Ezzel nem feltétlenül leszek népszerű, de szerintem tanulságos, egy interjú az országos rendőrfőkapitánnyal, a kiemelések tőlem vannak:
(...)
Egy kérdést azért hiányolok, azok a 30-as 40-es korlátozó táblák vajon mindig indokoltan vannak kint...?
Bizony, ezt a kérdést én is hiányoltam. Mert éppenséggel akár engem is kaphattak volna el 30-as táblánál 100-zal, ha az a 30-as tábla valahol az országúton van kint felejtve, rég indokolatlanul. Volt pl. egy favágás Somogyvár és Lengyeltóti között, még vmikor tavasszal. Utána hónapokig (!) kint voltak még a 30-as táblák. Mindenki utazósebességgel ment el mellettük - naná. Ott aztán kaszálhattak volna a rendőrök, és erre az esetre szvsz emberileg nem elvárható, hogy valaki "betartsa a KRESZ-t" .
Amúgy az nagyon jó hír, hogy kevesebb a baleset. Örvendetes az is, hogy végre kezdenek rájönni, milyen jó dolog is a körforgalom. Még sokkal több kéne belőle!
Az viszont nem állja meg a helyét, hogy az unióban utol tudják érni a külföldi szabálytalankodókat is. Az AB (a német) rendszeresen írja, hogy ha a német autós külföldön követ el szabsot, azt egyes-egyedül Ausztria, mint elkövetési hely esetében tudja Németországban behajtani a külföldi (osztrák) hatóság. Más országoké nem, tehát ha pl. a német itt nálunk megy 300-al, az ezért járó bírságot a magyar hatóságok odahaza már nem tudják behajtani rajta. Nem hiszem azt sem, hogy ez fordítva máshogy lenne.
Abban ugyanakkor igaza van (szerencsére) a főkapitánynak, hogy az utakon tényleg látható a változás. Az országutakon is, de főleg az autópályákon: ma pl. a Balaton-BP retúr M7-es túrámon meglepve és örömmel tapasztaltam, hogy senki (!) nem előzött jobbról, óra szerinti 140-es tempó mellett (visszafelé mentem ennyivel) alig néhány kocsi előzött csak meg (azok se mentek sokkal gyorsabban), és a nagy többség betartotta a követési távolságot is - mindössze két autó bújt belém és "tolt" hátulról. Szóval - csakugyan érzékelhető a javulás
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Mindazonáltal van néhány dolog, ami veszélyes és/vagy idegesítő, és nagyobb figyelmet kellene rá fordítania a hatóságoknak, mert igen sokan művelik ezeket. A teljesség igénye nélkül:
-Az indexet továbbra is nagyon sokan nem használják, főleg autópályán. Sávváltás mindenféle jelzés nélkül, bevett gyakorlat.
-Az előzéskor rágyorsítás kib... veszélyes aljas szemét húzás, és meglehetősen sokan csinálják
![2guns :2guns:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/2guns.gif)
... ezt nagyon keményen kellene büntetni!!!
-Folyamatosan gyarapszik a spórolási célzattal vánszorgók száma az országutakon, főleg hétvégén egyre több a 60-70 közötti tempóval kúszó, többnyire viszonylag fiatal kisautó. Módosítani kellene a KRESZ-t, és egyértelműen megfogalmazni, hogy mi számít indokolatlanul lassú haladásnak: én a megengedett maximális sebesség mínusz 10 kmh-nál húznám meg a határt országúton, 20-nál autóúton és 30-nál autópályán (elvégre ott a legkönnyebb kikerülni a csigákat), és aki ezt megszegi, azt ugyanolyan keményen kellene büntetni, mint a gyorshajtókat (a mérések során 10 % toleranciát alkalmazva, lévén ugye sokan nem tudják, hogy az órák fölfelé csalnak). Mindez értelemszerűen csak akkor lenne érvényes, ha a viszonyok lehetővé teszik a megengedett legnagyobb sebességgel való biztonságos haladást.