Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2870820 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9150 Dátum: 2009.10.22 23:33:07 »
Pofám leszakad egyesek milyen pofátlanok tudnak lenni!

Reggel 2x1sáv, vatta új Suzuki 40el, (60as út) közeledünk egy elég hosszú lámpához, ami történetesen zöld, én mennék mert dolog van, nem sétakocsikázni indultam reggel, erre egyre jobban lassul vissza :wacko: a lámpa alatt vagyunk, mikor besárgul, baxus ez belógva a kereszteződésbe: satufék!
Ha van hely mellette, átférsz ilyenkor még a sárgán... :devil:
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9151 Dátum: 2009.10.23 08:54:18 »
Ha valaki nagyon a nyakamon megy akkor bal lábbal finoman fék (csak hogy a féklámpa felgyulladjon) és egyben jobbal gáz is. Érdekes, hirtelen nagy lesz a követési távolság és ennyi nekem elég  :tt2:
En eloszor csak ablakot kezdek mosni. Aztan kicsit elveszem a labam a gazrol, hatha elmegy (sok meg ekkor se megy el!) ekkor jon a kodzarfeny  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9152 Dátum: 2009.10.23 10:02:41 »
meg lehet ismerni ha vki előtted pofázik az autó lassulásáról és mozgásáról
azonnal előzni  :winkiss:

Nem tudtam kielőzni, folyamatos szembeforgalom volt, amúgy már rég körbeautóztam volna :flowers: amúgy érezhetően több csigatempós van mióta "télies" idő van...

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9153 Dátum: 2009.10.23 10:05:06 »
Ha van hely mellette, átférsz ilyenkor még a sárgán... :devil:

De nem volt hely :whistling:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9154 Dátum: 2009.10.23 10:43:27 »
mert pontosan úgy megyek, mint, ha nem mobiloznék.
Hú, akkor elég gázul mehetsz "normálisan" :devil:

Igen, ez igaz, kérdezd csak taby-t: egyik augusztus 20.-án a tüzi előtt szállítottam őket a "megfelelő" nézőhelyre.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

leszilaci

  • Vendég

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9156 Dátum: 2009.10.24 08:24:06 »
tessék: direktszurö, tuninggóf, és tükörgumik!  hihetetlen!

http://www.langlovagok.hu/html/galeria/3847_2.shtml

most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

szkaresz27

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9157 Dátum: 2009.10.24 15:37:44 »
tessék: direktszurö, tuninggóf, és tükörgumik!  hihetetlen!

http://www.langlovagok.hu/html/galeria/3847_2.shtml


Tutti gyári slick-ek!!! :D :D...igaz csak a belseje slick!! :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9158 Dátum: 2009.10.25 02:42:12 »
érdemes elolvasni a beszámoló végén összegyűjtött 5pontot...tanulságos
Le a kalappal az illető önkritikája előtt; mindenesetre számomra egy pillanatig sem kétséges, hogy ezért a balesetért 90 %-ban a belső sávba 100-al beragadt mikrobuszos volt a felelős. A Subarus embert maximum annyiban tartom hibásnak, hogy figyelmetlenül és rosszul hajtotta végre a sávváltási manővert (140-nél az autót jobbra-balra húzni és közben még bele is fékezni elég öngyilkos dolog). De az egész műveletsort a bal sávba ragadt barom provokálta ki  :censored:

Ettől még persze az öt tanács általában igaz és megszívlelendő. Csak nem igazán erre a konkrét esetre vonatkozik, mert a Subarus nem azért törte össze az autóját, mert megszegte ezeket a tanácsokat (kivéve talán az egyes számút) :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9159 Dátum: 2009.10.25 02:03:21 »
Amúgy tény, hogy én is egyre jobban "lassulok"  ::) ... Tegnap jöttem hazafelé a Camryvel Erdélyből - már sötétben, a 6-os Mecseknádasd utáni szakaszán, ahol kezdődik a kanyargós-kapaszkodó sávos rész, belebotlottam egy Ignisesbe, akiből egyből kibújt a Fittipaldi, ahogy megpróbáltam megelőzni (ő olyan 80, én 100 körül mehettem ekkor)  :ph34r: ... Mentünk egy darabig egymás mellett, egyre gyorsulva, ő kívül, én belül - a kanyarokban kicsit én voltam a gyorsabb (de ehhez kb. a limiten kellett mennem), az egyenesekben viszont tolta veszettül, gondolom, visszaszúrhatta hármasba vagy ilyesmi  :wacko: ... Aztán a harmadik kanyar után, mikor megint nekiállt jobbról visszaelőzni, abbahagytam  :sorcerer: ... Gondoltam, hadd menjen, ez nem jó játék - eszembe jutottak a bambik, a kanyar mögötti esetleges váratlan dolgok meg ilyesmik, nomeg láttam már nem egy, korlátnak csapódott, összetörött autót azon a részen  :surrender: ...

Nemtom, ennek most örülnöm kéne  :?: ? Egy részem örül - egy másik részem azt súgja, hogy 50 éves koromban én is szigorú 90-el szüttyögök majd és semmilyen bátor manővert nem vállalok, mert mindenben-mindenhol csak a potenciális veszélyeket fogom látni - és ez nem egy kellemes gondolat  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.25 02:04:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9160 Dátum: 2009.10.25 02:23:10 »
Szerintem teljesen normalis dolog az ido elorehaladtaval torteno megszelidules es minel tobbet lattal, annal felelosegteljesebb vagy....
De ha innen kozelited meg a dolgot, akkor en mennyire vagyok koraven az elmeletedben a 3.77L/100km-es kiserletemmel?  :D

Ne stresszelj, mindig csak annyit kell valalni, amennyit biztonsagosnak erzel. A kozut nem versenypalya.... ;)
(kiveve talan Matrafured es Parad kozt :D )

amugy a subarus borulashoz egy par gondolat.... nagyon bolcs hogy nyilvanossagra hozta, hogy egy korultekintes nelkuli idiota manover kozben vezetestechnikai hibak sorozatat kovette el, de akkor is kalapolnal az onkritikajanak, ha csaladtag/ismeros jott volna a szembeoldalon? golyot az ilyen baromnak, nem kalapot :wacko:
egy suvot 150nel megrangat es meg bele is fekez.... Remelem kezdesnek lepofozta legalabb az apja...
amugy respect a subarunak az eletvedelemert es azert, hogy "csak" ennyire tort ossze attol a mutatvanytol, ami oda van hazudva... (hosszu felkonferalas, hogy tulajdonkeppen nem is o a hibas, csak elszakadt a cerna egy belsosavban ragadt miatt. Akinek szakad a cernaja, ne vegyen reszt a forgalomban szerintem).

Lehet enis oregszem?!
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9161 Dátum: 2009.10.25 03:24:53 »
Akinek szakad a cernaja, ne vegyen reszt a forgalomban szerintem).

Lehet enis oregszem?!
Lehet  ;) ... Mert így bizony marha néptelenek lennének az utak, ha ezt mindenki betartaná  :whistling:

A Subarusnak peche volt (közvetlenül utána meg persze óriási szerencséje), szvsz ennyi és nem több. Én is úsztam már meg ilyen hirtelen ide-oda kormányzós és közben belefékezős manővert  :ph34r: - meg még sok mást is. Melyikünk nem  ::) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9162 Dátum: 2009.10.25 10:45:37 »
Amúgy tény, hogy én is egyre jobban "lassulok"  ::) ... Tegnap jöttem hazafelé a Camryvel Erdélyből - már sötétben, a 6-os Mecseknádasd utáni szakaszán, ahol kezdődik a kanyargós-kapaszkodó sávos rész, belebotlottam egy Ignisesbe, akiből egyből kibújt a Fittipaldi, ahogy megpróbáltam megelőzni (ő olyan 80, én 100 körül mehettem ekkor)  
100-zal ott? :eek: :eek: :eek:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9163 Dátum: 2009.10.25 10:57:10 »
Tegnap nekem is volt egy érdekes esetem. Aki ismerős Óbudán, az Aquincum körüli utcákról van szó. Itt be van karikázva.
Én a rakpart felől jöttem, az Auchan mögött (Jégtörő u.), majd a Záhony utcán akartam kimenni a Szentendrei útra, de nagyon sokan voltak, nem fértem volna bele a zöldbe, ezért a Sujtás utcán mentem (ez észak felé egyirányú), majd a Keled utcán ki a Szentendreihez (ez viszont kétirányú, és ennek nagy jelentősége van; még fontos tudni, hogy a vasúti töltésen túl a Pók utcába nagyon sokan szoktak befordulni a Szentendrei útról.) Odaérek a kereszteződéshez (nekem macisajtom van), látom, hogy egy ignác közeledik jobbra indexelve, de még odébb van. Ezért ráfordultam a Szentendreire, ekkor derült ki, hogy az ignác a Pók utca miatt indexelt, és elég csikorgósat kellett fékeznie ahhoz, hogy ne történjék nagyobb baj.
Azzal együtt, hogy nekem semmibe nem telt volna még 3-4 mp-et várni, szerintem ő nagyobb részben lett volna hibás, mert megtévesztő magatartást tanúsított. Az igaz, hogy nekem elsőbbséget kell adnom, de ha egyszer ő befordul, akkor kinek is? Nyilván ha nem indexel, én sem megyek ki elé.
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9164 Dátum: 2009.10.25 11:30:29 »
Tegnap nekem is volt egy érdekes esetem. Aki ismerős Óbudán, az Aquincum körüli utcákról van szó. Itt be van karikázva.
Én a rakpart felől jöttem, az Auchan mögött (Jégtörő u.), majd a Záhony utcán akartam kimenni a Szentendrei útra, de nagyon sokan voltak, nem fértem volna bele a zöldbe, ezért a Sujtás utcán mentem (ez észak felé egyirányú), majd a Keled utcán ki a Szentendreihez (ez viszont kétirányú, és ennek nagy jelentősége van; még fontos tudni, hogy a vasúti töltésen túl a Pók utcába nagyon sokan szoktak befordulni a Szentendrei útról.) Odaérek a kereszteződéshez (nekem macisajtom van), látom, hogy egy ignác közeledik jobbra indexelve, de még odébb van. Ezért ráfordultam a Szentendreire, ekkor derült ki, hogy az ignác a Pók utca miatt indexelt, és elég csikorgósat kellett fékeznie ahhoz, hogy ne történjék nagyobb baj.
Azzal együtt, hogy nekem semmibe nem telt volna még 3-4 mp-et várni, szerintem ő nagyobb részben lett volna hibás, mert megtévesztő magatartást tanúsított. Az igaz, hogy nekem elsőbbséget kell adnom, de ha egyszer ő befordul, akkor kinek is? Nyilván ha nem indexel, én sem megyek ki elé.
Ilyen esetben egyértelműen te lettél volna a felelős, ha csatt van. Az index egy szándékot jelez, nem szabad készpénznek venni. Kint is maradhat, lehet egy billentésre hármat indexelő verzió is. Csakis ha már az autó mozgásából is arra lehet következtetni, hogy irányt akar változtatni, akkor szabad indulni. Ezt asszem a KRESZ is tartalmazza.
Gabe 254.