Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2863119 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6180 Dátum: 2008.09.11 17:01:23 »
Ha valaki nem érzi magát biztonságban, amúgy megfelelő (út, látási, műszaki stb.) körülmények megléte esetén, országúton 90-es tempónál, az ne vezessen.
Nezd pont errol beszeltem a kozlekedesi kultura atvetele kapcsan. Vioszonylag ritkan lattam kulturaltabb orszagokban, hogy kicsit benazo anyukakat meg papikat tolnanak le az utrol mert nem mennek eleg gyorsan.
Idézet
Az, hogy egyáltalán felmerült a kérdés, már önmagában jelzi, hogy lépéskényszer van. Elég hozzá kicsit autózgatni országútjainkon ahhoz, hogy az ember lássa, hogy mennyire. Egy 300 km-es úton ha nem kell két tucat 70 körül gurulászót megelőzni, akkor egyet sem. Az origo-n régóta van egy szavazás arról, hogy ki milyen közlekedési kihágást tart a legidegesítőbbnek - stabilan, szép előnnyel vezet az indokolatlanul lassú haladás. Tömegsport lett belőle, aminek véget kell vetni!
Nem azt mondom, hogy velem meg soha nem tortent meg, hogy idegesitett egy elottem poroszkalo kocsi, de ha ezt osszevetem azzal, hogy naponta hanyszor huznak el mellettem 50% sebessegtobbletel amikor mar magam is 10-15%al a megengedett sebesseghatar folott megyek akkor az elozo szam gyakorlatilag ZERO.
Magam reszerol azt gondolom, hogy ha majd egyszer sikerul "normalizalni" a gyorshajtast itthon na akkor majd elkezdhetunk foglalkozni (a szerintem rohejes) lassu haladassal

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6181 Dátum: 2008.09.11 17:04:30 »
Egyebkent az a velemenyem, hogy egy e15os corit meg egy regi Volvot nincs ertelme osszehasonlitani, mert egyertelmu hogy  a cori sokkal biztonsagosabb es kb annyival amennyivel egy uj Volvo biztonsagosabb egy reginel.
Ezzel nem értek egyet. A mostani Volvok is a biztonságra vannak kihegyezve, a Toyoták meg nem. A különbség kategórián belül persze kicsi, de egy vadiúj nagyvas biztonságosabb az E15-nél, ami nem is csoda, figyelembe véve a méret- és árkülönbséget. Na de mindegy is, ma már minden autó megfelelően biztonságos, ez a lényeg.
En azt irtam, hogy egy regi Volvot nincs ertelme osszehasonlitani egy uj Corival  :surrender:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6182 Dátum: 2008.09.11 17:12:31 »
Ez nem igaz, hogy a mai Toyoták nem a biztonságra vannak kihegyezve. A 90-es évek vége óta minden Toyota nagyon jó biztonsági eredményeket produkál. Említeném pl. az Avensis II-est, amely új korában minden idők addig volt legjobb töréstesztjét produkálta az NCAP-n (és ahogy láthattad, azóta a gyakorlat is igazolta, hogy ez nem csak labor-eredmény volt).

Ez dícséretes. De mint már ma említettem, a svédek nagy energiákat ölnek a finomításokba is. Állandóan fejlesztenek, újdonságokat mutatnak be (ami nem egy 22. újabb lufi, természetesen). Megtehetik, mert drágán adják a szekeret. Ezzel szemben a példának hozott Corolla tervezésénél tuti nem fordítanak ekkora energiát a biztonságra. Ami persze még így is nagyon biztonságos, tehát ez rendben van. Az már külön öröm, hogy az Avensis ilyen jól sikerült. Majd ha sorozatban jönnek az ilyen teljesítmények, akkor lehet szerintem olyan kijelentéseket tenni, hogy egyforma a két márka biztonsága.

Annyit mondok csak, hogy a Volvonak ez az imidzse, erre van kihegyezve. A Toyota meg elsősorban a megbízhatóságra. Na mindegy, végülis lényegtelen az egész. Az E15 is biztonságos meg pl. az XC60 is.

Hát izé, azt minden további nélkül kijelentem, hogy ma a Toyota/Lexus ugyanolyan biztonságos, mint a Volvo (mármint ha azonos kategóriájú modelleket vetünk össze, nyilván; ezért is említettem a Lexust). A Volvo plusz biztonsága jelenleg már csak legenda, nem produkál jobb törés-eredményeket, mint egy csomó konkurrens márka. Ahogy te is írod, ez már csak image.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6183 Dátum: 2008.09.11 17:13:58 »
En azt irtam, hogy egy regi Volvot nincs ertelme osszehasonlitani egy uj Corival  :surrender:

"Régi" alatt mit értünk? Mert ezen áll vagy bukik a dolog. Ha pl. egy 240-est hasonlítunk össze az új Corival, akkor persze igazad van. Ha egy 940-est, akkor már nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6184 Dátum: 2008.09.11 17:16:40 »
Hát izé, azt minden további nélkül kijelentem, hogy ma a Toyota/Lexus ugyanolyan biztonságos, mint a Volvo (mármint ha azonos kategóriájú modelleket vetünk össze, nyilván; ezért is említettem a Lexust). A Volvo plusz biztonsága jelenleg már csak legenda, nem produkál jobb törés-eredményeket, mint egy csomó konkurrens márka. Ahogy te is írod, ez már csak image.

Szerintem meg továbbra is van különbség még kategórián belül is, csak kicsi, és minél "feljebb" megyünk, annál kisebb. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6185 Dátum: 2008.09.11 17:16:48 »
Vonatkoztassunk már el a tömegtől! Két személyautó ütközésénél nem ez a döntő. Hanem hogy mennyire biztonságos a kasztni. Persze, számít valamennyit a tömeg, de messze nem annyit, mint a gyűrődő zónák, energiaelnyelő struktúra stb. kialakítása.

Persze. A tömeg ott kerül képbe, hogy ma már egy ilyen "kis vacak" is lehet vidáman 1,5t (dízelmotorral pl.). Márpedig E=1/2mv2, vagyis minél nagyobb tömegű és méginkább minél nagyobb sebességű járgány jön szembe, annál nehezebb a gyűrődő zónának.


Igen. Persze. Csak itt párszáz kiló még messze nem számít annyit, mint azt sokan hiszik. Sok ökör azt gondolja, hogy ha ő a régi Omegájával nekirongyol egy Yarisnak, akkor úgyis simán megússza, a Yarisos viszont majd szív. Pedig a nagy fenét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6186 Dátum: 2008.09.11 17:18:03 »
Hát izé, azt minden további nélkül kijelentem, hogy ma a Toyota/Lexus ugyanolyan biztonságos, mint a Volvo (mármint ha azonos kategóriájú modelleket vetünk össze, nyilván; ezért is említettem a Lexust). A Volvo plusz biztonsága jelenleg már csak legenda, nem produkál jobb törés-eredményeket, mint egy csomó konkurrens márka. Ahogy te is írod, ez már csak image.

Szerintem meg továbbra is van különbség még kategórián belül is, csak kicsi, és minél "feljebb" megyünk, annál kisebb. :)

Ezt milyen konkrétumok támasztják alá? Na persze, a legendák makacs dolgok ;) ...
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.11 17:19:54 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6187 Dátum: 2008.09.11 17:23:37 »
En azt irtam, hogy egy regi Volvot nincs ertelme osszehasonlitani egy uj Corival  :surrender:
"Régi" alatt mit értünk? Mert ezen áll vagy bukik a dolog. Ha pl. egy 240-est hasonlítunk össze az új Corival, akkor persze igazad van. Ha egy 940-est, akkor már nem.
Ennyire nem szofisztikalnam, mert nem vagyok egy autobiztonsagi szakerto, de mondjuk egy 15 eves Volvo es egy uj Corolla eseteben azt gondolom, hogy tokmind1 melyik regi markarol / tipusrol beszelunk egy uj Cori biztonsagosabb. Szimplan azert mert ma ez mar szempont es egy uj corinak van 15 ev technologiai fore-ja

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6188 Dátum: 2008.09.11 17:46:05 »
Ennyire nem szofisztikalnam, mert nem vagyok egy autobiztonsagi szakerto, de mondjuk egy 15 eves Volvo es egy uj Corolla eseteben azt gondolom, hogy tokmind1 melyik regi markarol / tipusrol beszelunk egy uj Cori biztonsagosabb. Szimplan azert mert ma ez mar szempont es egy uj corinak van 15 ev technologiai fore-ja

Mondom, az enyém 13 éves, de lehetne akár 15 is, mindegy. 2 lufi, ostorcsapás elleni ülés, biztonsági karosszéria. Szériában. Ok, oldallégzsák "csak" 96-tól volt (850-ben mintha korábban is lett volna).


lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6189 Dátum: 2008.09.11 17:53:14 »
Mondom, az enyém 13 éves, de lehetne akár 15 is, mindegy. 2 lufi, ostorcsapás elleni ülés, biztonsági karosszéria. Szériában. Ok, oldallégzsák "csak" 96-tól volt (850-ben mintha korábban is lett volna).

Pont erre ertette sztem Gabbara, hogy az E15 biztonsagosabb. Abban minden van, ami neked megvan, plusz 7 legzsak meg a tobbi, amit fel se tudok hirtelen sorolni...
Vagy rosszul latom?  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6190 Dátum: 2008.09.11 17:59:19 »
Mondom, az enyém 13 éves, de lehetne akár 15 is, mindegy. 2 lufi, ostorcsapás elleni ülés, biztonsági karosszéria. Szériában. Ok, oldallégzsák "csak" 96-tól volt (850-ben mintha korábban is lett volna).

Pont erre ertette sztem Gabbara, hogy az E15 biztonsagosabb. Abban minden van, ami neked megvan, plusz 7 legzsak meg a tobbi, amit fel se tudok hirtelen sorolni...
Vagy rosszul latom?  :flowers:

Mindben? Ostorcsapás elleni ülés is? Mert akkor minden bizonnyal igen. Mondjuk ha jól emlékszem, a 850-ben már megvolt ekkor az oldallégzsák is, a többi az már csak hab a tortán. Tehát azzal minimum egál.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6191 Dátum: 2008.09.11 18:05:37 »
Mindben? Ostorcsapás elleni ülés is?

Elol igen. De ezt mar eleg sok kocsiban megtalalni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6192 Dátum: 2008.09.11 18:32:36 »
En azt irtam, hogy egy regi Volvot nincs ertelme osszehasonlitani egy uj Corival  :surrender:
"Régi" alatt mit értünk? Mert ezen áll vagy bukik a dolog. Ha pl. egy 240-est hasonlítunk össze az új Corival, akkor persze igazad van. Ha egy 940-est, akkor már nem.
Ennyire nem szofisztikalnam, mert nem vagyok egy autobiztonsagi szakerto, de mondjuk egy 15 eves Volvo es egy uj Corolla eseteben azt gondolom, hogy tokmind1 melyik regi markarol / tipusrol beszelunk egy uj Cori biztonsagosabb. Szimplan azert mert ma ez mar szempont es egy uj corinak van 15 ev technologiai fore-ja

De a Volvonál ez keményen szempont volt már 15 évvel ezelőtt is, ráadásul pl. a 940-es esetében (ami pont az említett korosztályba tartozik) egy felső kategóriás, ha úgy tetszik, Camry-osztályos autóról beszélünk. Biztos (tényekkel alátámasztott), hogy egy 900-as szériájú Volvo nem marad el számottevően egy mai Corollától biztonság terén.

Az meg végképp nem stimmel, hogy 15 éves kor esetén mindegy, melyik márkáról/típusról beszélünk az új Corival szemben. Teszem azt, egy Mercedes W 140 (a "bálna") pl. simán felülmúl egy mai Corollát biztonság terén, és ez nem az egyetlen példa.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.11 18:34:53 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6193 Dátum: 2008.09.11 18:36:35 »
Ennyire nem szofisztikalnam, mert nem vagyok egy autobiztonsagi szakerto, de mondjuk egy 15 eves Volvo es egy uj Corolla eseteben azt gondolom, hogy tokmind1 melyik regi markarol / tipusrol beszelunk egy uj Cori biztonsagosabb. Szimplan azert mert ma ez mar szempont es egy uj corinak van 15 ev technologiai fore-ja

Mondom, az enyém 13 éves, de lehetne akár 15 is, mindegy. 2 lufi, ostorcsapás elleni ülés, biztonsági karosszéria. Szériában. Ok, oldallégzsák "csak" 96-tól volt (850-ben mintha korábban is lett volna).

A felsorolt dolgok ma magától értetődőek, leszámítva néhány nagyon olcsó és/vagy elavult konstrukciójú autót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6194 Dátum: 2008.09.11 18:44:40 »
koszi a tippeket.
ellenben mi van ha az embernek van 500e huf kerete minél biztosnágosabb kocsira?
500ért egy rongy E10est kapni. volvoban egy kb 95os lufis klimás abs minden extrával felszerelt nagyvasat
az E10biztonásga meg igen gyenge
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002