Végre valaki kimondta!
""Így nem csupán a gyorshajtók ellen szeretnének büntetéssel fellépni a rend őrei, hanem a lassú, a forgalmat akadályozó vezetés ellen is. „A lassú tempó ugyanis, legalább olyan veszélyes forgalmi helyzeteket teremthet, mint a gyorshajtás” mondta a rendőrfőkapitány.""
Volt mar errol szo, szerintem ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen. A 90es tablanal 70 mar lassu vagy mondjuk csak a 65. Meg most komolyan majd bemernek 60al azt kuldik a csekket?? Mi van ha valami muszaki problema van a kocsival, potkerek van fent vagy ilyenek.
Szerintem tolunk kicsit nyugatabbra levo polgaroktol kellene nemi kozlekedesi kulturat atvenunk es maris nem viszketne a talpunk a gazpedal folott ha valaki 70el megy a 90es tablanal - mert mondjuk gondja van, nem ismeri a kornyeket vagy siman igy erzi magat biztonsagban.
Ha valaki nem érzi magát biztonságban, amúgy megfelelő (út, látási, műszaki stb.) körülmények megléte esetén, országúton 90-es tempónál, az ne vezessen. Elvben már az ehhez szükséges vezetői vizsgán sem ment volna át! Ott megbuksz, ha ok nélkül tartósan lassabban mész a megengedettnél.
A környék nem ismerete sem bizonytalaníthat el senkit, aki rendelkezik a vezetői vizsga letételéhez szükséges minimális adottságokkal, annyira, hogy emiatt ne legyen képes tartani a megengedett sebességet. Ha mégis elbizonytalanítja: lásd első pont!
Műszaki probléma: vészvillogó!
Ne tegyünk úgy, mintha nem értenénk, hogy miről van szó. Magyarországon tömegesen elszaporodtak a spórolási célzattal a megengedettnél jóval (!) lassabban haladó autósok - röhejes módon többnyire olyanok, akiknél már az autó értékéből következik, hogy nem jelentene nekik megoldhatatlan problémát, ha teszem azt 4 helyett 5 litert fogyasztana az autójuk. Leginkább fiatal kis-, ritkábban kompakt autók sofőrjei űzik ezt a sportot. Feltartják a forgalmat, előzésre kényszerítenek gyakorlatilag mindenki mást, és ezzel VESZÉLYEZTETIK a közlekedés biztonságát. Pont, ennyi.
A KRESZ eddig is tiltotta az indokolatlanul lassú haladást, de ez szemlátomást nem tart vissza senkit, többek közt azért, mert ugye nincs a dolog számszerűsítve. Ha bevezetik az ezzel kapcsolatos módosítást, akkor majd nyilván húznak konkrét határvonalakat. Pl: 90 helyett 70-nél bünti. Tessék, egzakt, felfogható, ellenőrizhető, mérhető.
Csak a sáp beszedése a cél? Ám legyen. Szedjék csak a sápot, ha ezzel mellesleg elérik, hogy eltűnnek az utakról a vánszorgók.
Az, hogy egyáltalán felmerült a kérdés, már önmagában jelzi, hogy lépéskényszer van. Elég hozzá kicsit autózgatni országútjainkon ahhoz, hogy az ember lássa, hogy mennyire. Egy 300 km-es úton ha nem kell két tucat 70 körül gurulászót megelőzni, akkor egyet sem. Az origo-n régóta van egy szavazás arról, hogy ki milyen közlekedési kihágást tart a legidegesítőbbnek - stabilan, szép előnnyel vezet az indokolatlanul lassú haladás. Tömegsport lett belőle, aminek véget kell vetni!