Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2872538 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5925 Dátum: 2008.08.11 09:21:09 »
Tényleg hülyék az emberek. Asszony reggel telefonált, hogy majdnem eltaposta egy terepjáró. Megy az inkább 2x0,5 mint 2x1 sávos főuton a faluban, amikor balról majdnem nekimegy egy hajhiányos észkombájn - 5 centi híjján. Ő balról jött, macisajtja van és mindenképpen kanyarodnia kellett volna, mert egyenese nem folytatódott az utcája. Ez meg jön, mint az állat. A kocsiban ott volt a gyerek is.
(És egyesek csodálkoznak, ha megemlítem nekik mennyire nem jó ötlet a gyereket nem betenni a baba űlésbe.  :wacko: )
Attila 31
  - Avensis
- Prius

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5926 Dátum: 2008.08.11 10:26:09 »
szombaton ketten akartak megölni. elöször egy 14-15 év koruli quaddal szaguldozo kolyok, majd egy szuzikis. részleteket hagyjuk :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5927 Dátum: 2008.08.11 18:00:14 »
Én egy ilyen Avéra gondoltam. Ilyen járt nálam másfél napra. Pont az tűnt fel benne, hogy a kisdízelhez hasonlóan rugalmas, talán valamivel lomhább visszakapcsolás nélkül, ellenben visszagangolva sokkal jobban lép. És itt most az olyan szitukra gondolok, ahol gyorsan be kellene szúrni egyet-egyet. Ott, ahol visszakapcs, gáz, hadd szóljon. És csak mintegy 10.000 km/év nagyságrendben.
Ja, hogy ilyen. Igen, ez rugalmasabb, mint a 2.0 Ave II  :yes:
Egy picit. De nem ég és föld...

Nem ég és föld, de azért van különbség. Én vezettem 1.6-os (!) VVTi Ave I-est közvetlenül a mi Avénk után, és meglepett, hogy milyen kicsi a különbség a miénk javára. Mért adatom van az 1.6-os Carina E és a 2.0 Ave II rugalmasságáról, ugyanott, ugyanúgy mérve - és az Ave történetesen ötödikben rosszabb (!), mint a Carina. Csak négyesben gyorsabb, abban is csak alig valamivel. A sokkal hosszabb áttételezésű ötössel szerelt, és több mint 30 Nm-rel gyengébb Camrym is majdnem ugyanolyan rugalmas. Szintén mért adatom van az 1.4 dízel Cori rugalmasságáról, és négyesben egy kicsivel, ötösben jóval übereli az Avét (négyesben 60-100, ötösben 80-120 mérést kell érteni minden esetben). Tesztben se mértek valami jó rugalmasságot az Avénak, főleg ötödikben. Szóval nincs mese, ennek a típusnak ezzel a motorral nem a rugalmasság a fő profilja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5928 Dátum: 2008.08.12 09:00:26 »
Tegnap este egy hosszú nap után hazafelé jövet összeakadtam egy majd-én-megmutatom csávóval. Kb 2 km-en át jött előttem 45-50-nel (60-as út), jó 80-100 méteres követési távot tartva az előtte menőktől. Ez még nem is volt vészes, nem rohantam. Egy piros lámpához érve két sáv lett, be is álltam mellé a külsőbe, ahol jóval előrébb a következő lámpa után majd megszűnik a sáv. Mivel addig eléggé tötyögött, nem gondoltam semmi eseményre. Viszont barátunkban azonnal feléledt a versenyszellem, ahogy zöld lett. Én nyugisan, de azért tempósan indultam, 2200-nél elváltottam az egyest, de látom a szemem sarkában, hogy barátunk ott iszonykodik mellettem, a kocsija orra kb az A-oszlopommal egy vonalban. A kettesnél már mélyebben nyomtam a pedált, de csak mellettem van, bőgeti a gépet. No, aztán a turbó tölt, elengedtem 3000-ig, gyors váltás, majd 3-asban toltam még. Itt már lemaradt. Persze egy ócska szvift volt. Csúnyán kikapott  :devil:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5929 Dátum: 2008.08.12 09:46:37 »
Tegnap este egy hosszú nap után hazafelé jövet összeakadtam egy majd-én-megmutatom csávóval. Kb 2 km-en át jött előttem 45-50-nel (60-as út), jó 80-100 méteres követési távot tartva az előtte menőktől. Ez még nem is volt vészes, nem rohantam. Egy piros lámpához érve két sáv lett, be is álltam mellé a külsőbe, ahol jóval előrébb a következő lámpa után majd megszűnik a sáv. Mivel addig eléggé tötyögött, nem gondoltam semmi eseményre. Viszont barátunkban azonnal feléledt a versenyszellem, ahogy zöld lett. Én nyugisan, de azért tempósan indultam, 2200-nél elváltottam az egyest, de látom a szemem sarkában, hogy barátunk ott iszonykodik mellettem, a kocsija orra kb az A-oszlopommal egy vonalban. A kettesnél már mélyebben nyomtam a pedált, de csak mellettem van, bőgeti a gépet. No, aztán a turbó tölt, elengedtem 3000-ig, gyors váltás, majd 3-asban toltam még. Itt már lemaradt. Persze egy ócska szvift volt. Csúnyán kikapott  :devil:

Tegnap ugyanez: ráadásul szintén zenész csak Ignisbe, kacsavadász-sapkás tatter, 45-re beszögelve óra szerint, Róna utca: szokásos forgatókönyv, a lámpánál és picivel utána két sáv, aztán visszaszűkül egyre, mellé mentem, sárga-zöld és kaparó kerékkel elindul az öreg :eek: komolyan nem értem ezeket, aztán már du-tán a Szentmihályi felé a felüljárón egy F-asztma, 50re beállva, mondom kielőzőm, elkezdi tolni ahogy melléérek, aztán persze ugyanúgy visszaáll csigatempóra... Mire jó ez ???

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5930 Dátum: 2008.08.12 11:47:49 »
...húú, mennyi ilyen esettel találkoztam pár hónapos jogosítványom történetében... (mint előző két hsz-ban) Először Fiat Uno D-m váltotta ki mindenkiből a csakazértismostmegmutatomneked érzést, most meg a Corollámmal nincsenek kibékülve, érdekes módon főleg a szüdzüki stiftesek. Nap mint nap meg akarják mutatni az érdi emelkedőn, hogy az övéké a jobb... még "új" korában megmutattam egy-kettőnek, hogy kell felmenni, most már nem izgat, majd széthullik mind... Aztán van az okos szamarás, aki városban tud előzni 80-nal, de az "ötágú" körforgalomban nem tud belső sávban menni, hiába megy körbe, így aztán keservesen megszerzett előnye elvész. Hiába, nekem most tanították  :whistling: Ennyit a vezetéstechnikáról.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5931 Dátum: 2008.08.12 11:58:10 »
Nekem márciusban lesz 10 éves a jogsim, de még mindig nem felejtettem el, mit is jelent a jobbra tartás.
Számomra ez az egyik legbosszantóbb dolog, főleg az M7-es szakaszán, ahol már 3 sáv van.
Ennyi agyatlan b@rommal, aki magáról megfeledkezve a középső sávban krúzol 100-al is ritkán lehet találkozni, de nálunk ez úgy látszik divat, és biztosan ciki a szélső sávot használni... Talán ott jobban kopik a gumi, vagy mi a szösz készteti arra az autósok nagy többségét, hogy ne használják azt a szélső sávot?  :whistling: :no:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5932 Dátum: 2008.08.12 12:34:08 »
...az érdi emelkedőn, ..."ötágú" körforgalom...
Félig off, de ha látsz egy lila kereklámpás, liftback, hátsó szárnyas Corit a városban, nyugodtan villogj rám.  :yes:
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5933 Dátum: 2008.08.12 13:11:06 »
mellé mentem, sárga-zöld és kaparó kerékkel elindul az öreg :eek: komolyan nem értem ezeket...
Te Peti! Aztán volt-e elég kraftod, hogy megelőzd?! :ph34r: :flowers: :tt2:
Gabe 254.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5934 Dátum: 2008.08.12 13:20:04 »
...agyatlan b@rommal, aki magáról megfeledkezve a középső sávban krúzol 100-al is ritkán lehet találkozni, de nálunk ez úgy látszik divat, és biztosan ciki a szélső sávot használni...
Teljesen jogos! Az érem másik oldala: M7 Siófokról felfelé jövök BELSŐ sáv, 160, h*gyagyú csaj villog mögöttem, a buta Fordjából... egy kis ködlámpa kapcsolás mindent megold :) nem szép dolog, de egyből látszik, hogy csak a gázt tudja nyomni...  :innocent:
Utána jön a magyar a kompresszoros mercivel, diszkréten kirakja az irányjelzőt, jelezve azt, amit úgyis tudtam (teljesítméy...), semmi gond, lehúzódik az ember a szélsőbe, hadd menjen, és MEGKÖSZÖNI!
Kleingy! Majd figyelem, bár inkább csak kikerülni szoktam 6/7-en, Szhbattára menet. Engem pedig kényelmes, már-már öregurasan haladó fekete hatchbackemről lehet megismerni  ::)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5935 Dátum: 2008.08.12 13:49:39 »
Én nemrégiben itt olvastam valakitől, hogy hátsóbaerősentapadós kollegák esetében nem féket használ, hanem véletlen "pont akkor" kell szélvédőt mosnia.
Esküszöm, bár nem pár napja volt a hsz, a huncut ötlet leírása óta egyetlen autós sem akart még letolni.  :cool2:
Pedig - uram bocsá' - úúúgy kipróbálnám egy-egy hülegyereken.  :innocent:

No majd figyelem a fekete HB-t. :)
         

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5936 Dátum: 2008.08.12 14:58:54 »
En meg olvastam valahol, hogy valamelyik autos magazin elindit egy "Kulturalt kozlekedes" mozgalmat. Komolyan mondom mar en is gondoltam ra, hogy legyunk attol masok, hogy nem vagyunk bunkok az uton. Mi lenne ha a mi Toyotasok csakazertis kulturaltan kozlekednenk  :flowers:

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5937 Dátum: 2008.08.12 15:36:59 »
En meg olvastam valahol, hogy valamelyik autos magazin elindit egy "Kulturalt kozlekedes" mozgalmat. Komolyan mondom mar en is gondoltam ra, hogy legyunk attol masok, hogy nem vagyunk bunkok az uton. Mi lenne ha a mi Toyotasok csakazertis kulturaltan kozlekednenk  :flowers:
Támogatható ötlet, de szerezz be hozzá valami erős nyugtatót! :devil:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5938 Dátum: 2008.08.12 16:17:11 »
En meg olvastam valahol, hogy valamelyik autos magazin elindit egy "Kulturalt kozlekedes" mozgalmat. Komolyan mondom mar en is gondoltam ra, hogy legyunk attol masok, hogy nem vagyunk bunkok az uton. Mi lenne ha a mi Toyotasok csakazertis kulturaltan kozlekednenk  :flowers:
Támogatható ötlet, de szerezz be hozzá valami erős nyugtatót! :devil:
Imho

[a csatolmányt egy admin törölte]

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5939 Dátum: 2008.08.12 16:37:37 »
Imho
:offtopic:
Ja, a "Leszarom"! Igen, ebből itt kinn a főnököm miatt az 1000mg-osat szedem.  :2guns: :ph34r:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV