Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2869266 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9000 Dátum: 2009.09.28 18:08:31 »
Palaczk! Te el is olvastad, amit Laci írt?  :whistling:
Mi va'  :1eye: ? ...  :hmmmm: ... Bakker  :ph34r: ...  :otlet: ...  [rohog]

Kezdek tompulni wazz  :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9001 Dátum: 2009.09.28 18:11:02 »
nekem a legmagasabb, az ötödiket jelenti adott esetben.
Ja, közben leesett  :D ... Ez tényleg az volt, amikor prekoncepcióval olvasol, és azt látod, amit látni akarsz  :lol:

Gondolom, ezt sokszor le is checkoltátok a fedcompon, ugye? Szal hogy pl. ötösben hiába kell padlót adni, így is kevesebbet eszik, mint négyesben nem-padlóval  :hmmmm: ... Egyébként nagyon sokáig én is így tudtam, sőt hangoztattam is ezt (itt is) épp eleget - csak aztán elbizonytalanodtam  ::) ... De eszerint mégiscsak így van, ez remek hír  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9002 Dátum: 2009.09.28 19:24:42 »
Gondolom, ezt sokszor le is checkoltátok a fedcompon, ugye? Szal hogy pl. ötösben hiába kell padlót adni, így is kevesebbet eszik, mint négyesben nem-padlóval  :hmmmm: ...
miért nem próbálod ki faterod avensisével?  :otlet: csak egy emelkedő kell -az meg pécsett bőven akad :D - és nézni a pillanatnyi fogyit.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9003 Dátum: 2009.09.28 19:41:24 »
Most hazafelé direkt néztem, 5-ben 1200 fordulatnál még bőven kevesebbet eszik, mint 4-ben azonos sebességnél.
Persze én ilyen alacsony fordulaton sose nyomok padlót...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9004 Dátum: 2009.09.28 19:53:14 »
miért nem próbálod ki faterod avensisével?  :otlet: csak egy emelkedő kell -az meg pécsett bőven akad :D - és nézni a pillanatnyi fogyit.
Ja, már gondoltam rá, hogy a Komlói úton kipróbálom - az ugye elég hosszú, és viszonylag egyenletesen emelkedik. Fehérhegyet elhagyva, 70-nél bekapcsolom a tempomatot, és megyek egyet hármasban, négyesben meg ötösben is - közben figyelem, hogy miket ír ki.

Ezért (is) kár, hogy nem lehet nullázni azt a q... fedcompot az Avéban  ::) ... Mert így tényleg csak a pillanatnyit tudom figyelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9005 Dátum: 2009.09.28 20:00:05 »
Ezért (is) kár, hogy nem lehet nullázni azt a q... fedcompot az Avéban  ::) ... Mert így tényleg csak a pillanatnyit tudom figyelni.
iq-ban és az uc-ben sem tudtuk kinullázni. de megoldottuk: :sorcerer: motortető kinyit és 10-es kulcs :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9006 Dátum: 2009.09.28 20:02:01 »
Most hazafelé direkt néztem, 5-ben 1200 fordulatnál még bőven kevesebbet eszik, mint 4-ben azonos sebességnél.
Persze én ilyen alacsony fordulaton sose nyomok padlót...
De a lényeg pont ez. Hogy akkor hogyan néz ki az ábra, ha a (leg)magasabb fokozatban csak padlógázzal megy föl.

(Ettől függetlenül, a motor kímélése szempontjából azt jól teszed, hogy 1200-nál nem nyomsz padlót; a csapágyak terhelése és az olajnyomás miatt. Én valahol 1500-1600 környékén szoktam meghúzni a határt; persze ez függ attól is, hogy mennyi ideig kell padlót nyomnom. Az 1500-1600-as limitet a tartós padlóra -pl. hosszabb emelkedő- kell érteni. És hideg motornál magasabban van a limit; a hideg motort 1800-2000 alatt nem padlózom.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9007 Dátum: 2009.09.28 20:02:40 »
Ezért (is) kár, hogy nem lehet nullázni azt a q... fedcompot az Avéban  ::) ... Mert így tényleg csak a pillanatnyit tudom figyelni.
iq-ban és az uc-ben sem tudtuk kinullázni. de megoldottuk: :sorcerer: motortető kinyit és 10-es kulcs :)
Elég egy pillanatra levenni a sarut, hogy nullázzon?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9008 Dátum: 2009.09.28 20:05:44 »
Elég egy pillanatra levenni a sarut, hogy nullázzon?
kb5másodperc elég

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9009 Dátum: 2009.09.28 20:06:28 »
Ma délután egy kisebb utcán 4 autóból álló sor haladt, én voltam a harmadik, előttem egy Passat, mögöttem egy Bravo. Ez utóbbi folyamatosan átcikázott a szembe sávba, de csak nem előzött, csak túráztatta magát. Aztán egy kereszteződésben rájöttem, hogy miért: a Passat előtt rendőrök mentek.

Tegnap meg csúcs volt. Ferihegyin kifelé haladtunk, közepesnél gyengébben telített az út, a belsőben csak egy-két sietősebb autós haladt el, többiek a külsőben. Egyszer feltűnt hátulról egy mk jelzéseit használó kisdobozos rendőr, sietősen (kutyaketrec bent volt hátul), mindenki kihúzódott a szélsőbe, az addig a szélsőben haladók meg hagytak erre helyet a belsőben haladóknak. Egy dévús (azaz sevis) nyugosan ment a belsőben. A rendőr egy darabig ment mögötte, aztán kénytelen volt átmenni a szembesávba, hogy megelőzze  :censored: Nem kell ahhoz autópálya, hogy valaki ne tudja alkalmazni a jobbratartást. Még akkor sem vette észre magát, amikor a rendőr visszatért elé a sávba  :hmmmm:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9010 Dátum: 2009.09.28 20:38:49 »
...a Passat előtt rendőrök mentek.

Hasonló volt ma az M3 bevezetőn, mindenki konstans, óra szerint 70re beállva, nézem mi a szösz van, erre előbújik elől egy Octávia r.autó. :cry:

Szépen körbeautóztam mindenkit aztán go el, rendőrök halál lazán beszélgettek egymással, nem értem miért kell befosni és a megengedett -20%-ra beállni...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9011 Dátum: 2009.09.28 20:50:21 »
Hasonló volt ma az M3 bevezetőn, mindenki konstans, óra szerint 70re beállva, nézem mi a szösz van, erre előbújik elől egy Octávia r.autó. :cry:

Szépen körbeautóztam mindenkit aztán go el, rendőrök halál lazán beszélgettek egymással, nem értem miért kell befosni és a megengedett -20%-ra beállni...
Ja, ez egy full idióta reakció. Minap is, megyek föl BP-re az M6-oson az Avéval; 150; utolérek egy falkányi autót, akik mind jóval lassabbak, olyan 110 körül mennek  :ph34r: ... Elhagyom őket: látom ám, hogy rendőrautó a láthatáron  ::) ... A jobb sávban halad. 150-ről visszavettem 135-re (óra szerinti sebességekről beszélek), így lassan utolértem a rendőrt (olyan 120 körül mehetett), és elhaladtam mellette. Értelemszerűen nem volt ebből a világon semmi gond. Megvártam, míg ezzel a tempóval eltávolodok tőle, aztán visszaálltam 150-re. A sok gügye meg szvsz BP-ig maradt mögötte  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9012 Dátum: 2009.09.28 21:37:06 »
Itt a sebességgel nem volt gond, haladtunk a rendőrök mögött 60-nal.  :yes:
Ha elől nem ők mennek, a ficsúr tuti elhúz 80-90-nel. És ez egy elég szűk utca volt.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9013 Dátum: 2009.09.28 23:24:46 »
Ettől függetlenül, a motor kímélése szempontjából azt jól teszed, hogy 1200-nál nem nyomsz padlót; a csapágyak terhelése és az olajnyomás miatt. Én valahol 1500-1600 környékén szoktam meghúzni a határt; persze ez függ attól is, hogy mennyi ideig kell padlót nyomnom. Az 1500-1600-as limitet a tartós padlóra -pl. hosszabb emelkedő- kell érteni. És hideg motornál magasabban van a limit; a hideg motort 1800-2000 alatt nem padlózom.
Én nagyon ritkán padlózom, általában valamilyen előzési manőver miatt, pl. autópályán utolérek egy lassabb járművet, miközben látom, hogy mögöttem gyorsabb autó jön, van hogy megéri inkább gyorsítani, mint fékezni és kivárni a soromat.
music     

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #9014 Dátum: 2009.09.29 09:56:57 »
A menjünk lassan dologhoz csak annyit, hogy külterületen ahol 90 a megengedett egyszerűen nem merek/mernék 85-90-nél lassabban menni, egyrészt mert nincs rá okom, másrészt meg tényleg minek tartsak fel mást.
(meg aztán szépen nézne ki, ha a nagy fehér trolival 60-al poroszkálnék nyílegyenes országúton)

A fogyasztási versenyt is úgy csinálnám, hogy előtte végigmennék normál tempó körüli sebességgel (mondjuk lakottban 45, kívűl 85) és az lenne a max idő ami alatt teljesíteni kéne a távot. Minden plusz perc 0.1l/100km bünti.
Mert így eléggé mókás. (lassan tolni fogjátok, hogy még jobb legyen a fogyi)

Szerintem...