Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754856 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6465 Dátum: 2008.09.19 19:36:54 »
Hm. Mikor vettem a Carinát, csak a bal ködöse volt meg, ezért azt is kivettem. Azóta se találok mikor van rá pénzem egy párt. Namármost, a ködlámpa kapcsoló ezáltal csak a hátsót működteti. Néha előfordul, hogy este menet betalál hátulról egy kancsal lámpás, aki pont a tükrömbe világít. Persze...le lehet azt billenteni...de könyörgöm, de én alkalmazkodjak már a tehetetlen, beletojós emberekhez. Ilyenkor jön jól a ködlámpa...had szúrja az Ő szemét is. Ha van egy csepp esze, kissé lelassít. Ha habisztizik és átmegy a másik sávba, netán kielőz...jahj...akkor kapja az első fényszórókat, amíg le nem higgadok. A másik mikor - ***ki, ezt hogy utálom - nemhogy az edott lámpatestben a tompítottja nem világít, de még a helyzetjelző sem. És ha ez jön mögötted messziről...kutya legyek, ha tudom, hogy motoros-é, vagy sem. Ez még akkor is tök jó, ha a pl. bal oldalija nem világít, este van, és kereszteződésben állsz, majd kinézel jobbra jobbra kanyarodási szándékkal, ő is jobbról jön, és mivel motorosnak ítéled, nem veszed szűken a kanyart. Mikor olyannyira kifordulsz, hogy megvilágítod, jön a hoppáré, és lendületből még egy felet tekersz a kormányon...

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6466 Dátum: 2008.09.19 19:39:07 »
Bár van, de kb. ötévente ha használom. Az biztos, hogy külön pénzt nem adnék érte...

Nem is kell azt gyakran használni ::) mondjuk ködben ;) vagy rossz látási viszonyok közt nagyon jó, de pl. egyik ismerősöm elég kalandos helyen lakik, tele van tankcsapdákkal az út, én ott este mindig bekapcsolom, pont azt a részt szórja be ami ilyenkor nagyon jól jön, a kocsi elé közvetlen közel, meg szépen bevilágítja az út szélét is :yes:

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6467 Dátum: 2008.09.19 19:44:27 »
Imádom azokat a kis vagány csajokat, akik a motorháztetőmnyi Smartjukkal kivágnam mellém a 0-son, mikor én is megyek általában 100-al. Tényleg, nem tudtok valahol Smart törésteszt filmet? Olyannyira kíváncsi lennék egyre...

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6468 Dátum: 2008.09.19 19:58:23 »
Tényleg, nem tudtok valahol Smart törésteszt filmet? Olyannyira kíváncsi lennék egyre...

Tessék ::)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6469 Dátum: 2008.09.19 20:02:34 »
Szerintem az egyik legfeleslegesebb extra az autóknál a ködlámpa! Ha jobban megfigyelitek, egy centivel sem vehető észre hamarabb a szembejövő, látni meg egyenesen nem lehet vele semmit... A ködzárófényt ellenben annál hasznosabbnak tartom, bár amögött meg zavaró tartósan haladni, azt meg 99%-ban el is felejthetjük, hogy kapcsolgassák az emberek, attól függően, jön-e valaki mögöttük.... Egy jól beállított xenon százszor többet ér, ugyanannyi, vagy utángyártott esetében jóval kevesebb pénzért...
Sőt, mióta megvan a xenon, a távolságit se nagyon használom, egyszerűen nem indokolt szerintem....

Ezzel egyáltalán nem értek egyet, valóban rossz látási viszonyok között áldás tud lenni a ködfényszóró. Az Ave esetében (pedig gyárilag xenon a tompítottja!!) egy tél elég volt hozzá, hogy jópárszor legyek hálás, hogy van benne ködlámpa. Sokkal jobban lehet vele látni nedves, trutyis időben kétoldalt (!) az út szélét, és az amelletti területet (vadak!), főleg ha nincs felfestve/rosszul van felfestve az út széle (ami ugye gyakori jelenség kishazánkban). Le nem mondanék róla!

De, megismétlem, ez csak abban az esetben igaz, ha a ködfényszóró ér is valamit. Sajnos a gyárilag beépítettek sok esetben kvázi nem érnek semmit  ::) ... És volt "szerencsém" tapasztalni, hogy az E12-es Corolláé is ilyen - gyakorlatilag semmivel nem javítja a látást  :no: ... Ez alapján megértem, amit írsz, mert az E12 gyári ködfényszóró valóban full fölösleges, voltaképpen csak dísz, azért tényleg nem adnék én sem pluszban egy forintot sem.

(A xenonod viszont érdekesen világíthat, ha mellette fölöslegesnek tartod a refit  :whistling: ... Megintcsak az Avét tudnám említeni viszonyítási alapként, ahol a rendesen beállított -!- gyári xenon tompított mellett a refi egyáltalán nem fölösleges. Örülhetnek neked néha a szembejövők  :innocent: ...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6470 Dátum: 2008.09.19 20:06:51 »
...akiknek közös jellemzőjük, hogy nem tudnak tolatni  :wacko:

Aszondják azért mert rosszabb a térérzete a nőknek, jómúltkor láttam valamelyik fejtágító adón :flowers:

Valami csakugyan lehet ebben -minden sovén felhang nélkül mondom!- , mert bár jóbarátném kifejezetten jól vezet, de tolatásban csak elégséges. Elég lassan, és enyhe, de észrevehető cikkcakkban abszolválja a hosszabb, egyenes tolatásokat  ::) ... Mint amilyenre pl. ahhoz van szükség, hogy a házunktól az első keresztutcáig kitolasson az ember (kb. 100 méter). Pedig a saját udvarából naponta kb. 20 métert tolatva kell kiállnia.

De azért van kivétel ebben is, mert három női csoporttársam is volt a C+E kategóriás tanfolyamon, és mindannyian szépen abszolválták a rutinvizsga részét képező tolatási feladatokat  :yes: ... Pedig az aztán nem kismiska, elhiheti mindenki, aki még nem próbálta  :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6471 Dátum: 2008.09.19 20:10:59 »
Szerintem az egyik legfeleslegesebb extra az autóknál a ködlámpa! Ha jobban megfigyelitek, egy centivel sem vehető észre hamarabb a szembejövő, látni meg egyenesen nem lehet vele semmit...

Egyetértek. Bár van, de kb. ötévente ha használom. Az biztos, hogy külön pénzt nem adnék érte...


Mondom, nagy kérdés, hogy milyen. Nemrég volt egy teszt az AB-ben, amiben egy csomó autótípus gyári ködfényszóróit hasonlították össze. Az eredmény lehangoló volt: a "jó" minősítést mindössze két (!) kocsi érte el (az egyik a Merci G terepjáró volt, a másikra nem emlékszem), aztán volt néhány közepes, és a többség elégtelen  ::) ... Az ő következtetésük is az volt, hogy a gyári ködfényszóróért valóban nem érdemes pénzt kiadni az esetek 90 %-ában - annál is inkább, mivel töredék összegért lehet kapni egy pár márkás (pl. Hella) utángyártott ködfényszórót, amelyek viszont kivétel nélkül legalább úgy világítanak (sőt sok esetben jobban), mint a legjobb gyáriak  :excl:

----------------------

Most így hirtelen, amiket fel tudok idézni:
- A Corolláé (E12) kalap xart nem ér.
- A Carina E-é tűrhető, valamit azért világít pluszban.
- A Volvo 440-esé gyenge, alig jobb mint a Corolláé.
- Az Avensis II-esé egész jó, kikapcsolt tompítottal is látni vele (ez amúgy egy egész jó tesztelési mód, persze nem tartós alkalmazásra ajánlott!).
- A Hella által gyártott, az én Camrymhez anno márkakereskedésben kapható kiegészítőként ajánlott ködfényszórók, amik a hűtőrácsba voltak integrálva, világítottak, mint állat  :yes: ... Nagy fehér fénytócsát vetettek az autó elé, jó széleset, még kétoldalt a szántóföldek szélét is látni lehetett velük. Imádtam - azon pár alkalom során, amíg volt alkalmam használni, aztán egy őzzel közösen távoztak az örök vadászmezőkre  :no: ...
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.19 20:18:28 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6472 Dátum: 2008.09.19 20:16:37 »
Tényleg, nem tudtok valahol Smart törésteszt filmet? Olyannyira kíváncsi lennék egyre...

Tessék ::)
Azannya  :eek:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6473 Dátum: 2008.09.19 20:30:50 »
Tényleg, nem tudtok valahol Smart törésteszt filmet? Olyannyira kíváncsi lennék egyre...

Tessék ::)
Azannya  :eek:

Ne felejtsük el, hogy a smarthoz a Mercedes gyakorlatilag a nevét adta/adja  :yes: ... ez garancia.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6474 Dátum: 2008.09.19 20:31:25 »
Tényleg, nem tudtok valahol Smart törésteszt filmet? Olyannyira kíváncsi lennék egyre...

Tessék ::)
Azannya  :eek:

Ez nagyon komoly! A másik kis autó mi volt? Corsa? A keresőbe berítam, hogy "Carina crush", erre kidobott egy luvnyát, ki éppen egy telefont taposott... Tud valaki Carina töréstesztet valahol? Bár lehet, nem akarom látni...de azért mégis, jobb tudni, hogy megmarad-e a lábam 100-nál, mert ha nem, akkor nyomhatom jobban is, amíg van mivel  :) Ez a Smart...akinek ilyen van és látja ezt a filmet, az vajon mit tesz, mire gondol? Nagyon kellett az a 2 légszák...ha nem halt bele az ütközésbe, akkor tuti belefullad. Meg a kormány is...a szilikon a hátán jönne ki a csajnak. Ami a legeslegszörnyűbb, hogy látni olykor "férfiakat" is ilyennel menni. Ha még ennek lenne a legkisebb a fogyasztása, ergo ár/érték ezt indokolná is. DE NEM!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6475 Dátum: 2008.09.19 20:32:30 »
Imádom azokat a kis vagány csajokat, akik a motorháztetőmnyi Smartjukkal kivágnam mellém a 0-son, mikor én is megyek általában 100-al. Tényleg, nem tudtok valahol Smart törésteszt filmet? Olyannyira kíváncsi lennék egyre...

Lehetőség szerint ne ütközz Smarttal, nem biztos, hogy te járnál jobban  ::) ... Nagyon kemény ám az a kis golyó, az hogy mekkora, még nem jelent semmit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6476 Dátum: 2008.09.19 20:36:08 »
A Hella által gyártott, az én Camrymhez anno márkakereskedésben kapható kiegészítőként ajánlott ködfényszórók, amik a hűtőrácsba voltak integrálva, világítottak, mint állat  :yes: ... Nagy fehér fénytócsát vetettek az autó elé, jó széleset, még kétoldalt a szántóföldek szélét is látni lehetett velük. Imádtam - azon pár alkalom során, amíg volt alkalmam használni, aztán egy őzzel közösen távoztak az örök vadászmezőkre  :no: ...

Nekem a Pugba nagyon jó, xenon mellet is durván látni mennyivel több fényt ad az autó elé, az Audiba (S4) mondjuk semmit sem ért, (egy lámpatestbe volt integrálva az egész) bár ott a tompított és rémes volt, a kettő együtt mindig ment, úgy volt egy közepes világítása az autónak, bár ott lehet a foncsor is elvolt már fáradva, a Cromán és a Szivaron meg gyári oldschool Hella, na az tényleg brutál volt :yes:


Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6477 Dátum: 2008.09.19 20:39:45 »
A keresőbe berítam, hogy "Carina crush", erre kidobott egy luvnyát, ki éppen egy telefont taposott...


Ez sirály volt :clap:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6478 Dátum: 2008.09.19 20:42:43 »
Tényleg, nem tudtok valahol Smart törésteszt filmet? Olyannyira kíváncsi lennék egyre...

Tessék ::)
Azannya  :eek:

Ez nagyon komoly! A másik kis autó mi volt? Corsa? A keresőbe berítam, hogy "Carina crush", erre kidobott egy luvnyát, ki éppen egy telefont taposott... Tud valaki Carina töréstesztet valahol? Bár lehet, nem akarom látni...de azért mégis, jobb tudni, hogy megmarad-e a lábam 100-nál, mert ha nem, akkor nyomhatom jobban is, amíg van mivel  :) Ez a Smart...akinek ilyen van és látja ezt a filmet, az vajon mit tesz, mire gondol? Nagyon kellett az a 2 légszák...ha nem halt bele az ütközésbe, akkor tuti belefullad. Meg a kormány is...a szilikon a hátán jönne ki a csajnak. Ami a legeslegszörnyűbb, hogy látni olykor "férfiakat" is ilyennel menni. Ha még ennek lenne a legkisebb a fogyasztása, ergo ár/érték ezt indokolná is. DE NEM!

Te azt a következtetést vontad le a fimből, hogy a Smart veszélyes? Hm, érdekes... Mit szóltál pl. az első részhez, amin nem betonfallal, hanem egy másik autóval (nem akármilyennel) ütközött?

Légzsákba belefulladni nem lehet, mert ahogy a videóban is látható volt, csak nagyon rövid időre fúvódik fel, utána azonnal leereszt.

Ha Carina töréstesztet keresel, ne azt írd be, hogy "crush", hanem hogy "crash". Amúgy a Carina, ha nem is volt a korának legbiztonságosabb autói (pl. Mercedes C, Volvo 850) között, de átlagos védelmet nyújt - főleg a faceliftes kivitel, amit többek közt pont a biztonsági struktúra terén javítottak fel. Ha légzsákokkal is el van látva, az ember relatíve nyugodtan érezheti magát egy jó állapotú (korábban nem xarrá törött és így-úgy kijavított) Carinában  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6479 Dátum: 2008.09.19 20:50:57 »
Te azt a következtetést vontad le a fimből, hogy a Smart veszélyes? Hm, érdekes...
Pont ezt akartam megkerdezni ;) En le vagyok nyugozve, hogy 70 merfoldes betonfal utkozesnel meg egyben van az utaster - marpedig az "alapszitu" azert nem betonfal hanem egy masik auto ahol azert ketten nyelik el az energiat