Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2877362 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8715 Dátum: 2009.08.21 23:07:58 »
Gyerekek, lehet itt számítgatni, de ez a szabály szerintem úgy kábé legalább 5-6 kmh sebességkülönbség alatt lehetetlenné teszi a szabályos előzést. 3.6 kmh különbségnél (1 m/s) csak az 32 mp-ig tart, amíg egy 16 m-es kamion mellett elhalad a másik. És akkor még a kisorolás és a visszasorolás nincs sehol. És ez a kettő együtt tutira tovább tart, mint 13 mp.

Akinek gyakran volt már "szerencséje" ilyesmit megfigyelni hátulról, az előtt kb. lepereg a film, hogy amikor kicsi közöttük a tempókülönbség, akkor perceken át (2-3 is simán lehet) előzik egymást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8716 Dátum: 2009.08.21 23:09:39 »
Na jó, de ha pont 16 méter(nyi  különbsége)t megy a belső sávban, akkor szépen legyalulja a másikat. Te se 4,5 méter(nyi különbsége)t mész belül, amikor előzöl...
Nana, persze. Realisan kell az 5 km/h kulonbseg a ket kamion kozott, ekkor 45 mp alatt mar  ~61 meter az utkulonbseg, ennyinek elegnek kell lenni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8717 Dátum: 2009.08.21 23:12:12 »
Persze hogy így, csak ha ezt nem teszik a kellő számban és szigorral, nem lesz visszatartó erő.
Ami a szigort illeti, ezzel kapcsolatosan én nem féltem a német autópálya-rendőrséget  :whistling: ... A kellő szám? Az áthaladó kamionforgalomhoz képest nyilván nagyon kis számú járőrautó áll rendelkezésükre. De az ilyesminek elterjed a híre. Jurijt megbaxxák 80 eurora, mert három percen át előzte Bélát... Elmeséli este a parkolóban 12 kollégának, ők másnap már meggondolják háromszor is, mielőtt belevágnának valami hasonlóba. És így tovább  :yes: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8718 Dátum: 2009.08.21 23:14:05 »
A több diesel sztem nem érdekli. (akkor inkább 80-el menne mint vmax-al)
Gondolod, hogy nem érdekli? Dehogynem. A főnöke nagyon jól tudja, kb. mi a reális fogyasztás - és számon is kéri rajta.

De a fontosabb dolog tényleg a menetidő. Az nekik az Alfa és az Omega.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8719 Dátum: 2009.08.21 23:21:17 »
Ja, és hogy miért előznek 3 kmh sebességkülönbség esetén? Hát... Talán mert (figyelembe véve a kamionok jellemző átlagsebességét autópályán) ekkora sebességkülönbségen annyi múlik, hogy egy egyhónapos túra végén hazaér-e BP-re, vagy valahol Regensburg környékén tölti az éjszakát...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8720 Dátum: 2009.08.21 23:23:15 »
Tudom én, hogy ez az oka  ::) ... Csak néha tényleg extrém módon művelik. Nagybátyámék Lingen és Nordhorn között laknak (Niedersachsen), ott az országutakon nagyon sok a marha hosszú, egyenes, belátható szakasz. És van, hogy töküres az egész út szemben, és MÉGSEM előznek az emberek - vonatoznak inkább a kamion mögött  :wacko: ... És nem páran csinálják ezt, hanem a többség  :helpsmilie: ... Ami pedig a legrosszabb az egészben: ha neked eldurran erre az agyad (az enyém el szokott), és nekiállsz "Kolonnenspringer" módjára, hármasával-négyesével megelőzgetni a konvojba verődött személyautókat, akkor persze aki elé épp visszasorolsz, az ki van akadva, jár a szája, mutogat, urambocsá még villog és dudál is  :ph34r: ... Hát könyörgöm, ilyenkor nem fordul meg a fejében, hogy talán mégis ő a béna  ::) ?

Azt hittem Gelsenkirchen-ben, na mindegy. Ezt tényleg eltudom képzelni, ez igy van. Abbol is adodik, hogy minél északabbra mész annál nyugisabbak az emberek, az ott már nem München, Stuttgart, Frankfurt, usw. Látod, ez is egy különbség, a Norddeutscher és a külföldi között, az ö szemükben nem ök a bénák, hanem te vagy az agressziv külföldi. Tja, ehhez hozzá kell szokni. Btw. ott nagyon sokszor szoktak az országuton kontrollálni, mivel a Niederlande nincs messze. (érted?)
Viszont az A31-et nagyon szeretem, Bottrop-Emden padlo. (ca. 250 Km és nincs limit  :clap:)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8721 Dátum: 2009.08.21 23:32:13 »
Ja, és hogy miért előznek 3 kmh sebességkülönbség esetén? Hát... Talán mert (figyelembe véve a kamionok jellemző átlagsebességét autópályán) ekkora sebességkülönbségen annyi múlik, hogy egy egyhónapos túra végén hazaér-e BP-re, vagy valahol Regensburg környékén tölti az éjszakát...

3km/h esetén még érthető is, de 1km/h esetén is nekikezd, aztán ahogy kijön a szélárnyékból a különbség már csak 0,5km/h aztán jön egy kis emelkedő és szépen visszasorol mögé. - aztán a lejtőn megint nekilódul. 5-6km távolságon sikerül is megoldani az előzést ( kb 3,5 perc )
Arról az apróságról nem is beszélve, hogy az M5-ön a régi és új M0 között minden nap okoznak balesetet, mert elfelejtik használni a tükröt, vagy épp újságot olvas / ebédet főz az odafigyelés helyett.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.21 23:35:22 írta Tamás69 »
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8722 Dátum: 2009.08.21 23:32:15 »
Azt hittem Gelsenkirchen-ben, na mindegy. Ezt tényleg eltudom képzelni, ez igy van. Abbol is adodik, hogy minél északabbra mész annál nyugisabbak az emberek, az ott már nem München, Stuttgart, Frankfurt, usw. Látod, ez is egy különbség, a Norddeutscher és a külföldi között, az ö szemükben nem ök a bénák, hanem te vagy az agressziv külföldi. Tja, ehhez hozzá kell szokni. Btw. ott nagyon sokszor szoktak az országuton kontrollálni, mivel a Niederlande nincs messze. (érted?)
Viszont az A31-et nagyon szeretem, Bottrop-Emden padlo. (ca. 250 Km és nincs limit  :clap:)
-GE-ben az unokatesóm lakik.
-Ja, tudom, hogy ha ilyet csinálok, még ők néznek engem gyökér veszélyes kelet-európainak  ::) ... Tudod, mit? Lexarom  :whistling: ... Amúgy jó fejek az ottani népek, jobban csípem őket, mint pl. a bajorokat.
-Az említett kontroll engem nem érint, nem élek ilyesmivel  :) ...
-A31 tényleg szuper, én is nagyon szeretem, ott aztán nincs Stau  :yes: ... Amióta végre teljesen kiépült, a pálya ott van 1.5 km-re nagybátyáméktól  :) ... 2003 nyarán a már kvázi kész, de még át nem adott pályán biciklizgettünk  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8723 Dátum: 2009.08.21 23:44:10 »
Ami a szigort illeti, ezzel kapcsolatosan én nem féltem a német autópálya-rendőrséget  :whistling: ... A kellő szám? Az áthaladó kamionforgalomhoz képest nyilván nagyon kis számú járőrautó áll rendelkezésükre. De az ilyesminek elterjed a híre. Jurijt megbaxxák 80 eurora, mert három percen át előzte Bélát... Elmeséli este a parkolóban 12 kollégának, ők másnap már meggondolják háromszor is, mielőtt belevágnának valami hasonlóba. És így tovább  :yes: ...

Ja, de nem csak a teherautosok félnek ezektöl, mindenki. Nap mint nap látod a különbözö müsorokat erröl a tv-ben, egy idö után már csak hátul a szemed mert már mindenkiben a videos civileket látod. Már motoros verzio is van, azok meg legföképpen a motorosokra vannak rászállva. Ha elkapnak megnézetik veled a videot (ha nem akarod annál rosszabb majd a büntetés mivel bünbánatot nem érzö vagy) és közlik hogy milyen büntetésre számithatsz, néha közlik hogy igen ez egy honap jogositvány leadás. Na, ettöl retteg a nép nagyon, ez mindenkinek egy rémálom. Sztem ebböl kellene több Mo.-ra is.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8724 Dátum: 2009.08.21 23:47:12 »
Hogy nem mernek elözni? Nagyon egyszerü, azok akik nem mernek elözni azok többségben csak az Autobahn-on közlekednek, vagy ahol nincs sok ellenközlekedés. Országuton ugy se sokat járok, azt meg kibirom, gyorsan lehet máshol menni. Bevallom, én is csak a nagyon tiszta szituacioban merek elözgetni, inkább megyek a bénák mögött mint valami risikoba belemenni, sztem többen igy látják.
Tudom én, hogy ez az oka  ::) ... Csak néha tényleg extrém módon művelik. Nagybátyámék Lingen és Nordhorn között laknak (Niedersachsen), ott az országutakon nagyon sok a marha hosszú, egyenes, belátható szakasz. És van, hogy töküres az egész út szemben, és MÉGSEM előznek az emberek - vonatoznak inkább a kamion mögött  :wacko: ... És nem páran csinálják ezt, hanem a többség  :helpsmilie: ... Ami pedig a legrosszabb az egészben: ha neked eldurran erre az agyad (az enyém el szokott), és nekiállsz "Kolonnenspringer" módjára, hármasával-négyesével megelőzgetni a konvojba verődött személyautókat, akkor persze aki elé épp visszasorolsz, az ki van akadva, jár a szája, mutogat, urambocsá még villog és dudál is  :ph34r: ... Hát könyörgöm, ilyenkor nem fordul meg a fejében, hogy talán mégis ő a béna  ::) ?

Itthon is művelik rendszeresen. Teherautó megy 75-el, beállnak mögé, és gurulnak, de annyira rátapadva, hogy nem lehet elé sem beférni, de ő sem lát ki a teher mögül; aztán amikor a harmadik tiszta helyzetet is kihagyják, elhúzok mellette ( Iszonyatos gyorsulásra képes a Hilux, ha 500kg -ot beleteszek, meg húzok egy 1T val megrakott futót :D)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8725 Dátum: 2009.08.22 00:03:48 »
Ja, de nem csak a teherautosok félnek ezektöl, mindenki. Nap mint nap látod a különbözö müsorokat erröl a tv-ben, egy idö után már csak hátul a szemed mert már mindenkiben a videos civileket látod. Már motoros verzio is van, azok meg legföképpen a motorosokra vannak rászállva. Ha elkapnak megnézetik veled a videot (ha nem akarod annál rosszabb majd a büntetés mivel bünbánatot nem érzö vagy) és közlik hogy milyen büntetésre számithatsz, néha közlik hogy igen ez egy honap jogositvány leadás. Na, ettöl retteg a nép nagyon, ez mindenkinek egy rémálom. Sztem ebböl kellene több Mo.-ra is.
Ebben egyetértek. Le kéne vadászni a sok rárepülős-villogtatóst, a belső-középső sávba 105-el beragadókat, a jobbról előzőket, az indexet sosem használókat, a pszichopata kamionosokat  :censored: ... Szóval, lenne kit.

De nem... Nálunk csak a sebességmérés megy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8726 Dátum: 2009.08.22 09:00:12 »
Egy tényezőt szerintem többen figyelmen kívül hagytatok. A német pályákon nappal irtózatos mennyiségű kamion jár. Egy-két évvel ezelőtt kisautóval voltam ott, belső sávban 120 körüli tempóval előztem kamiont. Mögöttem már hosszú sor, de (számoltam) 52 kamiont előztem meg, mire volt kettő közt annyi hely, hogy ki tudjak sorolni a külsőbe.
OK, ez az A8 volt, azért nem mindenhol ilyen durva a helyzet, de A5, A3 azért elég hasonló.
És itt, ha valaki 90-nel megy, azt gyakorlatilag folyamatosan előzik, mindig előzi egy másik kamion, nem teheti meg, hogy az előzés idejére lelassít, mert akkor órákon át lassan kéne mennie.
Nem véletlen, hogy a kétsávos pályákon nagyon gyakori napközben, hogy a belső is 100-120 körül csorog csak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8727 Dátum: 2009.08.22 13:10:57 »
Ez így van, ahogy írod. Néhány fő "ütőéren" tényleg őrületes kamionforgalom van hétköznapokon. De mit szeretnél ezzel mondani?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8728 Dátum: 2009.08.22 13:28:41 »
Ez így van, ahogy írod. Néhány fő "ütőéren" tényleg őrületes kamionforgalom van hétköznapokon. De mit szeretnél ezzel mondani?
Csak azt, hogy a megelőzött kamion nem lassíthat le az előzés idejére (ezzel segítve az előzést), mert akkor gyakorlatilag végig lassan kéne mennie, és sosem érne a céljához.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8729 Dátum: 2009.08.22 13:32:54 »
Én is említettem ezt az aspektust, de azért ez a megfogalmazás így túlzás  ;) ... Mondjuk, a másik elkezdi előzni, 3 kmh különbséggel. Ha ekkor ő is lassít szintén 3 kmh-t, sokkal hamarabb befejeződik a manőver. De tény, hogy ezt nagyon kevesen teszik meg - és minél sűrűbb a forgalom, annál kevesebben. Mert mondjuk ennek pl. lehet az is a vége, hogy mikor lelassít, kielőz mögüle a következő is  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )