, és irígykedve kérjek bocsánatot a jó ködlámpát birtokló emberektől :flowers:

A xenonommal meg nincs semmi gáz, nem furcsa, műszerrel lett beállítva, és mivel jelentős százalékba megszokott utakon járok (47-es, M5ös) így minden kátyút ismerek messziről, sőt a forgalom sűrűn nem teszi lehetővé a távolsági használatát, így megtanultam élni a tompítottal... Próbaképp cseréltünk egy barátommal, és szembementünk egymással, és meggyőződtem róla, hogy nem zavaró a xenonom, de ez sejthető volt, mert nem szoktak villogni szemből...
kisa
born to ride

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6488 Dátum: 2008.09.20 14:52:24 »
Jó kis vérnyomásnövelőt láttam reggel: 2sávos út, piroslámpa, mindkét oldalt padka+házak, (tehát nincs menekülési útvonal, szembesáv ilyesmi) külsőbe kb. 6autó, belsőbe egy Volvó egy elég fiatal nővel, mentő sipákolva jön, ugye a külsőbe lévők nem mozdultak, meg a mentős se fog 6 autót letúrni, ezért beállt a Volvó mögé, nő nem mozdul, mentő duda+hangosabb fokozat a szirénán, semmi, kiszáll az egyik mentős és ordít hogy takarodjon már onnan, erre ez az idióta elkezdi mutogatni, hogy piros a lámpa :eek: mentősnek is ekkor már pirosabb volta a feje, mint a lámpa vagy a ruhája, a nő gyök2vel megindult és annyit mert előremenni, hogy a mentő így is csak félig a padkára felkapatva fért el, amúgy egy simán belátható xeződés volt, tehát ha csőgázzal átmegy se lett volna semmi, ott helybe elvettem volna a jogsiját, azt menjen haza busszal :fuk2:

Kéne valami szabályozás, hogy rálehessen nézni annak a körmére -is- aki ezeket átengedi :no:

Szabályozás? Ugyan már királylány. Olyanra nem lehet szabályozni, hogy hogyan legyél logikus. Az sokkal jobban idegesít, hogy a szabályokat sem tudják. Illetve a rendőr már a szabálysértéssel sem foglalkozik. Pénteken gyalogoltam a járdán a főút mellett. A szélsőben parkolt egy kocsi vészvillogóval és mozgássérült igazolvánnyal. Az arra járó rendőrautó még csak meg sem állt csak kikerülte az autót. Pedig nem is volt prémiummárka. Visszafele meg körforgalom. A kijövő középkorú hölgyeménynek egyik kezében a telefon tehát az indexre már nem maradt keze. Szóval csak a sebességéből saccoltam meg, hogy ő most ki fog jönni. És ezért nem ütött el az istenbarma. Mert persze leszarta a gyalogost a zebrán. Gondolom a teflonban fontosabb infó jött.

Ma meg autóba ültem. És fordultam kis ívben jobbra a főútra. Szembejövő tata balra nagy ívben nem a kétsávos főút belsőjébe húzott hanem az én sávomat szemelte ki. Ez még a kisebbik nyűgöm. Utána megyek tovább bemegyek a belsőbe és előttem a lámpa zöld egyenes nyilat mutat. De egy főparaszt meg úgy gondolta, hogy akkor most ő kirakja az indexet balra és megvárja amíg elmennek a szembejövők. Dudáltam rá. Persze én voltam a gonosz.

Úgyhogy sajnos ez van. Lassan nem tudsz úgy kimenni a lakásból, hogy ne találkoznál olyanokkal akik vagy nem ismerik a szabályokat, Vagy egyszerűen szarnak rájuk.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.20 14:55:22 írta ATIS »
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6489 Dátum: 2008.09.20 15:40:31 »
Úgyhogy sajnos ez van. Lassan nem tudsz úgy kimenni a lakásból, hogy ne találkoznál olyanokkal akik vagy nem ismerik a szabályokat, Vagy egyszerűen szarnak rájuk.

Tragikus :wacko:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6490 Dátum: 2008.09.20 16:59:10 »
Na, az ilyen esetek miatt kardoskodom a sebességhatár-növelés ellen.
Kiemelem a fontosat: A Balaton felé tartó oldalon (M7) egy szabálytalanul előző autóstól megijedt egy másik kocsi vezetője, félrerántotta a kormányt, a leállósávba sodródott és felborult autójával.
Persze lehet erre azt mondani, hogy tanuljon meg vezetni, de ez a realitás, ehhez kell alkalmazkodni.
music     

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6491 Dátum: 2008.09.20 17:11:24 »
Na, az ilyen esetek miatt kardoskodom a sebességhatár-növelés ellen.
Kiemelem a fontosat: A Balaton felé tartó oldalon (M7) egy szabálytalanul előző autóstól megijedt egy másik kocsi vezetője, félrerántotta a kormányt, a leállósávba sodródott és felborult autójával.
Persze lehet erre azt mondani, hogy tanuljon meg vezetni, de ez a realitás, ehhez kell alkalmazkodni.

Szerintem a sebességhatár, és a sietős emberek mindig el fogják kerülni egymást... Hiába viszed le 80-ra, akkor is gyorsabban fognak menni, mert nekik úgy jó, és vállalják a következményt... Gyorshajtók mindig voltak, és lesznek is... Sőt, minél lejjebb van a sebességhatár, annál nagyobb sebességkülönbségek lesznek a kreszt betartó emberek, és az "ámokfutók" közt, ami tovább súlyosbítja a helyzetet!
Amúgy rosszindulatúnak tűnhet, de a tükör nem dísznek van az autóba, tehát nem ijedezni kellene, hanem pár másodpercenként belenézni :flowers:
kisa
born to ride

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6492 Dátum: 2008.09.20 20:11:05 »
Szerintem a sebességhatár, és a sietős emberek mindig el fogják kerülni egymást... Hiába viszed le 80-ra, akkor is gyorsabban fognak menni, mert nekik úgy jó, és vállalják a következményt... Gyorshajtók mindig voltak, és lesznek is...
Ez igy ebben a formaban majdnem igaz a kerdes csak az, hogy mennyi. Kepzeld el azt, hogy a jelenlegi buntetesi tetelekhez 2-3 kmenkent betrafiznak az M7est (es igen van olyan orszag ahol ez valoban van egz fix trafi minden 3. kilometernel).
Szerinted mennyi gyorshajto lenne ha BIZTOS lehetnel benne, hogy jon a csekk?
Idézet
Amúgy rosszindulatúnak tűnhet, de a tükör nem dísznek van az autóba, tehát nem ijedezni kellene, hanem pár másodpercenként belenézni :flowers:
Ez igaz csak szomoru - marmint, hogy parmasodpercenkent bele kell nezni

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6493 Dátum: 2008.09.20 20:32:11 »
Szerintem a sebességhatár, és a sietős emberek mindig el fogják kerülni egymást... Hiába viszed le 80-ra, akkor is gyorsabban fognak menni, mert nekik úgy jó, és vállalják a következményt... Gyorshajtók mindig voltak, és lesznek is... Sőt, minél lejjebb van a sebességhatár, annál nagyobb sebességkülönbségek lesznek a kreszt betartó emberek, és az "ámokfutók" közt, ami tovább súlyosbítja a helyzetet!
Levinni nem gondolnám, de emelni sem kéne. Azért egy év múlva visszatérnék a statisztikára, mert lehet, hogy a következménynek mégiscsak van visszatartó ereje...
Amúgy rosszindulatúnak tűnhet, de a tükör nem dísznek van az autóba, tehát nem ijedezni kellene, hanem pár másodpercenként belenézni :flowers:
Nem tudjuk a pontos szitut, jelen esetben talán segített volna a tükör, máskor meg nem. Azért mégse az legyen a megoldás, hogy a másik védje ki az én általam (szabálytalan módon) okozott veszélyhelyzetet. :eek:
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6494 Dátum: 2008.09.20 23:35:00 »
Ez igaz csak szomoru - marmint, hogy parmasodpercenkent bele kell nezni

Nem szomorú, ugyanis az autóban nem csak előre kell nézni.
Amikor az E kategóriás jogsit csináltam akkor kb 15 mp-ként nézni kellett mindkét visszapillantót, különben máris meghúztak. Belenézni és felmérni a mögöttes helyzetet tényleg csak egy pillanatig tart.

1 mp sokmindenre elegendő, pl ha valaki 180-al jön (és most ne menjünk bele, hogy ez szabálytalan, ezt tudja mindenki - de ettől ez a jelenség mindig is létezni fog), az 1 mp-vel korábban a visszapillantódban még csak két parányi fénypont volt.

Számítani lehet ilyen gyorsan érkező autósra az utakon? => Igen, még akár egy mezei főútvonalon is...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61