gondolkodom egy rallys verseny négypontos biz. öv beszerelésén az autómba.
ha kell szétfurkálom. szerintetek?
/nem akarok egy pénznyelő volvoba beugrani pont amiatt/
pedig komolyan gondolkodom rajta
Szerintem az öv az egyik oldal, ez a vezetőn múlik. A másik oldal maga az autó. Ha egy gyenge, kevésbé merev kocsiba belerakod a 4 pontos övet, attól az még nem lesz biztonságos. Hiába van az ember bekötve, ha a kocsi kormánya bejön 20 centit 40-nél... A Youtube-on vannak kínai kocsik, amiket tesztelnek (törés). Sokban van légzsák, meg minden, újak is, csak annyira puha a kasztni, hogy a kocsi eleje gyakorlatilag megszűnik létezni a vezetővel együtt.
A másik, meg a jó magyar sztereotípia kérdése. A Volvo egy biztonságos autó valóban, de semmivel sem biztonságosak a töréstesztek alapján, mint egy Avensis vagy Laguna, etc.
Csak mindenkiben az él, hogy a Volvo, meg a Saab a legbiztonságosabb. De ez ma már nem így van. Majdnem minden új kocsi 5 csillagot kapott mostanában. Nincs köztük túl nagy különbség.
Egy 15 éves Opel Omegába belement szemből egy Yaris múltkor a 71-esen, a Yarisból kiszálltak könnyedén, alig tört össze, az Omegából a mentősök szedték ki az embereket, majd kórház. Az autó eleje szinte teljesen eltűnt. Ebből is látszik, hogy egy új kiskocsi is sokkal biztonságosabb, mint egy 10-15 éves nagyautó.
Ha megnézem egy 90-es évekbeli nagyautó töréstesztjét, mind törik 1000-rel, de egy Matiz nem törik már tized annyira sem, 3 csillagot is kapott. Pedig egy low-costos szutyok autó.
Biztonságosabb egy 2000 utáni Matiz, mint egy 95ös Carina E vagy Camry vagy Omega... Azért ez a dúrva.
Persze a vezetőn múló részt lehet javítani, csak kérdés, hogy mennyi értelme van. Mert a 3 pontos öv is nagyot fog, mire az kevés lenne (mert nagyon megterheli az embert), addigra a kocsi annyira összetörik, hogy a deformációk miatt hal meg az ember...
A merevítésekkel, bukókerettel ellátott autóba van értelme a 4 pontos övet beszerelni. Szerintem.