Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2863128 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6255 Dátum: 2008.09.12 23:11:49 »
Nehéz ügy ez, mert Zénókának igazsága van abban, hogy nagyon sokan a vezetésbeli agressziójukban élik ki mindennapi frusztrációjukat. De nem ez a gyorshajtás egyetlen lehetséges oka. Mint ahogy a lassúaknak sem a benzinspórolás. Mindkét esetben az lehetne az áthidaló megoldás, hogy a lassabb - természetesen az adott szituáció keretein belül - engedje el a gyorsabbat, mint a Forma 1-ben.

Ismerősünk mesélte, egyszer ez mentette meg az életét. Jött hátulról egy ilyen agresszív f.sz.jankó, elengedte azonnal. Pár perc múlva utolérte. A gyerek előtt közvetlenül felborult egy paradicsomot szállító pótkocsis teherautó. Ismerős meg tudott állni, f.sz.gyerek nem.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6256 Dátum: 2008.09.12 23:12:24 »
(...) Ha Te sietsz, azt kizärolag a szemelyes ismerettsegünk alapjän sajnälom. Ha mäs siet az bekaphatja... bö nyällal :) meg lehet erte kövezni, de ez van.

 :no: ... Nem jó belelátni ebbe. Mármint ebbe a gondolkodásmódba. Nem az a fő gond, hogy lassan mész. Hanem hogy így állsz hozzá. Miért nem lehet ehelyett partnerként kezelni azokat is, akik urambocsá valahová szeretnének időre odaérni, és elősegíteni a haladásukat? Az a gáz ezzel az egésszel, hogy semmivel sem különb hozzáállás, mint azé, aki a sok ÉN-t tartalmazó "monológ"ot írta. Ő sincs egyedül az úton, de te sem vagy. Tényleg sajnálom, hogy így gondolod ezt az egészet  :no: :no: :no:

Szerintem Zénóka nem akadályoz feleslegesen másokat. De igen is döntse el mindenki saját maga, hogy milyen gyorsan tud menni.
Hogy mindenki tegye le az autót, aki nem tud országúton 90-nel menni? Lehet e miatt sok embernek kéne 50 évesen leadnia a jogosítványát.
Szerintem is inkább közlekedési kultúra kéne. Hogy azért ne menjen valaki 30-al országúton - és ne hagyjanak kint 30-as táblákat, amikor a javítást rég befejezték és nyugodtan lehet 90-nel menni -, de ha lasabban megy, akkor segítse a másikat előzni. A gyorsabban menőktől is ugyanez várható. Közlekedünk, nem versenyzünk - arra ott a versenypálya.

Nagyjából igazad van, kivéve abban, hogy jellemzően kik mennek marha lassan országúton. Ilyen viszonylag fiatal emberkék, mint akik ide írogatunk jellemzően! Tényleg ez a jellemző kép. Aránylag fiatal kisautó (Corsa, Kalos, Yaris stb.), benne egy kb. korombeli fazon (35 vagyok), plusz esetleg még asszony meg néha egy gyerek. Tempó 65-75. Ez a tipikus ábra. És ha rájuk dudál netán az ember mérgében (egyre gyakrabban megteszem, mert egyre jobban felmegy bennem tőlük a pumpa, ahogy egyre több van belőlük), akkor egy jó részük vigyorogva átnéz, komoly százalékban a középső ujját is mellékelve a vigyorogva nézéshez. Tehát TUDJA, hogy felbaxxa mások agyát, de -ahogy itt is elhangzott- : "bekaphatod, bő nyállal" - gondolja.

EZÉRT vagyok pipa rájuk!!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6257 Dátum: 2008.09.12 23:15:07 »
Te music, lehet hogy csak én járok rosszfelé az utóbbi időben, vagy csak simán mákom van, de országúton óra szerint 100-al, illetve pályán 130-140-el definitíve többet kell nekem előznöm, mint ahányan engem előznek.
Na, de ez nem szabályos. Óra szerint 100, az több 90-nél. (Egyébként a Toyoták órája inkább kevesebbet csal, mint többet.) Menj óra szerint 50/90/130 km/h-val, és számold!
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6258 Dátum: 2008.09.12 23:24:01 »
Nehéz ügy ez, mert Zénókának igazsága van abban, hogy nagyon sokan a vezetésbeli agressziójukban élik ki mindennapi frusztrációjukat. De nem ez a gyorshajtás egyetlen lehetséges oka. Mint ahogy a lassúaknak sem a benzinspórolás. Mindkét esetben az lehetne az áthidaló megoldás, hogy a lassabb - természetesen az adott szituáció keretein belül - engedje el a gyorsabbat, mint a Forma 1-ben.

Ismerősünk mesélte, egyszer ez mentette meg az életét. Jött hátulról egy ilyen agresszív f.sz.jankó, elengedte azonnal. Pár perc múlva utolérte. A gyerek előtt közvetlenül felborult egy paradicsomot szállító pótkocsis teherautó. Ismerős meg tudott állni, f.sz.gyerek nem.

Az első bekezdéseddel teljesen egyetértek.

music, Isten látja lelkemet, ha azt veszem észre, hogy előttem egy család ül az autóban teljes létszámban, gyerekek meg minden, akkor nem haragszom rájuk, ha vánszorognak! Akkor sem, ha azt látom, hogy nagypapa halad, amennyivel még tud. Akkor sem, ha nyilvánvalóan turisták, akik keresnek valamit/nézelődnek. De, és erre megesküszöm, a tapasztalataim szerint NEM az ilyenek vannak többségben! Hanem ezek a lassúságban kéjelgők (én-mennyire-biztonságosan-és-mennyire-takarékosan-vezetek), a megfontoltság bajnokai, a felelősségtudat önjelölt példaképei! Akik megvetnek engem, ha azt látják, hogy idegesen menni próbálnék, pedig NEM tudhajták, hogy milyen bajom történik, ha elkések...............

Mindössze csak annyit kéne végiggondolni, hogy a lassan haladás is AKCIÓ, ami a többiekből REAKCIÓT vált ki, és nem nehéz átgondolni a következtetést, hogy ha én majd' mindenkinél lassabb vagyok, akkor majd' mindeninek meg kell engem előznie, ami annyit tesz, hogy az akciómmal egy alapvetően negatív reakcióra kényszerítem őket... Ez van a mérleg másik serpenyőjében, az indokaimmal szemben, amik miatt olyan lassan megyek, amilyen lassan megyek. Hogy ez megéri-e, azt mindenki döntse el maga!

A minél lassabb=annál biztonságosabb reláció egész biztosan nem igaz! Meggyőződésem, hogy a mindenkori legbiztonságosabb haladást a megengedett sebesség környékén (mondjuk, plusz-mínusz 10 kmh) való vezetés jelenti, mert egész egyszerűen ekkor fogok a legkevesebb autóval "találkozni" az utam során (most persze nem a szembe jövőkre gondolok). És ez a legbiztonságosabb, mert két jármű találkozása mindig potenciális veszélyhelyzetet jelent!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6259 Dátum: 2008.09.12 23:25:51 »
Te music, lehet hogy csak én járok rosszfelé az utóbbi időben, vagy csak simán mákom van, de országúton óra szerint 100-al, illetve pályán 130-140-el definitíve többet kell nekem előznöm, mint ahányan engem előznek.
Na, de ez nem szabályos. Óra szerint 100, az több 90-nél. (Egyébként a Toyoták órája inkább kevesebbet csal, mint többet.) Menj óra szerint 50/90/130 km/h-val, és számold!

Legtöbbet a Camryvel megyek, és a Camrynél óra szerint 100=tényleges 90, óra szerint 130=tényleges 117.

De még az Avéval is csak 95 az óra szerint 100, és kb. 125 az óra szerint 130.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6260 Dátum: 2008.09.12 23:33:49 »
A balesetek száma nem csak százalékosan csökken, hanem még abszolút értelemben is.
Európában igen, de vannak más földrészek is. Egyébként lényegtelen.
Tudod, mi a fura? Az ilyen és ehhez hasonló hsz-aidból hajlamos lennék arra következtetni, hogy fatalista vagy. Viszont ha fatalista vagy, akkor miért érvelsz a gyorshajtás ellen? Ha nekem nem az van megírva, hogy autóbalesetben patkoljak el, akkor mehetek folyamatosan 300-al is, nem fog velem történni semmi. És megfordítva: ha a kormány mögötti halált írta meg nekem a végzet, akkor betarthatom az összes létező szabályt, mégis annyi lesz nekem.
Nem vagyok fatalista, csak az élet bizonyos törvényszerűségeiben hiszek. Ha mindenkinek a sorsa előre meg lenne írva, akkor kár lenne megszületni. Hálistennek azonban nincs így.
Nem azért nem kell 300-zal menni, mert belehalsz, hanem azért, mert 130 a törvényes maximum (nálunk).
Egyrészt azzal érvelsz, hogy a gyorshajtás nem kóser, mert növeli a baleset esélyét (amiben alapvetően igazad van). Másrészt kvázi kijelented, hogy a túlélési esélyeink nem függnek az autónk biztonsági felszereltségétől (amiben szerintem marhára nincs igazad).
Most akkor hogy is van ez?
Már írtam: ez nem matematika. Természetesen általánosságban egy nem konkrét ember túlélési esélyei növekednek az autók erősebb biztonságával. De ebből semmifajta következtetést nem lehet arra levonni arra nézvést, hogy te fogsz-e karambolozni, (a baleset bekövetkeztének esélye még a te logikád szerint sem csökken a lufik számával) és ha igen, ott a konkrét balesetben mi fog történni.
Ráadásul kicsit túlmisztifikáljak ezt a biztonsági kérdést, ezért az emberek felelőtlenebbül kezdenek vezetni, mondván a kocsi úgyis megvéd - Titanic-effektus. Pedig nem. (Lásd Lady Diana, aki meghalt korának legbiztonságosabb autójában, mert nem volt bekötve). De ezt a kört is lefutottuk már.

Van a dolognak még egy vetülete: ott van Toller László balesete, melyik a nagyobb sorscsapás, ha meghal a balesetben, vagy ami most van, túlélte, de minek?
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 23:38:58 írta music »
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6261 Dátum: 2008.09.12 23:34:47 »
Én 2 perc alatt kitöltöm neked azt a szelvényt, csak te fizesd ki. (~1,05 * 10^12 Ft, szóval efölötti nyereménynél érdemes gondolkodni rajta - csak nehogy rajtad kívül másnak is 5-öse legyen.)   ::)
Én is ezt mondom: a nyeréshez bőven elég 1 db szelvény...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6262 Dátum: 2008.09.12 23:37:30 »
Legtöbbet a Camryvel megyek, és a Camrynél óra szerint 100=tényleges 90, óra szerint 130=tényleges 117.

De még az Avéval is csak 95 az óra szerint 100, és kb. 125 az óra szerint 130.
Ez rendben van, de az emberek nagy többsége az órát szentnek tartja, nem számol a ráhagyással.
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6263 Dátum: 2008.09.12 23:39:03 »
Music! Bocs, hogy kozbeugatok, de miert is akartal kevesbe biztonsagilag felszerelt kocsit venni? Miert banod, hogy az Ave ilyen szempontbol jol felszerelt? Ez nekem nem gombolyu  :no:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6264 Dátum: 2008.09.12 23:45:54 »
Music! Bocs, hogy kozbeugatok, de miert is akartal kevesbe biztonsagilag felszerelt kocsit venni? Miert banod, hogy az Ave ilyen szempontbol jol felszerelt? Ez nekem nem gombolyu  :no:

Nekem sem. Ez agyrém, olyan, mintha valaki direkt sisak nélkül motorozna, vagy bekötött öv nélkül vezetne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6265 Dátum: 2008.09.12 23:49:11 »
Music! Bocs, hogy kozbeugatok, de miert is akartal kevesbe biztonsagilag felszerelt kocsit venni? Miert banod, hogy az Ave ilyen szempontbol jol felszerelt? Ez nekem nem gombolyu  :no:
feleslegesnek tartom, elsősorban nem a 3betűseket, hanem a sok lufit, automata ablaktörlőt, stb.
Nem mondom, hogy nem kényelmesebb velük az élet, de túl lehetne élni hiányukat
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6266 Dátum: 2008.09.12 23:51:05 »
Nekem sem. Ez agyrém, olyan, mintha valaki direkt sisak nélkül motorozna, vagy bekötött öv nélkül vezetne.
Ha ez megnyugtat: biciklizni úgy szoktam...
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6267 Dátum: 2008.09.12 23:52:47 »
automata ablaktörlőt

Ezt oriasi hiba lenne idekeverni  :no:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6268 Dátum: 2008.09.12 23:55:08 »
A balesetek száma nem csak százalékosan csökken, hanem még abszolút értelemben is.
Európában igen, de vannak más földrészek is. Egyébként lényegtelen.

MIÉRT lényegtelen?! Lényegtelen, hogy valaki mikor és hogyan hal meg? A te családodnak pl. lényegtelen, hogy te holnap halsz-e meg, vagy 50 év múlva? (A példát ne vedd személyesnek, írhattam volna magamra és az én családomra nézve is!)

Tudod, mi a fura? Az ilyen és ehhez hasonló hsz-aidból hajlamos lennék arra következtetni, hogy fatalista vagy. Viszont ha fatalista vagy, akkor miért érvelsz a gyorshajtás ellen? Ha nekem nem az van megírva, hogy autóbalesetben patkoljak el, akkor mehetek folyamatosan 300-al is, nem fog velem történni semmi. És megfordítva: ha a kormány mögötti halált írta meg nekem a végzet, akkor betarthatom az összes létező szabályt, mégis annyi lesz nekem.
Nem vagyok fatalista, csak az élet bizonyos törvényszerűségeiben hiszek. Ha mindenkinek a sorsa előre meg lenne írva, akkor kár lenne megszületni. Hálistennek azonban nincs így.
Nem azért nem kell 300-zal menni, mert belehalsz, hanem azért, mert 130 a törvényes maximum (nálunk).

Húha, akkor valamit erősen félreértettem. Az eddigi ezzel kapcsolatos érvelésedben végig arról volt szó, hogy gyorshajtani azért nem jó, mert veszélyes!

Egyrészt azzal érvelsz, hogy a gyorshajtás nem kóser, mert növeli a baleset esélyét (amiben alapvetően igazad van). Másrészt kvázi kijelented, hogy a túlélési esélyeink nem függnek az autónk biztonsági felszereltségétől (amiben szerintem marhára nincs igazad).
Most akkor hogy is van ez?
Már írtam: ez nem matematika. Természetesen általánosságban egy nem konkrét ember túlélési esélyei növekednek az autók erősebb biztonságával. De ebből semmifajta következtetést nem lehet arra levonni arra nézvést, hogy te fogsz-e karambolozni, (a baleset bekövetkeztének esélye még a te logikád szerint sem csökken a lufik számával)...

Ez stimmel! De nem is állítottam az ellenkezőjét.

...és ha igen, ott a konkrét balesetben mi fog történni.

EZ viszont baromira nem stimmel :excl: Hogy egy adott balesetben veled mi fog történni, azt döntően befolyásolja az, hogy milyen autóban ülsz. Ugyanazt a balesetet x autóban túl fogod élni, a másikban belehalsz.
 
Ráadásul kicsit túlmisztifikáljak ezt a biztonsági kérdést, ezért az emberek felelőtlenebbül kezdenek vezetni, mondván a kocsi úgyis megvéd - Titanic-effektus. Pedig nem. (Lásd Lady Diana, aki meghalt korának legbiztonságosabb autójában, mert nem volt bekötve). De ezt a kört is lefutottuk már.

Van a dolognak még egy vetülete: ott van Toller László balesete, melyik a nagyobb sorscsapás, ha meghal a balesetben, vagy ami most van, túlélte, de minek?

Az bizony baj, ha emberek merészebben vezetnek a biztonságos autójuk miatt - de ez mindig is így volt sajnos, és ha van is erre megoldás, hát tutira nem az, hogy ebből a megfontolásból nem is gyártunk biztonságos autót. A felelőtlen 5 % majd hülyébben vezet miatta valóban, viszont a felelős 95 %-nak plusz védelmet ad.

Lady Diana ma élne, és valszeg egészséges lenne, ha be lett volna kötve. Tollernek szintén kutya baja nem lenne, mint ahogy a sofőrjének sem, ha bekötötték volna magukat. Mindkét esetben ők okozták maguknak a bajt. Nyilván nem ér semmit a legbiztonságosabb autó sem, ha nem kötöd be magadat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6269 Dátum: 2008.09.12 23:57:37 »
Music! Bocs, hogy kozbeugatok, de miert is akartal kevesbe biztonsagilag felszerelt kocsit venni? Miert banod, hogy az Ave ilyen szempontbol jol felszerelt? Ez nekem nem gombolyu  :no:
feleslegesnek tartom, elsősorban nem a 3betűseket, hanem a sok lufit, automata ablaktörlőt, stb.
Nem mondom, hogy nem kényelmesebb velük az élet, de túl lehetne élni hiányukat


A lufikat? Feleslegesnek? Mondjuk ha jobbról beléd jön valami hülye, akkor felesleges a függönylufi, ami ott lesz a fém meg a feleséged feje között? Öregem...

(Az ablaktörlőt tényleg ne keverjük ide.)

« Utoljára szerkesztve: 2008.09.13 00:00:43 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )