Az a baj, hogy ez a "lassúhajtás" elleni védekezés, megint csak egy dolog kiragadása az összefüggésrendszerből - már ti. hogy nálunk úgy szar a közlekedési kultúra, ahogy van. Sokszor leírtam már, de indokoltnak látom újfent leírni, nem azért harcolok a gyorshajtók ellen, mert nem hinném el, hogy képesek 140-nel menni országúton - bár néha nem hiszem - hanem azért, mert nálunk lévén alacsony a szabálykövetés, mindig lehet valami váratlanra számítani, amiből esetleg baj lehet.
Például most jön az ősz: az őszi mezőgazdasági munkák ideje. Ilyenkor sokszor esik is. Hogy szól a szabály: ha valaki sáros kerékkel akar egy főútra kihajtani, előtte meg kell tisztítania az abroncsokat. Aki látott már ilyet az szóljon. Helyette hatalmas sárdarabok vannak az útra felhordva. Könnyen lehetséges rossz útviszonyok esetén, hogyha 90-nel belemész, megcsúszol, áttérsz az út túloldalára, és már ki is nyírtál egy 4tagú családot.
Azzal sem értek egyet, hogyha valaki nem képes országúton 90-nel menni, az ne vezessen. Rengeteg kistelepülés van olyan infrastruktúrával, hogy nem kevesen rákényszerülnek átmenni a legközelebbi városba bizonyos dolgok elintézéséhez. Sokan közülük úgy vezetnek autót, ahogy. Most akkor ők dögöljenek meg? Vagy ha én gyönyörködöm a tájban, akkor ezért büntessenek meg?
Nem ebbe az irányba kéne haladni, hanem arra nevelni az embereket, hogy a másik fejével is gondolkodva, empatikusan vezessenek. És ebbe bizony sokkal több gyorshajtó tartozik bele, mint lassúhajtó.
Sőt, ha már itt tartunk, leginkább a relatív gyorshajtók idegesítenek. Sokszor érzem, hogy egy kanyargós úton hátulról tol le valaki, mert ő, aki egyedül van egy üres kocsiban, többel menne, mint én, akinek dugig van pakolva a csomagtartója és vigyáznom kell, hogy ki ne boruljon a tojástartó, meg lehetőleg ne ébredjen fel a gyerek minden kanyarvételre majd kiesvén a biztonsági ülésből, stb.