Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2877170 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8115 Dátum: 2009.06.06 08:18:21 »
A törvény (a KRESZ) nálunk is azt írja elő, hogy a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van - ohne wenn und aber. Sőt: az autósnak úgy kell a zebrát megközelíteni (fokozott óvatosság, sebesség csökkentése), hogy bármikor meg tudjon előtte állni, ha kell. Ez a törvény.

Köszönöm, ez a lényeg.

(milyen egyszerü lenne ezt a mindennapokban is alkalmazni)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8116 Dátum: 2009.06.06 08:37:14 »
Azt senki nem vitatta, hogy Mo.-on az elmélet és a gyakorlat fényévekre van egymástól...
Nálunk az autósok lehetőleg soha semmiért nem mondanak le a vélt vagy valós elsőbbségükről, nem lassítanak. Én például egy forgalmas főút mellett lakom - kétszer egy sávos, de nagyon széles, simán elfér akár sávonként két autó is - és amikor kikanyarodnék a főútra, soha nem enged be senki, csak akkor tudom ezt megtenni, amikor a közeli lámpa pirosa miatt egy kis szünet áll be a forgalomba, vagy ha valaki óvatlanul hagy maga előtt 4-5 autónyi helyet. Még akkor sem engednek be, amikor a következő, kb. 100 méterre levő lámpa piros, és az emiatt felgyűlő sor már szinte az autókihajtóig ér, tehát 10 méter múlva úgyis meg kell állnia.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8117 Dátum: 2009.06.06 08:39:46 »
Szerintem meg az Osztrak vagy a Nemet pelda a kovetendo, mar csak azert is, mert a gyalogosnak elsobbsege van.

Igen, alapvetően szimpatikus az az udvariasság, amit ott tanúsítanak. Két hozzáfűznivalóm lenne: egyrészt, hogy ott is függ a dolog a település nagyságától; másrészt, hogy van egy ésszerű kompromisszum a forgalom haladása és az udvariasság (vagy ha úgy tetszik, a betű szerinti törvénytisztelet) között. Ha egy nagyobb városban, az összes autós, az összes gyalogosnak az összes zebránál megállna, az elég rendesen akadályozná a forgalom menetét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8118 Dátum: 2009.06.06 09:14:53 »
Nálunk az autósok lehetőleg soha semmiért nem mondanak le a vélt vagy valós elsőbbségükről...

Nálunk az emberek nem mondanak le lehetőleg soha semmiért a vélt vagy valós jogaikról, érdekeikről  ::) ... Ez egy irigy és önző társadalom, egy irigy és önző nép.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8119 Dátum: 2009.06.06 09:16:51 »
Egyrészt Palaczk is írta, hogy ha a gyalogos csak ott áll a járda széle felé, és te jelzel neki, hogy menjen át, az a KRESZ vizsgán kifejezetten hibának számít.
Másrészt a biztonság kedvéért megnéztem a KRESZ-könyvet, ami azt írja, hogy  általában az úttest a járműveké, gyalogosnak csak néhány, meghatározott esetben van keresnivalójuk ott, gyalogosátkelőknél pedig az úttesten van elsőbbségük. Tehát amíg a járdán van, nem...

Na, ez így már egyértelmű és világos. Azért sejtettem, hogy a forgalmi vizsgán mégiscsak a KRESZ-re alapozva tekintik hibának a "gyalogos csalogatást".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8120 Dátum: 2009.06.06 09:18:48 »
(milyen egyszerü lenne ezt a mindennapokban is alkalmazni)

Nem, nem lenne egyszerű, mert azt jelentené, hogy nem alkalmazkodsz a valós körülményekhez (lásd music példáját a zebránál ácsorgó néniről, akire egy utcányi kocsisor vár).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8121 Dátum: 2009.06.06 09:41:36 »
Igen, alapvetően szimpatikus az az udvariasság, amit ott tanúsítanak. Két hozzáfűznivalóm lenne: egyrészt, hogy ott is függ a dolog a település nagyságától; másrészt, hogy van egy ésszerű kompromisszum a forgalom haladása és az udvariasság (vagy ha úgy tetszik, a betű szerinti törvénytisztelet) között. Ha egy nagyobb városban, az összes autós, az összes gyalogosnak az összes zebránál megállna, az elég rendesen akadályozná a forgalom menetét.

Csak a lényeget veszem ki: "(vagy ha úgy tetszik, a betű szerinti törvénytisztelet)". 50% ez, és 50% az udvariasság, mert az is mindenkinek a fejében van, ha nem állsz meg hanem szlalomoznál a gyalogosok között akkor nagy bünti vár. Igen, a téged követö törvényttisztelö polgár + a gyalogos akit veszélyeztettél, feljelenthetnek. (rendszám felir, handy)

"Ha egy nagyobb városban, az összes autós, az összes gyalogosnak az összes zebránál megállna, az elég rendesen akadályozná a forgalom menetét." - ezt én nem igy látom, de mivel Te olyan magabiztosan állitod akkor biztosan igy van.
Ja, mert a Frankfurti vagy Müncheni közlekedés attol fog összerogyni vagy a forgalom akadályozva lesz mert az autosok megállnak a zebránál,  :hmmmm: háát, ez egy ujdonság, sztem a nagyvárosokban más okokbol is mindig dugo van, akkor meg különben sem probléma a (lámpa nélküli) zebránál megállni. OK, azt hogy minden autos minden zebránál megáll, azt én se merném aláirni, de többsége az ami a példavideon láthato.  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8122 Dátum: 2009.06.06 09:48:07 »
...ezt én nem igy látom, de mivel Te olyan magabiztosan állitod akkor biztosan igy van.

Ebben a hangnemben nem látom értelmét folytatni  ::) ... Ha szerinted egy nagy forgalmú négysávos főút forgalmát nem akadályozná, ha minden egyes gyalogosért leállna a négy sáv, akkor OK. Mindenesetre music egyértelműen leírta, hogy mit mond erről a törvény. Oszt ennyi.

Én mindenesetre továbbra is akkor fogok megállni a gyalogosnak, ha nem állítok meg ezzel egy egész kocsisort. Vagy ha sok gyalogos vár, mert akkor megint kiegyenlítődnek az érdekek. Ennyi, lehet ezt ép ésszel mérlegelni és kezelni; ebben a kérdésben egész biztosan nem a betű szerinti, merev törvénytisztelet a megfelelő megoldás. Legalábbis nekem erről ez a véleményem, és eszerint is járok el.
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.06 09:52:51 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8123 Dátum: 2009.06.06 09:49:27 »
Nem, nem lenne egyszerű, mert azt jelentené, hogy nem alkalmazkodsz a valós körülményekhez (lásd music példáját a zebránál ácsorgó néniről, akire egy utcányi kocsisor vár).

Pedig nagyon egyszerü, mert Mo.-on is mindig megállok a zebránál. (ha valaki át akart menni). Ezek szerint, mivel nem alkalmazkodtam nagyon szidhattak hátulrol.  :D Vagy csak azt mondták hogy hülye németek.  :D

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8124 Dátum: 2009.06.06 10:42:27 »
Ha szerinted egy nagy forgalmú négysávos főút forgalmát nem akadályozná, ha minden egyes gyalogosért leállna a négy sáv, akkor OK.
Persze, hogy akadályozza. Az is akadályozza, ha megállsz a pirosnál. Ilyen az élet :-)
Berlinben nem láttam olyat, hogy zebránál gyalogos, és ne állna meg az első autós.
Ja, és Berlinben még egy csomó helyen van olyan, ami nálunk már csak eldugott külvárosi helyeken, hogy a villamosmegállóban nincs peron, hanem a járdáról, a forgalmi sávokat keresztezve mennek a villamoshoz a gyalogosok. MIndez főúton, olyan helyen, ahol van egy sáv még a vágány és a járda közt. És persze minden autós megáll, még mielőtt a villamos ajtót nyitna. Egyszer láttam, jött egy autós, amikor a villamos még nem állt meg, és bizony leléptek a gyalogosok, és az egyikük ököllel ütötte a kényszerből mégis megálló autós motorháztetjét. :-)

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8125 Dátum: 2009.06.06 10:46:22 »
Ebben a hangnemben nem látom értelmét folytatni  ::) ... Ha szerinted egy nagy forgalmú négysávos főút forgalmát nem akadályozná, ha minden egyes gyalogosért leállna a négy sáv, akkor OK. Mindenesetre music egyértelműen leírta, hogy mit mond erről a törvény. Oszt ennyi.

Sztem a hangnemem nem sértö. Csak azt mertem megkérdöjelezni, amit Te nagyon magabiztosan állitasz és kijelentesz mint tényt a német nagyvárosi közlekedésröl. Èn személyesen nem akarnék (tudnék) egy magyar nagyváros közlekedéséröl határozott véleményt hozni, mert csak egyszer egy évben (max. 2X) látom. Ha már ezt is sértönek tekinted, hogy nem fogadok minden hsz.-t mint adott tényt el, akkor tényleg nincs értelme a további eszmecserének.
Szvsz, nagyforgalmu négysávos föuton lámpás gyalogátkelök szoktak lenni, de tulajdonképpen itt már nem is erröl van szo, OK belátom, igazatok van, tölem közlekedtek ahogy akartok.

Különben mint mindig, peace.  :flowers:

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8126 Dátum: 2009.06.06 10:50:13 »
Akkor van elsőbbsége (nálunk), ha lelépett az úttestre.

Na ja, ez valoban igy van, de nem ez lenne az elso olyan dolog, amikor a Magyar okosabbnak hiszi magat, de valojaban hulyebb.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8127 Dátum: 2009.06.06 10:53:32 »
Sztem a hangnemem nem sértö. Csak azt mertem megkérdöjelezni, amit Te nagyon magabiztosan állitasz és kijelentesz...

Nem azzal volt bajom, hogy megkérdőjelezted, hanem azzal, ahogy  ::) ... Mindegy.

...állitasz és kijelentesz mint tényt a német nagyvárosi közlekedésröl. Èn személyesen nem akarnék (tudnék) egy magyar nagyváros közlekedéséröl határozott véleményt hozni...

Általában beszéltem a nagyvárosi közlekedésről - országtól függetlenül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8128 Dátum: 2009.06.06 10:58:33 »
Ez egy irigy és önző társadalom, egy irigy és önző nép.

Ez sajnos nagyon igaz.  :no: :cry:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8129 Dátum: 2009.06.06 11:02:07 »
Akkor van elsőbbsége (nálunk), ha lelépett az úttestre.
Na ja, ez valoban igy van, de nem ez lenne az elso olyan dolog, amikor a Magyar okosabbnak hiszi magat, de valojaban hulyebb.

Tényleg sok ilyen eset van. De ebben szvsz a mi megoldásunk a jobb. A gyalogos könnyebben vár; nonszensz, hogy mérlegelés nélkül, minden egyes esetben meg kelljen állni, mondjuk tényleg egy gyalogosért egy csomó autónak. Nem mellesleg ez környezetvédelmi aspektusból is hátrányos, és akkor még nem említettem az autók fékrendszerének, kuplungjának stb. a kopását.

Félreértések elkerülése végett, újra leírom: én is gyakran megállok a gyalogosoknak - olyankor is, amikor nem lenne muszáj (nem léptek le az úttestre). De nem automatikusan - hanem a pillanatnyi helyzet mérlegelése után.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )