Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2871223 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6225 Dátum: 2008.09.12 13:09:55 »
Lassu haladäshoz:

NIncs olyan orszäg ahol ezt büntetnek legaläbbis közuton. Arrol älmodoztni, h ezt valaha büntethetö lenne, ez sajnos älom marad. Ez pont olyan mint amikor vki jön a seggembe, nyomok egy sautut, belemjön. Erre hiv rendört, mert szerinte indokolatlanul fekeztem. Megkerdezi a rendör h minek fekeztem: " mert egy eger futott ät elöttem. Persze csak ugy lättam, nem 100%."  Erre szo nelkül kap egy 10 ezres csekket a hätso + fizethet a biztositoja. (Lehet erröl vitatkozni de kär :) )
Soxor volt ez mär kerdes, es ha jol emlexem itt sem tudta több ember helyesen, hogy mit jelent a 90-es täbla. Igen, az a megengedett maximälis sebesseg. Ha a vezetö ugy erzi, akär szubjektiven is, hogy ennel biztonsägosabb lassabban haladni, tegye azt. Lättatok mär 80-nal ( nem 90-nel ) telibetalält szarvas balesetet? ahol a szarv mellbeszurta a sofört es az a helyszinen meghalt?. Arrol nem beszelve, hogy ha 1 közepes öz eledugrik is gt-s lesz az auto?
Pont ezek miatt erezheti bärmelyik soför is ugy, hogy ö biztonsägosabban erzi magät ha lassabban megy. Illetve miert kene veszelyeztetni az autoja epseget, ha az öznel-rokänäl nyulnäl maradunk. Magyarorszägi utak szakaszänak häny %-n van vadveszelytäbla???? Majd ha körbekeritik mint az autopälyäkat akkor megint lehet erröl vitatkozni. Addig akinek nem tetszik? 1.- Ne menjen arra.  2.- Indult volna koräbban. 3.- vagy kapja be :)

Kivetel az autopälya. Ott ugye eleve nem kell vadra szämitani, mert körbe van kerites. Ettöl függetlenül en mär lättam özet pälyän, de ez most mind1 mert ritka.
Tehät autopälyän valoban indokolhato egy also seb hatär ( van is momentän magyarorszägon 60km/h ), mivel a tul nagy sebessegkülönbsegek valoban veszelyforräst jelentenek.
Tölünk nyugatra ez pl szemelyautonal 80, teherautonäl 60. Na valami hasonlo bevezethetö lenne nälunk is, anelkül, hogy a szemelyes szabadsägjogokat sulyosan megsertene.
Az pedig kedves emberek, hogy nälunk olyan keves az autopälya... ez mär olyan kerdes, amelyben inkäbb nem irom le a velemenyem, mert jogosan kimoderälnak erte :)  Persze ha vki kiväncsi rä, a következö talin szivesen elmondom 4 szemközt :)

Toväbbi jo autozäst kivänok mindenkinek es higyjetek el, olyasmin amin nem lehet vältoztatni kär idegeskedni.... max älmodozni lehet rola :)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 13:14:27 írta Zénóka »


Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6226 Dátum: 2008.09.12 13:16:55 »
A lassú haladás is lehet szabálysértés, nemcsak autópályán, ahol van alsó limit. Nevesül akkor ha a tábla meghatározza, hogy mennyi az alsó sebességhatár adott útszakaszon, vagy sávon. Ez a kör alakú kék alapon fehér számjegyet tartalmazó tábla.

Az már más kérdés, hogy nekem nincsen tudomásom ilyen szabálysértés miatt megbüntetett egyénről.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6227 Dátum: 2008.09.12 13:46:23 »
Külön állatfaj, én tegnap a Berlini úton láttam egyet, újpest felé haladva szép hosszú sor volt a lámpa miatt, ember halál lazán végig előz, aztán simán az első autó beengedte mert jöttek szemből, na arra ugyanúgy haragszom, SENKINEK se lenne szabad beengednie, szépen keresse meg a rükit és tolatás vissza a sor végére, mert ezért csinálják :censored:
Régen naponta arra jártam, gyakran találkoztam ilyen esetekkel. De volt párszor olyan is, hogy senki nem engedte be az előzőt, így az kénytelen volt felmászni a szemközti padkára a puccos autójával. Be is húzta fülét-farkát  :single fuck:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6228 Dátum: 2008.09.12 15:29:31 »
Már mondtam, hogy ilyenkor mi van. Ha 500-ért akarsz aránylag biztonságos autót, akkor tényleg Volvot kell venned. (Vagy Mercit, de abból még nehezebb elfogadhatót találni ennyi pénzért.)

A gond ott van, hogy a törlesztőrészlet árát ott fogja hagyni a benzinkúton meg a szervizben, akár öreg Volvot vesz, akár Mercit. Szerintem.

Ezt már én is egy csomószor leírtam murray Cartársnak, hogy a többlet biztonságot nagyon kemény többlet kiadásokkal (és többlet szívással) fogja megfizetni, de úgy tűnik, ő mégis ragaszkodik a dologhoz  ::) ...

Pedig lennének alternatívák: pl. egy széria végi, 97-es Carina - dupla légzsákos, ABS-es, megfelelően biztonságos, ugyanakkor ugyanolyan megbízható, mint murray mostani Corollája, és fogyasztani talán egy literrel fogyaszt többet (míg mondjuk egy kisebb benzinessel szerelt 940-es négy-öt literrel). Nomeg a biztosítás is kisebb rá, mint a Volvora. Egy ilyen Carina, jó állapotban, maximum millió körül van, de inkább kevesebb. Szal ma mondjuk ezt a 4-500 ezres különbözetet felvenné részletre, ezt a jóval alacsonyabb kiadások révén a Carina néhány év alatt szépen kompenzálná.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6229 Dátum: 2008.09.12 15:42:56 »
Az a baj, hogy ez a "lassúhajtás" elleni védekezés, megint csak egy dolog kiragadása az összefüggésrendszerből - már ti. hogy nálunk úgy szar a közlekedési kultúra, ahogy van. Sokszor leírtam már, de indokoltnak látom újfent leírni, nem azért harcolok a gyorshajtók ellen, mert nem hinném el, hogy képesek 140-nel menni országúton - bár néha nem hiszem - hanem azért, mert nálunk lévén alacsony a szabálykövetés, mindig lehet valami váratlanra számítani, amiből esetleg baj lehet.
Például most jön az ősz: az őszi mezőgazdasági munkák ideje. Ilyenkor sokszor esik is. Hogy szól a szabály: ha valaki sáros kerékkel akar egy főútra kihajtani, előtte meg kell tisztítania az abroncsokat. Aki látott már ilyet az szóljon. Helyette hatalmas sárdarabok vannak az útra felhordva. Könnyen lehetséges rossz útviszonyok esetén, hogyha 90-nel belemész, megcsúszol, áttérsz az út túloldalára, és már ki is nyírtál egy 4tagú családot.
Azzal sem értek egyet, hogyha valaki nem képes országúton 90-nel menni, az ne vezessen. Rengeteg kistelepülés van olyan infrastruktúrával, hogy nem kevesen rákényszerülnek átmenni a legközelebbi városba bizonyos dolgok elintézéséhez. Sokan közülük úgy vezetnek autót, ahogy. Most akkor ők dögöljenek meg? Vagy ha én gyönyörködöm a tájban, akkor ezért büntessenek meg?
Nem ebbe az irányba kéne haladni, hanem arra nevelni az embereket, hogy a másik fejével is gondolkodva, empatikusan vezessenek. És ebbe bizony sokkal több gyorshajtó tartozik bele, mint lassúhajtó.
Sőt, ha már itt tartunk, leginkább a relatív gyorshajtók idegesítenek. Sokszor érzem, hogy egy kanyargós úton hátulról tol le valaki, mert ő, aki egyedül van egy üres kocsiban, többel menne, mint én, akinek dugig van pakolva a csomagtartója és vigyáznom kell, hogy ki ne boruljon a tojástartó, meg lehetőleg ne ébredjen fel a gyerek minden kanyarvételre majd kiesvén a biztonsági ülésből, stb.

music, jópár dologban igazad van, de a világon semmivel nem tudod bizonyítani, hogy sokkal több gyorshajtó szorulna az empátiában való fejlődésre, mint lassúhajtó. Iszonyúan elszaporodtak a lassúhajtók az utóbbi egy-két évben, és várlázító, ahogy xarnak mindenki másra. A gyorshajtó az esetek nagy többségében nem kényszerít téged semmilyen cselekvésre, nem zavar meg semmiben - utolér, megelőz, elhúz, viszlát. Ellenben a kib... lassúhajtót egyszer csak hirtelen utoléred, még akkor is jelentős sebességkülönbséggel, ha te sem mész a megengedettnél gyorsabban (ugye 30 kmh van az óra szerint 100 és az óra szerint 70 között); fékezned kell miatta, megtöri a haladásod ritmusát, vissza kell kapcsolnod, végre kell hajtanod egy előzési manővert - egyszóval keményen MEGZAVAR ÉS VESZÉLYEZTET, időveszteséget stresszt, az autód többlet koptatását, többlet fogyasztást okoz neked. Mindezt azért, hogy ő 4.5 helyett 3.9-es fogyasztást könyvelhessen el. Nem igaz, hogy nem érzed, hogy ez mekkora ívben való xarás a másik fejére a lassúhajtók részéről  ::) ... Gyönyörűen beleillik a mai magyar általános hozzáállásba: én spórolok, mindenki más le van tojva.

Félreértés ne essék, sokszor elmondtam már, de elmondom még egyszer: a dologgal akkor van bajom, ha forgalmas úton történik! Felőlem bumlizhat bárki, bármilyen okból, egy kis forgalmú úton/időszakban. Nézheti a tájat, élvezheti a kis fogyit, stb. Tőlem... Nyugodtan. Én is szoktam ilyet csinálni. De wazz, ha azt látom, hogy mögöttem sor van, hogy folyamatosan előznek a kocsik - AKKOR NEM!!!

Ha pedig mégis - akkor azért igenis járjon büntetés.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 15:46:31 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6230 Dátum: 2008.09.12 16:00:53 »
Én azt vallom, hogy egy akkora baleset, amelyikben meg lehet halni, nem lehet véletlen. Ergo ha meg kell hallnod, akkor meg fogsz halni, akármilyen autóban ülsz, egy Hummerben is - lásd pl. Senna balesete: simán túlhette volna, talán még a lába se tört volna el, ha az a fránya kerék-felfüggesztőrúd nem találja meg azt a kétcentis részt a bukósisakon, ahol csak egy gumitömítésen kell átjutnia...
Vagy hányan járnak még ma is Trabanttal, Kispolákkal anélkül, hogy egy karcolást elszenvedtek volna?!

Az elgondolásodba hogyan tudod beilleszteni azt a tényt, hogy a halálos és súlyos sérüléses kimenetelű balesetek száma folyamatosan csökken, miközben az autók száma folyamatosan nő? music, nem lehet tagadni a tényt, hogy az egyre jobb biztonsági felszereltségű autóknak köszönhetően egyre kevesebben halnak/nyomorodnak meg az utakon. Én sem vagyok éppen egy letisztultan materialista ember, nekem is vannak elgondolásaim "megmagyarázhatatlan" dolgokról, de azért amit látni kell, azt látom.

Most persze lehetne tovább agyalni a dolgon, hogy akik már nem autóbalesetben halnak meg, azok meghalnak máshogy, de tudod mit, inkább öregkorukban, ágyban-párnák közt haljanak meg a nekem fontos emberek, mint egy balesetben, valahol kint az úton, hirtelen...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6231 Dátum: 2008.09.12 16:06:42 »
Persze valaki könnyen megjegyezhetné, hogy ehhez képest egy 5*, 9 lufis, ABS-szel, ESP-vel, TRC-vel meg tudom is én mivel felszerelt autóban ülök. Ez igaz.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nincs lehetőségem ennél kevésbé felszerelt, nem 1,6-os motorú Avensis megvételére, ha lenne, azt venném. Másrészt nem szabad elfelejteni, hogy az NCAP-tesztek 64 km/h sebességgel történnek. Ha 130-cal nekiszaladok a fának, meghalok ebben a kocsiban is.

Ja, persze. De lehet, hogy ebben mondjuk túlélsz egy fának ütközést 80-al, míg teszem azt a Corolládban meghaltál volna.

Komolyan mondod, hogy ha tehetted volna, alacsonyabb biztonsági felszereltségű autót veszel? Miért? Még ha tök egyedül lennél, akkor sem érteném meg. De így meg, hogy családod, gyereked van... Bármikor keveredhettek balesetbe valami más idióta hibája miatt. Nem igaz, hogy ilyenkor mindegy, hogy miben ültök!!!

Megint említeném ezt az utóbbi pécsi balesetet. Ott a vétlen, a Mercis, túlélte karcolás nélkül, a hatalmas sebességek ellenére (64 kmh-nál külön-külön is jóval többel ment a két autó!) - mert egy csúcs biztonságú, modern kocsiban ült. De ha akkor én vagyok ott, mondjuk a Coronával? Megdöglöttem volna én is, mint a srácok a Renault-ban. És talán nem azért döglöttem volna meg, mert nem védett meg a kocsim?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6232 Dátum: 2008.09.12 16:13:14 »
hát igen lehet h Musicnak van igaza és világnézet váltás kell. de nem fogok a más állatsága miatt... :wacko:
pl ha vki elütné az ő hibájábol a gyerekemet és elintézném a gyereket.  de ebbe ne menjunk bele.
egyenlore jegelem a témát. örülök ha a mostani kocsimat a 6-7 literes fogyival fillérekbol fenntartom.
anyagilag a gatyám rámenne.
SGh 77 kollégát megkérhetem h linkelje be azt a Jag tallar litte svenska linket!
nem találom
thx

murray, tényleg, miért nem veszel egy Carinát? A 96-97-eseknek már egész jó ütközésvédelme van. Megerősített kasztni (oldalról is), övfeszítők, két lufi... Ha van 500-ad, felveszel hozzá még 400-at részletre, az nem jár túl nagy havi kiadásokkal. A mi Carinánk a nálunk töltött idő alatt 7.3-as átlagfogyit produkált, ez azért elviselhető, nem :) ? És más téren is előrelépés lenne a Corihoz képest - tágasabb, csendesebb, stabilabb. Megbízhatónak ugyanolyan megbízható. Ésszerű lépés lenne, és sokkal nagyobb biztonságban tudhatnád magadat meg a családodat  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6233 Dátum: 2008.09.12 16:24:40 »
Lassu haladäshoz:

NIncs olyan orszäg ahol ezt büntetnek legaläbbis közuton. Arrol älmodoztni, h ezt valaha büntethetö lenne, ez sajnos älom marad. Ez pont olyan mint amikor vki jön a seggembe, nyomok egy sautut, belemjön. Erre hiv rendört, mert szerinte indokolatlanul fekeztem. Megkerdezi a rendör h minek fekeztem: " mert egy eger futott ät elöttem. Persze csak ugy lättam, nem 100%."  Erre szo nelkül kap egy 10 ezres csekket a hätso + fizethet a biztositoja. (Lehet erröl vitatkozni de kär :) )
Soxor volt ez mär kerdes, es ha jol emlexem itt sem tudta több ember helyesen, hogy mit jelent a 90-es täbla. Igen, az a megengedett maximälis sebesseg. Ha a vezetö ugy erzi, akär szubjektiven is, hogy ennel biztonsägosabb lassabban haladni, tegye azt. Lättatok mär 80-nal ( nem 90-nel ) telibetalält szarvas balesetet? ahol a szarv mellbeszurta a sofört es az a helyszinen meghalt?. Arrol nem beszelve, hogy ha 1 közepes öz eledugrik is gt-s lesz az auto?
Pont ezek miatt erezheti bärmelyik soför is ugy, hogy ö biztonsägosabban erzi magät ha lassabban megy. Illetve miert kene veszelyeztetni az autoja epseget, ha az öznel-rokänäl nyulnäl maradunk. Magyarorszägi utak szakaszänak häny %-n van vadveszelytäbla???? Majd ha körbekeritik mint az autopälyäkat akkor megint lehet erröl vitatkozni. Addig akinek nem tetszik? 1.- Ne menjen arra.  2.- Indult volna koräbban. 3.- vagy kapja be :)

Kapja be, aki kevésbé ér rá, mint én? Hű...  ::)

Vadveszélynél indokolt lassabban menni, ez tiszta sor. De te is nagyon jól tudod, hogy rengetegen mennek lassan olyan helyeken is, ahol nincs vadveszély tábla!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6234 Dátum: 2008.09.12 16:26:44 »
A lassú haladás is lehet szabálysértés, nemcsak autópályán, ahol van alsó limit. Nevesül akkor ha a tábla meghatározza, hogy mennyi az alsó sebességhatár adott útszakaszon, vagy sávon. Ez a kör alakú kék alapon fehér számjegyet tartalmazó tábla.

Az már más kérdés, hogy nekem nincsen tudomásom ilyen szabálysértés miatt megbüntetett egyénről.

A számszerűsített minimum-értékeken kívül, általánosságban is tiltja a KRESZ az indokolatlanul lassú haladást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6235 Dátum: 2008.09.12 16:48:55 »
- A másikfele, amikor megáll a körforgalomban beengedni a jobbról jövőket  :eek:

A körforgalomban való viselkedésről az autósok jó felének lövése sincs, de ide sorolnám még a jobbkéz-szabályt, egyirányú úton közlekedést, stbstb.
Ja jobbkéz, már többször nekem akartak jönni ott, ahol a Thökölys lámpa miatti dugót lehet kerülni a Hungárián, a Mol-kút után jobbra, majd balra, majd megen balra vissza a Hungáriára, a kút után vagy egy kis utca macisajttal, amit benőtt egy fa, rendszeresen jönnek ki elém ott, de csak most vettem észre, h benőtte a dzsungel a táblát, ma 2en akartak nekem jönni, fel kellett menekülnöm a szembe járdára és még ők néztek rám csúnyán, ja én is azt tettem volna, mert a tábla totál láthatatlan azt hitték jobbkezük van  :eek: (jó meg is állhattam volna, csak én is siettem)
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6236 Dátum: 2008.09.12 17:14:12 »
1.- Ne menjen arra.  2.- Indult volna koräbban. 3.- vagy kapja be :)
Ezt te sem mondod komolyan, te soha, sehova, semmikor nem siettél még?
Akkor szerencsés ember vagy, imádtam szabi alatt nyugisan 6,2-6,5-ös fogyival császkálni (90-110 ez is, nem 70 :devil:), de ha a főállásomból késve indulva (nem önhibámból) sietek a másodállásomba, és véletlenül elborul az agyam és még véletlenül a nem fényezett lökhárítóval megáldott camryvel vagyok, nehogy belökjelek az árokba,ha a 3. pontot lépteted érvénybe  :whistling: ave lökhárítója puhább és drága a festék :devil:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6237 Dátum: 2008.09.12 17:22:28 »
1.- Ne menjen arra.  2.- Indult volna koräbban. 3.- vagy kapja be :)
Ezt te sem mondod komolyan, te soha, sehova, semmikor nem siettél még?
Akkor szerencsés ember vagy, imádtam szabi alatt nyugisan 6,2-6,5-ös fogyival császkálni (90-110 ez is, nem 70 :devil:), de ha a főállásomból késve indulva (nem önhibámból) sietek a másodállásomba, és véletlenül elborul az agyam és még véletlenül a nem fényezett lökhárítóval megáldott camryvel vagyok, nehogy belökjelek az árokba,ha a 3. pontot lépteted érvénybe  :whistling: ave lökhárítója puhább és drága a festék :devil:

Ezen én is csak csuklom, azóta is  ::) ... Ez lehet kb. az a gondolatmenet, amire alapozva a 65-70-el közlekedők tojnak rá, hogy mi történik a mögöttük jövőkkel  :no:

Egy olyan világban, ahol nincsenek órák és határidők, talán igazuk is lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 17:24:45 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6238 Dátum: 2008.09.12 17:47:11 »
Kapja be, aki kevésbé ér rá, mint én? Hű...  ::)

Vadveszélynél indokolt lassabban menni, ez tiszta sor. De te is nagyon jól tudod, hogy rengetegen mennek lassan olyan helyeken is, ahol nincs vadveszély tábla!

Ahol nincs vadveszely täbla, ott nincsenek is vadak? Elö kell vennem a biologiakönyvemet. ::)

A többire eszembe jutott egy regen olvasott monolog:
" EN alapvetöen nagyon jol vezetek. Meg biztonsägosan is. Van aki nälam jobban vezet de rika. Nagyon ritka. EN ältaläban nem megyek gyorsan. Jo azert haladni azt kell. Nem mindig tartom be a szabälyokat, de minek is, hiszen EN jobban vezetek mint azok akik a szabälyokat kitalältäk. Aki nälam gyorsabban megy az mär hülye. Mert honnan is tudna jobban vezetni mint EN, ha nälam is gyorsabban megy az mär veszelyes... mert EN tudom hogy most itt pont mennyivel lehet menni.
Aki meg ennel lassabban megy... az mind idiota... Mert oke, hogy EN jobban tudok vezetni...sokkal. De azert hogy ENGEM feltartsanak az mär sok. Hogyan kaphatott az ilyen jogositvänyt. Mert nem az a baj, hogy nem vezet olyan jol mint EN, mert az ugye lehetetlen mert EN EN vagyok. De sokkal rosszabbul vezet. Räadäsul nem is lät ugy mint EN. Meg miert fel jobban hogy kifut ele egy gyerek, vagy egy öz, hiszen EN sem felek. Mert EN pontosan tudom meddig nem kell felnem. Räadäsul mikor EN sietek, es ezt nem tudja az a sok barom aki nem siet, hogy EN sietek. Pedig tudhatnäk, hogy EN sietek es olyankor nem erdekel, hogy miert megy lassan, vagy mitöl fel hiszen EN sietek. Es a sok agyatlan barom nyugodtan räjöhetne magätol hogy EN sietek. Mert EN EN vagyok. Nem is ertem minek ülnek autoba. Egyik sem vezet ugy mint EN, räadäsul azt sem tudjäk, hogy most EN sietek.Maradtak volna otthon. Milyen veszelyes, hogy kicsit gyorsan megyek, persze csak annyira, hogy az EN vezetesi tudäsomhoz ne legyen sok, es a sok hülyet meg utolerem. Fekeznem kell miattuk, pedig tudhatnäk, hogy EN jövök, es EN sietek. Nagyon veszelyes. Ezeknek nem szabadott volna jogositvänyt adni. Szinte senkinek. Csak NEKEM. Mert EN EN vagyok"

Aki kevesbe er rä, az pedig induljon el koräbban. Nezd meg häny eltorzult fejü fiatalt lätni az autokban, mert ugye nekem dolgom van... EN sietek. (Fontossägi erzes, mely az önbizalmat növeli az abban hiänyos emberekben. )Utäna pedig lätod leparkolni vhol es kiszälläs elött meg  3 percig a telojät nyomkodja...ennyit a sietesröl. Elhiszem, hogy valaki valoban siet de lexarom. Nem a magyar mentalitäs szerint, hanem ugy ältaläban. Tudod miert? Mert azzal hogy siet, gyorsabban megy mint amugy tenne, ezzel nem csak önmagät, hanem mäsokat is veszelybe sodor. Nezd meg, hogy az emberek többsege ältaläban miert siet. Vagy kesön indul el , vagy a fenti psziches onigazoläs miatt. ( azt e verziot most hagyjuk, hogy hamarabb erjen haza a gyerekekhez, mert erre ezer es ezer pelda van, amikor egy kis hazasietes miatt soha többe nem ert haza a donor aki koräbban edesapa, szeretö ferj, dräga fiam volt. )
Aki pedig meg mindig nem erti: Nem az a fontos ember aki siet....hanem akit megvärnak.
A lassan haladäs biztonsägärol, pedig nem vitatkozom senkivel, meg Veled sem minden Tiszteletem ellenere. 15 eve van jogositvänyom. Tul vagyok a 1,5 millio azaz mäsfelmillio km-en. Nem nagyzäsbol irom, nem vagyok rä büszke, csak a derekam fäj mindig qrvära töle, meg mär batyottul unom az utszeli fäkat. Lehet, hogy veszelyes lassan menni, de eddig meg sohasem volt balesetem (motorral volt, de az mäs teszta). Nem csak nem okoztam, de nekem sem okoztak. Özet sem ütöttem el soha. Es nem is szeretnem most elkezdeni, csak azert, mert mögöttem valaki siet.
Ha Te sietsz, azt kizärolag a szemelyes ismerettsegünk alapjän sajnälom. Ha mäs siet az bekaphatja... bö nyällal :) meg lehet erte kövezni, de ez van.



musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6239 Dátum: 2008.09.12 17:52:13 »
Tetszett a monológ! 10/10  :clap: :clap: :clap:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV