Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2877108 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8085 Dátum: 2009.06.04 20:05:38 »
Neked még nyilván sosem kellett sietned sehová. Irigylésre méltó helyzet!
Mindig, mindenhonnan elkések, az az igazság...

Hát  ::) ... Van, amikor megteheti az ember. De hogy egyetlen példát mondjak: a múlt hét szombaton temetésen voltunk Erdélyben, 500 km út. Kiszámoltam a biztonságos, nyugis menetidőt - erre útitársaim hibájából sikerült majd' egy órával később elindulni. Most akkor mit kellett volna tennem? Ha KRESZ-tempóval megyek, még a végére sem érünk oda. Nekem pedig FONTOS volt, hogy ott legyek annak az embernek a búcsúztatásán.

Ez csak egy (valós) példa volt, de van még ezer másik. Az élet produkál olyan helyzeteket, amikor x okból nem tudsz időben elindulni, viszont tétje van annak, hogy időben odaérj. Szerintem ez egy full banális evidencia, és ezek után, mikor itt a fórumon jönnek emberek azzal, hogy "miért nem lehet lassabban menni", tényleg nem tudom, hogy röhögjek vagy dühöngjek. Megnézném, adott esetben ők mit választanának.

A rablásos példám arról szólt, hogy önmagában sosem lehet a normaszegés magyarázata az, hogy számomra kedvezőbb megsérteni a normát, mint betartani. Hiszen, ha így volna, a világ egyetlen szabályát sem volna érdemes megalkotni, hiszen úgysem tartaná be azokat senki.
És innentõl kezdve akkor már az a kérdés, hogy pontosan mely normák azok, amelyeket megfelelõ indoklással meg lehet sérteni, és melyek azok, amelyeket nem? És ezt ki dönti el? Mi alapján vagy feljogosítva Te, vagy mi alapján vagyok én magam feljogosítva arra, hogy eldöntsem?
Te azt mondod, üres országúton 140-nek menni nem veszélyes - és lehet, hogy igazad van, de az is lehet, hogy nincs.

Persze önellentmondásba keveredek, hiszen a Lágymányosi híd felhajtóján én sem megyek soha 30-cal (kivéve, ha dugó van...), pedig ott ilyen tábla van. De innen klezdve tulajdonképpen tényleg ott tartunk, hogy jó-e a KRESz, ill. megfelelõek-e a kihelyezett korlátozó, tiltó táblák, útburkolati jelek, és nem arról, hogy a magad önkényes érdekeit megfelelõ alapnak tartod a normaszegésre.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8086 Dátum: 2009.06.04 21:22:47 »
Ha figyelmesen elolvasod, amit Tamás írt, rájössz, hogy nem a szabályosan közlekedőket, hanem a tötymörgőket szapulja...
Nekem épp az a bajom, hogy a kettőt egybe vette, mintha a kettő teljesen ugyanaz a csoport volna.

Nem tudom, hol vettem egybe a kettőt, ha valaki 50-el megy, akkor adandó alkalommal kikerülöm, ha épp gyorsabban mennék, de azt nem viselem, amikor szándékosan, vagy egyszerűen mindenki leszarásatól vezettetve feltartja a fél várost.
-a legszebb, amikor megy 45-el, de amikor lehetőség lenne megelőzni felgyorsít 60-ig ! - végülis szabályos
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8087 Dátum: 2009.06.04 21:25:47 »
Gyerekek, nem lehet mérlegelni a gyalogosátkelőnél!!!!

Arra az esetre gondolok, amikor nem lépett le az úttestre, hanem a járdán áll.
Bizony, én is erről beszéltem. Ha már lelépett, az más tészta.
Nem mellesleg egy szabály annyit ér, amennyit betartanak belőle - Mo.-on az autósok a zebrát észre sem veszik...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8088 Dátum: 2009.06.04 21:30:06 »
Ilyenkor bizony szoktam népnevelőt játszani, és ha tudom, lassabb haladásra bírni a mögöttem ficánkolót, aki rendszerint nagyon meglepődik, amikor aztán kiderül, hogy rendesen is tudok gyorsítani - ha van értelme.
Ez tipikus önkéntes rendőr magatartás. Nem a Te dolgod a másik nevelése. Menjen csak padlógázzal, ha neki úgy esik jól. Te meg csorogj, ahogyan a forgalmi helyzet diktálja.
Csakhogy ez oda-vissza igaz. A mögöttem jövő sem kényszeríthet arra, hogy teljes gázzal gyorsítsak azért, hogy utána 100m múlva meg fékezhessek. Ha nem tetszik, előzzön meg, megakadályozni nem fogom, de örülni sem fogok neki. És tényleg nem jut vele tovább. Annyiszor történt már meg velem ez 2X2sávos úton, a mellettem levő nyomta, mint állat, én meg kényelmesen 30-40-nel a lámpához érkezve lendületből, feleannyi benzint elhasználva simán otthagytam. (Persze csak egy ideig, mert az ilyen nem bírja ki, ha nem mindenütt ő az első...)
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8089 Dátum: 2009.06.04 21:39:14 »

A rablásos példám arról szólt, hogy önmagában sosem lehet a normaszegés magyarázata az, hogy számomra kedvezőbb megsérteni a normát, mint betartani. Hiszen, ha így volna, a világ egyetlen szabályát sem volna érdemes megalkotni, hiszen úgysem tartaná be azokat senki.
És innentõl kezdve akkor már az a kérdés, hogy pontosan mely normák azok, amelyeket megfelelõ indoklással meg lehet sérteni, és melyek azok, amelyeket nem? És ezt ki dönti el? Mi alapján vagy feljogosítva Te, vagy mi alapján vagyok én magam feljogosítva arra, hogy eldöntsem?
Te azt mondod, üres országúton 140-nek menni nem veszélyes - és lehet, hogy igazad van, de az is lehet, hogy nincs.

Persze önellentmondásba keveredek, hiszen a Lágymányosi híd felhajtóján én sem megyek soha 30-cal (kivéve, ha dugó van...), pedig ott ilyen tábla van. De innen klezdve tulajdonképpen tényleg ott tartunk, hogy jó-e a KRESz, ill. megfelelõek-e a kihelyezett korlátozó, tiltó táblák, útburkolati jelek, és nem arról, hogy a magad önkényes érdekeit megfelelõ alapnak tartod a normaszegésre.

Ha mindenki mindíg követi  a szabályokat akkor soha semmi nem fejlődne, Galilei nem élt volna élete utolsó évtizedében háziőrizetben, az iskolában a Föld középpontú világmodellt tanítanák, és talán még az inkvizíció is működne.

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8090 Dátum: 2009.06.04 22:17:33 »
A hétvégén én is 3 óra késéssel indultam vidékről, ezért a pályán a méréshatárra volt állítva a tempomat (142+4). Ha tudtam volna biztosra, hogy sehol nem mérnek, akkor most kivételesen valószínűleg jóval hamarabb felértem volna.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8091 Dátum: 2009.06.04 22:20:03 »
Nem mellesleg egy szabály annyit ér, amennyit betartanak belőle - Mo.-on az autósok a zebrát észre sem veszik...
Sajnos zebránál, ha vannak mögöttem és nyomulnak is, akkor vagy nem, vagy félve állok meg, mert volt már, hogy megelőztek, mert lassítani mertem...
De az sem ér sokat, ha én megállok, de a szembejövő sor meg nem.  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8092 Dátum: 2009.06.04 22:27:33 »
Nem :excl: Lövésem nincs, miért nem lehet felfogni, hogy néha az embernek csak annyi idő áll rendelkezésére az utazáshoz (ennek tízmillió oka lehet), hogy muszáj sietnie. Az ilyesmit kérdező emberek tagadják talán, hogy néha FONTOS, hogy időben érj oda valahová :?::helpsmilie:

Kedves Palaczk. Aki siet, az ne rettegjen, hanem csengessen ha mégis jön a csekk, aki meg retteg az ne siessen. Szerintem. Az meg a másik, hogy valahogy egy ideje nem sietek sehová és jobb ez így. Előbb kell elindulni és kész. Valamiért nálam ez működik, te meg (az ítrásaid alapján) mindig kifutsz az időből. Nem vagyunk egyformák. :)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8093 Dátum: 2009.06.04 22:46:54 »
Nem :excl: Lövésem nincs, miért nem lehet felfogni, hogy néha az embernek csak annyi idő áll rendelkezésére az utazáshoz (ennek tízmillió oka lehet), hogy muszáj sietnie. Az ilyesmit kérdező emberek tagadják talán, hogy néha FONTOS, hogy időben érj oda valahová :?::helpsmilie:

Kedves Palaczk. Aki siet, az ne rettegjen, hanem csengessen ha mégis jön a csekk, aki meg retteg az ne siessen. Szerintem. Az meg a másik, hogy valahogy egy ideje nem sietek sehová és jobb ez így. Előbb kell elindulni és kész. Valamiért nálam ez működik, te meg (az ítrásaid alapján) mindig kifutsz az időből. Nem vagyunk egyformák. :)

Na ez az, ami nem mindig tartható. És itt lehetne sorolni 1239856189ö236589 példát. Egyik oldalt sem lehet meggyőzni a másik igazáról.

Én is szoktam sietni. Sokszor például azért, mert mikor mondjuk este fél nyolckor végzek a dolgommal Baján, akkor még ha tempósan megyek haza, akkor ébren találom a gyerkőcöt. Ha szabályosan mennék, mire hazaérek, elalszik. És ilyen esetben nincs időben indulás. Akkor van vége a dolgomnak, akkor lehet indulni. A gyereket pedig szeretném ébren találni, mert ha nem, akkor lehet, hogy aznap nem is találkozunk...Tudom, váltsak munkahelyet... :flowers:
Gabe 254.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8094 Dátum: 2009.06.04 22:51:09 »
Én is sokat lassultam. Manapság már nem annyira nyomom, általában a sebességhatár +5,10%. De határ alatt, töymörgve sohasem. Na jó, a belső sávban szoktam menni, de nem játszom sohasem önkéntes rendőrt. Aki siet, az menjen, lelke rajta.
Mondjuk azt, hogy dinamikusan vezetek. Időnként idegesít a sebességhatár, de az jobban idegesítene, ha jönne egy csekk.  :yes:

Ennyi meg egy bambi. Szerintem. :)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8095 Dátum: 2009.06.04 22:56:25 »
Na ez az, ami nem mindig tartható. És itt lehetne sorolni 1239856189ö236589 példát. Egyik oldalt sem lehet meggyőzni a másik igazáról.

Nagy szerencsém lehet, mert egy példát se tudnék mondani az utolsó évekből. Rajtunk is múlnak ezek a dolgok, talán túl "kicentizzük" az útra szánt időt.

Amúgy érdekességképpen. A vasúti közlekedésben úgy működik a dolog, hogy már egészen kis sebességtúllépés esetén működésbe lép a vonatbefolyásoló rendszer és azonnal, vészfékezéssel állóra fékezi a szerelvényt (leegyszerűsítve elereszti a levegőt a fékrendszerből). Hasonló elven működik valahol Makón vagy hol egy lámpa, hogy ha 50 felett mész, kapsz egy pirosat az orcádba 15 másodpercre. Tetszik az ötlet, komolyan.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8096 Dátum: 2009.06.04 23:03:10 »
Ha mindenki mindíg követi  a szabályokat akkor soha semmi nem fejlődne, Galilei nem élt volna élete utolsó évtizedében háziőrizetben, az iskolában a Föld középpontú világmodellt tanítanák, és talán még az inkvizíció is működne.

Azért ez elég szép csúsztatás, bocsánat... :)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8097 Dátum: 2009.06.04 23:05:49 »
Amúgy érdekességképpen. A vasúti közlekedésben úgy működik a dolog, hogy már egészen kis sebességtúllépés esetén működésbe lép a vonatbefolyásoló rendszer és azonnal, vészfékezéssel állóra fékezi a szerelvényt (leegyszerűsítve elereszti a levegőt a fékrendszerből). Hasonló elven működik valahol Makón vagy hol egy lámpa, hogy ha 50 felett mész, kapsz egy pirosat az orcádba 15 másodpercre. Tetszik az ötlet, komolyan.

Ez csak akkor igaz, ha van lassújel vagy vörös, amennyiben nincs korlátozás (zöld jelzés van), a rendszer nem old le. (Max, ha a megengedett áramerősséget túlléped gyorsuláskor... :D) Illetve a nem villanyosított pályarészeken nincs induktív tekercs a sínen, így ott nem is működik ez a berendezés. Onnan tudom, hogy régebben rendszeresen vezettem vonatot... (V43, M62, V63)

Amúgy meg az 50 marha lassú, nagyon utálom, mert olyan, mintha állnék. Én nem támogatom az ilyen jellegű "boxkiállásos" módszert...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8098 Dátum: 2009.06.04 23:12:05 »
FélOFF, mert végülis vezetéstechnika, szóval Európa boldogabbik felén meg terjed az ETCS II, ami meg aztán még sokkal bonyolultabb a hazai négyütemű vonatbefolyásolásnál. :) Már jelzők sincsenek a sinek mellett és működik a dolog. Többé-kevésbé. :) /azért inkább többé/

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #8099 Dátum: 2009.06.04 23:30:03 »

Amúgy meg az 50 marha lassú, nagyon utálom, mert olyan, mintha állnék. Én nem támogatom az ilyen jellegű "boxkiállásos" módszert...

Persze hogy lassú, ezt a tempót Europa nyugatabbi felén általában a kisebb utcákra használják ezt a tempót, a normálisabb utakon végig kint vannak a 60-70-80 táblák - értelmesen. Ahol lehet, pl településen átmenő főút ott 70 gyalogosoknak lámpa ... - és működik, mert 70-nél nem nagyon mennek többel. Nálunk 8km hosszú alföldi 1 utcás település, út széles, mint a sztráda, és 50, meg 40
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!