Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2869346 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6240 Dátum: 2008.09.12 17:56:12 »
..... véletlenül elborul az agyam és még véletlenül a nem fényezett lökhárítóval megáldott camryvel vagyok, nehogy belökjelek az árokba,ha a 3. pontot lépteted érvénybe  :whistling: ave lökhárítója puhább és drága a festék :devil:
Többen probältäk mär, ältaläban az ärokban is kötünk ki, csak auto nelkül :)
Mäs esetben intenziv utszeli kresz-oktatäs az eredmeny, ha veled futnek igy össze, meghivnälak egy pofa alkoholmentes sörre es jokat nevetve legaläbb dumälnänk egy jot :)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6241 Dátum: 2008.09.12 18:56:38 »
(...) Ha Te sietsz, azt kizärolag a szemelyes ismerettsegünk alapjän sajnälom. Ha mäs siet az bekaphatja... bö nyällal :) meg lehet erte kövezni, de ez van.

 :no: ... Nem jó belelátni ebbe. Mármint ebbe a gondolkodásmódba. Nem az a fő gond, hogy lassan mész. Hanem hogy így állsz hozzá. Miért nem lehet ehelyett partnerként kezelni azokat is, akik urambocsá valahová szeretnének időre odaérni, és elősegíteni a haladásukat? Az a gáz ezzel az egésszel, hogy semmivel sem különb hozzáállás, mint azé, aki a sok ÉN-t tartalmazó "monológ"ot írta. Ő sincs egyedül az úton, de te sem vagy. Tényleg sajnálom, hogy így gondolod ezt az egészet  :no: :no: :no:
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 19:34:40 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6242 Dátum: 2008.09.12 21:05:18 »
(...) Ha Te sietsz, azt kizärolag a szemelyes ismerettsegünk alapjän sajnälom. Ha mäs siet az bekaphatja... bö nyällal :) meg lehet erte kövezni, de ez van.
:no: ... Nem jó belelátni ebbe. Mármint ebbe a gondolkodásmódba. Nem az a fő gond, hogy lassan mész. Hanem hogy így állsz hozzá. Miért nem lehet ehelyett partnerként kezelni azokat is, akik urambocsá valahová szeretnének időre odaérni, és elősegíteni a haladásukat? Az a gáz ezzel az egésszel, hogy semmivel sem különb hozzáállás, mint azé, aki a sok ÉN-t tartalmazó "monológ"ot írta. Ő sincs egyedül az úton, de te sem vagy. Tényleg sajnálom, hogy így gondolod ezt az egészet  :no: :no: :no:
EN ;) a magam reszerol nagyon meg tudom erteni Zenokat sot tobbnyire egyet is ertek vele. Igazabol ha te azt mondod tudjuk mirol beszelsz (a sporolos "lassuhajtok" akik 60nal vakernak az utakon) akkor azt hiszem azt is tudnod kene, hogy Zenoka mirol beszel. Talan nem lovok nagyon melle ha az mondom, hogy az elmult 15 evben amiota vezetek, a seggembe lihego kedves autostarsak 95% rohadtul nem sietett sehova egyszeruen erezni akrta, hogy van etelme annak, hogy minden szarrol lemond azert, hogy fizethesse a kocsi reszleteit - azaz meg kell mutatnia, hogy bizony az o kocsija jobb.
Azoknak pedig akik sietnek az en uzenetem is hasonlo, induljanak el hamarabb, de semmikeppen se az en eletemmel jatszanak.
Es meg egy utolso gondolat. Az, hogy "te sem vagy egyedul az utakon" jo megkozelites, de te is gondolj a kocsijukat csak bevasarlasra hasznalo anyukakra, a faluk kozt benazgato oregurakra sot azokra is akik esetleg siman nezelodnek es tenyleg nem sietnek  :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6243 Dátum: 2008.09.12 22:01:15 »
EN ;) a magam reszerol nagyon meg tudom erteni Zenokat sot tobbnyire egyet is ertek vele. Igazabol ha te azt mondod tudjuk mirol beszelsz (a sporolos "lassuhajtok" akik 60nal vakernak az utakon) akkor azt hiszem azt is tudnod kene, hogy Zenoka mirol beszel. Talan nem lovok nagyon melle ha az mondom, hogy az elmult 15 evben amiota vezetek, a seggembe lihego kedves autostarsak 95% rohadtul nem sietett sehova egyszeruen erezni akrta, hogy van etelme annak, hogy minden szarrol lemond azert, hogy fizethesse a kocsi reszleteit - azaz meg kell mutatnia, hogy bizony az o kocsija jobb.
Azoknak pedig akik sietnek az en uzenetem is hasonlo, induljanak el hamarabb, de semmikeppen se az en eletemmel jatszanak.
Es meg egy utolso gondolat. Az, hogy "te sem vagy egyedul az utakon" jo megkozelites, de te is gondolj a kocsijukat csak bevasarlasra hasznalo anyukakra, a faluk kozt benazgato oregurakra sot azokra is akik esetleg siman nezelodnek es tenyleg nem sietnek  :flowers:

Bocsánat, én nem szoktam a seggébe nyomulni senkinek, már csak önző érdekekből sem (nem akarom összetörni magamat meg az autómat). Felelőtlen gyökérnek tartom azokat, akik mások seggébe bújnak az úton.

Az "induljanak el hamarabb" nonszensz!!! Az érveljen közületek ezzel a baromsággal, aki sosem került még életében olyan helyzetbe, hogy rajta kívül álló okok miatt sietnie kellett. VAN ilyen ember? Ha nincs, akkor ezt az érvet ugyan hagyjuk már, felnőtt emberek vagyunk, ne idegesítsük már ilyen hülyeségekkel a másikat! Ha én, teszem azt, a főnököm hibájából 7:15-kor tudok csak elindulni a munkahelyemről BP-re az utasaimmal, de 9:45-kor fent kell lenni Ferihegyen, mert különben lemaradnak a gépükről, na, akkor MI VAN??? Akkor talán én vagyok a hibás, amiért sietek? Ne nyomassuk már ezt a hülye dumát  :excl: ...

Forgalmas úton, a biztonság és a partnerség jegyében tessék annyival menni, hogy az autósok zöme ne az embert előzgesse, mert ha ez a helyzet, akkor túl lassan megy, és erre nincs joga! És tessék biztonságos követési távolságot tartani, hogy ha valaki előz, az beférjen. A gyorsabban haladók pedig szintén tartsanak biztonságos követési távolságot, és figyeljenek az előzéseik során arra, hogy ne veszélyeztessék a többieket. Ennyi, ha eljutnánk idáig, akkor hatalmas lépést tennénk a biztonságosabb és kevésbé stresszes közlekedés felé. Ehelyett mi itt nyomatjuk a "bekaphatja bő nyállal" típusú szöveget ...  :no:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6244 Dátum: 2008.09.12 22:02:49 »
..... véletlenül elborul az agyam és még véletlenül a nem fényezett lökhárítóval megáldott camryvel vagyok, nehogy belökjelek az árokba,ha a 3. pontot lépteted érvénybe  :whistling: ave lökhárítója puhább és drága a festék :devil:
Többen probältäk mär, ältaläban az ärokban is kötünk ki, csak auto nelkül :)
Mäs esetben intenziv utszeli kresz-oktatäs az eredmeny, ha veled futnek igy össze, meghivnälak egy pofa alkoholmentes sörre es jokat nevetve legaläbb dumälnänk egy jot :)
Ha ráérek egy pofa alkoholmentes sörre, akkor eszem ágába nem jut lökdösni senkit, akkor cépen lassan jobbra tartva a vélt vagy valós okok miatt sietőket segítve közlekedek.
Megértem amiket írsz, javarészt egyet is értek vele, de a leszarom résszel nem, ha sarkítjuk akkor a sivító rendőr/mentőautókat is leszarod, mert ők sem mindig sietnek annyira;  én magamon végignézve az esetek kb. 30-40%-ban valós okok miatt sietek (már a sietések ennyi százalékában) a maradékban a bennem maradt ritmus hajt, nehéz a pörgésről leállni, de újabban egyre gyakrabban sikerül és jó érzés, de vannak esetek amikor muszáj és nincs mit tenni, nem mindig lehet korábban elindulni sajnos, és ha vki ilyenkor feltart avval engem is magát is és másokat is veszélyeztet általam :surrender:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6245 Dátum: 2008.09.12 22:06:07 »
a seggembe lihego kedves autostarsak 95% rohadtul nem sietett sehova egyszeruen erezni akrta, hogy van etelme annak, hogy minden szarrol lemond azert, hogy fizethesse a kocsi reszleteit - azaz meg kell mutatnia, hogy bizony az o kocsija jobb.
Egyik kocsimon sincs hitel  :clap: Hál Istennek s javarész min uolyan jó kocsikban nem találják a jobb oldali pedált :yawn:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6246 Dátum: 2008.09.12 22:20:17 »
Meggyónom fél órával ezelőtt elkövetett, tinédzserkoromat idéző viselkedésemet. Érden a pirosnál beállt mellém egy Fiesta sötétítve, tuninggal, bólogató orral, átvigyorogva.
Én meg jó kislány módjára zöld, egyes, padló, tiltás, nyikkan, kettes, padló, tiltás, vigyor.  :wub: :devil:
Büszke nem vagyok rá, de nagyon jólesett...  :sweatdrop: :winkiss:
(Persze rajtunk kívül senki sem volt az úton a környéken épp.)
         

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6247 Dátum: 2008.09.12 22:28:51 »
music, jópár dologban igazad van, de a világon semmivel nem tudod bizonyítani, hogy sokkal több gyorshajtó szorulna az empátiában való fejlődésre, mint lassúhajtó.
ha úgy érted, hogy a lassúhajtókon belül nem képvisel kisebb arányt az empátiával nem rendelkezők tábora, mint a gyorshajtóknál, akkor igazad van. Ha darabra érted, akkor nincs, sokkal többen mennek gyorsabban. Egyszer - ha időd engedi - vedd a fáradtságot, és menj egy legalább félórás, nem néptelen útszakaszon úgy, hogy mindenütt a megengedett legnagyobb sebességgel mész (óra szerint), számold meg, hány jármű előz meg téged, és te hányat előzöl meg! Meg fogsz döbbenni. Különösen lakott területen nem tartja be senki az ötvenet.
NB.: Természetesen csak az számít, amelyik azonos sebességkategóriába esik, tehát autópályán buszt előzni, az nem számít bele.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6248 Dátum: 2008.09.12 22:41:26 »
Az elgondolásodba hogyan tudod beilleszteni azt a tényt, hogy a halálos és súlyos sérüléses kimenetelű balesetek száma folyamatosan csökken, miközben az autók száma folyamatosan nő? music, nem lehet tagadni a tényt, hogy az egyre jobb biztonsági felszereltségű autóknak köszönhetően egyre kevesebben halnak/nyomorodnak meg az utakon.
Százalékosan biztosan, különösen az emberiség össznépességéhez viszonyítva, de ennek nincs köze a statisztikához. Mindenkinek egy élete van, legalábbis egyszerre. Az pedig vagy erőszakosan ér véget, - ami lehet pl. baleset - vagy nem (betegség, ágyban párnák közt). Tehát - ahogy írod is:
akik már nem autóbalesetben halnak meg, azok meghalnak máshogy,
Olyan ez, mint a telitalálat a lottón: a matematika szerint minél több szelvényt veszel (különböző számokkal kitöltve), annál nagyobb esélyed van, hogy ráhibázol. Ez azonban a valóságban nem a matematika szerint működik - két esetet leszámítva: 1. ha nem játszol, biztosan nem nyersz; 2. ha megoldható lenne, hogy valaki kitöltse az összes lehetséges számkombinációt, akkor meg biztosan nyerne; de ez fizikailag nem lehetséges, és anyagilag elég veszteséges - de ez itt már nagyon OFF.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6249 Dátum: 2008.09.12 22:46:03 »
Ja, persze. De lehet, hogy ebben mondjuk túlélsz egy fának ütközést 80-al, míg teszem azt a Corolládban meghaltál volna.
Lehet. De még élek, mert nem ütköztem.
Komolyan mondod, hogy ha tehetted volna, alacsonyabb biztonsági felszereltségű autót veszel?
Igen. De most már mindegy. :flowers:
music     

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6250 Dátum: 2008.09.12 22:54:45 »
(...) Ha Te sietsz, azt kizärolag a szemelyes ismerettsegünk alapjän sajnälom. Ha mäs siet az bekaphatja... bö nyällal :) meg lehet erte kövezni, de ez van.

 :no: ... Nem jó belelátni ebbe. Mármint ebbe a gondolkodásmódba. Nem az a fő gond, hogy lassan mész. Hanem hogy így állsz hozzá. Miért nem lehet ehelyett partnerként kezelni azokat is, akik urambocsá valahová szeretnének időre odaérni, és elősegíteni a haladásukat? Az a gáz ezzel az egésszel, hogy semmivel sem különb hozzáállás, mint azé, aki a sok ÉN-t tartalmazó "monológ"ot írta. Ő sincs egyedül az úton, de te sem vagy. Tényleg sajnálom, hogy így gondolod ezt az egészet  :no: :no: :no:

Szerintem Zénóka nem akadályoz feleslegesen másokat. De igen is döntse el mindenki saját maga, hogy milyen gyorsan tud menni.
Hogy mindenki tegye le az autót, aki nem tud országúton 90-nel menni? Lehet e miatt sok embernek kéne 50 évesen leadnia a jogosítványát.
Szerintem is inkább közlekedési kultúra kéne. Hogy azért ne menjen valaki 30-al országúton - és ne hagyjanak kint 30-as táblákat, amikor a javítást rég befejezték és nyugodtan lehet 90-nel menni -, de ha lasabban megy, akkor segítse a másikat előzni. A gyorsabban menőktől is ugyanez várható. Közlekedünk, nem versenyzünk - arra ott a versenypálya.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6251 Dátum: 2008.09.12 22:57:28 »
music, jópár dologban igazad van, de a világon semmivel nem tudod bizonyítani, hogy sokkal több gyorshajtó szorulna az empátiában való fejlődésre, mint lassúhajtó.
ha úgy érted, hogy a lassúhajtókon belül nem képvisel kisebb arányt az empátiával nem rendelkezők tábora, mint a gyorshajtóknál, akkor igazad van. Ha darabra érted, akkor nincs, sokkal többen mennek gyorsabban. Egyszer - ha időd engedi - vedd a fáradtságot, és menj egy legalább félórás, nem néptelen útszakaszon úgy, hogy mindenütt a megengedett legnagyobb sebességgel mész (óra szerint), számold meg, hány jármű előz meg téged, és te hányat előzöl meg! Meg fogsz döbbenni. Különösen lakott területen nem tartja be senki az ötvenet.
NB.: Természetesen csak az számít, amelyik azonos sebességkategóriába esik, tehát autópályán buszt előzni, az nem számít bele.

Te music, lehet hogy csak én járok rosszfelé az utóbbi időben, vagy csak simán mákom van, de országúton óra szerint 100-al, illetve pályán 130-140-el definitíve többet kell nekem előznöm, mint ahányan engem előznek. Ezek jellemzően a Pécs-Balaton, Pécs-BP, Pécs-Szeged-Békéscsaba-Nagyvárad viszonylatok. Én úgy veszem észre, hogy év eleje óta nagyon megcsappant a gyorshajtók aránya (pl. korábban azért országúton 120 mellett még elég sokan előztek engem, ma ilyen tempóval a leggyorsabbak közé tartozom) - viszont csigából egyre több van.

Országúton még a 80-90-es tempó sem elég ahhoz, hogy ne kelljen időről időre személyautókat is előznöm. Úgy nagyjából 70-el kell menni ahhoz, hogy már szinte mindenki téged előzzön.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6252 Dátum: 2008.09.12 23:02:30 »
Az elgondolásodba hogyan tudod beilleszteni azt a tényt, hogy a halálos és súlyos sérüléses kimenetelű balesetek száma folyamatosan csökken, miközben az autók száma folyamatosan nő? music, nem lehet tagadni a tényt, hogy az egyre jobb biztonsági felszereltségű autóknak köszönhetően egyre kevesebben halnak/nyomorodnak meg az utakon.
Százalékosan biztosan, különösen az emberiség össznépességéhez viszonyítva, de ennek nincs köze a statisztikához. Mindenkinek egy élete van, legalábbis egyszerre. Az pedig vagy erőszakosan ér véget, - ami lehet pl. baleset - vagy nem (betegség, ágyban párnák közt). Tehát - ahogy írod is:
akik már nem autóbalesetben halnak meg, azok meghalnak máshogy,
Olyan ez, mint a telitalálat a lottón: a matematika szerint minél több szelvényt veszel (különböző számokkal kitöltve), annál nagyobb esélyed van, hogy ráhibázol. Ez azonban a valóságban nem a matematika szerint működik - két esetet leszámítva: 1. ha nem játszol, biztosan nem nyersz; 2. ha megoldható lenne, hogy valaki kitöltse az összes lehetséges számkombinációt, akkor meg biztosan nyerne; de ez fizikailag nem lehetséges, és anyagilag elég veszteséges - de ez itt már nagyon OFF.

Nem tudlak követni, de tényleg.

A balesetek száma nem csak százalékosan csökken, hanem még abszolút értelemben is.

Tudod, mi a fura? Az ilyen és ehhez hasonló hsz-aidból hajlamos lennék arra következtetni, hogy fatalista vagy. Viszont ha fatalista vagy, akkor miért érvelsz a gyorshajtás ellen? Ha nekem nem az van megírva, hogy autóbalesetben patkoljak el, akkor mehetek folyamatosan 300-al is, nem fog velem történni semmi. És megfordítva: ha a kormány mögötti halált írta meg nekem a végzet, akkor betarthatom az összes létező szabályt, mégis annyi lesz nekem.

Egyrészt azzal érvelsz, hogy a gyorshajtás nem kóser, mert növeli a baleset esélyét (amiben alapvetően igazad van). Másrészt kvázi kijelented, hogy a túlélési esélyeink nem függnek az autónk biztonsági felszereltségétől (amiben szerintem marhára nincs igazad).

Most akkor hogy is van ez?
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 23:04:50 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6253 Dátum: 2008.09.12 23:03:48 »
2. ha megoldható lenne, hogy valaki kitöltse az összes lehetséges számkombinációt, akkor meg biztosan nyerne; de ez fizikailag nem lehetséges, és anyagilag elég veszteséges - de ez itt már nagyon OFF.
:offtopic: Én 2 perc alatt kitöltöm neked azt a szelvényt, csak te fizesd ki. (~1,05 * 10^12 Ft, szóval efölötti nyereménynél érdemes gondolkodni rajta - csak nehogy rajtad kívül másnak is 5-öse legyen.)   ::)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6254 Dátum: 2008.09.12 23:07:15 »
Te music, lehet hogy csak én járok rosszfelé az utóbbi időben, vagy csak simán mákom van, de országúton óra szerint 100-al, illetve pályán 130-140-el definitíve többet kell nekem előznöm, mint ahányan engem előznek. Ezek jellemzően a Pécs-Balaton, Pécs-BP, Pécs-Szeged-Békéscsaba-Nagyvárad viszonylatok. Én úgy veszem észre, hogy év eleje óta nagyon megcsappant a gyorshajtók aránya (pl. korábban azért országúton 120 mellett még elég sokan előztek engem, ma ilyen tempóval a leggyorsabbak közé tartozom) - viszont csigából egyre több van.
Én is inkább azt érzem, amit Music ír - amúgy óra szerint 90. De holnap megyünk Mohácsra, majd számolom. :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius