Hasonlóan szeretem azokat is, akik meg a ködlámpa miatt villognak, ugyanis ez most nagy divat. Mert mindenki köcsög, aki ködlámpával megy alapon.
A KRESZ úgy rendelkezik, hogy korlátozott látási viszonyok esetén a ködlámpa használata indokolt. Nekem ebből az jön le, hogy ha esik az eső 1000-rel, akkor is korlátozottak a látási viszonyok, pláne este. Sokszor én is nagy esőben este -- különösen lakott twerületen kívül -- felnyomom a ködlámpát, mert sokkal jobban lehet látni az utat, biztonságosabb a közelekedés. Jól is van beállítva, néztem már szemből is, nem vakít egyáltalán, minőségre is jó - Hella. Mégis van egy-két autós embertárs, aki ezt reflektorral jutalmazza, meg villog, meg kapcsolgatja a ködlámpáját, stb -- mert ezt tanulta a totalcaron. Az ilyenhez is lenne egy-két szavam.
Ezt mondja erről a KRESZ:
44. § (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.Na, ebből értelemszerű, hogy egyáltalán nem feltétel a köd. Ha csapadék (eső, hó) miatt indokolja a használatot, az is rendben van.
És a törvényszövegből kiderül, hogy meglehetősen tág értelmezésnek van helye. Ami szvsz a ködfényszóró esetében nem is gond (bár száraz úton, tökéletes látási viszonyok esetén én is szoktam villogtatni a ködfényszórót ilyenkor nyilvánvalóan indokolatlanul használókra); viszont a ködzárófény esetében annál inkább, mert azt így, a jogszabály alapján tulajdonképpen legálisan használja rosszul a sok hülye
... Át kéne venni pl. a német szabályozást, mely szerint: ködzárófény csak ködben (lévén esőben, hóban többet árt, mint használ) - és ekkor is csak 50 m alatti látótávolság esetén
Én egyébként ehhez igyekszem is tartani magam. Meg ahhoz, amit Trotter Mester ír: ha valaki látótávolságon belülre kerül mögöttem, akkor lekapcsolom a ködzárót, hogy ne égessem ki a szemét.