Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2785540 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6525 Dátum: 2008.09.22 21:56:34 »
Pl. ez a hülye tévhit arról, hogy a néhány tized barral megnövelt keréknyomás csökkenti a gumi tapadó felületét  :nono: ... Francnak írnak ilyeneket egy takarékos vezetésre ösztönözni akaró cikkben?! Ezzel egy rakás embert ijesztenek el ettől az alapszintű fogyasztás-csökkentő trükktől, holott a valóság az, hogy ilyen értékeknél meg egyáltalán nem csökken a tapadó felület, csak merevebb lesz a gumi, ezáltal kevésbé deformálódik ("dolgozik") gördülés közben, és így a gördülési ellenállás csökken.

Nekem előre 2.5 bart hátra 2.3 bart javasol a kis címke a kocsiban. Meddig mehetek el nyomásban úgy, hogy a gumit/tapadást ne bántsa, de kisebb legyen az ellenállás?

Amennyit a gyár maximális terhelésre megad. Tehát belefújhatod üres autó esetén is a megpakolt autóra javasolt értéket. Ilyen tartományokban lehet nyugodtan mozogni. Téli gumiba pedig mehet még kb. 0.2 barral több, mert a nagy hidegekben úgyis csökken kicsit a nyomás.

Persze mindez függ az ember tűrőképességétől, illetve az autó gumiméretétől is, mert a keményebbre fújt gumival jobban fog rázni a kocsi, és míg ez még egy oldschoolabb "ballonos" guminál bőven elviselhető, addig egy most divatos "peresnél" akár már elég idegesítő is tud lenni. A Carinával pl. (185/65x14) rutinszerűen 2.5-el jártunk a gyári 2.2 helyett, mert a magas oldalfalú gumival így sem romlott sokat a komfort. Az Avensisnél viszont (215/45x17) kínosan betartjuk a gyári minimális 2.4-es értéket, spórolás ide, spórolás oda - mert a kocsi így is eléggé ráz úthibákon, franc akarja ezt még tovább fokozni.

Szóval összetett kérdés ez is. De az tény, hogy a magasabb keréknyomással deciket lehet megspórolni. Most aztán kérdés, hogy ez kinek mit ér meg. Mert azt sem szabad elfelejteni, hogy a keményebb gumik miatt jobban "átjövő" úthibák a futóművet is fokozottan igénybe veszik. Ezért az első bekezdésben írt mértéknél többel túlfújni a gumit adott esetben már tényleg nem szerencsés.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.22 22:02:29 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6526 Dátum: 2008.09.22 21:56:48 »
Idézet
ezerrel átrepesztés a körforgalmakon
  - ezt rendszeresen csinálom, de ettől a gumi kopik nagyon! - ráadásul marha feltűnő a visító 265-ös gumi :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6527 Dátum: 2008.09.22 22:02:51 »
Amennyit a gyár maximális terhelésre megad. Tehát belefújhatod üres autó esetén is a megpakolt autóra javasolt értéket. Ilyen tartományokban lehet nyugodtan mozogni. Téli gumiba pedig mehet még kb. 0.2 barral több, mert a nagy hidegekben úgyis csökken kicsit a nyomás.

Csak olyan van, hogy 160km/h alatt (2.4), vagy 160km/h fölött (2.6) mi a javasolt  :clap:
Én kettő közé lőttem be, 2.5-re. Autópályázás után mértem egyszer 20 fokban, akkor 2,9 volt elől. Amúgy az első kerekek mindig jóval melegebbek, mint a hátsó kerekek. Tudom, hogy ez természetes, de ilyen nagy különbséget meg nem tapasztaltam más kocsiknál mióta kétágú vagyok.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6528 Dátum: 2008.09.22 22:17:16 »
Idézet
ezerrel átrepesztés a körforgalmakon
  - ezt rendszeresen csinálom, de ettől a gumi kopik nagyon! - ráadásul marha feltűnő a visító 265-ös gumi :D

A tieddel úgy is át lehet repeszteni a körforgalmon, ha meg se mozdítod a kormányt  :1eye: :tt2: :whistling: :devil:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6529 Dátum: 2008.09.22 22:19:32 »
Amennyit a gyár maximális terhelésre megad. Tehát belefújhatod üres autó esetén is a megpakolt autóra javasolt értéket. Ilyen tartományokban lehet nyugodtan mozogni. Téli gumiba pedig mehet még kb. 0.2 barral több, mert a nagy hidegekben úgyis csökken kicsit a nyomás.

Csak olyan van, hogy 160km/h alatt (2.4), vagy 160km/h fölött (2.6) mi a javasolt  :clap:
Én kettő közé lőttem be, 2.5-re. Autópályázás után mértem egyszer 20 fokban, akkor 2,9 volt elől. Amúgy az első kerekek mindig jóval melegebbek, mint a hátsó kerekek. Tudom, hogy ez természetes, de ilyen nagy különbséget meg nem tapasztaltam más kocsiknál mióta kétágú vagyok.

Ennél az autónál, ha csak elöl ülnek benne és nincs csomag, a tömeg közel kétharmada (kb. 62 %.-a) az első tengelyen van! Nem csoda, hogy az elsők melegszenek. Amúgy az ilyen mérések tanulságosak arra nézve, hogy az ember rájön: hú, 2.9 volt a nyomás és mégsem estem le az útról ;) ... Ez elég csattanós érv pl. az alább belinkelt cikk azon megállapítása ellen, hogy a pár tized barral megnövelt keréknyomás csökkentené a tapadási felületet. Nagyobb, nehezebb személyautókra sok esetben maga a gyár ad meg 3 barnál is magasabb nyomásokat pl. terhelt autóra, nagy sebességre. Na persze nyilván az sem mindegy, hogy milyen nehéz az autó, és milyen széles a gumi.

Ezért nem szerencsés a gyári felső érték fölé belőni a guminyomást; de az nyugodtan kihasználható. Mondjuk, te a 2.5-el abszolút biztosra mész :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6530 Dátum: 2008.09.22 22:43:49 »
Most olvastam egy érdekes cikket az AB-ben, ami informatív adalék a gyorshajtás vs. csigatempó témához. Tanulságos, mindkét oldalról nézve.
Na, akkor megszólal az ördög ügyvédje is. Szerintem ez így hülyeség volt, és egyúttal kellőképpen dezinformatív.
Ugyan három egyforma autóról van szó, de szélsőséges esetekben literes eltérés is lehet két egyforma autó közt. Szerencsésebb lett volna ugyanazzal az autóval megcsinálni a tesztet. De emelkedjünk felül ezen a problémán, és tegyük fel, hogy ugyanannyit fogyasztanak.
Két, nem feltétlenül ésszerű magyarázatot tudok adni arra, miként lehetséges az, hogy egy autó, amelyik konstans 130-nál 6,5 körül fogyaszt, az 90-nél 5,6-ot eszik 4,6 helyett: vagy nem a legmagasabb fokozatot használja 90-nél (ami mire jó??), vagy a 90 annyira lassú az autópályán, hogy az előzéseknél - mert kamionok azért ott is vannak - állandóan intenzív gyorsításokra kényszerül, ehhez ugye vissza kell kapcsolgatni, és emiatt jóval magasabb lesz az átlagfogyi a kelleténél. Nade éppen itt fordul saját paródiájába a kísérlet: aki spórolási célzattal megy lassan, az spórolni akar, és nem öncélúan totyogni. Tehát például beáll egy kamion mögé, és akkor fog előzni, amikor ezt könnyen teheti meg, ha sosem, akkor sosem... Tehát ezen a ponton kénytelen vagyok azt sejteni az egész tesztről, hogy a konklúzió előre megvolt, csak produkálni kellett hozzá az eredményt.
Következésképpen sokkal izgalmasabb lett volna az, ha mondjuk a leglassabb autó 120-szal megy, - ami azért egyáltalán nem olyan lassú - a középső meg 140-nel - ami nem olyan gyors, de mégis már jelentős különbséget ad az előzővel. Erős a gyanúm, hogy hasonló fogyasztáskülönbséget eredményezett volna jóval kisebb időelőnyért, és akkor bizony a konklúzió is más lett volna.
De ha lúd, legyen kövér, és életszagú! Érdekes lenne - de sajnos a KRESZ miatt nem lehetne kivitelezni - hasonló kísérletet csinálni itthon is, de ne autópályán. Legyen mondjuk egy Szombathely - Békéscsaba útvonal (autópálya nélkül), ahol az első autó menne 70-nel, a második 100-zal, a harmadik 130-cal országúton, 35-tel, 55-tel és 75-tel lakott területen - természetesen csak ott, ahol a forgalom és az útviszonyok engedik...

Végül az anyagiakról. Megéri a 70 kontra 60 euró? A különbség kb. 15%, ami jelentősnek mondható. Lehet persze azt mondani, hogy nem, de minden relatív, nézzük akkor másképpen: Nekem 10 euró két és fél órai munkabérem nettóban. Ha valaki azt mondaná, hogy ad tíz eurót, csak annyi lenne a dolgom, hogy egy 6 és fél órás utat 8 és fél óra alatt tegyek meg, szó nélkül megtenném. A spórolás erről szól: sok kicsiről, ami sokra megy. Tehát számomra megérné. Annak számára, aki 300 km-ért képes repülőre szállni, annak nyilván még a 119€ sem sok egy óra spórolásért.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.22 22:46:34 írta music »
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6531 Dátum: 2008.09.22 23:00:21 »
music, ez tényleg "ördög ügyvédje" kategória volt, elkezdhetnénk parttalanul vesézni, ha érdemben reagálnék rá - de inkább nem teszem.

Mondjuk, ez esetben tényleg megleptél, mert azt vártam volna, hogy örülsz majd a teszt egyik tanulságának - ti. ami a gyorshajtás ár/érték arányával kapcsolatos  ::) ... Remek alkalom lett volna, hogy közös nevezőre jussunk: sem az extrém rohanás, sem az extrém vánszorgás nem szerencsés dolog.

Ehelyett ... mindegy. Hagyjuk.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.22 23:09:48 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6532 Dátum: 2008.09.22 23:37:35 »
Remek alkalom lett volna, hogy közös nevezőre jussunk: sem az extrém rohanás, sem az extrém vánszorgás nem szerencsés dolog.
Ebben egyet is értünk. Abban is, hogy az őrült rohanás sokba kerül. De ez nem is volt kérdés eddig sem, ez a teszt pedig nem sokra volt jó.
Azt, ne haragudj, nem tudom elfogadni, hogy ugyanaz az 1,4-es 122 lovas autó ugyanolyan vezetési stílussal 90-nel 5,6-ot, 130-cal 6,5-et egyen. Ilyen autó nincs. Amelyik 90-nél 5,6-ot eszik, az 130-nál jóval 7 felett fog, amelyik 130-nál 6,5-et, az pedig 90-nél 5 alatt fog - ilyen kis motornál különösen.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6533 Dátum: 2008.09.22 23:42:25 »
Remek alkalom lett volna, hogy közös nevezőre jussunk: sem az extrém rohanás, sem az extrém vánszorgás nem szerencsés dolog.
Ebben egyet is értünk. Abban is, hogy az őrült rohanás sokba kerül. De ez nem is volt kérdés eddig sem, ez a teszt pedig nem sokra volt jó.
Azt, ne haragudj, nem tudom elfogadni, hogy ugyanaz az 1,4-es 122 lovas autó ugyanolyan vezetési stílussal 90-nel 5,6-ot, 130-cal 6,5-et egyen. Ilyen autó nincs. Amelyik 90-nél 5,6-ot eszik, az 130-nál jóval 7 felett fog, amelyik 130-nál 6,5-et, az pedig 90-nél 5 alatt fog - ilyen kis motornál különösen.

Rendben, ne fogadd el. Kivéve persze azt a részét, amivel eleve egyetértettél. A többi nyilvánvalóan hazugság:

Tehát ezen a ponton kénytelen vagyok azt sejteni az egész tesztről, hogy a konklúzió előre megvolt, csak produkálni kellett hozzá az eredményt.

Ez a legkönnyebb!

--------------------

Tudod, ha azt írnád, hogy más motorokkal kijöhetett volna ettől erősen eltérő eredmény is, még egyet is értenék veled. De ez a csípőből előrántott "érv", hogy biztos hazudnak, ez, már ne is haragudj...

« Utoljára szerkesztve: 2008.09.22 23:51:42 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6534 Dátum: 2008.09.22 23:46:31 »
az 1,4-es 122 lovas autó ugyanolyan vezetési stílussal 90-nel 5,6-ot, 130-cal 6,5-et egyen. Ilyen autó nincs. Amelyik 90-nél 5,6-ot eszik, az 130-nál jóval 7 felett fog, amelyik 130-nál 6,5-et, az pedig 90-nél 5 alatt fog - ilyen kis motornál különösen.


Azt ne felejtsd el, hogy egy duplafeltöltős (turbó+kompresszor) motorról van szó!
A benzines turbós motorok fogyasztása ugrásszerűen emelkedik a fordulatszámmal. Szerintem a teszt igenis érdekes, csak azt nem értem, hogy miért egy ilyen ritka motorral csinálták, sokkal közérthetőbb eredményt kaphattak volna  pl. 1.6 benzin, vagy/és ~2000ccm dízel motor esetében.
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6535 Dátum: 2008.09.22 23:48:39 »
Azt ne felejtsd el, hogy egy duplafeltöltős (turbó+kompresszor) motorról van szó!
A benzines turbós motorok fogyasztása ugrásszerűen emelkedik a fordulatszámmal. Szerintem a teszt igenis érdekes, csak azt nem értem, hogy miért egy ilyen ritka motorral csinálták, sokkal közérthetőbb eredményt kaphattak volna  pl. 1.6 benzin, vagy/és ~2000ccm dízel motor esetében.

Ez ott nem ritka motor. (És csak simán turbós, nem dupla feltöltős. A két erősebbik a dupla feltöltős, a 140 meg a 170 lovasok.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6536 Dátum: 2008.09.22 23:59:03 »
Ez ott nem ritka motor. (És csak simán turbós, nem dupla feltöltős. A két erősebbik a dupla feltöltős, a 140 meg a 170 lovasok.)

Bocsánat, azthittem minden TSI egyben kompresszoros is. Most olvastam utána...
Viszont az utánaolvasás alapján vitatkoznék a motor ritkaságáról, ugyanis 2007ben mutatták be a 90kilowattos verziót, tehát olyan nagyon elterjedt még nem lehet...
kisa
born to ride

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6537 Dátum: 2008.09.23 00:06:35 »
[quote
...
Két, nem feltétlenül ésszerű magyarázatot tudok adni arra, miként lehetséges az, hogy egy autó, amelyik konstans 130-nál 6,5 körül fogyaszt, az 90-nél 5,6-ot eszik 4,6 helyett...
Nem vitaindításnak, csak csendben tapasztalat: Szinte bármilyen benzines auto fogyikülönbsége a fenti 2 tempo között közelít a 2 literhez. És azért 20 euro, azaz közel 5ezer forint vagy 6 helyett 8 óra.... hát nem tudom.
A másik gond a különböző sofőr. Van aki sietve is tud relatíve takarékosan menni, és fordítva.
Nem bántás az AB-nek, de volt már egy két nem igazán objektív tesztje. Eddigi csúcs, igaz hogy a Vox legalább annyira közismert autós műsorában, mikor a priust hasonlították össze bmw318d-vel és nissan quaskai(lehet nem igy kell írni) 1.5 d-vel. Mentek egy sietőset és egy ráérőset. Nem az volt a baj, hogy senkinek nem jutott eszébe utána megkeverni a söfőrőket, hanem az, hogy a priust tesztelő kb 20 éves kisleány bal lábbal nyikkanásra fékezte a gépet. Kicsit nevetett, hogy "jaj mindig elfelejtem, hogy nincs benne kupplung". Persze a felvételen ezt még 1x !!! megismételte....vajon hányszor léphetett rá közben amit kivágtak...no comment. Ettől függetlenül persze győzőtt a prius, de ez nem a leányzó érdeme. Megjegyzem, ha a nissant nem egy 30 körüli autos újságíró vezeti, valószínű még nagyobb lett volna a különbség.

Egy kis példa, hogy azért nem csak pillanatnyi anyagi érdekből éri meg takarékosan vezetni:


A srác fogyasztási adatai:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/104416.html

Akit érdekel az alábbi fórumon szokott irogatni németül. Akinek nincs kedve olvasgatni, autopályán 90-95, országúton 80 a tempója.
http://www.skodacommunity.de
Kétségtelen mondjuk, hogy ő jobban figyel rá, hogy ne tartsa fel a forgalmat mint én:S. De mondjuk 3 sávos pályán, meg olyan gyér forgalmú landstrasse-kon könnyebb is :)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6538 Dátum: 2008.09.23 00:15:12 »
Ez ott nem ritka motor. (És csak simán turbós, nem dupla feltöltős. A két erősebbik a dupla feltöltős, a 140 meg a 170 lovasok.)

Bocsánat, azthittem minden TSI egyben kompresszoros is. Most olvastam utána...
Viszont az utánaolvasás alapján vitatkoznék a motor ritkaságáról, ugyanis 2007ben mutatták be a 90kilowattos verziót, tehát olyan nagyon elterjedt még nem lehet...

Valóban nincs régóta piacon, de a megjelenése óta egy gyakran választott változat (amit ráadásul ők az autó legésszerűbb motorjának választottak egy átfogó összehasonlítás során, ár/költség/menetteljesítmény arányt figyelembe véve).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6539 Dátum: 2008.09.23 00:26:03 »
Nem vitaindításnak, csak csendben tapasztalat: Szinte bármilyen benzines auto fogyikülönbsége a fenti 2 tempo között közelít a 2 literhez.

Egyenletes haladásnál igen, bár vannak kivételek, a Camrymnél ez pl. csak bő 1 liter (90-nél 6.0-6.1, 130-nál 7.2-7.3). Talán mert az ötös hosszú - 90-nél 2000-et pörög a motor, 130-nál 2800-at, nem akkora különbség. Alkalmasint a Golfban is hosszú lehet a felső fokozat, vagy egyszerűen csak ilyen a motor karakterisztikája. De itt ráadásul ugye nem egyenletesen haladtak, hanem 90-es ill. 130-as utazót tartottak, a forgalomban, egy 724 km-es szakaszon. A cikk ki is tért rá, hogy a 90-es sofőrnek gyakran le kellett lassítania, hogy más kocsikat engedjen be a behajtóról, lévén 90-el nem akart bevágódni a belső sávba. A 130-as sofőr ellenben jobban tudott együtt "úszni" a forgalommal, egyenletesebben tudott haladni. Nem akartam ennyire részletesen leírni a cikket, de ha ekkora a kétely a szavahihetőségével kapcsolatosan, akkor szívesen megteszem  ::) ...

A másik gond a különböző sofőr. Van aki sietve is tud relatíve takarékosan menni, és fordítva.
Nem bántás az AB-nek, de volt már egy két nem igazán objektív tesztje. Eddigi csúcs, igaz hogy a Vox legalább annyira közismert autós műsorában, mikor a priust hasonlították össze bmw318d-vel és nissan quaskai(lehet nem igy kell írni) 1.5 d-vel. Mentek egy sietőset és egy ráérőset. Nem az volt a baj, hogy senkinek nem jutott eszébe utána megkeverni a söfőrőket, hanem az, hogy a priust tesztelő kb 20 éves kisleány bal lábbal nyikkanásra fékezte a gépet. (...)

Itt három autós újságíró vezette a három autót, és a feladatuknak megfelelően vezettek - a 90-es spórolósan, a 130-as átlagosan, a vmaxos ólomlábbal. Legalábbis a leírás szerint. Én elhiszem, ettől még másnak nem muszáj elhinni, bár nem értem, mi érdekük fűződött volna ahhoz, hogy "lehúzzák" a spórolást; de ebbe nem is akarok belemenni, mert túl sokszor láttam már ezt a reakciót, hogy ha valami nem tetszik, amit írnak, akkor jön a "nem objektívek" típusú válasz  :whistling: ...
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.23 00:29:25 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )