Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873922 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8775 Dátum: 2009.09.01 08:28:57 »
Persze van úgy, hogy sietni kell, de akkor autópálya :) Ilyen alacsonyabbrendű kanyargós utakon egyszerűen nincs értelme nyomni, mert úgyis utolérsz egy sort. Én ilyenkor lejtőn lefelé élvezem ki a "száguldást", amikor 0-t fogyaszt  ;)
A magyar autópálya-hálózat ugye kicsit hézagos ;) ... És hogy nincs értelme nyomni az országúton? Egy Pécs-Fonyód viszonylatban, ami csak 120 km, simán csinálok neked szűk fél óra eltérést (1:20 vs. 1:45), amin azért adott esetben elég sok múlhat. És remélem, nem zúdul a nyakamba a népharag, de meggyőződésem, hogy ilyenkor tanul helyzetfelismerést, gyors reakciót, autó-kezelést stb. az ember.

Ha x időre oda kell érni, akkor elindulok időben(és esetleg nem állok meg útközben, vagy gyorsan intézem el a dolgom..) ;) Ha meg közbejön valami, akkor vis mayor, sorry, baleset volt, elterelés stb, ezért nem értem oda időben.. ;) De most ezért elkezdeni állatkodni sztem nincs értelme. Mert egyszer ráfizethet az ember, ha Fittpaldit játszik az országúton..

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8776 Dátum: 2009.09.01 08:35:42 »
Többen írtak már erre ellenpéldát: lekésed a repülőt, és nem tudsz elindulni az utasokkal időben és/vagy baleset van időközben.  :szemez:
Egyszerűen van, hogy tolni kell (bár nálam hál istennek elképesztően ritka az ilyen).
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8777 Dátum: 2009.09.01 08:44:56 »
Többen írtak már erre ellenpéldát: lekésed a repülőt, és nem tudsz elindulni az utasokkal időben és/vagy baleset van időközben.  :szemez:
Egyszerűen van, hogy tolni kell (bár nálam hál istennek elképesztően ritka az ilyen).

Mondom hogy nincs értelme. Fél órát mivel ellensúlyozol? Ahhoz elképesztően száguldani kell sztem, komoly sebességkülönbség kell, ami már mindenféle hátrányokkal társul(fogyi, balesetveszély, trafi..), 10-15 perc meg nem a világ, és annyi ráhagyással el lehet indulni időben(megjegyzem, fél órával is..)
Persze, tőlem száguldhattok, a ti dolgotok. CSak ne engem találjatok el útközben ;)
Én ha sietek, akkor autópályán megyek, és ott nyomom neki(de ott sem ész nélkül azért), ha meg nincs autópálya abban az irányban, akkor belátom, hogy több idő kell, és elindulok úgy időben(ha x időre kell odaérni valahova), hogy ha esetleg közbe jön valami, még akkor se késsek el nagyon. De egy fél-1 órás dugóban tötymörgést semmivel ki nem ellensúlyozol, mert ahhoz sztem már elképesztően kell száguldani, hogy azt behozd..
Szóval amit előadtok, az csak önigazolás az értelmetlen száguldozáshoz  ;) Nekem is volt ilyen időszakom, de már kinőttem belőle :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8778 Dátum: 2009.09.01 08:52:02 »
Nem is fél-egy óra különbségről beszéltünk, ezt tényleg lehetetlen lenne összehozni, ennyivel előbb odaérni valahova. Ehhez túl kicsi az országunk.  :D
De néha mégis számít, ha még pont ezt megelőzöm és nem tötymörgök mögötte 10 km-t a következő előzési lehetőségig, stb.
Mondom én, aki szintén kinőtt ebből, ráadásul a repülőhöz a kötelező 2 óra helyett full parából 3.5 órával előbb kiment.  :lol: Én leginkább az első 3-4 évben voltam ön- és közveszélyes.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8779 Dátum: 2009.09.01 08:52:55 »
Bizony van, hogy menni kell, mert sok múlik rajta. És nem, nem mindig tud időben elindulni az ember. Példát lehetne mondani nagyon sokat. Szó sincs itt önigazolásról - egyszerűen néha így hozza az élet. És nincs is értelme ezt jobban ragozni (meg le is ragoztuk már, csak ugye akkor még Kisfiatal nem volt itt).

Kisfiatal: az meg magától értetődő dolog, hogy ha az érkezés időpontjának nincs jelentősége, akkor az ember szabadon dönthet, hogy milyen tempót/stílust (és cserébe milyen fogyasztást) vállal be. Nyaralás közben én is szeretek nyugisan gurulászni  :) ... Ami nagyon fontos: hogy az ember ne hajtson relatíve, azaz az épp aktuális körülményekhez képest gyorsan; és persze azt sem vitatja senki, hogy a gyorsabb tempó automatikusan nagyobb kockázatot jelent.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 08:55:31 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8780 Dátum: 2009.09.01 09:01:40 »
Bizony van, hogy menni kell, mert sok múlik rajta. És nem, nem mindig tud időben elindulni az ember. Példát lehetne mondani nagyon sokat. Szó sincs itt önigazolásról - egyszerűen néha így hozza az élet. És nincs is értelme ezt jobban ragozni (meg le is ragoztuk már, csak ugye akkor még Kisfiatal nem volt itt).

Kisfiatal: az meg magától értetődő dolog, hogy ha az érkezés időpontjának nincs jelentősége, akkor az ember szabadon dönthet, hogy milyen tempót/stílust (és cserébe milyen fogyasztást) vállal be. Nyaralás közben én is szeretek nyugisan gurulászni  :) ... Ami nagyon fontos: hogy az ember ne hajtson relatíve, azaz az épp aktuális körülményekhez képest gyorsan; és persze azt sem vitatja senki, hogy a gyorsabb tempó automatikusan nagyobb kockázatot jelent.

Jó, hát ne ragozzuk, mindenki úgy hajt ahogy akar. NEkem fontosabb a fogyi, meg a biztonság, így nem kezdek el állatkodni  :) Ja, mégvalami: ha kicsi a forgalom, akkor értelemszerűen jobban lehet nyomni, akkor én is nyomom talán. De ha sűrű a forgalom, egy akár relatíve egyenes szakaszon is, már ott sincs értelme békaugrásszerűen előzgetni, de egy kanyargósabb hegyi úton meg végképp nem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8781 Dátum: 2009.09.01 09:02:19 »
Nem is fél-egy óra különbségről beszéltünk, ezt tényleg lehetetlen lenne összehozni, ennyivel előbb odaérni valahova. Ehhez túl kicsi az országunk.  :D
Pécs-BP viszonylatban simán csinálok neked egy óra különbséget, és ez csak 200 km  :szemez: ... Nagyobb távon (pl. 400 km, és ugye ennyi simán lehet országon belül) már aránylag kicsi tempókülönbség is elég ahhoz, hogy egy órányi különbség jöjjön ki.

Pécs-Fonyód (120 km) menetidők: KRESZ-tempóban 1:45-1:50; sietősen, de nem nagyon rohanva (lakott területen 70, azon kívül 120) 1:25-1:30; "ami kifér a csövön" stílusban (mármint amit nekem ez jelent, és amilyen autókkal én szoktam menni): 1:10.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8782 Dátum: 2009.09.01 09:05:06 »
Hát nekem ez elég sci-fi kategória. Balcsiról hazafele tavaszi talin lapát 160-nal ment haza a pályán, én 130-ról indultam, de a végén már 90-nel slattyogtam a külsőben. Írtuk is a topciban, asszem nem ért haza 10 perccel sem előbb - talán 8 perccel.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8783 Dátum: 2009.09.01 09:05:06 »
...nem kezdek el állatkodni  :) ...
Azt én sem szoktam; olyankor sem, amikor sietek. Életemben szerencsére csak nagyon kevés (egy kézen megszámolható) olyan alkalom volt, amikor annyira kellett rohannom, hogy valóban kockázatos manővereket is bevállaltam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8784 Dátum: 2009.09.01 09:08:17 »
Hát nekem ez elég sci-fi kategória. Balcsiról hazafele tavaszi talin lapát 160-nal ment haza a pályán, én 130-ról indultam, de a végén már 90-nel slattyogtam a külsőben. Írtuk is a topciban, asszem nem ért haza 10 perccel sem előbb - talán 8 perccel.
Én ezt az utat évente 50-szer biztosan megteszem, úgyhogy elhiheted, hogy kitapasztaltam a menetidőket  :yes: ... De kijön sima matekkel is: KRESZ-tempóban az átlagsebességem 65-70 kmh között szokott kijönni; sietős (de nem nagyon rohanós) tempóban 85-90 kmh között.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8785 Dátum: 2009.09.01 09:16:51 »
Hát nekem ez elég sci-fi kategória. Balcsiról hazafele tavaszi talin lapát 160-nal ment haza a pályán, én 130-ról indultam, de a végén már 90-nel slattyogtam a külsőben. Írtuk is a topciban, asszem nem ért haza 10 perccel sem előbb - talán 8 perccel.

Így van :)

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8786 Dátum: 2009.09.01 10:03:09 »
Hát nekem ez elég sci-fi kategória. Balcsiról hazafele tavaszi talin lapát 160-nal ment haza a pályán, én 130-ról indultam, de a végén már 90-nel slattyogtam a külsőben. Írtuk is a topciban, asszem nem ért haza 10 perccel sem előbb - talán 8 perccel.

Ott akkor valami más is volt :hmmmm: olyan nincs hogy az egyik gyorsabban majd sokkal gyorsabban megy, nyamvadt kis 8percet hoz csak :)

Egy pesti 10km-es túrán lehet ilyen 10percet hozni ha állatkodsz', nemhogy egy Balaton távon... ::)
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.01 10:11:46 írta Peti »

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8787 Dátum: 2009.09.01 10:04:51 »
Hát nekem ez elég sci-fi kategória. Balcsiról hazafele tavaszi talin lapát 160-nal ment haza a pályán, én 130-ról indultam, de a végén már 90-nel slattyogtam a külsőben. Írtuk is a topciban, asszem nem ért haza 10 perccel sem előbb - talán 8 perccel.
Jelentős menetidő-különbségeket elsősorban lakott területen belül, ott is a külön korlátozások megszegésével lehet csinálni. Pályán 130 helyett 170 az összességében csak nagyon hosszú távon (> 500km) hoz jelentős időnyereséget. Ellenben falvakon át 100-as tempóval iszonyú sokat lehet nyerni időben.
Aztán ennek a veszélyességi foka már más kérdés.

Amúgy sok éve, még Ladával mentünk Rómába. 16 óra volt a menetidő, ebből másfél óra a Hungária körúton, megint ugyanannyi Rómában, a maradékon már olyan sokat nem is lehet spórolni :-)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8788 Dátum: 2009.09.01 10:14:19 »
Hát nekem ez elég sci-fi kategória. Balcsiról hazafele tavaszi talin lapát 160-nal ment haza a pályán, én 130-ról indultam, de a végén már 90-nel slattyogtam a külsőben. Írtuk is a topciban, asszem nem ért haza 10 perccel sem előbb - talán 8 perccel.

Ott akkor valami más is volt :hmmmm: olyan nincs hogy az egyik gyorsabban majd sokkal gyorsabban megy, nyamvadt kis 8percet hoz csak :)

Egy pesti 10km-es túrán lehet ilyen 10percet hozni ha állatkodsz', nemhogy egy Balaton távon... ::)

Azért nem lehet sokat nyerni sztem, mert az ember előbb-utóbb úgyis utolér valami sort, ahol elvész az időnyereség  egy része, ezért mondom, akkor van értelme hajtani, ha nincs forgalom, vagy pedig autópályán. Megjegyzem, pár napja egy osztrák pályán vagy 40 percet araszoltunk több km-es dugóban, anno Szlovéniában is, tehát még ott sem mindig van értelme döngetni ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8789 Dátum: 2009.09.01 10:21:28 »
Jelentős menetidő-különbségeket elsősorban lakott területen belül, ott is a külön korlátozások megszegésével lehet csinálni. Pályán 130 helyett 170 az összességében csak nagyon hosszú távon (> 500km) hoz jelentős időnyereséget. Ellenben falvakon át 100-as tempóval iszonyú sokat lehet nyerni időben.
Aztán ennek a veszélyességi foka már más kérdés.
Ez így van.

Pályán a nagyobb utazósebesség csak akkor hoz jelentős időnyereséget, ha ezt az idő jelentős részében tartani is tudod. Tehát ha nem akadályoz a forgalom. Ez esetben is "csak" kb. 10 perc mínuszt jelent a 170 a 130-hoz képest pl. egy Siófok-BP távon (tehát stimmel az a különbség, amit Gyöngyi írt!), tehát pályán tényleg csak hosszú távon lehet sok időt spórolni. Ha meg az van, hogy a sűrű forgalom miatt folyton lassítanod kell, akkor nyilván még sokkal kevesebb lesz az időnyereség.

Országúti utazás során meg valóban nagyon sokat számít, hogy pl. falvakban csak 70-re lassítasz-e le, vagy 50-re.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )