Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873816 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7920 Dátum: 2009.05.06 21:06:44 »
Csak hogy ne legyen annyi OFF: Hétvégi autósok

Nem szeretem a totálkáros cikkeket, de ezt most talált süllyedt.

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7921 Dátum: 2009.05.06 21:07:15 »
...ha avensis helyett egy yarissal közlekedik, akkor megelőzték volna.

Vagy csak nem fogott ki gyerekszoba nélkül felnőtt idiótákat, akiknek tökmindegy hogy 70 vagy 170el mész előtte, akkor is letol még ha bele is döglik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7922 Dátum: 2009.05.06 22:23:40 »
ha avensis helyett egy yarissal közlekedik, akkor megelőzték volna.

Ebben van valami. "Előzési késztetés" szempontjából kétségtelenül nem mindegy, mit is ér utol az ember. Velem esett meg pár napja: utolértem egy aktuális 5-ös Bömöst, és vagy három percig mentem mögötte békésen 90-el, mire egyáltalán eszembe jutott, hogy alkalmasint nem az van, hogy NEM TUD épp előzni, hanem hogy NEM AKAR  :hmmmm: ... Csak ezután (!) néztem ki egyáltalán mögüle - és mit ad Isten, nem haladt előtte senki, az út szemben pedig üres volt  ::) ... Nosza, meg is előztem. De ha nem BMW 5 lett volna, hanem mondjuk Thalia, akkor már akkor nézelődök ki mögüle, mikor közeledek hozzá - és egyből meg is előzöm, amint lehet. Ez van - eltérő típusoktól eltérő viselkedést feltételez az ember.

A másik dolog, hogy tényleg 70-80-al menve is még bőven találkozik az ember nálánál is lassúbb személyautókkal  :whistling: ... Ezt épp elégszer volt/van alkalmam tapasztalni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7923 Dátum: 2009.05.06 23:04:53 »
Persze, az is benne van, hogy az ember nem akarja hiába strapálni magát. Egy 80-100 lovas autót inkább meg mer előzni, mint egy többszáz pacisat, mert ez utóbbi sofőrje csak ránéz a gázpedálra, máris otthagy minket.
music     

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7924 Dátum: 2009.05.06 23:12:28 »
Én a múltkor egy nagyobb naked bike-ot értem utol Visegrád-Szentedre közötti szerpentinen. Szegény srác valószinű vagy kezdő vagy kölcsön motor volt,mert nem tudta rendesen rádönteni az ívre. Lehetett látni hogy minden kanyarban szenved már sokkal kanyar előtt fékez és szinte függőleges motorral kanyarodik. Először gondoltam hagyom úgyis gyorsabb egyenesben, majd elmegy, de annyira sok kanyar volt hogy csak ott vonatoztunk. Ezért meg kellett előznöm, szerencsére ő is vette a lapot és lehúzodott.  :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7925 Dátum: 2009.05.06 23:15:35 »
Persze, az is benne van, hogy az ember nem akarja hiába strapálni magát. Egy 80-100 lovas autót inkább meg mer előzni, mint egy többszáz pacisat, mert ez utóbbi sofőrje csak ránéz a gázpedálra, máris otthagy minket.

Á... Nem ez a szempont. Egész egyszerűen a nagyobb-erősebb autóról jóval kevésbé feltételezem, hogy tartósan lassan akar haladni. Ezek ösztönös dolgok - meglátok valamit, és tudatos végiggondolás nélkül eldöntöm, mire számíthatok tőle. Nem először jártam már így, hogy percekig vonatoztam vmi erősebb kocsi mögött, gépiesen, miközben az agyam máshol járt, hisz azt hittem, majd  nyilván előz, és aztán előzök én is - mire végül "leesett", hogy bizony mégsem fog előzni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7926 Dátum: 2009.05.07 09:14:47 »
Á... Nem ez a szempont. Egész egyszerűen a nagyobb-erősebb autóról jóval kevésbé feltételezem, hogy tartósan lassan akar haladni. Ezek ösztönös dolgok - meglátok valamit, és tudatos végiggondolás nélkül eldöntöm, mire számíthatok tőle.
Bezzeg ha stiftes lennel! Meglatnal egy sajatodnal nyilvan sokkal erosebb autot es rogton elozned arkon-bokron, tokon-paszulyon [rohog]


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7927 Dátum: 2009.05.09 19:42:07 »
Ma jártam a Mecsekben, sikerült vennem egy szinte komplett E10 belsőt, de nem is ez a lényeg. Odafelé mögém csapódott egy új Dacia, valami 1,4 mpi vagy mi. Szegény görcsölt nagyon, hogy megelőzzön, de annyira nem jó az az autó... Amikor meg lehúzódtam a kapaszkodósávba, hadd menjen, nekem elég a 85, nagy lendülettel megindult, egészen a csomagtartóm vonaláig volt szuflája  [rohog] [rohog]
Hazafelé a 67-es úton (nem a 110-es szakaszon; legalábbis úgy emlékszem, az is a 67-es volt...) meg találkoztam a szuperhülye Lexusosszal. Oké, hogy nem elég neki a 90, de hogy még a kis falvakon (Gödre vagy Baranyajenő talán) is kb. 160-nal megy át  :eek: egy kis szakaszon (két település között, amikor még láttam,  ::)  ) míg én elmentem 4-5 oszlop mellett, ő legalább 8-at számolt meg...)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7928 Dátum: 2009.05.10 08:12:05 »
Odafelé mögém csapódott egy új Dacia, valami 1,4 mpi vagy mi. Szegény görcsölt nagyon, hogy megelőzzön, de annyira nem jó az az autó... Amikor meg lehúzódtam a kapaszkodósávba, hadd menjen, nekem elég a 85, nagy lendülettel megindult, egészen a csomagtartóm vonaláig volt szuflája

Az 1.4-essel naná, hogy nem tudott megelőzni. Az 75 lovas, és aránylag nagy tömeget cipel - nem képes csodákra. Igazából Daciából egyedül a 16 szelepes 1.6-os benzines képes arra, hogy lenyomja a te autódat; illetve hosszú emelkedőn talán még az erősebbik dízel.

Velem is kekeckedett múlt héten Erdélyben egy 1.4-es Sandero - nem nézte ki a Camryből az ellenfelet  ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7929 Dátum: 2009.05.10 13:09:14 »
Az 1.4-essel naná, hogy nem tudott megelőzni. Az 75 lovas, és aránylag nagy tömeget cipel - nem képes csodákra. Igazából Daciából egyedül a 16 szelepes 1.6-os benzines képes arra, hogy lenyomja a te autódat; illetve hosszú emelkedőn talán még az erősebbik dízel.

Velem is kekeckedett múlt héten Erdélyben egy 1.4-es Sandero - nem nézte ki a Camryből az ellenfelet  ;) ...
Az a motor mennyivel másabb volt anno a Cliomban, az 1 tonnát egész normálisan vitte, emelkedőket is bírta és lehetett előzésre is vállalkozni vele, nomeg egész tűrhetően fogyasztott. De rémlik egy olyasmi teszt, amikor bejött az Dacia, jobban dícsérték az 1.4-est mint az 1.6-ost, az utóbbiban nem láttak annyival többet hogy megérje azt venni.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7930 Dátum: 2009.05.10 16:07:20 »
Euro IV-re, alacsony fogyasztásra, és hosszú élettartamra van trimmelve a Daciákban ez az 1.4-es motor - ez meg nyilván nem a jó menetteljesítményekről szól. Ezzel együtt, önmagában véve semmiképp nem nevezhető alulmotorizáltnak az 1.4-es Logan. Ami a nyolcszelepes 1.6-ost illeti - hát ja, nem sokkal megy jobban, cserébe többet is eszik. Viszont mivel nyomatékosabb, ezért nyugisabb, gazdaságosabb vezetési stílust tesz lehetővé.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7931 Dátum: 2009.05.10 18:13:45 »
Ha jól emlékezem, akkor az összehasonlító tesztben közel azonos fogyasztást mértek a két, különböző motorral szerelt Logan esetében.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7932 Dátum: 2009.05.10 22:15:37 »
Ha jól emlékezem, akkor az összehasonlító tesztben közel azonos fogyasztást mértek a két, különböző motorral szerelt Logan esetében.

Miben volt ez a teszt?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7933 Dátum: 2009.05.11 09:02:11 »
Ha jól emlékezem, akkor az összehasonlító tesztben közel azonos fogyasztást mértek a két, különböző motorral szerelt Logan esetében.

Miben volt ez a teszt?
Most megfogtál. Talán az Auró-Motor hozta, de lehet, hogy a TC-n is volt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #7934 Dátum: 2009.05.11 11:43:22 »
Ha jól emlékezem, akkor az összehasonlító tesztben közel azonos fogyasztást mértek a két, különböző motorral szerelt Logan esetében.
A drágább biztosítást, meg adót számolva az 1.4-es akkor jobban megéri.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive