Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2870869 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5955 Dátum: 2008.08.13 21:58:10 »
Ezzel nem feltétlenül leszek népszerű, de szerintem tanulságos, egy interjú az országos rendőrfőkapitánnyal, a kiemelések tőlem vannak:
(...)
Egy kérdést azért hiányolok, azok a 30-as 40-es korlátozó táblák vajon mindig indokoltan vannak kint...?

Bizony, ezt a kérdést én is hiányoltam. Mert éppenséggel akár engem is kaphattak volna el 30-as táblánál 100-zal, ha az a 30-as tábla valahol az országúton van kint felejtve, rég indokolatlanul. Volt pl. egy favágás Somogyvár és Lengyeltóti között, még vmikor tavasszal. Utána hónapokig (!) kint voltak még a 30-as táblák. Mindenki utazósebességgel ment el mellettük - naná. Ott aztán kaszálhattak volna a rendőrök, és erre az esetre szvsz emberileg nem elvárható, hogy valaki "betartsa a KRESZ-t" .

Amúgy az nagyon jó hír, hogy kevesebb a baleset. Örvendetes az is, hogy végre kezdenek rájönni, milyen jó dolog is a körforgalom. Még sokkal több kéne belőle!

Az viszont nem állja meg a helyét, hogy az unióban utol tudják érni a külföldi szabálytalankodókat is. Az AB (a német) rendszeresen írja, hogy ha a német autós külföldön követ el szabsot, azt egyes-egyedül Ausztria, mint elkövetési hely esetében tudja Németországban behajtani a külföldi (osztrák) hatóság. Más országoké nem, tehát ha pl. a német itt nálunk megy 300-al, az ezért járó bírságot a magyar hatóságok odahaza már nem tudják behajtani rajta. Nem hiszem azt sem, hogy ez fordítva máshogy lenne.

Abban ugyanakkor igaza van (szerencsére) a főkapitánynak, hogy az utakon tényleg látható a változás. Az országutakon is, de főleg az autópályákon: ma pl. a Balaton-BP retúr M7-es túrámon meglepve és örömmel tapasztaltam, hogy senki (!) nem előzött jobbról, óra szerinti 140-es tempó mellett (visszafelé mentem ennyivel) alig néhány kocsi előzött csak meg (azok se mentek sokkal gyorsabban), és a nagy többség betartotta a követési távolságot is - mindössze két autó bújt belém és "tolt" hátulról. Szóval - csakugyan érzékelhető a javulás  :yes:

Mindazonáltal van néhány dolog, ami veszélyes és/vagy idegesítő, és nagyobb figyelmet kellene rá fordítania a hatóságoknak, mert igen sokan művelik ezeket. A teljesség igénye nélkül:

-Az indexet továbbra is nagyon sokan nem használják, főleg autópályán. Sávváltás mindenféle jelzés nélkül, bevett gyakorlat.
-Az előzéskor rágyorsítás kib... veszélyes aljas szemét húzás, és meglehetősen sokan csinálják  :2guns: ... ezt nagyon keményen kellene büntetni!!!
-Folyamatosan gyarapszik a spórolási célzattal vánszorgók száma az országutakon, főleg hétvégén egyre több a 60-70 közötti tempóval kúszó, többnyire viszonylag fiatal kisautó. Módosítani kellene a KRESZ-t, és egyértelműen megfogalmazni, hogy mi számít indokolatlanul lassú haladásnak: én a megengedett maximális sebesség mínusz 10 kmh-nál húznám meg a határt országúton, 20-nál autóúton és 30-nál autópályán (elvégre ott a legkönnyebb kikerülni a csigákat), és aki ezt megszegi, azt ugyanolyan keményen kellene büntetni, mint a gyorshajtókat (a mérések során 10 % toleranciát alkalmazva, lévén ugye sokan nem tudják, hogy az órák fölfelé csalnak). Mindez értelemszerűen csak akkor lenne érvényes, ha a viszonyok lehetővé teszik a megengedett legnagyobb sebességgel való biztonságos haladást.
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.13 22:01:37 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5956 Dátum: 2008.08.13 22:16:54 »
Már látom is a híreket: "A rendőrség 2012 januártól májusig terjedő időszakban 3255 lassúhajtót fogott meg az utakon. A legextrémebb eset volt, amikor egy, a balatoni tájban gyönyörködő családot szédületes 76%-os lassúhajtáson fogtak. A megengedett 90 km/h helyett 21,6 km/h-val hajtottak a 7301. sz főúton. A vezető apa jogosítványát másfél évre bevonták."  :ph34r: :flowers: :whistling:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5957 Dátum: 2008.08.13 22:38:53 »
Már látom is a híreket: "A rendőrség 2012 januártól májusig terjedő időszakban 3255 lassúhajtót fogott meg az utakon. A legextrémebb eset volt, amikor egy, a balatoni tájban gyönyörködő családot szédületes 76%-os lassúhajtáson fogtak. A megengedett 90 km/h helyett 21,6 km/h-val hajtottak a 7301. sz főúton. A vezető apa jogosítványát másfél évre bevonták."  :ph34r: :flowers: :whistling:

;) ...

A KRESZ tiltja az indokolatlanul lassú haladást! Csak éppen a rendőrök nem foglalkoznak vele, mert hát pontosan mi is az, hogy "indokolatlanul lassú"  ::) ? Ezért kellene számszerűsíteni, mert masszívan harapódzik el ez a veszélyes gyakorlat. Véleményem szerint bőven megvalósul az indokolatlan lassúság, mikor egy személyautó olyan alacsony tempóval halad, minden látható ok nélkül, kiváló út- és látási viszonyok között, amit még egy teherautótól se nagyon várnánk el (óra szerint 65-70)  :nono:

Megismételném, amit már sokszor leírtam: vezetői vizsgán megbuksz, ha tartósan lassabban haladsz (ok nélkül), mint a megengedett sebesség. És ehhez nem kell 90 helyett 70-el menni, sokkal kisebb különbség is elég!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5958 Dátum: 2008.08.13 22:51:25 »
Egyébként egyetértek veled. A múltkori hazaút leírásából kihagytam egy momentumot. Egyszer kb 30 percig kellett előzgetnem még a Balaton fölött kocsisort, mire beértem az okozóját, egy 30-40 közötti hölgyet egy Mazda 3-ban, aki az országúti 90 helyett stabil 45-öt (!) tartott. Na, ő sokkal nagyobb balesetveszélyt teremtett, mint egy ugyanott 120-al száguldó motoros!
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.13 22:54:49 írta Kgabe »
Gabe 254.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5959 Dátum: 2008.08.13 23:08:34 »
Egyébként egyetértek veled. A múltkori hazaút leírásából kihagytam egy momentumot. Egyszer kb 30 percig kellett előzgetnem még a Balaton fölött kocsisort, mire beértem az okozóját, egy 30-40 közötti hölgyet egy Mazda 3-ban, aki az országúti 90 helyett stabil 45-öt (!) tartott. Na, ő sokkal nagyobb balesetveszélyt teremtett, mint egy ugyanott 120-al száguldó motoros!

Meg az a sok balfék, aki nem mer megelőzni 1 kocsit így aki menni akar, annak 25-öt kell előznie, mert addig nem jut el, hogy 50-nél nem 5. fokozatban kell elkezdeni előzni.
Minap mentem egy úton, 110 körül haladtam. látom a tükörben, hogy rámrepül egy francia oroszlános emblémás , kinéz, akkor épp jöttek, így nagyfékkel beállt mögém, és gurult utánam még 2 kilométert ( az épp szembejövő után kb. 10 lehetőség lett volna, amikor elmehetettvolna minden gond nélkül).
Aztán utolértünk egy tehert, ami 90-el haladt, én megelőztem, többet nem láttam a kocsit, pedig felettébb közel jött hozzám, és álandóan nézelődött.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5960 Dátum: 2008.08.13 23:11:01 »
, mert addig nem jut el, hogy 50-nél nem 5. fokozatban kell elkezdeni előzni.
Na, ilyen miatt volt már halálközeli élményem volt kollegina mellett. (oroszlános 307-es, 1,4 alapmoci  :no: :eek: :hammer:)
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5961 Dátum: 2008.08.13 23:17:22 »
Egyébként egyetértek veled. A múltkori hazaút leírásából kihagytam egy momentumot. Egyszer kb 30 percig kellett előzgetnem még a Balaton fölött kocsisort, mire beértem az okozóját, egy 30-40 közötti hölgyet egy Mazda 3-ban, aki az országúti 90 helyett stabil 45-öt (!) tartott. Na, ő sokkal nagyobb balesetveszélyt teremtett, mint egy ugyanott 120-al száguldó motoros!

Meg az a sok balfék, aki nem mer megelőzni 1 kocsit így aki menni akar, annak 25-öt kell előznie, mert addig nem jut el, hogy 50-nél nem 5. fokozatban kell elkezdeni előzni.
Minap mentem egy úton, 110 körül haladtam. látom a tükörben, hogy rámrepül egy francia oroszlános emblémás , kinéz, akkor épp jöttek, így nagyfékkel beállt mögém, és gurult utánam még 2 kilométert ( az épp szembejövő után kb. 10 lehetőség lett volna, amikor elmehetettvolna minden gond nélkül).
Aztán utolértünk egy tehert, ami 90-el haladt, én megelőztem, többet nem láttam a kocsit, pedig felettébb közel jött hozzám, és álandóan nézelődött.

Ez egy nagyon fura, és nagyon dühítő negatív tendencia. Az emberek tényleg kezdenek leszokni országúton az előzésről. Mint a németek, ott megy ez, hogy halad valami teherautó, busz vagy ilyesmi 70-80-al az országúton, és mögötte végeérhetetlen, óriási kocsisor araszol, mert nem mernek/tudnak előzni  :censored: ... Csak az a különbség, hogy a németek többsége legalább tart ilyenkor is követési távolságot - mi viszont általában inkább nem  :2guns:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5962 Dátum: 2008.08.14 09:39:04 »
Módosítani kellene a KRESZ-t, és egyértelműen megfogalmazni, hogy mi számít indokolatlanul lassú haladásnak: én a megengedett maximális sebesség mínusz 10 kmh-nál húznám meg a határt országúton, 20-nál autóúton és 30-nál autópályán (elvégre ott a legkönnyebb kikerülni a csigákat), és aki ezt megszegi, azt ugyanolyan keményen kellene büntetni, mint a gyorshajtókat (a mérések során 10 % toleranciát alkalmazva, lévén ugye sokan nem tudják, hogy az órák fölfelé csalnak). Mindez értelemszerűen csak akkor lenne érvényes, ha a viszonyok lehetővé teszik a megengedett legnagyobb sebességgel való biztonságos haladást.
Jogot tanultál, tehát tudnod kell, hogy ez rendkívül aggályos dolog. Nem lehet taxatíve felsorolni azokat az eseteket, amikor indokolt lehet a lassabb haladás. Néhány példa:a szükségpótkerékkel max. 80-nal mehetsz; ha vittél már levest nem légmentesen záródó edényben, akkor tudod, mit jelentet egy-egy kanyar; egy kezdő vezető egy alsóbbrendű, szűkebb kanyargósabb úton egy gyenge autóval (Kispolák) egész biztosan jóval kisebb átlagsebességre képes, mint egy rutinos vezető jó autóval; vagy egész egyszerűen lehet valaki (utas) olyan állapotban, ami ezt indokolja, stb...
Én inkább arra terelgetném - nem tudom, milyen adminisztratív eszközzel - a dolgokat, hogy aki tudja magáról, nem képes tartani a megengedett maximális sebességet, az kifejezetten segítse elő a nála gyorsabb autóknak, hogy meg tudják őt előzni.
Tipikus példa erre a horvát tengerparti út, ahol szinte lehetetlen előzni, és ott biza elég sok pótkocsis kamion jár. Ezek azt csinálják, hogy félreállnak az erre a célra is kialakított, kb. 5-10 km-enként megépített miniparkolókba, és elengedik a mögöttük összegyűlt autósort.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5963 Dátum: 2008.08.14 10:04:46 »
Tipikus példa erre a horvát tengerparti út, ahol szinte lehetetlen előzni, és ott biza elég sok pótkocsis kamion jár. Ezek azt csinálják, hogy félreállnak az erre a célra is kialakított, kb. 5-10 km-enként megépített miniparkolókba, és elengedik a mögöttük összegyűlt autósort.
Ez nagyon tetszik!

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5964 Dátum: 2008.08.14 10:37:24 »
Tegnap siettem, és át kellett mennem a kiskörúton, Asztória-Kálvin ehhhhh, én kimentem a külsőbe, szép nyugisan elmentem a sor mellett, a végén lexus RX bemegy egy fehér ignis elé, mögötte kék ignis 2 cm-es távott tart láthatóan forr az agya, eszébe sincs beengedni, nembaj a lexus elé befértem  :devil: képzelem h lilult az agya, nemhogy feltartott, de 2 autóval elé mentem be( bebebebe) :clap:
En azert nem lennek erre olyan allati buszke  :surrender:
Büszke nam vagyok, de jólesett :devil:
Én, ha vki siet beengedem, de én is bemegyek, ha sietek, s ezt kevesen tudják megakadályozni  :nono: :tt2:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5965 Dátum: 2008.08.14 13:11:04 »
Tegnap siettem, és át kellett mennem a kiskörúton, Asztória-Kálvin ehhhhh, én kimentem a külsőbe, szép nyugisan elmentem a sor mellett, a végén lexus RX bemegy egy fehér ignis elé, mögötte kék ignis 2 cm-es távott tart láthatóan forr az agya, eszébe sincs beengedni, nembaj a lexus elé befértem  :devil: képzelem h lilult az agya, nemhogy feltartott, de 2 autóval elé mentem be( bebebebe) :clap:
En azert nem lennek erre olyan allati buszke  :surrender:
Büszke nam vagyok, de jólesett :devil:
Én, ha vki siet beengedem, de én is bemegyek, ha sietek, s ezt kevesen tudják megakadályozni  :nono: :tt2:

ez igy hulyeseg. tegyek ki egy tablat h sietek? nekem mindent lehet?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5966 Dátum: 2008.08.14 13:18:31 »
Tipikus példa erre a horvát tengerparti út, ahol szinte lehetetlen előzni, és ott biza elég sok pótkocsis kamion jár. Ezek azt csinálják, hogy félreállnak az erre a célra is kialakított, kb. 5-10 km-enként megépített miniparkolókba, és elengedik a mögöttük összegyűlt autósort.
Ez nagyon tetszik!
A normálisabbja nálunk is ezt csinálja szerencsére. Csak sajnos kevés a normális... :whistling:
Gabe 254.

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5967 Dátum: 2008.08.14 14:32:08 »
Büszke nam vagyok, de jólesett :devil:
Én, ha vki siet beengedem, de én is bemegyek, ha sietek, s ezt kevesen tudják megakadályozni  :nono: :tt2:
Es mibol gondolod, hogy baratunk aki ele sikerul 2 kocsival is beferned nem sietett  :whistling: Lehet pont azert forrt az agya mert ott allt mar fel oraja...

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5968 Dátum: 2008.08.14 15:17:53 »
Büszke nam vagyok, de jólesett :devil:
Én, ha vki siet beengedem, de én is bemegyek, ha sietek, s ezt kevesen tudják megakadályozni  :nono: :tt2:
Es mibol gondolod, hogy baratunk aki ele sikerul 2 kocsival is beferned nem sietett  :whistling: Lehet pont azert forrt az agya mert ott allt mar fel oraja...
Kövezzetek meg, akkor is lexarom, menjen előre, ha siet, menjen más útvonalon, én kerülöm a környéket egyébként, csak most pont oda kellett mennem, de az Üllőit eszembe nem jut ott megközelíteni, kérem a tarkólövést tisztelettel :tt2: Ő valszeg nem volt 32 órája ébren, és mindenki bekaphassa aki többet aludt nálam :single fuck:
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.14 15:20:07 írta schillerasz »
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5969 Dátum: 2008.08.14 15:46:46 »
az a baj ebben a q orszagban h mindenki megvan rola gyözödve h neki van igaza.  :wacko:
empatia az nulla apam...
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002