Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2785652 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6405 Dátum: 2008.09.17 17:33:41 »
Én akkor utáltam meg a lassan hajtókat. Amikor Szombathelyre küldözgettek kiküldetésbe. Az uszkve 330-360km csak oda. Na most az út oda vissza 9-10 óra. Plusz a meló. Túlórát nem fizetnek, de elvárják, hogy másnap munkára jelentkezz. NA most innentől nagyon idegesítő tud lenni minden egyes negyvenes tábla és olyan főokos aki azt hiszi, hogy ha ő csak két falu között megy akkor jó lesz neki a 60-70-es tempó is. ÉS igen bevállaltam jópár olyan előzést is amit utólag megállapítottam, hogy nem kellett volna.....

 És főleg ha kilenc órát kell koncentrálnod egy nap és még melóznod is mellette. Akkor nem leszel toppon minden egyes helyzetfelmérésnél.
ismerős eset...sok hasonló átélt ilyen szituáció döbbentett rá arra,h nem kell rohanni. nem éri meg. és nem is várhatják el !

volt/van egy gyors őrangyalom, aki még/eddig mindig utol tudott érni. eddig... nem akarom tovább reszkírozni, erőltetni.

A nagy kérdés az, hogy ezt az ember meg tudja-e értetni a munkáltatójával (illetve, hogy mennyire ragaszkodik az állásához). Én sem szívesen emlékszem vissza a 2002-es ámokfutásaimra, amelyeket a céges autóval követtem el, szinte mindig muszájból  ::) ... De valahogy nem nagyon lett volna merszem kipróbálni, hogy mi történt volna, ha valahonnan elkések.

Egy "jó" főnök sosem mondja, hogy szegd meg a szabályokat. Csupán annyit követel tőled, hogy másképp nem lesz teljesíthető az elvárása. De ha valaki utólag megkérdi. Ő sosem utasított ilyesmire.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6406 Dátum: 2008.09.17 17:47:08 »
Ha egymás mellett teszik, akkor nehéz; viszont  a pongrácz út jó volt.

Na ne szívass, hogy Neked nehéz, villantsd meg Hófehérkét a tükörben :clap:

Pongráczon óvatosan! Mostanában rászoktak ott a celebfotózásra, 37-es villamos felüljárójánál a buszmegálló mögé állnak be, és aszem ha Kerepesi felől jössz, ott van egy 40-es tábla is :whistling:


Szerinted az eféle balfék ért bármiből is? mindhárom sor villogott, mellettem már dudáltak, de tovább mentek 45-el - én megoldottam a villamossinen, majd a belsősávos előtt lelassultam, így eltudott jönni a fél hungária köztük. -- minden második kocsi hosszú dudaszóal honorálta  aprodukciót! :D

- ma majdnem az ment, mint eddig bármikor; gyakorlatilag a Domustól lépésben, mert azt a fránya kanyart 25-nél gyorsabban nem képesek abszolválni az M3 felé. utána picit jobb volt a sportcsarnokig. A Pongrác délután kispest felé jó volt, viszont a másik irány már délben akadozott, most meg állt.

-A pongrácon szoktam figyelni, mert a buszbehajtónál - a híd előtt is álltak már de még mindíg érdemes volt a Zách u. felé kerülni; igaz ez most határeset volt; mert kifogtam két nagyonbéna tanulót.

-Viszont érdekes módon az alsó rakparton kisebb volt a forgalom, mint szokott.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6407 Dátum: 2008.09.17 18:34:13 »
durbincs
Azert ez jellemzo a BKV-re: "A BKV szóvivője úgy nyilatkozott, hogy mind a hat gépkocsi tilosban parkolt a helyszínen. "

"A taxis az MTI-nek telefonon elmondta: minden nap megáll a Villányi útnál, a buszvégállomásnál, ahol ugyan ki van téve :excl: :excl: :excl: :excl: :excl: a "Megállni tilos!" tábla, de várakozni lehet."

Ekkora f a s z ságot még nem hordott a világ. Ha tilos megállni, akkor hogyan várakozik???? Körbe körbe megy és közben áll???? Aki ezt nyilatkozza, az menjen inkább nyugdíjba 32 év után, ne taxizzon hivatás-szerűen. Atyavilág!!  Mindazonáltal őszintén örülök, hogy csak könnyebben sérült meg. Nem semmi eset. (mondjuk azt sem tartom kizártnak, hogy a jól tájékozott újságíró összekeverte a dolgokat, és Várakozni tilos van kint és akkor meg lehet állni max. 5 percre, ha a vezető, vagy más, a jármű vezetésére jogosító kategóriás vezetői engedéllyel rendelkező személy a járműnél marad.)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6408 Dátum: 2008.09.17 18:40:32 »
nagyon király az uj M0 :clap:
ma volt egy szentendre ráckeve köröm. mondom probáljuk ki. M3 kifelé majd fel a 0ra. M5 majd régi 0és 51 es út. alig voltak a uj részen érdekes
de borzalmas nagy kerülö. én csak hétköznap ha áll a város megyek arra. sztem távolságban /benzinben a duplája
de ideg/idöben meg a fele.
vki csinálhatna egy fogyiszámolást a fedcomppal

Távolságban biztosan a dupljára, de a fogyasztásban biztos nyerő. A dugóban ugrik meg igazán a fogyasztás nem az autópályatempónál... Én ha tehetem inkább 10-20 km-el többet megyek, de:
1. nyugodtabban
2. stresszmentesen
3. az én tempómban
4. kevesebb üzemanyagból.

Ez az én tapasztalatom.

BKV-re meg nem ülök, csak, ha nagyon muszáj.
1. büdös
2. sokan vannak rajta
3. most, hogy átszámoztak össze-vissza, a fene se tudja, hogy mi hol megy. Csak hallgatom a kollégák idevágó élményeit... :innocent:

(Combinón még nem is ültem, csak Bécsben... :1eye:)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6409 Dátum: 2008.09.17 18:53:46 »
Nem tudom, ide tartozik-e, de ma láttam egy érdekes dolgot. 6-os úton Budafok magasságában (illetve már korábban, csak nem figyeltem meg jobban) megjelent egy fehér Opel Astra, ami régen volt a rendőrségnek is, hátul a rendszámtábla alatt egy Police felirat. Benne ülők nem tűntek rendőrnek, de ki tudja. A lényeg az, egyszer csak senki sem sietett, elég volt a ~70 km/órás sebesség... Előzni meg végképp nem merte senki...
Mi az esélye, hogy rendőrök voltak? Szerintem semmi, de legalább nyugalom volt  :)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6410 Dátum: 2008.09.18 10:14:48 »
Mostanában és is 4-es 6-osal járok melózni,mert botrány hogy ahonnan indulok kb 5perc kocsival ha üres a város 14 vilivel,és 50perc dugóban.Szóval inkább a nyugis vili:-)

Tegnapelőtt jöttem le az árpád hídról az alsó rakpart felé és ott van egy besorolósáv egy opel terepjáró a besorolóból úgy döntött hogy be akar jönni elém,de az egész sort végigelőzte.Ilyenkor senkit nem engedek be...Tovább ment és előttem 2-vel beengedték.Le is értünk így az alsó rakpartra ami ugye 2 sávos és normál tempóval gurultam hogy megelőzzem,de valahogy volt egy érzésem hogy figyeljek.Pont amikor megelőztem volna őt is aki egy busz mögött ment kivágott elém izomból,de már sejtve ezt 6-ból 2-be vissza és csík húz mellette,mondjuk szabálytalanul a zárón át,de inkább ez mint hogy belemenjek lendületből.Sztem le sem esett neki elsőre hogy mi is történt...:-)Így aztán villogott követett én meg ugye "vészvillogóval megköszöntem neki hogy elengedett" és aztán az országháznál utolért mert nem siettem és gáz pici fék ballal ő meg hajolt a kormányra aztán mindjárt megvolt újra a követési távolság...Ki érti ezt,mire jó ez?Ő akar bepofátlankodni mindenki elé és meg van sértődve ha megszivatom.Ráadásul ha sietett volna akkor nem várt volna meg a rakparton hanem elhúzott volna nem lett volna ideje ott szarakodni velem...Érdekesek az emberek!

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6411 Dátum: 2008.09.18 16:32:31 »
...én meg ugye "vészvillogóval megköszöntem neki hogy elengedett"

Tudod ki köszönte volna meg ::)

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6412 Dátum: 2008.09.18 16:49:09 »

Szerinted az eféle balfék ért bármiből is?


Ma napközbe én is kifogtam egy párat, Hungárián egymás mellett mennek óra szerint 50el, mondjuk én ledudáltam a legbelső sávban haladót, mert a villamossíneken nem fogok kielőzni, hogy egy ilyen gyökér miatt pont kiszúrjon egy rendőr magának, aztán észrevette magát mert felgyorsított 53 és félre, így kitudtam bújni mögüle, mert persze akkor se ment volna le :fuk2: a másik meg a Szentmihályi vége felé, kombi Ford-középkorú nő, ott aszem 60as v. 70es tábla van, de biztos ami biztos 45el vonatoztunk, na megint beletenyereltem a dudába, de semmi reakció, hála az égnek a Citrom szalonnál piros lett, ott szépen mellé és mutatom hogy ez nem kóser, erre látom telefonál, és még mondja is hogy azért nem megy gyorsabban mert vonalban van :eek: :eek: zeszemmegáll :1eye: aztán padló és be elé, mögötte meg a Pólusig kocsisor... :wacko: mert ő telefonál :saddam:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6413 Dátum: 2008.09.18 17:45:20 »
Ma reggel, azaz hajnal 5-kor a Szentmihályin a kiserdőnél belefutottam egy lassan haladó sor végébe. Kinézek, nem jön semmi, úgyhogy megtoltam kicsit. 5 autó (ebből 4 stift) követett szorgalmasan 55-tel egy BKV buszt (70-es tábla, nyílegyenes út, nincs záróvonal). A sor mellett haladok szépen, még a sebességhatárt sem léptem túl. A busz jelez, hogy a következő lámpánál a balrakanyarodó sávba fog beállni. Én gondoltam, hogy még be tudok menni mögé, mivel a Suzukis elég nagy hézagot hagyott. De nem, a Stift kiszúrta, hogy haladok, így rágyorsított. Nem fértem be, csak ő mögé. Na bumm, nem érdekelt. Az Ázsiás lámpánál egymás mellékerültünk, na innentől feléledt benne a versenyzési vágy, már sárgán tolta neki. Én nem siettem, mert a következő lámpához komótosan kell menni, ha sárga-zöldre akarok odaérni. Suzi elhúz, én már motorfékkel a lámpa felé, erre beáll elém a sávba. Persze pirosra, így meg kell állnia, de mögötte így nekem is, pedig pont sárga lett volna, mire a vonalhoz érek. Innen megint tolja neki mint a meszes.  :devil: Aztán én kikanyarodtam az M3 felé ... Idióta.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6414 Dátum: 2008.09.18 18:07:45 »
...erre beáll elém a sávba. Persze pirosra, így meg kell állnia, de mögötte így nekem is, pedig pont sárga lett volna, mire a vonalhoz érek. Innen megint tolja neki mint a meszes.  :devil: Aztán én kikanyarodtam az M3 felé ... Idióta.

Miért nem autóztad körbe, csakhogy érezze a törődést :innocent:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6415 Dátum: 2008.09.18 18:09:41 »
Ja a suzukisok miondíg azt hiszik, hogy ők a menők. Csak kanyar ne jöjjön. Egyenesben gyorsul az ám akkorát, hogy csak na. Csak 60 fölé már nem mennek és vizet fakasztanak a kormánykerékből. Legalábbis a nagy átlag, persze vannak normálisok is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6416 Dátum: 2008.09.18 18:26:39 »
Én nem értem meg az embereket, mindenkinek úgy kellene közlekednie, hogy ne akadályozza a forgalmat, de veszélyhelyzetet se teremtsen. Lehet amúgy utálni az általánosításért, de a suzukisok egyszerűen nem tudnak közlekedni, tisztelet a kivételnek.
A jellemző kategóriák:
1, Fiatal hülyegyerek, össze-vissza cikázik, pofátlan, nem bír magával-->közepesen veszélyes
2, Fiatal "szegény" házaspár, ezek inkább csak bénáznak, de nem aggresszívak, csak bénák. Különösen a fiatal gyerekes nők, akik 70-nel mennek a 90 helyett-->alacsonyabb veszély
3, 55-60+ -os fater, aki a Wartburgból átül a miautónkba és nem néz, nem lát, nem megy, le van lassulva...-->extremely dangerous

Múltkor is a 3. kategória kinyírt majdnem. Megyek Fehérvárról Siófok fele, Lepsényt elhagyva gyorsítok. Mentem lakott területen kívül kb 100-zal. Megyek, beérek egy olyan szakaszra, ahol bal oldalt járdaszigetszerű ösvényszerű vmi, jobbról az M7 lehajtósávja, ami a 70-esre csatlakozik. Megyek szóval olyan 100-zal, látom, hogy a lehajtón ott jobbról a régi stift, ami áll a stop táblánál. Gondoltam no problem, elmegyek, azt kikanyarodik majd az ellenkező sávban.
De nem így történt! Mielőtt oda értem hozzá, azelőtt olyan 30m-rel elkezdett gyökketővel kikanyarodni előttem. Én besz.rtam, satufék hirtelen. Majd csak nem kanyarodik a nyugdíjas fater, szinte állt ott. Majd mielőtt majdnem belemenem oldalról 70-nel, a jobb oldalt levő árok és közötte elmentem, minkét oldalon volt vagy 10 cm. Majdnem elvittem a hátulját. A kocsi segge csúszott, még jó, hogy meg tudtam fogni rendesen.
Majd az öreg f.sz lazá megy tovább, rá sem jött, hogy ha mondjuk 100 helyett 120-szal mentem volna, akkor azonnal megmurdál ott helybe. Meg ha nem tudok vezetni és nem kapom el a kormányt a csatt előtt, akkor is. Ez a legdurvább. Rá sem jön, hogy mekkora f.sz!

Ennek az lett az eredménye, hogy az új Goodyear Hydragrip gumimnak (jobb első) leszakadt kettő 2 cm2-es barázdája, tehát kinyírta a csúszás egy kissé a gumimat. És nekem lett károm az ő baromsága miatt. Erre nem lehet gombot varrni! Persze lehet itt beszélni sok mindenről, hogy miért csúszott a kerék, miért nem tartottam a kerekeket csúszáshatáron... De ha az embereben ott van a halálfélelem, akkor nem működik a józan ész teljesen.
Egy szónak is száz a vége, nekem lett sz.r a gumim, én ő úszta meg 0 kárral az action-t.

Amúgy mostanában a szamarásoknak is van egy ki kamikaze hajlama. Szeretnek kikanyarodni eléd 20-szal, mikor mész 100-zal. És uána mennek 40-nel.
Mellesleg olyan szamarát már régen láttam, aminek a világító rendszere normálisan működne. A lámpáik sosem égnek rendesen, mert már sz.r, de nem csinálják meg, mert jóvanazúgyis.

A suzukisról még annyit, hogy lakott területen kívül nappal nem szeretnek világítani, de mondjuk ez más márkáknál is megfigyelhető. És hibá villogsz neki, nem reagál.
Csak mondjuk akkor vagy mindenki világítson vagy senki, mert eléggé gáz, hogy arra számítasz, hogy világít mindenki és előzésnél jön szembe egy kivilágítatlan autó.

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6417 Dátum: 2008.09.18 18:37:05 »
Ennek az lett az eredménye, hogy az új Goodyear Hydragrip gumimnak (jobb első) leszakadt kettő 2 cm2-es barázdája, tehát kinyírta a csúszás egy kissé a gumimat. És nekem lett károm az ő baromsága miatt. Erre nem lehet gombot varrni! Persze lehet itt beszélni sok mindenről, hogy miért csúszott a kerék, miért nem tartottam a kerekeket csúszáshatáron...

Nincs ABS a kocsidban?

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6418 Dátum: 2008.09.18 18:56:32 »
a szamarásokban télleg van vmi hulyeség mostanában. én is taliztam egy két idiotával. lehet h assziszik h még menő? :clap:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6419 Dátum: 2008.09.18 19:01:39 »
a szamarásokban télleg van vmi hulyeség mostanában. én is taliztam egy két idiotával. lehet h assziszik h még menő? :clap:

Mér', nem az? :ph34r: