Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2877405 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8670 Dátum: 2009.08.21 19:36:10 »
Nem röhejesnek találtam, hanem kárörvendtem egy kicsit. Úgy látszik, ha zsebre megy, akkor mégsem annyira fontos a megengedettnél gyorsabban menni.
Húúú, most erre tudtam volna írni rondákat  :devil: :whistling: ;) ... De inkább nem teszem :innocent:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8671 Dátum: 2009.08.21 20:27:33 »
Olvastam pár érdekességet az AB-ben, idevágó dolgokról...

1. Készült egy reprezentatív felmérés arról, hogy ki milyen tempót tart jellemzően az autópályán, ha nincs korlátozás. Németekről van szó, ugye. 110 alatti tempó: 2 %; 110 és 130 közötti tempó: 24 %; 130 és 150 közötti tempó: 36 %; 150 és 170 közötti tempó: 17 %; 170 fölötti tempó: 8 %. A többiek nem tudtak egy határozott sebességtartományt választani. (A dolog megerősítette azt a véleményemet, hogy nappal, száraz úton 150 kéne legyen a személyautók limitje, autópályán.)

2. Precedens-értékű bírósági ítélet született arról, hogy kétsávos autópályán maximum mennyi időt tölthet a belső sávban, előzés közben egy kamion. A limit: 45 másodperc. Efölött bünti jár a jövőben (80 euro). Hozzá kell tenni, hogy mindez csak akkor érvényes, ha a kamion ezzel feltart másokat - tehát ha közben nem ér mögé egy gyorsabb autó, akkor előzhet lassabban is.

3. Az egész EU-ban be akarják vezetni az általunk tavaly óta már jól ismert objektív felelősséget a közlekedési kihágások esetén  :sorcerer: ! A németeknél jelenleg épp megy ellene a harc, nem akarják elfogadni; de Brüsszel erősen nyomja a témát. Nem utolsó sorban az általános bevezetés azzal is járna, hogy az autótulajdonosok külföldi hatóságok által kiszabott bírságokat is kénytelenek lennének befizetni  :otlet: :ph34r: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8672 Dátum: 2009.08.21 20:38:52 »

3. Az egész EU-ban be akarják vezetni az általunk tavaly óta már jól ismert objektív felelősséget a közlekedési kihágások esetén  :sorcerer: ! A németeknél jelenleg épp megy ellene a harc, nem akarják elfogadni; de Brüsszel erősen nyomja a témát. Nem utolsó sorban az általános bevezetés azzal is járna, hogy az autótulajdonosok külföldi hatóságok által kiszabott bírságokat is kénytelenek lennének befizetni  :otlet: :ph34r: !

Végre nem itt örjöngenének a hazamenő románok, kevesebb lenne a baleset... Minden áldott hétvégén okoznak minimum egyet. Félek közlekedni a megyébe ezek miatt az állatok miatt....
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8673 Dátum: 2009.08.21 20:49:11 »
Végre nem itt örjöngenének a hazamenő románok, kevesebb lenne a baleset... Minden áldott hétvégén okoznak minimum egyet. Félek közlekedni a megyébe ezek miatt az állatok miatt....
Ebben mondjuk teljesen igazad van  :yes: ... Múltkor is csak lestem a 4-esen, hogy miket műveltek  :ph34r:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8674 Dátum: 2009.08.21 20:52:37 »
Sztem a nemet es osztrak is megvadul, ha belep kicsiny hazankba.  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8675 Dátum: 2009.08.21 20:59:51 »
Hát egy részük talán. De olyasmiket, és pláne olyan arányban, mint amiket az átutazó román vendégmunkások művelnek, német és osztrák részéről elég ritkán látni. Vagy annak az autónak is csak a rendszáma német vagy osztrák  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8676 Dátum: 2009.08.21 21:01:14 »
Sztem a nemet es osztrak is megvadul, ha belep kicsiny hazankba.  :wacko:

Mit gondolsz, kit vesznek az osztrák rendörök ki gyorshajtás miatt, Hegyeshalom-Nickelsdorf után? Magyart, osztrákot, vagy németet?  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8677 Dátum: 2009.08.21 21:05:09 »
Asszem, úgy általában elmondható, hogy sokan megvadulnak külföldön. Ennek kivédésére tényleg jó lesz, ha bevezetik ezt az EU-átfogó bírságkiszabást.

Mondjuk, nálam pont fordítva működik általában a dolog - külföldön óvatosabb vagyok, főleg nyugaton.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8678 Dátum: 2009.08.21 21:21:04 »
Nem allok ott minden nap, hogy tudjam. A valasz gondolom magyar, bar gyanitom nem kell ahhoz semmit tenni, csak magyar rendszamot "viselni" hogy kivegyenek a sogorok a sorbol.
Errol jut eszembe! 3 hete mentem haza. Elottem kettovel egy osztrak, talan Puch katonai terepjaro, bene 4 baka. Olyan 20 kilomteren keresztul sikerult 21,3km/h-s atlagtempot diktalniuk. Elozni nem lehetett, mert vagy jottek szembe, vagy elozni tilos volt. Aztan utfelbontas kovetkezett, teljesen eltunt az aszfalt, ezert a terepjaro 2-re lassitott vissza. Siman tarthato lett volna ott is a 30 meg az Aurissal is, de nem baj, meg csak 10 oraja vezettem.  Ezutan a koztunk levo magyar auto megallt, sztem nem birta cernaval tovabb inkabb ivott egy kavet. Lehet nekem is ezt kellett volna. Ekkora mar Grazig ert a sor mogottunk. Eltensdorfnal tolunk 400meterre a jardahoz kozeledett egy kb 100 fos sportolo brigad. Mi meg mindig 20-al szaguldoztunk, de azert mar lassitottunk, hogy at tudjanak menni. Ekkor jott a legjobb resz... atment a csoport es a terepjaro nem indult el! Alltunk, vartunk, Ok hevesen mutogattak egymasnak a Eltensdorf latvanyossagait. Olyan 15 masodperc mulva meg mereszeltem nyomni halvanyan a dudat, de tenyleg csak annyira, hogy meg nem is szolt teljes hangeron a duda, csak epp megnyikkant. Erre a hatul ulo ket kopasz nemzetkozi jeleket mutogatott, az elso ketto meg vizslatta a tukroket es koncentraltak, nehogy 5 fole gyorsitsanak. Csusztatott kuplunggal megtettuk a kovetkezo 1500 metert. Elozni nem lehetett mert vegig szigetek es elzoni tilos. Mogottunk persze mar satrakat kezdtek leverni az emberek.
Azt hihettek, hogy elozni probalok mert mindig arra huzodtak, amerre en. (Mondjuk itt elkezdtem genyozni mert csak viccbol is vonaltol vonalig mentem, hadd dolgozzon Hans, hatha nem volt szervo abban a retekben). Aztan lassan , nagyon lassan, sok sok allas utan mutogatva lefordultak balra. En mosolyogva integetve folytattam utam.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8679 Dátum: 2009.08.21 21:35:02 »
Amikor átmész a volt határon, azt hiszem 40-60-80-as táblák vannak egy darabig, utána 100 és csak pár Km után szabad a 130, van egy gyalogos hid a Shell után azon van egy fa bodé, sztem onnan mérnek mert a következö parkolonál már vár a Gendarmerie. Többször láttam már, hogy  magyar rendsz. autokat szednek ki. Amiket láttam azok persze inkább erösebb autok voltak. Egyszer kárörvendö voltam, mert egy erös magyar rendszámu auto már a kapuknál tolt engem, aztán ahogy két sávos lett az ut nagy gázt adott, eltünt. A következö parkolonál meg már ki is intették.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8680 Dátum: 2009.08.21 21:39:22 »
Nahat ott meg sose lattam merni oket. De jo hogy mondod, koszi  :flowers: Bar a Shell kutnal ugyis mindig megallok, es nem vagyok egy padlogazon gyorsitok tipus, ezert nem nagy veszelyben vagyok. Mondjuk oszinten, mi ertelme van ennek a pettingnek a Shell kut utan? Ott mar nincsenek fel/le hajtok ha jol emlexem.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8681 Dátum: 2009.08.21 21:47:41 »
...mert a következö parkolonál már vár a Gendarmerie....
Gendarmerie 2005 júliusa óta nem létezik Ausztriában. Akkor olvadt bele a Bundespolizeiba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8682 Dátum: 2009.08.21 21:50:10 »
Errol jut eszembe! 3 hete mentem haza. Elottem kettovel egy osztrak, talan Puch katonai terepjaro, bene 4 baka. Olyan 20 kilomteren keresztul sikerult 21,3km/h-s atlagtempot diktalniuk. Elozni nem lehetett, mert vagy jottek szembe, vagy elozni tilos volt....
Irigylem a türelmedet  :) ... Tudod, hol érdekelt volna engem egy ilyen szituban az előzni tilos  :whistling: ... Egy perc ilyen szüttyögés után megelőztem volna őket az első alkalommal, amikor nem jönnek szembe. Telibe tojtam volna rá, hogy miféle táblák meg útburkolati jelek vannak éppen az adott helyen  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8683 Dátum: 2009.08.21 21:52:07 »
Azt, hogy nyiltan mértek még én se láttam, csak gondolom, mert miért várnak tárt karokkal utána? Ès azokat szokták kiszedni akik padloznak a Shell után. Ja, hogy mi értelme van a pettingnek? Fogalmam nincs, de nem is érdekel, ha 60, 80-as tábla van akkor annyival megyek, probáljanak engem levenni. Sztem a német rendszám az nekik még vörösebb kendö mint a magyar. A németeket is csak levenni szeretik, de azt nagyon. (ja, bevallom, a permanent 130-as limitjük egy idö után kicsit idegesitö)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8684 Dátum: 2009.08.21 21:54:52 »
Irigylem a türelmedet  :) ...
Olaszok edzenek... :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX