Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2870857 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6135 Dátum: 2008.09.08 21:55:34 »
Ez az érdekes törzsfejlődés nálam is megfigyelhető. Az első 3 kocsimat gyakorlatilag állandó padlógázon használtam (igaz 150-fölött egyik se ment) Aztán az Astrát már nem mindíg használtam így, rájöttem, hogy a gáz és a fékpedálok nem kétállású kapcsolók, és van köztes állapot is :D A Vectra végsebességét 4 év alatt összesen 4-5 alkalommal teszteltem, a Corolla 3,5 éve alatt is volt 4-5 topspeed teszt. ( közben a Skoda pickup ütve volt rendesen, merthogy a 150 körüli utazó az igencsak a padlólemez taposásával volt elérhető, nomeg azt annyira nem sajnáltam.) A mostani géppel meg nem is lehet száguldozni, viszont lehet nyugisan, alapjáraton elindulni meg 1300 fordulatal 60-al gurulni.
10 éve nem viseltem volna el ezt a stílust, most viszont imádom. - Persze ez nem azt jelenti, hogy egy kereszteződésben éjjfélig várnám, hogy kiürüljön az utca, vagy a 85-el guruló kamiont ne előzném meg, és az országúton ne 110-120 között guruljak ( de nem is 140-el mint anno a Ladával)

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6136 Dátum: 2008.09.08 22:09:02 »
Amúgy pontosan az ilyen dolgok azok, amiktől kezdek fosni az utóbbi időben. Mint amit leírtál erről az utánfutóról. Az ilyen, elképzelt szituk vesznek rá újabban egyre gyakrabban arra, hogy visszavegyem a tempót.
Nemrégiben egy töküres utánfutót vontató Samara ment előttem 2x1 sávos, elég keskeny országúton kb. 100-zal. Nem volt tökéletes az útburkolat, ezért akkorákat pattogott az utánfutó, hogy egy ideig nem is mertem megelőzni, csak tisztes távolból követtem, hátha leszakad. Nem szakadt, de tényleg rossz volt elképzelni, hogy egyszer csak eléd ugrik egy irányíthatatlan kordé...
(Nem véletlen, hogy akármit csak max. 80-nal lehet vontatni.)

Ha 120-al megy nem éred utól

- bármennyivel lehet vontatni utánfutót, legfeljebb nem szabad.

-pl autópályán max a köv lehajtóig, max 40-el a leállóban szabad vontatni elromlott autót, havert Escortját Gyöngyöstől Pestig végig a pályán húztuk, és még a forglmat sem akadályoztuk, pedig nem egyszer a belső sávban haladtunk.
- Most már valószínüleg nem tenném meg; 140-150-el vontatni elég merész dolog volt.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6137 Dátum: 2008.09.08 22:11:34 »
Ja a lényeg lemaradt: Ha jó az út, akkor én is nyomom neki futóval is, ugyanúgy, mint anélkül, de arra azért illik figyelni, nomeg érezni is lehet, ha a futó el kezd összevissza pattogni, akor illik lassítani.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

npistu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6138 Dátum: 2008.09.09 11:48:53 »
De jó, hogy ezt nem ér írtam, és más is így gondolkodik... :clap: :clap:
Annyit hozzátennék, hogy a menetidő javítása helyett nekem inkább az okoz örömet, ha sikerül fogyasztási rekordot döntenem, de azért arra nem lennék képes, hogy leszilacis módon 70-nel poroszkáljak át az országon, pedig akkor biztosan 6 alatti átlag is összejönne, de mondjuk Avensisszel groteszkebbül is hatna. De az is tény, hogy a legutóbbi 13 hónapban 7,47-es átlagfogyit sikerült összehoznom, ami - a lakhelyemre tekintettel - egyáltalán nem rossz. Persze a mérleg serpenyőjének másik oldala, hogy az említett időszakban egyszer mentem 160-nal egy előzés erejéig, és minden bizonnyal soha nem fogom megtudni, mennyit megy a kocsi.
Music-hoz hasonlóan én is inkább a jobb fogyasztásra törekszem. A régi autómmal autópályán is csak 110-120km/h körül közlekedtem. Autópályán kívül pedig szigorúan betartva a sebesség határokat. Így sikerült olyan 6 liter körül tartanom az átlag fogyasztást (Ez egy OFF Opel Astra 1.2-es benzines volt ON)

Mikor megkaptam az új autót egy kicsit belém bújt a kisördög (ez kb. 2 hónapja volt) és autópályán elkezdtem olyan 130-140 között közlekedni (néha 150 is volt). Nagyon tetszett, hogy a fogyasztásom így sem ment a fed. comp. szerint 6 liter fölé (Csak egyszer lett 6.1  :)). Általában olyan 5.6-5.7 volt.
Kb. 2 hete viszont azt gondoltam, hogy minek "rohanjak" ennyire, meg úgy is szerettem volna megnézni, hogy nyugodt körülmények között milyen fogyasztást lehet kihozni a kocsiból. Azóta annyit változtattam, hogy autópályán kb. olyan 120 km/h-val (tempomat nélkül) közlekedem (forgalomtól függően néha több-néha kevesebb), a városi és az országúti vezetésemen viszont nem változtattam és most tankolás előtt a fed. comp. szerint 5.2-es az átlag fogyasztásom. Persze hozzáteszem, hogy az útjaim kb. 80%-a autópályás.

Ez már egy kicsit más téma, de egyszer tankolás után 11 km alatt sikerült elérnem egy 3.9-es átlagot :laugh:. De ezt úgy, hogy Budapesten, reggel 6-kor, általában 70-es tempóval, és szinte dugó nélkül, de néha azért piros lámpával. Az örömöm viszont nem tartott sokáig, mert a délutáni dugóban álldogálás hatására rögtön visszament olyan 5.5 környékére. De azért jó volt látni, hogy ilyenre is képes ez a motor.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6139 Dátum: 2008.09.09 15:50:14 »
Mikor megkaptam az új autót egy kicsit belém bújt a kisördög (ez kb. 2 hónapja volt) és autópályán elkezdtem olyan 130-140 között közlekedni (néha 150 is volt). Nagyon tetszett, hogy a fogyasztásom így sem ment a fed. comp. szerint 6 liter fölé (Csak egyszer lett 6.1  :)). Általában olyan 5.6-5.7 volt.
Kb. 2 hete viszont azt gondoltam, hogy minek "rohanjak" ennyire, meg úgy is szerettem volna megnézni, hogy nyugodt körülmények között milyen fogyasztást lehet kihozni a kocsiból. Azóta annyit változtattam, hogy autópályán kb. olyan 120 km/h-val (tempomat nélkül) közlekedem (forgalomtól függően néha több-néha kevesebb), a városi és az országúti vezetésemen viszont nem változtattam és most tankolás előtt a fed. comp. szerint 5.2-es az átlag fogyasztásom. Persze hozzáteszem, hogy az útjaim kb. 80%-a autópályás.
Hát ha ekkora sebességkülönbség csak 4-5 decit eredményez, (ráadásul mindezt 6 liter alatt), akkor emiatt nem mennék 120-szal... Nálam a 130-140-re ~8 liter jön ki, a 120-ra meg 7.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6140 Dátum: 2008.09.10 18:05:18 »
Hát ha ekkora sebességkülönbség csak 4-5 decit eredményez, (ráadásul mindezt 6 liter alatt), akkor emiatt nem mennék 120-szal... Nálam a 130-140-re ~8 liter jön ki, a 120-ra meg 7.

8 literhez azért már inkább tartós 140 kell, mint 130-140. Nincs egy literes különbség a 120 meg a 130-140 között. Fél liter van csak kb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6141 Dátum: 2008.09.10 18:10:42 »
Meg sok a vadállat is az utakon, különösen ilyenkor összel meg tavasszal, mikor bőgnek a szarvasok...

Mi az, hogy. Olyan gyönyörű szarvasbikát láttam tegnapelőtt este, a szürkületben Somogyvár és Lengyeltóti között az útpadkán (!) álldogálni, hogy bármelyik vadászember megnyalta volna a szája szélét a gyönyörűségtől  :yes: ... Mondjuk eleve nem mentem gyorsan (90-100 között), de ezután vissza is vettem 80-ra az erdős részen. Elképzeltem, hogy elcsapok egy ilyen bazinagy állatot - nagyobb sebességnél tuti halál  :wacko:

A sötétben száguldozásról amúgy is szinte teljesen leszoktam már, nagyrészt hasonló élmények miatt. Országúton sötétben tépni tényleg orosz rulett. Ott, ha tehetem, 100-110-nél semmiképpen nem megyek gyorsabban - ennyivel is csak akkor, ha tényleg sietni kell. Az állatok nagyon komoly veszélyt jelentenek, és tapasztalatból tudom, hogy a részeg biciklistával meg hasonlókkal ellentétben ezek TÉNYLEG ott tudnak teremni a semmiből a kocsid előtt 1 mp alatt  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6142 Dátum: 2008.09.10 19:26:16 »
Meg sok a vadállat is az utakon, különösen ilyenkor összel meg tavasszal, mikor bőgnek a szarvasok...

Mi az, hogy. Olyan gyönyörű szarvasbikát láttam tegnapelőtt este, a szürkületben Somogyvár és Lengyeltóti között az útpadkán (!) álldogálni, hogy bármelyik vadászember megnyalta volna a szája szélét a gyönyörűségtől  :yes: ... Mondjuk eleve nem mentem gyorsan (90-100 között), de ezután vissza is vettem 80-ra az erdős részen. Elképzeltem, hogy elcsapok egy ilyen bazinagy állatot - nagyobb sebességnél tuti halál  :wacko:

A sötétben száguldozásról amúgy is szinte teljesen leszoktam már, nagyrészt hasonló élmények miatt. Országúton sötétben tépni tényleg orosz rulett. Ott, ha tehetem, 100-110-nél semmiképpen nem megyek gyorsabban - ennyivel is csak akkor, ha tényleg sietni kell. Az állatok nagyon komoly veszélyt jelentenek, és tapasztalatból tudom, hogy a részeg biciklistával meg hasonlókkal ellentétben ezek TÉNYLEG ott tudnak teremni a semmiből a kocsid előtt 1 mp alatt  :surrender:

El kell, hogy keserítselek: tök min1, hogy 130-al, vagy 100-al méssz, ha az őrangyalod nem segít, elütöd. Én is így jártam ugye a tavaszi talin. Alulról ütöttem a 65-ötöt. És mégis. Ha többel megyek, akkor xarrá tört volna a kocsi, így meg szinte nem is látszik. Pedig csak egy ő............., izé nagytestű kutya volt.  Mondjuk az őrangyal dolgozott rendesen, az biztos. :innocent:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6143 Dátum: 2008.09.10 20:29:44 »
Hát ha ekkora sebességkülönbség csak 4-5 decit eredményez, (ráadásul mindezt 6 liter alatt), akkor emiatt nem mennék 120-szal... Nálam a 130-140-re ~8 liter jön ki, a 120-ra meg 7.
8 literhez azért már inkább tartós 140 kell, mint 130-140. Nincs egy literes különbség a 120 meg a 130-140 között. Fél liter van csak kb.
Elhiszem, hogy nálad így van, de nálam meg nem. :tt2:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6144 Dátum: 2008.09.10 21:05:13 »
Hát ha ekkora sebességkülönbség csak 4-5 decit eredményez, (ráadásul mindezt 6 liter alatt), akkor emiatt nem mennék 120-szal... Nálam a 130-140-re ~8 liter jön ki, a 120-ra meg 7.
8 literhez azért már inkább tartós 140 kell, mint 130-140. Nincs egy literes különbség a 120 meg a 130-140 között. Fél liter van csak kb.
Elhiszem, hogy nálad így van, de nálam meg nem. :tt2:

Hát ez kicsit fura, lévén ugye egyformák az autók (de amúgy sem túl reális, hogy ekkora sebességtöblet plusz egy literes fogyasztást okozzon, ebben a -végsebességtől még messze lévő- tartományban).

Aztán fene tudja. Mivel ugye nem lehet bármikor nullázni ezt a vacakot, így elég nehéz egy adott távra pontos mérést végezni  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6145 Dátum: 2008.09.10 22:54:30 »
Bocsánat mindenktől, azzal kezdeném, hogy csak erős idegzetűek nézzék meg!
Bár kötelezővé tenném a vetítését mindenki számára, talán még az első KRESZ órán!

Tényleg csak erős idegzetűeknek, elég lelkis, de talán sokmindenkit ráébreszt a közlekedés mikéntjére....

Ha durva, akkor kérem a link törlését, vagy áthelyezését!
Egy angol balesetmegelőzési filmről lenne szó:
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
kisa
born to ride

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6146 Dátum: 2008.09.10 23:07:51 »
Hát ha ekkora sebességkülönbség csak 4-5 decit eredményez, (ráadásul mindezt 6 liter alatt), akkor emiatt nem mennék 120-szal... Nálam a 130-140-re ~8 liter jön ki, a 120-ra meg 7.
8 literhez azért már inkább tartós 140 kell, mint 130-140. Nincs egy literes különbség a 120 meg a 130-140 között. Fél liter van csak kb.
Elhiszem, hogy nálad így van, de nálam meg nem. :tt2:

Hát ez kicsit fura, lévén ugye egyformák az autók (de amúgy sem túl reális, hogy ekkora sebességtöblet plusz egy literes fogyasztást okozzon, ebben a -végsebességtől még messze lévő- tartományban).

Aztán fene tudja. Mivel ugye nem lehet bármikor nullázni ezt a vacakot, így elég nehéz egy adott távra pontos mérést végezni  :whistling: ...

Pedig de, 120-nál 6,3 körül evett a corolla, 130-nál 7 körül, 140-nél 7,7-7,9 190-nél 21,7l -70-nél meg 3,9-4,2 (mindez 0w30 olajjal, előtte 140-nél 8,2-8,4 között eszegetett) - tulajdonképpen 120 fölött kezdett hirtelen sokat enni, hála a rövid váltónak.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6147 Dátum: 2008.09.11 01:53:06 »
Bocsánat mindenktől, azzal kezdeném, hogy csak erős idegzetűek nézzék meg!
Bár kötelezővé tenném a vetítését mindenki számára, talán még az első KRESZ órán!

Tényleg csak erős idegzetűeknek, elég lelkis, de talán sokmindenkit ráébreszt a közlekedés mikéntjére....

Ha durva, akkor kérem a link törlését, vagy áthelyezését!
Egy angol balesetmegelőzési filmről lenne szó:
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

Nagyon ott van a videjó, tovább is küldtem pár ismerősömnek, hogy figyeljen.
A film elején a 2 kocsiról. Nekem ugyan ilyen Liftback Corollám van, csak a ráncfelvarrott, A haveromnak meg ugyan ilyen Civicje... :devil:
Lehet, hogy intő jel a video... :innocent:

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6148 Dátum: 2008.09.11 08:04:52 »
Ha durva, akkor kérem a link törlését, vagy áthelyezését!
Egy angol balesetmegelőzési filmről lenne szó:
http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
Hat ez tenyleg durva... de azt a korosztalyt akinek ez szol massal nem lehet megfogni es ha igy sikerul akkor mar nem oncelu.
Javasolnam a vetiteset a mozikban 16os karika felett

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6149 Dátum: 2008.09.11 08:10:17 »
kis_andas: igen durva, de ezt kéne megmutatni mindenkinek!!
Hát én lehet hogy csak egyszerűen fáradt vagyok, de elbőgtem magam ezen a videón. (Pedig melóhelyen nem illik.)
Barátnőm autóbalesetben halt meg (discoból hazafele, persze 160-nal kell száguldozni némi piával...) és egy nem egészen egy éves kisfiú maradt utána...

És én is kötelezővé tenném ilyen filmek bemutatását mindenkinek! Akár autós, akár gyalogos.