Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873936 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8790 Dátum: 2009.09.01 10:24:16 »
Azért nem lehet sokat nyerni sztem, mert az ember előbb-utóbb úgyis utolér valami sort, ahol elvész az időnyereség  egy része, ezért mondom, akkor van értelme hajtani, ha nincs forgalom, vagy pedig autópályán. Megjegyzem, pár napja egy osztrák pályán vagy 40 percet araszoltunk több km-es dugóban, anno Szlovéniában is, tehát még ott sem mindig van értelme döngetni ;)

Az tény hogy kell hozzá külsős tényező is, r-go nyomhatod a gázt ha közbe teszem azt áll a sor, de nekem itt az jött le hogy hiába mész gyorsabban, max perceket nyersz, ez így sztem nem állja meg a helyét, gyorsan hajtva, és a szabályokat ezáltal "némileg" ignorálva lehet időbeli előnyt szerezni, ezzel nem azt mondom, hogy egyetértenék ezzel a dologgal :excl:


Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8791 Dátum: 2009.09.01 10:36:40 »

Pályán a nagyobb utazósebesség csak akkor hoz jelentős időnyereséget, ha ezt az idő jelentős részében tartani is tudod. Tehát ha nem akadályoz a forgalom. Ez esetben is "csak" kb. 10 perc mínuszt jelent a 170 a 130-hoz képest pl. egy Siófok-BP távon (tehát stimmel az a különbség, amit Gyöngyi írt!), tehát pályán tényleg csak hosszú távon lehet sok időt spórolni. Ha meg az van, hogy a sűrű forgalom miatt folyton lassítanod kell, akkor nyilván még sokkal kevesebb lesz az időnyereség.

Tavaly mikor jöttünk haza almádiból, sztem leírtam ide is a joyride-ot: végig 90-100 (néha véletlen 110el) szakítottunk a pályán, én már majdnem elaludtam :yawn: meg gondolkoztam hogy átkéredzkedek egy teherautóra, na akkor a másik csapat autója kb.140-et mehetett, jó 25-30perccel érkeztek meg korábban, mondjuk most magam ellen is beszélek mert a városba nem tudom hogy mentek, tehát itt is sok külső tényező is bejátszhatott...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8792 Dátum: 2009.09.01 11:43:35 »
Tavaly mikor jöttünk haza almádiból, sztem leírtam ide is a joyride-ot: végig 90-100 (néha véletlen 110el) szakítottunk a pályán, én már majdnem elaludtam :yawn: meg gondolkoztam hogy átkéredzkedek egy teherautóra, na akkor a másik csapat autója kb.140-et mehetett, jó 25-30perccel érkeztek meg korábban, mondjuk most magam ellen is beszélek mert a városba nem tudom hogy mentek, tehát itt is sok külső tényező is bejátszhatott...
90-100 helyett 140, az kb. húsz perc nyereség ezen a szakaszon - mármint csak az autópályán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8793 Dátum: 2009.09.01 11:49:08 »
90-100 helyett 140, az kb. húsz perc nyereség ezen a szakaszon - mármint csak az autópályán.

 :whistling:

Izé.... Akkor nagyjából oké :innocent:

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8794 Dátum: 2009.09.01 11:55:50 »
Országúton szerintem nagyon sokat számít a helyismeret és a rutin. Nem mindegy, hogy már előre tudod, hogy a kanyar után jön egy akkora egyenes szakasz, amin biztonsággal meg lehet valakit előzni és így előre rá tudsz készülni. A helyismeret hiánya növeli a stresszt és a fogyasztást is. Ez sötétben hatványozottan igaz.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8795 Dátum: 2009.09.01 12:15:02 »
És erre (is) nagyon jó a navi  :otlet:, amikor látod előre a vonalvezetést, hol lesznek települések. Ezt a plusz információt nagyon szeretem benne.  :hug:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8796 Dátum: 2009.09.01 12:19:20 »
Azért nem lehet sokat nyerni sztem, mert az ember előbb-utóbb úgyis utolér valami sort, ahol elvész az időnyereség  egy része, ezért mondom, akkor van értelme hajtani, ha nincs forgalom, vagy pedig autópályán. Megjegyzem, pár napja egy osztrák pályán vagy 40 percet araszoltunk több km-es dugóban, anno Szlovéniában is, tehát még ott sem mindig van értelme döngetni ;)

Az tény hogy kell hozzá külsős tényező is, r-go nyomhatod a gázt ha közbe teszem azt áll a sor, de nekem itt az jött le hogy hiába mész gyorsabban, max perceket nyersz, ez így sztem nem állja meg a helyét, gyorsan hajtva, és a szabályokat ezáltal "némileg" ignorálva lehet időbeli előnyt szerezni, ezzel nem azt mondom, hogy egyetértenék ezzel a dologgal :excl:



Persze hogy van időnyereség, kérdés hogy mennyi, és hogy van-e értelme, megéri-e? Sztem nem áll arányban a kockázattal, fogyinövekedéssel stb. A pályán igen, ott lehet döngetni, és lehet sokat nyerni(ha nincs dugó) mondjuk egy országúthoz képest, vagy ha 140-150-nel dönget az ember 110 helyett, sztem már ott is lehet komolyabb időt spórolni. De sima országúton, ahol mondjuk azért van forgalom, meg kanyarog is, ott értelmetlen békaugrásszerűen előzgetni. Ha nem nagyon van forgalom, és 70-nel megy ez előtted levő, te meg 100-110-el, akkor lehet értelme esetleg.
De én már kitapasztaltam, hogy hiába nyomom mint a barom, 120-130-cal is, mindig belefutok valami sorba, amit már neccesebb megelőzni, nem tudok egyből megelőzni, és ott már el is bukik az időnyereség. Persze akinek nagyteljesítményű kocsija van, és előzőbajnok, bevállal kockázatosabb előzéseket, esetleg egyedül is ül, az esetleg tud érdemleges időt nyerni, de sztem ő sem sokat.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8797 Dátum: 2009.09.01 12:23:59 »
Hát nekem ez elég sci-fi kategória. Balcsiról hazafele tavaszi talin lapát 160-nal ment haza a pályán, én 130-ról indultam, de a végén már 90-nel slattyogtam a külsőben. Írtuk is a topciban, asszem nem ért haza 10 perccel sem előbb - talán 8 perccel.

Ne hagyd ki a számításból, hogy autópályán -Siófoktól kb 80km-et mentél 130-al, ő meg ugyanennyit 160-al- ahol tudott, ha ez sima országút, akkor 80-al menve nem előződ meg a 78-al menőt, csorogsz  mögötte sokáig, 110-el meg elsuhansz mellette, és néha belecsúszol a 120-ba is. - ott sokkal többet lehet nyerni a kicsit nagyobb tempóval.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8798 Dátum: 2009.09.01 12:27:20 »
És erre (is) nagyon jó a navi  :otlet:, amikor látod előre a vonalvezetést, hol lesznek települések. Ezt a plusz információt nagyon szeretem benne.  :hug:

Már kezdtem hegyezni a virtuális tollat, hogy leírjam, de már +előztél.  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8799 Dátum: 2009.09.01 12:46:50 »
És erre (is) nagyon jó a navi  :otlet:, amikor látod előre a vonalvezetést, hol lesznek települések. Ezt a plusz információt nagyon szeretem benne.  :hug:
Ja, de azt nem mutatja, hogy a kanyarban jönnek-e szembe ;-)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8800 Dátum: 2009.09.01 12:51:12 »
És erre (is) nagyon jó a navi  :otlet:, amikor látod előre a vonalvezetést, hol lesznek települések. Ezt a plusz információt nagyon szeretem benne.  :hug:
Ja, de azt nem mutatja, hogy a kanyarban jönnek-e szembe ;-)
No nem is arra való, hanem arra, hogyha ismeretlen helyen méssz, netán éjszaka, jó előre tudd, hogy merre kanyarodik az út, mert vannak olyan dombos helyek, ahol nem látni, hogy merre megy tovább az út, csakha már a kanyarban vagy. Vagyis sokkal nagyon sebességgel tudod abszolválni az ismeretlen kanyart.   Éjszaka kimondottan előnyös teljesen ismeretlen terepen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8801 Dátum: 2009.09.01 15:35:39 »
Valamit segít a navi, de az út ismerete egy más kategória. Egyébként - ahogy többen is írták - a legtöbbet a lakott településeken lehet nyerni/veszteni. Ugyanis nem az a lényeg, hogy ha 50 helyett 70-nel mész, akkor 20 km/h a különbség, hanem hogy ez 40%-os eltérés. Tehát messze nem ugyanaz, mintha autópályán 130 helyett 150-nel mennél, a helyes arányszám ebben az esetben 130:182 lenne, avagy lakott területen kívül 90:126.
Egyébként szerencse is kell a dologhoz. Ma pl. nagyon türelmetlenül - értsd ahogy akarod... - megelőztem egy Corsát, így elértem még egy lámpának a végét. A fordítottját sokkal többször tapasztalom meg, amikor én vagyok a Corsa szerepében, és hiába nyomja a másik, ahogy a csövön kifér, nem jut nálam messzebbre, csak az idegességben  [rohog] [rohog] [rohog]
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8802 Dátum: 2009.09.01 15:43:10 »
Jól mondod, előre látni a navi kijelzőjén az út vonalvezetését egészen más dolog, mint valóban ismerni az adott útszakaszt: tudni, hogy melyik kanyart mennyivel lehet bevenni, hol vannak a belátható (előzésre alkalmas) részek, milyen az útburkolat, hol vannak bukkanók stb... Ez más kategória.

Ezzel együtt, a navi, főleg éjjel, biztos hogy segít az ismeretlen szakaszokon; de azért messze nem olyan, mintha tudnád kívülről az utat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8803 Dátum: 2009.09.01 15:49:29 »
És naná, hogy számít a százalékos tempókülönbség. 100 kilométer 50 kmh-val ugye 120 perc; 75 kmh-val (kb.) 80 perc; 100 kmh-val 60 perc. Szóval valóban nagyon sokat számít az országúti szakaszokon, hogy mondjuk 50 helyett 70-el mész-e a falvakban. Megfigyeltem, hogy ha folyamatos 80-90-el megyek le Balatonra (lakott területen belül & kívül egyaránt), akkor kb. ugyanannyi idő alatt érek le, mint ha lakott területen kívül 100-110-el, de azon belül csak 50-el mennék.

Persze, amióta bevezették a közig bírságokat, eléggé leszoktam az ilyen 80-90-es haladásról faluban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8804 Dátum: 2009.09.01 15:59:40 »
Nem ismerem az adott útszakaszt, de elég ritka az olyan falu, ahol én nyugodt szívvel mernék 80-90-nel menni. Ahhoz nagyon széles utca - nem(csak) úttest, utca! - kell, lehetőleg kanyarok, parkoló autók, fák nélkül, kétoldali járdával.
music