Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2863106 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6120 Dátum: 2008.09.06 21:49:59 »
Én tegnap délután az M7-esen mentem, erre jött valami kormány-konvoj, gondolom Böszödre mehettek. Akik a sor elején mentek, azok mindenkit leszorítottak, még engem is (holott már így is a szélső sávban mentem, a jobb oldali gumikkal már a leálló sáv elválasztóján mentem).
Sziréna, duda, leszorítás, ahogy kell. Eszméletlen nagy sor volt így is lefelé, de ezeknek sikerült mégnagyobb felfordulást csinálniuk.  :whistling:

Ahogy láttam ezek a kormányőr sofőrök eléggé élvezték a szitut, hogy ők a janik, és mindenkit leszoríthatnak. Tudtommal a Kresz szabály rájuk is vonatkozik, ugyanis semmi jelét nem láttam annak, hogy esetleg menekülnie kellene a konvojnak valamilyen fenyegetettség elől.  :whistling:

Ez még csak OK, hogy autópályán csinálják ezt. Nekem volt olyan szitu még az M5 azon szakaszának átadása előtt, hogy Kiskunfélegyháza és Kistelek között egy kanyar után kaptam szembe őket. Egyszer csak ott voltak, az út kellős közepén úgy, hogy az egyetlen út a padlófék, susnyásba lefele volt.  :censored: :gun_bandana: Egy kicsit tapasztalatlanabb sofőr kapcsiból vagy szembe kapta volna őket, vagy megborul az árokban. És ők sem siettek senki elől. Csak úgy magukban 140 körül...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6121 Dátum: 2008.09.07 21:04:32 »
Én tegnap délután az M7-esen mentem, erre jött valami kormány-konvoj, gondolom Böszödre mehettek. Akik a sor elején mentek, azok mindenkit leszorítottak, még engem is (holott már így is a szélső sávban mentem, a jobb oldali gumikkal már a leálló sáv elválasztóján mentem).
Sziréna, duda, leszorítás, ahogy kell. Eszméletlen nagy sor volt így is lefelé, de ezeknek sikerült mégnagyobb felfordulást csinálniuk.  :whistling:

Ahogy láttam ezek a kormányőr sofőrök eléggé élvezték a szitut, hogy ők a janik, és mindenkit leszoríthatnak. Tudtommal a Kresz szabály rájuk is vonatkozik, ugyanis semmi jelét nem láttam annak, hogy esetleg menekülnie kellene a konvojnak valamilyen fenyegetettség elől.  :whistling:

Engem is utolért 4.-én délelőtt az M7-esen két, kék villogót használó fekete Audi (asszem egy 8-as és egy 6-os, utóbbinak a hátulján piros betűkkel POLICE felirat, nem tűnt valami szabványosnak). Mondjuk, ezek szépen a saját sávjukban jöttek, és nem is valami eszeveszetten gyorsan - olyan 160-170-re saccoltam a tempójukat, a sajátomhoz (130) képesti különbségből. Én épp a belsőben mentem, mikor megláttam őket hátulról jönni, de le is mentem azonnal a külsőbe, beesve egy teherautó mögé. Elég nagyot fékeztem emiatt, de wazz, ha én kék villogót látok, nem állok neki keménykedni. Nem úgy a mögöttem haladó Clio: az maradt szépen 130-al a belsőben, pillanatra sem zavartatva magát, pedig a kormányautók rendesen bezuhantak a seggébe, ekkor már a szirénát is bekapcsolva. Clio ehhez képest rezzenéstelenül, se lassítva-se gyorsítva maradt a belsőben, és megelőzött két, egymásba bújt teherautót - csak ezután húzódott le. Mondjuk, én ebben a szituban simán a Cliost tartottam a köcsögnek, megmondom őszintén  :censored: ... Ne ő döntse már el, hogy hova rohannak az állami kocsik és miért! Ha én le tudtam húzódni közvetlenül egy teherautó mögé, ő is simán megtehette volna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6122 Dátum: 2008.09.07 23:34:24 »
Ha megyek országúton olyan 120-140 között, néha előzök intenzívebben, fele út falu, akkor olyan 8 körül fogyaszt vagy még annyit sem. Attól függ, hogy 8 fölé megy-e, hogy kitolom-e egyenesben 160-ig vagy sem... ::)

De ez azért nem fordul mostanában túl gyakran elő, mert erősen öregszem ebben a tekintetben... Megvetem magamat, hogy 3-5 évvel ezelőtt mennyire gázul vezettem mai szemmel nézve, mindig túl gyorsan mentem, nagy kockázatot vállaltam feleslegesen... Most már inkább a biztonságra törekszem, lassan megyek, kímélem az autót és az utasokat is.

Látod, ez nálam fordítva van. Értsd: én is lassulok, és én is annak tudom be, hogy öregszem  ::) ... Jobban "előttem van", hogy mi történhet, kevésbé megyek ösztönből és többet észből, jobban átérzem a veszélyeket stb. - summa summarum: ritkábban megyek gyorsan. Csak éppen, őszintén szólva: ezért egyáltalán nem vagyok büszke magamra  ::) ... Tudom, hogy lehetnék, elvégre biztonságosabban vezetek, mint régebben - de akármennyire is akarom, nem tudok erre úgy tekinteni, mint valami érdemre, mert a lelkem mélyén valami azt súgja, hogy egész egyszerűen beszaribb lettem  :whistling: ... Korábban bátrabb voltam, és lehet, sőt biztos, hogy objektíve, józan ésszel nézve a jó irányba fejlődtem, viszont, mondom, belül a kis hang azt súgja: gyávulsz, öreg  :wacko: ..............

Most is elégedett vagyok még, ha sikerül pl. egy jó időt menni Pécs-Balaton viszonylatban - de míg korábban csak a zavartalan öröm maradt meg egy-egy ilyen "futam" után, addig most egyre erősebbek a belső hangok, amelyek a "mi lett volna, ha" szöveget nyomatják, és tudom, hogy egy idő után olyan erősek lesznek, hogy 150 helyett már csak 140-el merek majd menni, aztán már csak 130-al, és így tovább  ::) ... Évek hosszú során át nem értettem, hogy pl. apám miért csóválja a fejét, mikor a menetidőimről számolok be neki - de egy ideje már értem. De: NEM ÖRÜLÖK annak, hogy értem  :no: !

Tudok vezetni valamennyire, és biztos vagyok abban, hogy nem jelentek nagyobb veszélyt másokra nézve országúton 120-al, mint egy kevésbé lelkes és előre gondolkodó sofőr 90-el. De az nem kérdés, hogy 100-al kevesebb veszélyt jelentenék, mint 120-al - és ez a gondolat, ha még nem is túl gyakran, de egyre gyakrabban győz  :surrender: ... Öregszem, nincs mese  :no: :no: :no:
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.07 23:36:42 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6123 Dátum: 2008.09.08 08:20:19 »
Évek hosszú során át nem értettem, hogy pl. apám miért csóválja a fejét, mikor a menetidőimről számolok be neki - de egy ideje már értem. De: NEM ÖRÜLÖK annak, hogy értem  :no: !

Ugyan sosem hajtottam ilyen gyorsan még anno a T5-tel sem, de amióta vannak gyerekeim, még annyira se. Győr-Grác távon (kb. 230km) spórolhatnék negyed-fél órát. Nekem ez nem éri meg. Amikor valaki elhúz mellettem országúton 140 környékén (és nem tukk-tukk verdás fiatal), csak csóválom a fejem és komolyan nem értem, hogy ez mire jó (a mindennapokban ennyivel haladni). Bármikor jöhet részeg biciklis, stb. Egyik ismerősöm mesélte, hogy egy kanyar után egyszer csak egy leállított utánfutó volt a sáv közepén (defekt miatt otthagyták a kisebbségiek, amíg elmentek kerékért), szemből meg jöttek. Nem tudott már megállni, de ugye nem kell magyarázni, hogy mennyivel súlyosabb lett volna, ha gyorsan megy.

Ha egyszer lesznek gyerekeid, te is majd 90-100-zal mész, és boldogabb ember leszel. Szerintem. :flowers:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6124 Dátum: 2008.09.08 09:54:42 »
egyetértek. öööö.. nem jönnénk egyszer össze? megnézném a Volvodat.  :wub:
Pesti vagy?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6125 Dátum: 2008.09.08 10:08:26 »
egyetértek. öööö.. nem jönnénk egyszer össze? megnézném a Volvodat.  :wub:
Pesti vagy?

OFF

Szívesen, de sajnos Győrig kell jönnöd. :) Pesten elég ritkán fordulok meg autóval. Ha máshogy nem, talán egy találkozóra valamikor eljutok.

ON

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6126 Dátum: 2008.09.08 10:29:50 »
Ugyan sosem hajtottam ilyen gyorsan még anno a T5-tel sem, de amióta vannak gyerekeim, még annyira se. Győr-Grác távon (kb. 230km) spórolhatnék negyed-fél órát. Nekem ez nem éri meg. Amikor valaki elhúz mellettem országúton 140 környékén (és nem tukk-tukk verdás fiatal), csak csóválom a fejem és komolyan nem értem, hogy ez mire jó (a mindennapokban ennyivel haladni). Bármikor jöhet részeg biciklis, stb. Egyik ismerősöm mesélte, hogy egy kanyar után egyszer csak egy leállított utánfutó volt a sáv közepén (defekt miatt otthagyták a kisebbségiek, amíg elmentek kerékért), szemből meg jöttek. Nem tudott már megállni, de ugye nem kell magyarázni, hogy mennyivel súlyosabb lett volna, ha gyorsan megy.
Ha egyszer lesznek gyerekeid, te is majd 90-100-zal mész, és boldogabb ember leszel. Szerintem. :flowers:
De jó, hogy ezt nem ér írtam, és más is így gondolkodik... :clap: :clap:
Annyit hozzátennék, hogy a menetidő javítása helyett nekem inkább az okoz örömet, ha sikerül fogyasztási rekordot döntenem, de azért arra nem lennék képes, hogy leszilacis módon 70-nel poroszkáljak át az országon, pedig akkor biztosan 6 alatti átlag is összejönne, de mondjuk Avensisszel groteszkebbül is hatna. De az is tény, hogy a legutóbbi 13 hónapban 7,47-es átlagfogyit sikerült összehoznom, ami - a lakhelyemre tekintettel - egyáltalán nem rossz. Persze a mérleg serpenyőjének másik oldala, hogy az említett időszakban egyszer mentem 160-nal egy előzés erejéig, és minden bizonnyal soha nem fogom megtudni, mennyit megy a kocsi.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6127 Dátum: 2008.09.08 14:49:26 »
Évek hosszú során át nem értettem, hogy pl. apám miért csóválja a fejét, mikor a menetidőimről számolok be neki - de egy ideje már értem. De: NEM ÖRÜLÖK annak, hogy értem  :no: !

Ugyan sosem hajtottam ilyen gyorsan még anno a T5-tel sem, de amióta vannak gyerekeim, még annyira se. Győr-Grác távon (kb. 230km) spórolhatnék negyed-fél órát. Nekem ez nem éri meg. Amikor valaki elhúz mellettem országúton 140 környékén (és nem tukk-tukk verdás fiatal), csak csóválom a fejem és komolyan nem értem, hogy ez mire jó (a mindennapokban ennyivel haladni). Bármikor jöhet részeg biciklis, stb. Egyik ismerősöm mesélte, hogy egy kanyar után egyszer csak egy leállított utánfutó volt a sáv közepén (defekt miatt otthagyták a kisebbségiek, amíg elmentek kerékért), szemből meg jöttek. Nem tudott már megállni, de ugye nem kell magyarázni, hogy mennyivel súlyosabb lett volna, ha gyorsan megy.

Ha egyszer lesznek gyerekeid, te is majd 90-100-zal mész, és boldogabb ember leszel. Szerintem. :flowers:

Úgy legyen  :yes: ... Ha van gyerek, család, az biztosan nagyon más színezetet ad a dolognak. Egyelőre csak magammal kell elszámolnom  :whistling: ...

Amúgy pontosan az ilyen dolgok azok, amiktől kezdek fosni az utóbbi időben. Mint amit leírtál erről az utánfutóról. Az ilyen, elképzelt szituk vesznek rá újabban egyre gyakrabban arra, hogy visszavegyem a tempót. Ez, végeredményét tekintve (=biztonságosabb autózás), jó dolog - az emiatt bennem lévő érzést tekintve (=gyávább lettem) viszont egyáltalán nem jó  ::) ... Dehát mindegy, tegnap este leírtam a lényeget.

Ami a rohanást illeti, nyilván nem kell magyaráznom, hogy gyakran éles tétje van, hogy odaérsz-e valahová fél órával előbb, vagy sem. És fél órát én megfogok neked egy Pécs-Balaton távon is, ami 120 km, szal nem kell ahhoz 230 km ;) ... Szal van, amikor muszáj. De, nem tagadom, nagyon sokszor mentem 130-140-el országúton olyankor is, amikor nem volt muszáj. Miért? Mert gyorsan menni, mindenkit megelőzni, kiváló menetidőt futni élvezet  ::) ... Legalábbis nekem az ... volt (?) ... De, mondom, ezek az öncélú joyride-ok egyre ritkábbak, mert a lehetséges vészhelyzeteken való agyalással megkeserítem a saját örömömet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6128 Dátum: 2008.09.08 15:53:55 »
Amúgy pontosan az ilyen dolgok azok, amiktől kezdek fosni az utóbbi időben. Mint amit leírtál erről az utánfutóról. Az ilyen, elképzelt szituk vesznek rá újabban egyre gyakrabban arra, hogy visszavegyem a tempót.
Nemrégiben egy töküres utánfutót vontató Samara ment előttem 2x1 sávos, elég keskeny országúton kb. 100-zal. Nem volt tökéletes az útburkolat, ezért akkorákat pattogott az utánfutó, hogy egy ideig nem is mertem megelőzni, csak tisztes távolból követtem, hátha leszakad. Nem szakadt, de tényleg rossz volt elképzelni, hogy egyszer csak eléd ugrik egy irányíthatatlan kordé...
(Nem véletlen, hogy akármit csak max. 80-nal lehet vontatni.)
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6129 Dátum: 2008.09.08 15:55:25 »
Bár én nem régóta vezetek, eleinte azért csak nyomtam neki, érdi emelkedőn már-már versenybe torkollt néha (vagy Batta Dunaújváros röpke húsz perc alatt... stb), de amikor ott ül a hátsó ülésen a gyerek, nyugi van; sőt, már ha egyedül megyek is, inkább kényelmesen, megengedett legnagyobb sebesség, aki előzni akar, az tud városban is százzal... Leginkább melóba járok, Százhalombatta Csepel között; szépen keresztül Érden, Nagytétényi út felé, délutáni dugó erre nem nagyon létezik, a fogyasztás meg 5,5 lett  ::)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6130 Dátum: 2008.09.08 16:42:02 »
Német autópályán emberke vontatott lakókocsit. Nem sokon múlt, hogy nem tarolt le mindent felborulva... A lakó már a két oldalt lévő sáv felébe mászot mindkét irányban... Félelmetes volt mindez előttünk 10 méterre...  :wacko:
         

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6131 Dátum: 2008.09.08 16:51:44 »
Úgy 8-10 éve az előző melóhely céges kocsijával még én is nyomtam rendesen, mivel mindig a világ végére kellett menni, vagy onnan visszaérni, mindig időre és persze mindig várni kellett valakire.
Aztán már csak autópályán toltam saját kocsival, de mióta sok helyen kameráznak és a pályán is igencsak elszabadult a káosz, ritkán megyek 145 fölött. Országúton meg csak előzések erejéig gyorsítok 115 fölé.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6132 Dátum: 2008.09.08 16:56:53 »
Nemrégiben egy töküres utánfutót vontató Samara ment előttem 2x1 sávos, elég keskeny országúton kb. 100-zal. Nem volt tökéletes az útburkolat, ezért akkorákat pattogott az utánfutó, hogy egy ideig nem is mertem megelőzni, csak tisztes távolból követtem, hátha leszakad. Nem szakadt, de tényleg rossz volt elképzelni, hogy egyszer csak eléd ugrik egy irányíthatatlan kordé...
Egyszer úgy jártam, hogy ment előttem egy utánfutós kocsi és egyszercsak egy láda felemelkedett a futóról és repült felém. Satufék, szerencsémre pont leesett az autó előtt és csak a rendszámkeret tört el meg a rendszám gyűrődött meg. De szerencsétlen esetben be is jöhetett volna a szélvédőn. Vagy a mögöttem jövők seggbetolhattak volna.  :sweatdrop:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6133 Dátum: 2008.09.08 17:54:27 »
Egyszer úgy jártam, hogy ment előttem egy utánfutós kocsi és egyszercsak egy láda felemelkedett a futóról és repült felém. Satufék, szerencsémre pont leesett az autó előtt és csak a rendszámkeret tört el meg a rendszám gyűrődött meg. De szerencsétlen esetben be is jöhetett volna a szélvédőn. Vagy a mögöttem jövők seggbetolhattak volna.  :sweatdrop:

Még régebben valaki belinkelt egy képet, amin egy Mondeo műszerfalának, (pont a vezető előtt) állt meg egy fékdob-fékbetét darab, méretét tekintve teherautóé :flowers: na az se lehetett semmi :wacko:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6134 Dátum: 2008.09.08 20:19:24 »
A helyzet az az, hogy mostanában lassabban vezetek, mint régebben. Hogy miért?

Ennek okai:
1, félek, hogy megdöglök, sok törött kocsit és halottat láttam már (http://www.4lol.ru/cars/). Nem szeretnék értelmetlenül meghalni a hülyeségem vagy más miatt. Mostanában egyre több az idióta autós is, félek, hogy egyszer jön majd velem kanyarban szembe egy TDI passzát, ahogyan engem is kanyarban előznek... és akkor meg kell tudni oldani a helyzetet.
Meg félek attól is, hogy a cigányok által az úton hagyott holmikba belemegyek. (Valaki mondta az utánfutót, én is láttam hasonlót többször.) Mellesleg a rémálmom, hogy ütközzek egy cigómobillal. Ugyanis nincs kötelezőjük, leverni meg nem lehet rajtuk, mert ott tarunk, hogy ők vernek meg engem, végrehajtható vagyonuk nincs, meg nem is volt a sofőr ott-állítják 25-en... TISZTELET A KIVÉTELNEK!
Meg sok a vadállat is az utakon, különösen ilyenkor összel meg tavasszal, mikor bőgnek a szarvasok...

2, ha lassabban megyek, többet látok, jobban élvezem az autózást, tovább tart az élmény.

3, ha lassan megyek, akkor 6,x a fogyasztás, ez mostanában eléggé motivál, mert anyagilag nem vagyok most a toppon...

4, a zsaruk nem mérnek be, ha lassan megyek, a halál sem akar fizetni százezreket a semmiért... (Utálom ezt, ami most van, hogy a gyorshajtás a legnagyobb probléma az országban.)