Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2785269 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6555 Dátum: 2008.09.23 14:30:38 »
Mi a gond a módszerrel? Mivel nem töküres úton haladtak, ezért természetesen muszáj volt gyorsítaniuk-lassítaniuk, előzniük stb. Ez miért nem realisztikus szerinted?

Szerintem nem rossz a teszt, kiveve, hogy nem ugyanaz a sofor (meg auto) ment vegig haromszor. (Az en faterom, mivel hivatasos sofor, ezert 300km-en kb fel orat kepes ramverni ugy, hogy kevesebbet eszik neki a kocsi. O a mesterem   :wub: :clap: )
A soforok kozotti kulonbseg okozhatja azt, hogy 90 es 130 kozott csak 1 lityi a kulonbseg. Erre egesz jo bizonyitek anno kleingy altal belinkelt TC-s fogyasztas osszehasonlitas (Citroen AX vs. Mazda 2) Ott blod adatok jottek ki es sztem ezert.

De ha ugyanaz a sofőr ment volna ua. kocsival háromszor, akkor ugye három különböző alkalommal ment volna. Azzal meg az lenne a probléma, hogy más volt a forgalom, hőmérséklet, széljárás stb... Ez megintcsak simán "kidobhat" egy liter különbséget ide vagy oda.

A TC-s összevetéssel ugyanaz volt a gond, mint a Zénóka által említett vox-ossal. Hogy ott az egyik autót profi vezette, a másikat egy "civil" sofőr. Ez esetben viszont profik vezették mindhárom autót, akik nyilván képesek a feladathoz igazítani a vezetési stílusukat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6556 Dátum: 2008.09.23 14:34:26 »
Erre mar whis is irt peldakat. Az en kocsinban is ugyanaz a motor duborog  :wub:
Nekem vhogy igy nez ki:
90 - 4,5
140 - 5,5
160 - 6,1

OK dizel, de jo ellenpelda arra, amit music irt, hogy olyan auto nincs, ami 90 es 130 kozott csak 1 liter lenne a kolonbseg. Itt a pelda.

Na ja  :yes: ... Mondjuk Zénóka pl. BENZINES autókra szűkítette az ellenvéleményét, amelyeknél már valóban nagyobb szokott lenni a különbség 90 és 130 között - egyenletes sebességnél, de itt a lényeg tényleg az, hogy ezek FORGALOMBAN mentek egy HOSSZÚ szakaszt. Ami nyilván nem ugyanaz, mint mondjuk az üres M6-oson levezetni 50 km-t egyik alkalommal 90-el, másik alkalommal 130-al. De mivel a spórolók jellemzően tényleg 90-100 között gurulásznak a pályán, ezért szvsz ez a tesztmódszer abszolút életszerű volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6557 Dátum: 2008.09.23 14:36:50 »
Egyébként itt van a teszt linkje, és a linkelt oldalon van a róla készült videó első része is, a 2. és 3. részt pedig meg lehet találni a www.autobild.tv oldalon. Na persze német nyelvtudás nem árt hozzá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6558 Dátum: 2008.09.23 14:37:21 »
De ha ugyanaz a sofőr ment volna ua. kocsival háromszor, akkor ugye három különböző alkalommal ment volna. Azzal meg az lenne a probléma, hogy más volt a forgalom, hőmérséklet, széljárás stb... Ez megintcsak simán "kidobhat" egy liter különbséget ide vagy oda.

Te Palack hany ora is volt a leggyorsabb es laglassabb ideje kozott? Circa 3? Ez nem ugyanaz az idopont... pont eleg ahhoz, hogy az egyik a delutani nagy roham elott, a masik meg utana erjen celba. Ertem en, hogy nem lehet jobban kivitelezni, de azert ez a kiserlet is verzik egy-ket sebbol  :wacko:
Amugy szerintem ettol meg tanulsagos.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6559 Dátum: 2008.09.23 14:39:37 »
Itt három autós újságíró vezette a három autót, és a feladatuknak megfelelően vezettek - a 90-es spórolósan, a 130-as átlagosan, a vmaxos ólomlábbal. Legalábbis a leírás szerint. Én elhiszem, ettől még másnak nem muszáj elhinni, bár nem értem, mi érdekük fűződött volna ahhoz, hogy "lehúzzák" a spórolást;
Nekik személy szerint semmi, de ők is állásban vannak valahol, ott meg ki tudja. PL.: Ahogyan te magad írtad, Németországban is kezd elharapózni a benzintakarékosság miatti lassabban haladás. Lehet, hogy valakiket ez ilyen-olyan ok miatt zavar, és így próbálnak az emberekre hatni.

Nem mondanád ezt, ha rendszeresen olvasnád az újságot (a németet). A "sparen" szó az utóbbi időben kvázi minden kiadás címlapján ott virít, tele vannak ezzel kapcsolatos cikkekkel, fogyasztási versenyeket szerveztek/szerveznek, stb. Csak éppen le akarták checkolni, hogy egy átlagos hétköznapon egy átlagos autóval mennyi értelme van 90-el menni 130 helyett. Na bumm  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6560 Dátum: 2008.09.23 14:41:23 »
De ha ugyanaz a sofőr ment volna ua. kocsival háromszor, akkor ugye három különböző alkalommal ment volna. Azzal meg az lenne a probléma, hogy más volt a forgalom, hőmérséklet, széljárás stb... Ez megintcsak simán "kidobhat" egy liter különbséget ide vagy oda.

Te Palack hany ora is volt a leggyorsabb es laglassabb ideje kozott? Circa 3? Ez nem ugyanaz az idopont... pont eleg ahhoz, hogy az egyik a delutani nagy roham elott, a masik meg utana erjen celba. Ertem en, hogy nem lehet jobban kivitelezni, de azert ez a kiserlet is verzik egy-ket sebbol  :wacko:
Amugy szerintem ettol meg tanulsagos.

Igen, én is így gondolom, lehet kifogásolni, de alapvetően tanulságos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6561 Dátum: 2008.09.23 14:41:52 »
Egy "valódi" spórolós sofőr talán bent fog maradni pl. emelkedőn a 60-ra lassuló kamion mögött, bevállalva ezzel a visszakapcsolást - vagy meg fogja előzni? Melyiket fogja tenni véleményed szerint?
NEM kapcsolunk vissza ;) 60-nál??? ::)

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6562 Dátum: 2008.09.23 14:44:53 »
... Erre egesz jo bizonyitek anno kleingy altal belinkelt TC-s fogyasztas osszehasonlitas (Citroen AX vs. Mazda 2) Ott blod adatok jottek ki es sztem ezert.
kiváncsi lennék,h a computere mit írt ki a mazdának (az ax-nek nyílván nincsen....)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6563 Dátum: 2008.09.23 14:44:57 »
Egy "valódi" spórolós sofőr talán bent fog maradni pl. emelkedőn a 60-ra lassuló kamion mögött, bevállalva ezzel a visszakapcsolást - vagy meg fogja előzni? Melyiket fogja tenni véleményed szerint?
NEM kapcsolunk vissza ;) 60-nál??? ::)

Emelkedőn próbálj meg 6-osból nem visszakapcsolni egy turbós 1.4-es benzinesnél  :whistling: ... De a Camryt is vissza kell kapcsolni, a Carinát is vissza kellett, az Avensist is vissza kell. Olyan autópálya-emelkedőkön, ahol lassulnak a kamionok, egyik sem bírja a 60-at ötösben. Tehát vagy visszakapcsolsz, vagy kimész melegőzni őket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6564 Dátum: 2008.09.23 14:45:40 »
NEM kapcsolunk vissza ;) 60-nál??? ::)

YEAH  :punk: :tank: :wheelchair: :punk:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6565 Dátum: 2008.09.23 15:02:28 »
... Ez esetben viszont profik vezették mindhárom autót, akik nyilván képesek a feladathoz igazítani a vezetési stílusukat.
"profi" akkor lett volna, ha szélárnyékban, egy kamion seggében (ha az általa követett kamion megelőz egy másik kamiont, akkor mindig a lassabban haladó seggében) tolja le a 700km-t.

tapasztalataim szerint az 1.4pdtdi
90-100-nál 4,2körül
110-120 kényelmes tempónál 5 alá lehet vinni
140-nél 5,6(múlt héten volt egy debreceni utam, ott néztem meg)
160-nál 6,3-6,5körül
---
kamionseggébebújva 3,5-3,6körül
max70-nel pedig 3 alá is vihető

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6566 Dátum: 2008.09.23 15:11:52 »
... Ez esetben viszont profik vezették mindhárom autót, akik nyilván képesek a feladathoz igazítani a vezetési stílusukat.
"profi" akkor lett volna, ha szélárnyékban, egy kamion seggében (ha az általa követett kamion megelőz egy másik kamiont, akkor mindig a lassabban haladó seggében) tolja le a 700km-t.

Jó, értem hogy mit akarsz mondani, de nem fogyasztási verseny volt a cél, hanem takarékos eljutás a célba 90-es utazósebességgel. Igen, igazad van abban, hogy amit csinált, az nem modellezi egy valódi spórolás-freak vezetését. De kevesen is vannak ilyenek, akik ezt ilyen szinten képesek űzni  :yes: ... Viszont mióta a benzin 1.50-be kerül, azóta egy csomó német lelassult, így spórolnak. Nem ismerik úgy a trükköket, mint ti - "csak" azzal igyekeznek takarékoskodni, hogy nem mennek gyorsan (ami azért, ugye, egy eléggé alapvető feltétele a spórolásnak). Ezekből van sok, ezeket akarták "leutánozni" - gondolom, mert én is ezt tettem volna. Klíma is végig ment a tesztautóban, ahogy írtam már. És ugye mert két órával tovább ment, mint a 130-as kocsi, ezért a klímát is 2 órával tovább használta, ami ezáltal az ő fogyasztását jobban rontotta. Ezt amúgy a tesztben is megemlítik, de a cél itt is a realitás modellezése volt - 30 fokban nem sokan fognak klíma nélkül megtenni egy nyolcórás utat.

(Amikor az extrém takarékosság volt a cél, akkor kihoztak 2.0 TDI A4-esekből 3.2...3.6 literes fogyikat - erről is írtam már. Azt is úgy, hogy 90 volt a max. tempó, de akkor pl. tényleg bebújtak a kamion szélárnyékába, nem használtak klímát, stb.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6567 Dátum: 2008.09.23 15:15:27 »
És ugye mert két órával tovább ment, mint a 130-as kocsi, ezért a klímát is 2 órával tovább használta, ami ezáltal az ő fogyasztását jobban rontotta. Ezt amúgy a tesztben is megemlítik

Ha atlagfogyasztast szamoltak, akkor ez nem baromsag? Csak kerdem  :ph34r:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6569 Dátum: 2008.09.23 17:02:28 »
Nekem menetidő az, amíg A-ból B-be nem érek. Nem vonom le a köztes megállások idejét. És minél lassabban haladok, annál inkább fáradok, téhát valszeg meg kell állni egy kis felfrissülésre stb.  :tt2:

Jó, értem mit mondasz, de ez egy teljesen egyénfüggő faktor. Ilyesmit nem lehet beszámítani "menetidő" alá egy ilyen összehasonlító tesztben, elvégre mindenkinél más.

Egyébként a forszírozott gyorshajtás is fárasztó, nem kicsit. Ugye baromira koncentrálnod kell állandóan. Így letekerni egy hosszabb távot, eléggé kifacsarja az embert. A tesztben a "no limit" sofőr panaszkodott is erre - hát ja, 724 km-n végiggangolni végig a lehetséges legnagyobb sebességgel, az azért nem piskóta.
Ez világos, hogy egyénfüggő. Rövid távokon nem is gond. A 700 km már határeset. Voltam párszor ekkora távon meg hosszabbon is (1200-1300 km). 500 km-t simán lenyomok együlésben saját tempóval. 700-nál már legalább egy pihit be kell iktatni, 1300-nál minimum kettőt, de inkább hármat. Tegyük fel, hogy spórolósan kell menni 700 km-t, max 90-es tempóval. Az átlagsebesség kb 80 lesz, ez leosztva kb 8 óra 45 perc menetidő. Ehhez jön a megállás, mert ugye ennyi idő alatt az ember megéhezik meg a mellékeshelyiséget sem lehet mellőzni. Ez legalább 30 perc állás, tehát úgy kell kalkulálni, hogy a célt az indulás után 9 óra 15 perccel fogom elérni. Ha a 700 km-t jó tempóban lehet nyomni (mondjuk a németeknél nincs limit) és saját ritmusban végig lehet tolni 130-170 között, akkor a kocsiban töltött idő kb 5 óra. Erre azt mondom, hogy akár megállás nélkül is mehet. Summa 5 óra szemben a 9 óra 15 perccel.
Ha mindezt kitolom mondjuk egy 1300 km-es távra, akkor spórolósan az jön ki, hogy valahol csak meg kéne szállni, mert hát 16-18 órát csak nem akar vezetni az ember, és akkor a szállás díja meg az egy nap veszteség több mint a naftán megspórolt forintok.  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety