Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873811 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7950 Dátum: 2009.05.14 14:30:09 »
Akik ma friss jogsival, friss vizsgával kikerülnek az utakra, azok még gyakorlatilag nem tudnak vezetni.
Az oktatás minőségéről nem is beszélve...
Na, ezen majd változtatunk, csak végezzem végre el azt a q... tanfolyamot  :D :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7951 Dátum: 2009.05.14 14:33:57 »
Az egy dolog, hogy valaki nem tud vezetni, de akkor miért telefonál még közben??? (Vagy akkor miért nem vesz neki a fia/lánya/unokája legalább egy passzív tartót, hogy a két kezét tudja egyszerre használni!?)
Lehet, hogy épp telefonon navigálták  :whistling: ...

Félre ne érts: nem védeni akarom! Tegnap majdnem belém jött egy ilyen: jó hatvanas nő egy Ignissel, telefonbeszélgetésbe merülve - parkolóból a négysávos útra úgy bírt kihajtani, hogy simán átjött félig az én (belső) sávomba  :eek: ... Visítottak szegény Szutyikám gumijai, épp hogy elkerültük a csattot  :ph34r: ... Heves dudálásomra a nő egy szórakozott kézlegyintéssel letudta részéről az ügyet (ehhez elengedte persze a kormányt, mert ugye a másik kezében a teló), gyakorlatilag akkor sem figyelt oda, hogy mi is történt (majdnem) éppen  :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7952 Dátum: 2009.05.14 14:38:56 »
én ezt nevezem eredménynek: klikk

Na, ezt (a közben elért 64.4 kmh átlag miatt, amit azt jelenti, hogy azért nem totál lajhár mode-ban ment) én is  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7953 Dátum: 2009.05.14 14:44:47 »
Az egy dolog, hogy valaki nem tud vezetni, de akkor miért telefonál még közben??? (Vagy akkor miért nem vesz neki a fia/lánya/unokája legalább egy passzív tartót, hogy a két kezét tudja egyszerre használni!?)
Lehet, hogy épp telefonon navigálták  :whistling: ...
Az lehet, de ettől még nem válik szabályossá és kevésbé balesetveszélyessé a dolog :nono:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7954 Dátum: 2009.05.14 14:47:22 »
Naná, hogy nem. Életveszélyesek ezek a telefonáló nők (és bocs, de nagy többségükben tényleg nők) a forgalomban  :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7955 Dátum: 2009.05.14 15:10:09 »
Nem védésképp, de az is pont ugyanennyire veszélyes, ha van kihangosító. Alaptvetően nem a mínusz egy kéz a balesetveszélyes, hanem a totális figyelemelterelés, mivel az épp telefonáló a beszélgetésre és nem az útra figyel.
         

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7956 Dátum: 2009.05.14 15:29:18 »
Akik ma friss jogsival, friss vizsgával kikerülnek az utakra, azok még gyakorlatilag nem tudnak vezetni.
Az oktatás minőségéről nem is beszélve...
Na, ezen majd változtatunk, csak végezzem végre el azt a q... tanfolyamot  :D :censored:
Kár, hogy túl kicsi vagy Te ehhez. Szélmalomharc...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7957 Dátum: 2009.05.14 15:50:54 »
Nem védésképp, de az is pont ugyanennyire veszélyes, ha van kihangosító. Alaptvetően nem a mínusz egy kéz a balesetveszélyes, hanem a totális figyelemelterelés, mivel az épp telefonáló a beszélgetésre és nem az útra figyel.

Ez abszolút így van. A figyelmet maga a beszélgetés tereli el (és érdekes módon a jelen nem lévő személlyel folytatott beszélgetés sokkal inkább, mint a jelenlévővel).

De a lefoglalt fél kéz azért még tovább nehezíti a sofőr dolgát, megnehezíti a kocsi kezelését (váltás, index, kormányzás stb.).

(Jééézusom, micsoda új smiley ez már:  :csorog: ...  :eek:)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7958 Dátum: 2009.05.14 16:09:32 »
Nem védésképp, de az is pont ugyanennyire veszélyes, ha van kihangosító. Alaptvetően nem a mínusz egy kéz a balesetveszélyes, hanem a totális figyelemelterelés, mivel az épp telefonáló a beszélgetésre és nem az útra figyel.
Szerintem nyilvánvaló, hogy mindkét probléma valós, a figyelemelterelés és az egyik kéz foglaltsága egyaránt (legalábbis manuális váltós kocsiknál).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7959 Dátum: 2009.05.14 16:18:19 »
Igen. De a sokkal nagyobb gáz egyértelműen a figyelem-elterelés. Az adott esetben (ha olyasmit hallasz a vonal másik végéről) totálisan "ki tud kapcsolni" a valóságból - míg a foglalt kéz "csak" akadályoz. Pl. össze sem lehet vetni, mennyivel kevésbé figyel a forgalomra az, aki telefonál - ahhoz képest, aki mondjuk eszik.

Ergo, igazából magát a telefonálást kéne betiltani (mondom ezt úgy, hogy roppantul xarnék erre a tilalomra) - csak éppen ez kivitelezhetetlen, vagyishogy kvázi nem lenne ellenőrizhető.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7960 Dátum: 2009.05.14 17:51:44 »
én ezt nevezem eredménynek: klikk

Na, ezt (a közben elért 64.4 kmh átlag miatt, amit azt jelenti, hogy azért nem totál lajhár mode-ban ment) én is  :clap:

"...... A Yaris D4-D..... üzemanyag-tartályból 1.419 km alatt 34,4 liter benzin fogyott el....."

Amúgy tényleg szép eredmény, Cori ilyen mutatványokhoz sajnos nehéz, meg 195ös gumi, 90lovas vezérlés.... Irigykedek :) most ~1260nál járok ebből a tankból, még 50-70km-t nézek ki belőle :)
kisa
born to ride

mykos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7961 Dátum: 2009.05.14 19:52:21 »
"...... A Yaris D4-D..... üzemanyag-tartályból 1.419 km alatt 34,4 liter benzin fogyott el....."[/i]
Amúgy tényleg szép eredmény, Cori ilyen mutatványokhoz sajnos nehéz, meg 195ös gumi, 90lovas vezérlés.... Irigykedek :) most ~1260nál járok ebből a tankból, még 50-70km-t nézek ki belőle :)

És hogy került benzin a dízel üzemanyag tartályába?...elöször lecsapolták a 34,4 liter benzint aztán feltankolták dízellel és a cikkben nem is hazudtak, mert ennyi km alatt tényleg eltűnt az a benzin :devil:
AE111 Station Wagon 1,6 16i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7962 Dátum: 2009.05.16 10:14:45 »
A telefonos témához még egy dolog. A tisztelt műszaki cikkekkel foglalkozó áruházláncok is elég sokat tehetnének az ügyben, de eszükbe sem jut. Mert amikor a kezedbe veszel - ha veszel - teszem azt egy piros színű reklámújságot, abban mit fogsz találni mobil témakörben? Telefont. Egyetlen egy alkalmat nem tudok felidézni, amikor akár teljes kihangosító szettet, akárcsak egy passzív tartót - mert azoknál a telefonoknál, amelyeken van külső hangszóró, már ez is nagy segítség... - hirdettek volna; és itt nem azon van a lényeg, hogy olcsóbban, (mert adott esetben az akciós ár csak 100 forintot, vagy még annyit sem jelent,) hanem, hogy lássa az ember, hogy ilyen is létezik.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7963 Dátum: 2009.05.16 10:29:52 »
Ebben abszolút egyetértünk.

Mondjuk, autóban a telefon saját kihangosított módját (beépített hangszóró) használni nem egy leányálom  ::) ... De rövid infó-közlésekre mondjuk OK, és még mindig jobb, mint kézben tartani.

A legjobb szvsz a vezeték nélküli headset. Bár engem idegesít, ha órákon át a fülemen van, így kicsit "cseberből vederbe" a szitu, mert ha hívnak, akkor előbb a fülemre kell ügyeskednem a cuccot (vezetés közben, ugye), ami egy komplex közlekedési szituban néha elég stresszes tud lenni - mondjuk városban, kereszteződésben, egyidejű kormányzás/váltás/indexelés közben - szóval kapkodás, "hol ez a xar", anyázás, közben lehetőleg semminek neki nem menés - ezzel az erővel akár már fel is vehetném magát a telefont  :whistling:

Ennél csak az a jobb, mikor motoron csörren meg menet közben a telefon - nosza, állj félre, ráncigáld le a bukót, kapard elő és vedd föl a telefont, mindezt fél percen belül (miközben eleve nem rögtön hallod meg a nagy zaj miatt, hogy csöng), mielőtt átkapcsolna hangpostára  :helpsmilie:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7964 Dátum: 2009.05.16 10:39:10 »
Na, tegnap voltam a szakoktatói tanfolyammal kapcsolatos első megbeszélésen.

Ez igazából még csak a tanfolyam felvételi vizsgájára (ugyanis ilyen is van, nem is gyerekjáték-kategória) felkészítő kurzusról szólt, de persze hangzottak el infók magával a tanfolyammal kapcsolatosan is. Nem lesz egyszerű, annyi bizonyos! Sarok-adatok: maga a tanfolyam 460 óra, és bő 400 ezerbe kerül majd  :whistling: ................. Akit érdekel, menjen föl az nkh.hu-ra, és írja be a keresőbe, hogy "szakoktató" - az első két találat lesz ezzel kapcsolatos.

Ami a felvételi vizsgát illeti: kissé megszivattam saját magamat, ugyanis vizsgázni a jogsiban szereplő legmagasabb kategóriából, azaz ugye esetemben C+E-ből kell - gyakorlatban is; na most, mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy én hányszor vezettem pótkocsis teherautót abban a jó másfél évben, ami a tanfolyam befejezése óta eltelt  :wacko: ... Tehát baromira szükséges lesz majd ez az előkészítő kurzus, nincs mese.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )