Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2869348 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Czimtom

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
  • Corolla Sedan 1,6 VVTI 2004
    • http://www.soundhead.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6150 Dátum: 2008.09.11 08:41:12 »
Igen valóban elég jó az oktatófilm. Azonban nemrég hallotam az inforádión, hogy szigorítani akarják a jogosítvány megszerzésének körülményeit. A vizsgát, a feltételeket és a fiatalok számára sem adnának egyből végleges jogosítványt. Ezzel én maximálisan egyet tudk érteni. Véleményem szerint a ma autóval közlekedők közel 40-35%-a kezébe nem való autó. Sokan saját bevallásuk szerint is félnek! az kocsiban. Az ilyeneknek alapból nem adnék vezetői engedélyt. Én még pszihológiai tesztet is csinálnék és azzal is megszürném a társaság felét.

Találtam is egy ide vágó cikket:

http://www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&cat=1&article_id=93207


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6151 Dátum: 2008.09.11 08:46:38 »
Ha ezt sikerülne elintézni, taxisnak mennék...  :sweatdrop:
         

Czimtom

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
  • Corolla Sedan 1,6 VVTI 2004
    • http://www.soundhead.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6152 Dátum: 2008.09.11 09:10:19 »
Végre valaki kimondta! 
""Így nem csupán a gyorshajtók ellen szeretnének büntetéssel fellépni a rend őrei, hanem a lassú, a forgalmat akadályozó vezetés ellen is. „A lassú tempó ugyanis, legalább olyan veszélyes forgalmi helyzeteket teremthet, mint a gyorshajtás” mondta a rendőrfőkapitány.""

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6153 Dátum: 2008.09.11 10:00:38 »
Végre valaki kimondta! 
""Így nem csupán a gyorshajtók ellen szeretnének büntetéssel fellépni a rend őrei, hanem a lassú, a forgalmat akadályozó vezetés ellen is. „A lassú tempó ugyanis, legalább olyan veszélyes forgalmi helyzeteket teremthet, mint a gyorshajtás” mondta a rendőrfőkapitány.""
Volt mar errol szo, szerintem ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen. A 90es tablanal 70 mar lassu vagy mondjuk csak a 65. Meg most komolyan majd bemernek 60al azt kuldik a csekket?? Mi van ha valami muszaki problema van a kocsival, potkerek van fent vagy ilyenek.
Szerintem tolunk kicsit nyugatabbra levo polgaroktol kellene nemi kozlekedesi kulturat atvenunk es maris nem viszketne a talpunk a gazpedal folott ha valaki 70el megy a 90es tablanal - mert mondjuk gondja van, nem ismeri a kornyeket vagy siman igy erzi magat biztonsagban.

Nem teljesen erre reagalas, de allati erdekes pl Irorszagban vezetni. Mig nalunk egy 90es tablanal mondjuk 100-110 a "normal" sebesseg, addig az irek altalaban -10el menek, azaz 90es tablanal 80

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6154 Dátum: 2008.09.11 10:22:01 »
kis_andas: igen durva, de ezt kéne megmutatni mindenkinek!!
Hát én lehet hogy csak egyszerűen fáradt vagyok, de elbőgtem magam ezen a videón. (Pedig melóhelyen nem illik.)
Barátnőm autóbalesetben halt meg (discoból hazafele, persze 160-nal kell száguldozni némi piával...) és egy nem egészen egy éves kisfiú maradt utána...

És én is kötelezővé tenném ilyen filmek bemutatását mindenkinek! Akár autós, akár gyalogos.

engem is nagyon meghatott . gondolkodom egy rallys verseny négypontos biz. öv beszerelésén az autómba.
ha kell szétfurkálom. szerintetek?
/nem akarok egy pénznyelő volvoba beugrani pont amiatt/
pedig komolyan gondolkodom rajta
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6155 Dátum: 2008.09.11 10:55:19 »
Mi van ha valami muszaki problema van a kocsival, potkerek van fent vagy ilyenek.
Szükségpótkerékkel 80-nal lehet menni, a rendessel bármennyivel, ha pedig műszaki gond van, akkor ott a vészvillogó.
music     

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6156 Dátum: 2008.09.11 10:58:04 »
Végre valaki kimondta! 
""Így nem csupán a gyorshajtók ellen szeretnének büntetéssel fellépni a rend őrei, hanem a lassú, a forgalmat akadályozó vezetés ellen is. „A lassú tempó ugyanis, legalább olyan veszélyes forgalmi helyzeteket teremthet, mint a gyorshajtás” mondta a rendőrfőkapitány.""
Volt mar errol szo, szerintem ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen. A 90es tablanal 70 mar lassu vagy mondjuk csak a 65. Meg most komolyan majd bemernek 60al azt kuldik a csekket?? Mi van ha valami muszaki problema van a kocsival, potkerek van fent vagy ilyenek.
Teljesen egyetértek, baromság lenne ha bevezetnék, csak egy újabb ok pénztszedni...
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6157 Dátum: 2008.09.11 11:06:25 »
Hat ez tenyleg durva... de azt a korosztalyt akinek ez szol massal nem lehet megfogni es ha igy sikerul akkor mar nem oncelu.
Javasolnam a vetiteset a mozikban 16os karika felett
Szerintem nem csak egy korosztálynak szól.

A csajokat bámulni lehet 50-80 évesen is és emiatt ütközni. Az anyuka, aki a gyerekével elszenvedte ezt a balesetet, viszont jobban figyelhetett volna, ezért nekik is szól.
Aki ivott és emiatt ütközött az Escorttal, majd a kertbe bement, ő sem teenager volt, hanem egy apuka.
Az övet sem csak a teenagerek felejtik el, hanem sok más ember sem kapcsolja be sajnos...
Az esti vezetés is érinti az összes korosztályt, nem csak a fiatalokat.

Ebből a filmből nekem az is lejön, hogy nem csak az autósnak kell figyelni, hanem a gyalogosnak (és a bringásnak) is. És én még beletenném a kivilágítatlan biciklist is, akit elüt az autós este... Meg egy kiugró szarvast is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6158 Dátum: 2008.09.11 11:19:08 »
gondolkodom egy rallys verseny négypontos biz. öv beszerelésén az autómba.
ha kell szétfurkálom. szerintetek?
/nem akarok egy pénznyelő volvoba beugrani pont amiatt/
pedig komolyan gondolkodom rajta
Szerintem az öv az egyik oldal, ez a vezetőn múlik. A másik oldal maga az autó. Ha egy gyenge, kevésbé merev kocsiba belerakod a 4 pontos övet, attól az még nem lesz biztonságos. Hiába van az ember bekötve, ha a kocsi kormánya bejön 20 centit 40-nél... A Youtube-on vannak kínai kocsik, amiket tesztelnek (törés). Sokban van légzsák, meg minden, újak is, csak annyira puha a kasztni, hogy a kocsi eleje gyakorlatilag megszűnik létezni a vezetővel együtt.

A másik, meg a jó magyar sztereotípia kérdése. A Volvo egy biztonságos autó valóban, de semmivel sem biztonságosak a töréstesztek alapján, mint egy Avensis vagy Laguna, etc.
Csak mindenkiben az él, hogy a Volvo, meg a Saab a legbiztonságosabb. De ez ma már nem így van. Majdnem minden új kocsi 5 csillagot kapott mostanában. Nincs köztük túl nagy különbség.

Egy 15 éves Opel Omegába belement szemből egy Yaris múltkor a 71-esen, a Yarisból kiszálltak könnyedén, alig tört össze, az Omegából a mentősök szedték ki az embereket, majd kórház. Az autó eleje szinte teljesen eltűnt. Ebből is látszik, hogy egy új kiskocsi is sokkal biztonságosabb, mint egy 10-15 éves nagyautó.

Ha megnézem egy 90-es évekbeli nagyautó töréstesztjét, mind törik 1000-rel, de egy Matiz nem törik már tized annyira sem, 3 csillagot is kapott. Pedig egy low-costos szutyok autó.
Biztonságosabb egy 2000 utáni Matiz, mint egy 95ös Carina E vagy Camry vagy Omega... Azért ez a dúrva.

Persze a vezetőn múló részt lehet javítani, csak kérdés, hogy mennyi értelme van. Mert a 3 pontos öv is nagyot fog, mire az kevés lenne (mert nagyon megterheli az embert), addigra a kocsi annyira összetörik, hogy a deformációk miatt hal meg az ember...
A merevítésekkel, bukókerettel ellátott autóba van értelme a 4 pontos övet beszerelni. Szerintem.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6159 Dátum: 2008.09.11 11:26:13 »
Az övet sem csak a teenagerek felejtik el, hanem sok más ember sem kapcsolja be sajnos...
Hozzátenném, akárhány ismerősöm van - mostanra persze mind a húszas éveiben -, mind tini kora óta köti magát.
         

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6160 Dátum: 2008.09.11 11:31:00 »
Persze a vezetőn múló részt lehet javítani, csak kérdés, hogy mennyi értelme van. Mert a 3 pontos öv is nagyot fog, mire az kevés lenne (mert nagyon megterheli az embert), addigra a kocsi annyira összetörik, hogy a deformációk miatt hal meg az ember...
Egyetertek. A 3 pontos ov is megfog legfeljebb eltori a vallad mint anno nekem :wacko: de ez meg mindig jobb mint kirepulni az ablakon. Es az is igaz, hogy egy uj Yaris biztonsagosabb, mint egy 15 eves Volvo, de egy uj Yaris 2,5 misi egy 15 eves Volvo meg mittomen 6-700 ezer. Ha tehat csak 6-700at akarsz / tudsz autora kolteni akkor azert nem mindegy, hogy az milyen. Nekem az anno valeltoros csatt 100nal volt egy frontalis utkozes es az hogy elek valoszinuleg nagyban koszonheto annka, hogy egy opel vectraban ultem (94es evjarat) es nem egy kisautoban - na meg persze annak, hogy be voltam kotve

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6161 Dátum: 2008.09.11 11:31:51 »
Volt mar errol szo, szerintem ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen. A 90es tablanal 70 mar lassu vagy mondjuk csak a 65. Meg most komolyan majd bemernek 60al azt kuldik a csekket?? ...
Teljesen egyetértek, baromság lenne ha bevezetnék, csak egy újabb ok pénztszedni...
ott a pont...még egy lehetőség a büntetésre.

autópályán van minimális sebességhatár.
egyéb országúton, városban(!!!) mi lenne? hogyan, milyen mértékben, elven büntetnének?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6162 Dátum: 2008.09.11 12:29:45 »
A másik, meg a jó magyar sztereotípia kérdése. A Volvo egy biztonságos autó valóban, de semmivel sem biztonságosak a töréstesztek alapján, mint egy Avensis vagy Laguna, etc.
Csak mindenkiben az él, hogy a Volvo, meg a Saab a legbiztonságosabb. De ez ma már nem így van. Majdnem minden új kocsi 5 csillagot kapott mostanában. Nincs köztük túl nagy különbség.

Azért a kép ennél valamivel árnyaltabb. A svéd modellek még ma is biztonságosabbak a többinél az utakon. A teszteken nem feltétlen, bár az NCAP is most akar szigorítani, annyi az ötcsillagos kocsi. Mégpedig azért, mert pl. egy Volvot úgy terveznek meg már évtizedek óta, hogy lehetőleg a beltérben ne repüljön el semmi, de ha mégis, akkor se okozzon nagy kárt. Mindenhol puha anyagok vannak, ami balesetkor veszélyes lehet. Meg aztán ülés és ülés között is van különbség, volt is pár éve ilyen teszt. Abban igazad van, hogy a különbségek ma már kicsik és ez örvendetes.

Egy 15 éves Opel Omegába belement szemből egy Yaris múltkor a 71-esen, a Yarisból kiszálltak könnyedén, alig tört össze, az Omegából a mentősök szedték ki az embereket, majd kórház. Az autó eleje szinte teljesen eltűnt. Ebből is látszik, hogy egy új kiskocsi is sokkal biztonságosabb, mint egy 10-15 éves nagyautó.

Hát őőő, izééé. Nekem ugye 13-éves járgányom van, amiben széria 2 lufi (következő évtől már 4), WHIPS ülés, meg ilyen apróságok. Ja és 1,5t felett van üresen. Azért ez még ma sem kiskategóriás szint. Egy E-12, de egy E-15 Corolla már mindenképp legalább ilyen biztonságos átlagban, azt aláírom.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6163 Dátum: 2008.09.11 12:39:29 »
Bocsánat mindenktől, azzal kezdeném, hogy csak erős idegzetűek nézzék meg!
Bár kötelezővé tenném a vetítését mindenki számára, talán még az első KRESZ órán!

Tényleg csak erős idegzetűeknek, elég lelkis, de talán sokmindenkit ráébreszt a közlekedés mikéntjére....

Ha durva, akkor kérem a link törlését, vagy áthelyezését!
Egy angol balesetmegelőzési filmről lenne szó:
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Nagyon ott van a videjó, tovább is küldtem pár ismerősömnek, hogy figyeljen.
A film elején a 2 kocsiról. Nekem ugyan ilyen Liftback Corollám van, csak a ráncfelvarrott, A haveromnak meg ugyan ilyen Civicje... :devil:
Lehet, hogy intő jel a video... :innocent:

Ebben benne van a veszélyforrások alfája és omegája. A címet elmentettem. Lányom most fog vizsgázni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6164 Dátum: 2008.09.11 12:48:22 »
rengeteg vitát olvastam a uj kicsi 5csillagos vs. öreg kettonnas utkozésnél melik "jobb"  :wacko:
jelenleg az én autom ugyebár egy finom nullás csillagot kapna.
az övem bár beránt és ha hirtelen megrántom megfog de nem vagyok biztos benne h jo.
ezért kéne a négypontos öv.   :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002