Nehéz ügy ez, mert Zénókának igazsága van abban, hogy nagyon sokan a vezetésbeli agressziójukban élik ki mindennapi frusztrációjukat. De nem ez a gyorshajtás egyetlen lehetséges oka. Mint ahogy a lassúaknak sem a benzinspórolás. Mindkét esetben az lehetne az áthidaló megoldás, hogy a lassabb - természetesen az adott szituáció keretein belül - engedje el a gyorsabbat, mint a Forma 1-ben.
Ismerősünk mesélte, egyszer ez mentette meg az életét. Jött hátulról egy ilyen agresszív f.sz.jankó, elengedte azonnal. Pár perc múlva utolérte. A gyerek előtt közvetlenül felborult egy paradicsomot szállító pótkocsis teherautó. Ismerős meg tudott állni, f.sz.gyerek nem.
Az első bekezdéseddel teljesen egyetértek.
music, Isten látja lelkemet, ha azt veszem észre, hogy előttem egy család ül az autóban teljes létszámban, gyerekek meg minden, akkor nem haragszom rájuk, ha vánszorognak! Akkor sem, ha azt látom, hogy nagypapa halad, amennyivel még tud. Akkor sem, ha nyilvánvalóan turisták, akik keresnek valamit/nézelődnek. De, és erre megesküszöm, a tapasztalataim szerint NEM az ilyenek vannak többségben! Hanem ezek a lassúságban kéjelgők (én-mennyire-biztonságosan-és-mennyire-takarékosan-vezetek), a megfontoltság bajnokai, a felelősségtudat önjelölt példaképei! Akik megvetnek engem, ha azt látják, hogy idegesen menni próbálnék, pedig NEM tudhajták, hogy milyen bajom történik, ha elkések...............
Mindössze csak annyit kéne végiggondolni, hogy a lassan haladás is AKCIÓ, ami a többiekből REAKCIÓT vált ki, és nem nehéz átgondolni a következtetést, hogy ha én majd' mindenkinél lassabb vagyok, akkor majd' mindeninek meg kell engem előznie, ami annyit tesz, hogy az akciómmal egy alapvetően negatív reakcióra kényszerítem őket... Ez van a mérleg másik serpenyőjében, az indokaimmal szemben, amik miatt olyan lassan megyek, amilyen lassan megyek. Hogy ez megéri-e, azt mindenki döntse el maga!
A minél lassabb=annál biztonságosabb reláció egész biztosan nem igaz! Meggyőződésem, hogy a mindenkori legbiztonságosabb haladást a megengedett sebesség környékén (mondjuk, plusz-mínusz 10 kmh) való vezetés jelenti, mert egész egyszerűen ekkor fogok a legkevesebb autóval "találkozni" az utam során (most persze nem a szembe jövőkre gondolok). És ez a legbiztonságosabb, mert két jármű találkozása mindig potenciális veszélyhelyzetet jelent!